KTM predstavila radu EXC na rok 2012

Leto a motorkárska sezóna sa nedávno len začali a rakúska KTM už priviezla do Sverepca predstaviť celý modelový rad endúr pripravený na budúcu sezónu. Zmien je neúrekom.

(Zdroj: Radek Lavička, Martina Onhajzerová)

SVEREPEC. Tou najzásadnejšou oproti aktuálnym modelom EXC je nový i keď stále oceľový rám, ktorý dvanástkové excéčka „odkukali“ od motokrosových modelov. Rozdiel je len v systéme tlmenia zadného kolesa a jeho uchytení na rám, motokrosy totiž prešli na prepákovanie, EXC rada zostala pri osvedčenom systéme PDS od firmy WP.

Nový rám zabezpečil úzku stavbu motocyklov celej rady, vďaka čomu je ich vodenie v teréne ešte jednoduchšie ako tomu bolo doteraz. Nepochybne aj vďaka nižšej váhe. Zhadzovalo sa na zadnej kyvke, kde sa podarilo ušetriť 300 gramov, ďalších 200 na kolesách a váha klesla aj na ďalších komponentoch.

Praktické sú palivové nádrže z priehľadného plastu, teraz už nemusíte nazerať cez veko nádrže a odhadovať množstvo paliva v nich, ktoré je pri plne natankovanej nádrži deväť litrov. Rovnako jednoduchý je i prístup k vzduchovému filtru, ktorého kryt sa iba nacvakáva a nepotrebujete na to žiadne náradie.

Radosť z nových EXC modelov budú mať aj ochranári, pretože koncovka výfuku je teraz tichšia a spĺňa hlukové normy FIM 112 dB. Štvortaktné dvetisícdvanástky budú, či presnejšie už majú, nové vstrekovanie schopné prispôsobovať sa okolitej teplote a nadmorskej výške.

1.jpg

Najočakávanejšou novinkou budúceho roka je nový model 350 EXC-F a keďže moja kondička ruka v ruke s enduroschopnosťami mi nedovoľujú napísať vám o nej nič zmysluplné, prenechávam slovo radšej skúsenejšiemu jazdcovi, Tomášovi Kremeníkovi:

„Na testovanie novej modelovej rady EXC do Sverepca oranžoví priviezli aj úplne nový model. Je ním KTM 350 EXC-F. Aby sme neboli nepresní, nie je to úplne nový motocykel, pretože jeho predchodca sa prvýkrát predstavil v roku 1987, no neskôr sa od výroby upustilo.

Mnohí by si mohli myslieť, že endurová 350-tka je v podstate minuloročný motokrosový model, len so svetlami. Omyl. Zmeny nastali aj v motore. Priebeh výkonu je krásne plynulý, jeho dávkovanie je veľmi presné a vďaka 46 koníkom a 38 Nm vás dostane, kam si len zaumienite.

Pri tomto všetkom samotný motor váži len niečo málo cez 28 kg, čo sú výborné parametre z hľadiska pomeru výkonu a váhy.

2.jpg

A čo jazdné dojmy? Mal som možnosť niekoľkokrát vyskúšať tento model. Je vynikajúci pre svoju hmotnosť, čo znamená, že sa dobre ovláda. Motorku si „hodím“ tam, kde chcem.

Vďaka presnému a dostatočne silnému motoru sa nestratila ani v konkurencii omnoho ťažších

a silných 450-tok. KTM priviezla na skúšku jeden model aj s výfukovým systémom Akrapovič, čo dodalo 350-tke viac sily pri špici otáčok a celkovo sa správala ešte svižnejšie.

Nová 350-tka je podľa mňa vynikajúcou voľbou od spoločnosti KTM. Zapáči sa nielen hobby jazdcom, ktorí radi experimentujú, ale aj tým, ktorým sú 250-tky slabé a 450-tky zasa prisilné. Zamilujú si ju ale aj profesionálni jazdci, ktorí ocenia jej výkon a ľahkosť.“

3.jpg

Pokiaľ sa vám oranžové sériovky zdajú málo exkluzívne, KTM už tradične vyrába vo všetkých kubatúrach aj oku lahodiacu sériu, pomenovanú po najznámejšom preteku endúr Six Days.

Tento pretek odštartuje ôsmeho augusta vo Fínsku, preto budú nové verzie Six Days v bielo-modrej kombinácii s oranžovým rámom a riadidlami, čiernymi ráfmi kolies, špeciálnym sedlom a kopou ďalších vychytávok. Najpodstatnejšou informáciou je, že všetky modely sa budú dať kúpiť u dílerov už v júli.

4.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  3. Bayer posilňuje svoju značku
  4. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  2. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  3. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  4. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  5. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Bayer posilňuje svoju značku
  8. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  10. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  1. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 003
  2. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 957
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 14 537
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 045
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 336
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 8 890
  7. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 6 677
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 133
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 320
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 260

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Zdravotný pohár vína je mýtus. Ako a prečo vznikol

Vedecké poznatky pribúdajú rýchlejšie, ako ich kultúra dokáže vstrebať alebo zahodiť.

DOMOV

Kritizoval ma Fico, kritizoval ma aj Dzurinda

Diskusia NAŽIVO o slobode, médiách a ich kvalite.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.