SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Kombi Hyundai i40 na Slovensku s cenami od 21 990 eur

Hyundai i40 prichádza najprv s karosériou kombi a označením cw, sedan ho bude nasledovať neskôr. V ponuke sú tri motory a tri stupne výbavy.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Na slovenský trh prichádza Hyundai i40, ktorý má ambíciu túto situáciu zmeniť. Importér sebavedomo tvrdí, že najväčšími konkurentmi pre novinku budú Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat. i40 nastupuje netradične, najprv s karosériou typu kombi. Sedan absolvoval výstavnú premiéru len nedávno a na trhu sa objaví neskôr.

Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách. Objem batožinového priestoru má hodnotu 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1719 l.

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy.

Priame vstrekovanie pre všetkých

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov obsahuje tri agregáty, všetky s priamym vstrekovaním paliva. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min. Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel CRDi radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom, dodávaným za príplatok 1800 eur.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú k dispozícii tri stupne výbavy. Základný Comfort zahŕňa 16-palcové plechové disky s plastovými krytmi, denné LED svetlá, hmlovky, strešné lyžiny, stabilizačný systém, asistent pre rozjazd do kopca, čelné, bočné, hlavové a kolenný airbag, aktívne predné opierky hláv, elektrické ovládanie predných a zadných okien, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu i vzadu, rádio s CD, MP3, ovládaním na volante a vstupmi Aux/USB.

Výbava Style pridáva 17-palcové zliatinové kolesá, chrómované kľučky dverí, vyhrievané predné i zadné sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bedrovú opierku pre vodiča, tempomat, Bluetooth handsfree,...

Najluxusnejší variant nesie označenie Premium a v porovnaní so Style obsahuje aj 18-palcové zliatinové disky, predné xenónové adaptívne svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie, parkovaciu kameru, navigačný systém,...

Hyundai i40 cw - cenník

Comfort Style Premium
1,6 GDI (99 kW/135 k) 21 990 eur 23 990 eur -

2,0 GDI (130 kW/177 k)

- 25 490 eur 31 490 eur
1,7 CRDi (85 kW/116 k) 22 990 eur - -
1,7 CRDi (100 kW/136 k) - 25 990 eur 31 990 eur
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  8. Dodajte vašej pokožke šťavu
  1. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  2. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  3. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  4. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  7. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  8. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 371
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 228
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 818
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 639
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 120
  6. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 691
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 688
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 665
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Robert Fico.

Budú lietať triesky, ale tak to pri robení poriadku chodí.


5. feb
Mikaela Shiffrinová vypadla v alpskej kombinácii.

Talianka je vo veku 32 rokov najstaršia víťazka alpskej kombinácie.


Nikola Baďová 1 h
Ukrajinské ministerstvo obrany dostane nové vedenie.

Reznikov by mal skončiť vo funkcii.


4 h
ZUZANA KEPPLOVÁ.

Šikanovanie SaS nemá konca-kraja.


3 h

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Juraj Jevin: A čo ste v nedeľu robili vy?
  2. Peter Štefãnik: Politika a čas.
  3. Magdaléna Cifrová: Hudobné vyučovanie inak
  4. Matúš Lazúr: O hodinách zatváracích a otváracích.
  5. Martin Pekár: Mýto na slovenský spôsob
  6. Věra Tepličková: Vážení občania, teraz zbytočne neotravujme
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Abrahám
  8. Marián Viskupič: Zákaz nedeľného predaja po x-té, alebo ako chcú konzervatívci "pomáhať" zákazmi
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 27 138
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 15 423
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 956
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 443
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 852
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 775
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 595
  8. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 2 381
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu