SME

Najrýchlejšia Octavia v histórii absolvovala prvé testy

Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na festivale rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na týždni rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

Hoci podujatie odštartuje až v auguste, česko-britský špeciál je takmer hotový. Dokonca už absolvoval prvé testovacie kilometre. Tím technikov skúša, či upravená Octavia RS funguje ako má. Sériové auto totiž prešlo rozsiahlymi úpravami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Uplatnenie našli aj diely z verzie GreenLine

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garret s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva 120-oktanový benzín i ďalšie komponenty. Výkon motora sa pohybuje medzi 405 až 441 kW (550 - 600 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment dosahuje 450 Nm v rozsahu 6000 - 7700 ot./min.

Manuálna prevodovka, podobne ako predné brzdy, pochádza z Octavie GreenLine. Novinkou je mechanický samosvorný diferenciál. Škoda Octavia vRS Bonneville sa o rýchlosť 320 km/h pokúsi na pneumatikách Goodyear Eagle Land Speed, obutých na disky s priemerom 15 palcov.

Ťažšia ako sériová

Technici síce auto zbavili všetkých nepotrebných prvkov, montáž bezpečnostného rámu, hasiaceho systému a ďalších doplnkov, bez ktorých nesmie vyraziť na trať, sa postarala o to, že špeciál je o asi 50 kilogramov ťažší než sériová Octavia RS. Napriek tomu si vystačí aj bez zadných bŕzd. Spomalenie má totiž na starosti vystreľovací padák v zadnej časti vozidla. Tlmiče dodala spoločnosť KW. Svetlá výška auta vďaka nim klesla na 50 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Upravená Octavia sa predstaví na soľných pláňach Bonneville Salt Flats v kategórii produkčných áut so zdvihovým objemom motora do 2,0 l. Čaká na ňu deväť míľ dlhá trať, meraný úsek však meria iba jedinú míľu.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 621
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 7 051
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 093
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 856
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 504
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 735
  7. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 358
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 303
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ondřej Havelka: Fascinující prapočátky afrického islámu
  2. Štefan Šturdzík: Ideálny deň začína kávou a končí pohárikom vínka.
  3. Martin Škopec Antal: Donald Trump vojnu na Ukrajine ukončiť nemôže. Nie je to jeho vojna!
  4. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: trať č. 047 Teplice nad Metují - Trutnov
  5. Martin Eštočák: Mesto Prešov má doplatiť za futbalový štadión: dohoda o urovnaní za 750-tisíc eur
  6. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  7. Andrea Podešvová: Nikolas Čikala. Zázrak z osady? Nie. Dôkaz, že Slovensko opäť zlyhalo!
  8. Vlado Jakubkovič: O stave krajiny
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 528
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 11 192
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 9 080
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 918
  5. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 951
  6. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 5 587
  7. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 4 415
  8. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 210
  1. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  2. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  4. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  7. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  8. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
SkryťZatvoriť reklamu