BRATISLAVA. Najprv snímky testovacieho prototypu a neskôr oficiálne video naznačili, že športová divízia značky Renault sa chystá osviežiť ponuku modelu Mégane RS. Špekulácie fanúšikov i médií ukončil až samotný výrobca, keď zverejnil prvé fotografie a informácie o novom Mégane RS Trophy.
Vyladený dvojliter
Povedané v skratke, Trophy je výkonnejší, úspornejší a exkluzívnejší než klasický Renault Mégane RS. Francúzski konštruktéri v prvom rade vyladili prepĺňaný zážihový dvojliter - zväčšili maximálny plniaci tlak turbodúchadla o 0,2 bar na 2,5 bar a pridali modifikovaný sací trakt.
Výsledkom je o 11 kW (15 k) vyšší výkon, hodnota najvyššieho krútiaceho momentu narástla o 20 Nm. Renault Mégane RS Trophy dosahuje 195 kW (265 k) a 360 Nm. Litrový výkon motora predstavuje 132,5 k/l, kým pomer hmotnosti a výkonu auta charakterizuje 5,09 kg/k.
Vylepšený agregát sa postaral aj o zmeny v dynamických parametroch vozidla. Trophy zrýchli z pokoja na 100 km/h za šesť sekúnd (o 0,1 s. rýchlejšie než Mégane RS), vyvinie maximálnu rýchlosť 254 km/h (+4 km/h) a kilometer s pevným štartom prejde za 25,4 sekundy (-0,3 s.).
Zaujímavé je, že napriek vyššiemu výkonu je motor (minimálne na papieri) striedmejší v spotrebe benzínu a ekologickejší. V priemere si vypýta 8,2 l/100 km, zatiaľ čo do ovzdušia vypustí 190 gramov emisií CO2 na kilometer. Zrejme to má na svedomí optimalizácia riadiacej jednotky.
Vyrobia iba 500 kusov
Podvozok ani ďalšia technika sa nemení. K dispozícii je pruženie „CUP“ a mechanický samosvorný diferenciál. Mégane RS Trophy štandardne obúva pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A
Zato dizajn prešiel menšími modifikáciami. Do očí udrú najmä 19-palcové zliatinové disky kolies v čiernom lesklom laku s červeným lemom a nový spojler na tretích dverách. Za zmienku tiež stojí čierna strecha i kľučky a vkusné nálepky. Na výber sú štyri odtiene karosérie - žltý, biely, sivý a čierny.
V interiéri dominujú športové sedadlá Recaro (čalúnené látkou alebo kožou). Jedinou novinkou je identifikačný štítok s poradovým číslom konkrétneho kusu. Francúzi totiž z variantu Trophy plánujú vyrobiť iba 500 exemplárov.
Auto oficiálne predstavia 17. júna tohto roku, kedy sa na legendárnom Nürburgringu koná zraz priaznivcov áut Renault Sport. Cena Mégane RS Trophy vo Francúzsku začína od 35 500 eur.
Autor: fg