SME
Piatok, 27. január, 2023 | Meniny má Bohuš

Avizovaný výkonnejší Mégane RS je tu. S prívlastkom Trophy

Verzia Trophy je výkonnejšia, úspornejšia a exkluzívnejšia než klasický Renault Mégane RS. Vyrobia z nej iba 500 exemplárov.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Najprv snímky testovacieho prototypu a neskôr oficiálne video naznačili, že športová divízia značky Renault sa chystá osviežiť ponuku modelu Mégane RS. Špekulácie fanúšikov i médií ukončil až samotný výrobca, keď zverejnil prvé fotografie a informácie o novom Mégane RS Trophy.

Vyladený dvojliter

Povedané v skratke, Trophy je výkonnejší, úspornejší a exkluzívnejší než klasický Renault Mégane RS. Francúzski konštruktéri v prvom rade vyladili prepĺňaný zážihový dvojliter - zväčšili maximálny plniaci tlak turbodúchadla o 0,2 bar na 2,5 bar a pridali modifikovaný sací trakt.

Výsledkom je o 11 kW (15 k) vyšší výkon, hodnota najvyššieho krútiaceho momentu narástla o 20 Nm. Renault Mégane RS Trophy dosahuje 195 kW (265 k) a 360 Nm. Litrový výkon motora predstavuje 132,5 k/l, kým pomer hmotnosti a výkonu auta charakterizuje 5,09 kg/k.

Vylepšený agregát sa postaral aj o zmeny v dynamických parametroch vozidla. Trophy zrýchli z pokoja na 100 km/h za šesť sekúnd (o 0,1 s. rýchlejšie než Mégane RS), vyvinie maximálnu rýchlosť 254 km/h (+4 km/h) a kilometer s pevným štartom prejde za 25,4 sekundy (-0,3 s.).

Zaujímavé je, že napriek vyššiemu výkonu je motor (minimálne na papieri) striedmejší v spotrebe benzínu a ekologickejší. V priemere si vypýta 8,2 l/100 km, zatiaľ čo do ovzdušia vypustí 190 gramov emisií CO2 na kilometer. Zrejme to má na svedomí optimalizácia riadiacej jednotky.

Vyrobia iba 500 kusov

Podvozok ani ďalšia technika sa nemení. K dispozícii je pruženie „CUP“ a mechanický samosvorný diferenciál. Mégane RS Trophy štandardne obúva pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A

Zato dizajn prešiel menšími modifikáciami. Do očí udrú najmä 19-palcové zliatinové disky kolies v čiernom lesklom laku s červeným lemom a nový spojler na tretích dverách. Za zmienku tiež stojí čierna strecha i kľučky a vkusné nálepky. Na výber sú štyri odtiene karosérie - žltý, biely, sivý a čierny.

V interiéri dominujú športové sedadlá Recaro (čalúnené látkou alebo kožou). Jedinou novinkou je identifikačný štítok s poradovým číslom konkrétneho kusu. Francúzi totiž z variantu Trophy plánujú vyrobiť iba 500 exemplárov.

Auto oficiálne predstavia 17. júna tohto roku, kedy sa na legendárnom Nürburgringu koná zraz priaznivcov áut Renault Sport. Cena Mégane RS Trophy vo Francúzsku začína od 35 500 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok
  8. Zavedenie novej dane ohrozuje energetickú bezpečnosť Slovenska
  1. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 7 274
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 3 082
  3. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 411
  4. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 2 017
  5. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 754
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 440
  7. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 1 339
  8. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur 1 295
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan
Volkswagen Polo GTI

Automat je príjemný na každý deň, no pri ostrej jazde manuál chýba.


24. jan
Hyundai i30

Rastú aj predaje nových elektromobilov.


20. jan

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (27.1. - 2.2.1923)
  2. Radko Mačuha: "Za Komunizmu bolo lepšie"
  3. Víťazoslav Würschner: Demokrati vytvorili mafiu.
  4. Jozef Stasík: Sú právnici tiež ludisti?
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Koromľa
  6. Peto Jurco: BIG BROTHER v mestách a obciach nás sleduje.
  7. Andrej Šverha: Londýn za 3 dni alebo borovička vs. whisky
  8. Marián Šumšala: Argumenty proti odmeňovaniu a chváleniu v škole
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 820
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 871
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 850
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 857
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 990
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 492
  7. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 268
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 061
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu