GARÁŽ

Kombi Hyundai i40 na Slovensku s cenami od 21 990 eur

Hyundai i40 prichádza najprv s karosériou kombi a označením cw, sedan ho bude nasledovať neskôr. V ponuke sú tri motory a tri stupne výbavy.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. Stredná trieda je jeden z mála segmentov, kde sa Kórejcom doteraz nepodarilo presadiť tak, ako by očakávali. Na európskych zákazníkov nezabrali nízke ceny podporené bohatou štandardnou výbavou, vlastný - ázijský - dizajn, ani nepodarené kopírovanie konkurentov.

Zatiaľ iba ako kombi

Na slovenský trh prichádza Hyundai i40, ktorý má ambíciu túto situáciu zmeniť. Importér sebavedomo tvrdí, že najväčšími konkurentmi pre novinku budú Ford Mondeo, Opel Insignia a VW Passat. i40 nastupuje netradične, najprv s karosériou typu kombi. Sedan absolvoval výstavnú premiéru len nedávno a na trhu sa objaví neskôr.

Dizajn karosérie čerpá z aktuálneho štylistického jazyka značky - Fluidic sculpture. Oblé krivky v ňom kontrastujú s ostrými hranami. Azda najzaujímavejšie je stvárnenie predných partií s „usmievajúcou sa“ maskou chladiča a do hlavných svetlometov zakomponovanými diódami pre denné svietenie.

Vzadu dominujú veľké koncové svetlá zostavené z diód, navzájom spojené chrómovanou lištou. Dojem športového kombi sa snaží navodiť klesajúca línia strechy, zadný stĺpik v tvare otočeného písmena C a veľký spojler na piatych dverách. Objem batožinového priestoru má hodnotu 553 litrov, po sklopení zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 1719 l.

Interiér je ladený v typickom futuristickom štýle značky Hyundai. Vysoko umiestnená stredová konzola evokuje Subaru Legacy.

Priame vstrekovanie pre všetkých

Paleta poháňacích jednotiek pri spustení predajov obsahuje tri agregáty, všetky s priamym vstrekovaním paliva. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra produkuje 99 kW (135 k) a 164 Nm krútiaceho momentu, dostupného pri 4850 ot./min. Nad ním v hierarchii stojí benzínový dvojliter (130 kW/177 k, 208 Nm pri 4700 ot./min.).

Hyundai i40 si zatiaľ vystačí s jediným vznetovým agregátom. Nový turbodiesel CRDi radu UII disponuje objemom 1,7 litra. V slabšej verzii dosahuje 85 kW (116 k) a 260 Nm medzi 1250-2750 ot./min., v silnejšej 100 kW (136 k) a 325 Nm v rozsahu 2000-2500 ot./min.

Štandardom pre všetky motory je šesťstupňová manuálna prevodovka, výkonnejšia zážihová i vznetová motorizácia však môžu byť skombinované aj so šesťstupňovým automatom, dodávaným za príplatok 1800 eur.

Pohotovostná hmotnosť auta sa pohybuje od 1385 do 1485 kilogramov, v závislosti od zvolenej verzie.

Tri výbavové verzie

Na Slovensku sú k dispozícii tri stupne výbavy. Základný Comfort zahŕňa 16-palcové plechové disky s plastovými krytmi, denné LED svetlá, hmlovky, strešné lyžiny, stabilizačný systém, asistent pre rozjazd do kopca, čelné, bočné, hlavové a kolenný airbag, aktívne predné opierky hláv, elektrické ovládanie predných a zadných okien, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu i vzadu, rádio s CD, MP3, ovládaním na volante a vstupmi Aux/USB.

Výbava Style pridáva 17-palcové zliatinové kolesá, chrómované kľučky dverí, vyhrievané predné i zadné sedadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, bedrovú opierku pre vodiča, tempomat, Bluetooth handsfree,...

Najluxusnejší variant nesie označenie Premium a v porovnaní so Style obsahuje aj 18-palcové zliatinové disky, predné xenónové adaptívne svetlomety, elektricky ovládané piate dvere, kožené čalúnenie, parkovaciu kameru, navigačný systém,...

Hyundai i40 cw - cenník

Comfort Style Premium
1,6 GDI (99 kW/135 k) 21 990 eur 23 990 eur -

2,0 GDI (130 kW/177 k)

- 25 490 eur 31 490 eur
1,7 CRDi (85 kW/116 k) 22 990 eur - -
1,7 CRDi (100 kW/136 k) - 25 990 eur 31 990 eur

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 022
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 545
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 293
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 948
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 753
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 744
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 477
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 458
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 225
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 179

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.

Auto ako investícia? Na čo by ste si mali dať pozor pri výbere

Na cene začínajú rásť aj celkom obyčajné autá.