GARÁŽ

Kombi Hyundai i40 na Slovensku s cenami od 21 990 eur

Hyundai i40 prichádza najprv s karosériou kombi a označením cw, sedan ho bude nasledovať neskôr. V ponuke sú tri motory a tri stupne výbavy.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Na slovenský trh prichádza Hyundai i40, ktorý má ambíciu túto situáciu zmeniť. Importér sebavedomo tvrdí, že najväčšími konkurentmi pre novinku budú Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat. i40 nastupuje netradične, najprv s karosériou typu kombi. Sedan absolvoval výstavnú premiéru len nedávno a na trhu sa objaví neskôr.

Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách. Objem batožinového priestoru má hodnotu 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1719 l.

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy.

Priame vstrekovanie pre všetkých

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov obsahuje tri agregáty, všetky s priamym vstrekovaním paliva. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min. Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel CRDi radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom, dodávaným za príplatok 1800 eur.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú k dispozícii tri stupne výbavy. Základný Comfort zahŕňa 16-palcové plechové disky s plastovými krytmi, denné LED svetlá, hmlovky, strešné lyžiny, stabilizačný systém, asistent pre rozjazd do kopca, čelné, bočné, hlavové a kolenný airbag, aktívne predné opierky hláv, elektrické ovládanie predných a zadných okien, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu i vzadu, rádio s CD, MP3, ovládaním na volante a vstupmi Aux/USB.

Výbava Style pridáva 17-palcové zliatinové kolesá, chrómované kľučky dverí, vyhrievané predné i zadné sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bedrovú opierku pre vodiča, tempomat, Bluetooth handsfree,...

Najluxusnejší variant nesie označenie Premium a v porovnaní so Style obsahuje aj 18-palcové zliatinové disky, predné xenónové adaptívne svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie, parkovaciu kameru, navigačný systém,...

Hyundai i40 cw - cenník

Comfort Style Premium
1,6 GDI (99 kW/135 k) 21 990 eur 23 990 eur -

2,0 GDI (130 kW/177 k)

- 25 490 eur 31 490 eur
1,7 CRDi (85 kW/116 k) 22 990 eur - -
1,7 CRDi (100 kW/136 k) - 25 990 eur 31 990 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 486
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 471
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 029
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 864
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 606
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 154
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 035
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 569

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Chceli ju dať zabiť: Polícia mi oznámila, že za mňa vypísali 20 miliónov korún

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska.

KOMENTÁRE

Rusko: Keď úspešných mužov dobiehajú staré hriechy

Môžeme podozrenie polície nazvať odôvodneným?

DOMOV

Polícia zatkla bývalého šéfa Markízy Pavla Ruska

V roku 1997 si Rusko údajne objednal vraždu.

KOMENTÁRE

Pomaly s tou českou apokalypsou

Babiš a spol. predstavujú vtelenie „praskania“ liberálnej demokracie.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.