GARÁŽ

Najrýchlejšia Octavia v histórii absolvovala prvé testy

Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na festivale rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na týždni rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

Hoci podujatie odštartuje až v auguste, česko-britský špeciál je takmer hotový. Dokonca už absolvoval prvé testovacie kilometre. Tím technikov skúša, či upravená Octavia RS funguje ako má. Sériové auto totiž prešlo rozsiahlymi úpravami.

Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.

Uplatnenie našli aj diely z verzie GreenLine

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garret s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva 120-oktanový benzín i ďalšie komponenty. Výkon motora sa pohybuje medzi 405 až 441 kW (550 - 600 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment dosahuje 450 Nm v rozsahu 6000 - 7700 ot./min.

Manuálna prevodovka, podobne ako predné brzdy, pochádza z Octavie GreenLine. Novinkou je mechanický samosvorný diferenciál. Škoda Octavia vRS Bonneville sa o rýchlosť 320 km/h pokúsi na pneumatikách Goodyear Eagle Land Speed, obutých na disky s priemerom 15 palcov.

Ťažšia ako sériová

Technici síce auto zbavili všetkých nepotrebných prvkov, montáž bezpečnostného rámu, hasiaceho systému a ďalších doplnkov, bez ktorých nesmie vyraziť na trať, sa postarala o to, že špeciál je o asi 50 kilogramov ťažší než sériová Octavia RS. Napriek tomu si vystačí aj bez zadných bŕzd. Spomalenie má totiž na starosti vystreľovací padák v zadnej časti vozidla. Tlmiče dodala spoločnosť KW. Svetlá výška auta vďaka nim klesla na 50 mm.

Upravená Octavia sa predstaví na soľných pláňach Bonneville Salt Flats v kategórii produkčných áut so zdvihovým objemom motora do 2,0 l. Čaká na ňu deväť míľ dlhá trať, meraný úsek však meria iba jedinú míľu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 211
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 954
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 609
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 968
  5. Kam do tepla v januári? 2 499
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 385
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 352
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 229
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.