SME

Kombi Hyundai i40 na Slovensku s cenami od 21 990 eur

Hyundai i40 prichádza najprv s karosériou kombi a označením cw, sedan ho bude nasledovať neskôr. V ponuke sú tri motory a tri stupne výbavy.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ iba ako kombi

Na slovenský trh prichádza Hyundai i40, ktorý má ambíciu túto situáciu zmeniť. Importér sebavedomo tvrdí, že najväčšími konkurentmi pre novinku budú Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat. i40 nastupuje netradične, najprv s karosériou typu kombi. Sedan absolvoval výstavnú premiéru len nedávno a na trhu sa objaví neskôr.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách. Objem batožinového priestoru má hodnotu 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1719 l.

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy.

SkryťVypnúť reklamu

Priame vstrekovanie pre všetkých

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov obsahuje tri agregáty, všetky s priamym vstrekovaním paliva. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min. Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel CRDi radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom, dodávaným za príplatok 1800 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú k dispozícii tri stupne výbavy. Základný Comfort zahŕňa 16-palcové plechové disky s plastovými krytmi, denné LED svetlá, hmlovky, strešné lyžiny, stabilizačný systém, asistent pre rozjazd do kopca, čelné, bočné, hlavové a kolenný airbag, aktívne predné opierky hláv, elektrické ovládanie predných a zadných okien, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu i vzadu, rádio s CD, MP3, ovládaním na volante a vstupmi Aux/USB.

Výbava Style pridáva 17-palcové zliatinové kolesá, chrómované kľučky dverí, vyhrievané predné i zadné sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bedrovú opierku pre vodiča, tempomat, Bluetooth handsfree,...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najluxusnejší variant nesie označenie Premium a v porovnaní so Style obsahuje aj 18-palcové zliatinové disky, predné xenónové adaptívne svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie, parkovaciu kameru, navigačný systém,...

Hyundai i40 cw - cenník

Comfort Style Premium
1,6 GDI (99 kW/135 k) 21 990 eur 23 990 eur -

2,0 GDI (130 kW/177 k)

- 25 490 eur 31 490 eur
1,7 CRDi (85 kW/116 k) 22 990 eur - -
1,7 CRDi (100 kW/136 k) - 25 990 eur 31 990 eur

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 11 510
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 591
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 865
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 587
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 218
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 118
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 985
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 482
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Koniar: Letný Tábor Ústavných Činiteľov
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Martin Fronk: Etika, spravodlivosť a zodpovednosť vo verejnom sektore: Keď ticho znamená súhlas?
  4. Vladimír Zervan: Príbeh z predmestia
  5. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - druhá časť.
  6. Rastislav Puchala: V tem Prešporku za vojačka Peťka vzali
  7. Viera Gáliková: Hlášky od pubertiakov pripomínajú, že starneme?
  8. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  1. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 606
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 15 949
  3. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 12 654
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 187
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 610
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 873
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 552
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 233
  1. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  2. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  4. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  5. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  6. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  7. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  8. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
SkryťZatvoriť reklamu