SME

Avizovaný výkonnejší Mégane RS je tu. S prívlastkom Trophy

Verzia Trophy je výkonnejšia, úspornejšia a exkluzívnejšia než klasický Renault Mégane RS. Vyrobia z nej iba 500 exemplárov.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Najprv snímky testovacieho prototypu a neskôr oficiálne video naznačili, že športová divízia značky Renault sa chystá osviežiť ponuku modelu Mégane RS. Špekulácie fanúšikov i médií ukončil až samotný výrobca, keď zverejnil prvé fotografie a informácie o novom Mégane RS Trophy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyladený dvojliter

Povedané v skratke, Trophy je výkonnejší, úspornejší a exkluzívnejší než klasický Renault Mégane RS. Francúzski konštruktéri v prvom rade vyladili prepĺňaný zážihový dvojliter - zväčšili maximálny plniaci tlak turbodúchadla o 0,2 bar na 2,5 bar a pridali modifikovaný sací trakt.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom je o 11 kW (15 k) vyšší výkon, hodnota najvyššieho krútiaceho momentu narástla o 20 Nm. Renault Mégane RS Trophy dosahuje 195 kW (265 k) a 360 Nm. Litrový výkon motora predstavuje 132,5 k/l, kým pomer hmotnosti a výkonu auta charakterizuje 5,09 kg/k.

Vylepšený agregát sa postaral aj o zmeny v dynamických parametroch vozidla. Trophy zrýchli z pokoja na 100 km/h za šesť sekúnd (o 0,1 s. rýchlejšie než Mégane RS), vyvinie maximálnu rýchlosť 254 km/h (+4 km/h) a kilometer s pevným štartom prejde za 25,4 sekundy (-0,3 s.).

Zaujímavé je, že napriek vyššiemu výkonu je motor (minimálne na papieri) striedmejší v spotrebe benzínu a ekologickejší. V priemere si vypýta 8,2 l/100 km, zatiaľ čo do ovzdušia vypustí 190 gramov emisií CO2 na kilometer. Zrejme to má na svedomí optimalizácia riadiacej jednotky.

SkryťVypnúť reklamu

Vyrobia iba 500 kusov

Podvozok ani ďalšia technika sa nemení. K dispozícii je pruženie „CUP“ a mechanický samosvorný diferenciál. Mégane RS Trophy štandardne obúva pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A

Zato dizajn prešiel menšími modifikáciami. Do očí udrú najmä 19-palcové zliatinové disky kolies v čiernom lesklom laku s červeným lemom a nový spojler na tretích dverách. Za zmienku tiež stojí čierna strecha i kľučky a vkusné nálepky. Na výber sú štyri odtiene karosérie - žltý, biely, sivý a čierny.

V interiéri dominujú športové sedadlá Recaro (čalúnené látkou alebo kožou). Jedinou novinkou je identifikačný štítok s poradovým číslom konkrétneho kusu. Francúzi totiž z variantu Trophy plánujú vyrobiť iba 500 exemplárov.

Auto oficiálne predstavia 17. júna tohto roku, kedy sa na legendárnom Nürburgringu koná zraz priaznivcov áut Renault Sport. Cena Mégane RS Trophy vo Francúzsku začína od 35 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 101
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 873
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 564
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 350
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 193
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 725
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 652
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu