NOVINKY

Avizovaný výkonnejší Mégane RS je tu. S prívlastkom Trophy

Verzia Trophy je výkonnejšia, úspornejšia a exkluzívnejšia než klasický Renault Mégane RS. Vyrobia z nej iba 500 exemplárov.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Najprv snímky testovacieho prototypu a neskôr oficiálne video naznačili, že športová divízia značky Renault sa chystá osviežiť ponuku modelu Mégane RS. Špekulácie fanúšikov i médií ukončil až samotný výrobca, keď zverejnil prvé fotografie a informácie o novom Mégane RS Trophy.

Vyladený dvojliter

Povedané v skratke, Trophy je výkonnejší, úspornejší a exkluzívnejší než klasický Renault Mégane RS. Francúzski konštruktéri v prvom rade vyladili prepĺňaný zážihový dvojliter - zväčšili maximálny plniaci tlak turbodúchadla o 0,2 bar na 2,5 bar a pridali modifikovaný sací trakt.

Výsledkom je o 11 kW (15 k) vyšší výkon, hodnota najvyššieho krútiaceho momentu narástla o 20 Nm. Renault Mégane RS Trophy dosahuje 195 kW (265 k) a 360 Nm. Litrový výkon motora predstavuje 132,5 k/l, kým pomer hmotnosti a výkonu auta charakterizuje 5,09 kg/k.

Vylepšený agregát sa postaral aj o zmeny v dynamických parametroch vozidla. Trophy zrýchli z pokoja na 100 km/h za šesť sekúnd (o 0,1 s. rýchlejšie než Mégane RS), vyvinie maximálnu rýchlosť 254 km/h (+4 km/h) a kilometer s pevným štartom prejde za 25,4 sekundy (-0,3 s.).

Zaujímavé je, že napriek vyššiemu výkonu je motor (minimálne na papieri) striedmejší v spotrebe benzínu a ekologickejší. V priemere si vypýta 8,2 l/100 km, zatiaľ čo do ovzdušia vypustí 190 gramov emisií CO2 na kilometer. Zrejme to má na svedomí optimalizácia riadiacej jednotky.

Vyrobia iba 500 kusov

Podvozok ani ďalšia technika sa nemení. K dispozícii je pruženie „CUP“ a mechanický samosvorný diferenciál. Mégane RS Trophy štandardne obúva pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A

Zato dizajn prešiel menšími modifikáciami. Do očí udrú najmä 19-palcové zliatinové disky kolies v čiernom lesklom laku s červeným lemom a nový spojler na tretích dverách. Za zmienku tiež stojí čierna strecha i kľučky a vkusné nálepky. Na výber sú štyri odtiene karosérie - žltý, biely, sivý a čierny.

V interiéri dominujú športové sedadlá Recaro (čalúnené látkou alebo kožou). Jedinou novinkou je identifikačný štítok s poradovým číslom konkrétneho kusu. Francúzi totiž z variantu Trophy plánujú vyrobiť iba 500 exemplárov.

Auto oficiálne predstavia 17. júna tohto roku, kedy sa na legendárnom Nürburgringu koná zraz priaznivcov áut Renault Sport. Cena Mégane RS Trophy vo Francúzsku začína od 35 500 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  2. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  3. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  4. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  5. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  6. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  7. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  1. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 945
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 905
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 926
  4. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 13 872
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 12 746
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 10 782
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 017
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 307
  9. Klima efekt bez klimatizácie 2 966
  10. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 2 784

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Whisky: Najväčšie peklo bola Severná Kórea. Takú izoláciu si nevieme predstaviť

Spevák Slobodnej Európy precestoval svet. Cez to hodnotí aj Slovensko.

DOMOV

Pri Badíne sa zrazil autobus s nákladiakom, neprežili dvaja ľudia

Na mieste zasahovalo takmer 20 hasičov.

ŠPORT

Hokejová eufória. V Trenčíne čakali na lístky už od polnoci

O rozhodujúci zápas finále hokejovej ligy je enormný záujem.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí