SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Najrýchlejšia Octavia v histórii absolvovala prvé testy

Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na festivale rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na týždni rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

Hoci podujatie odštartuje až v auguste, česko-britský špeciál je takmer hotový. Dokonca už absolvoval prvé testovacie kilometre. Tím technikov skúša, či upravená Octavia RS funguje ako má. Sériové auto totiž prešlo rozsiahlymi úpravami.

Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.

Uplatnenie našli aj diely z verzie GreenLine

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garret s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva 120-oktanový benzín i ďalšie komponenty. Výkon motora sa pohybuje medzi 405 až 441 kW (550 - 600 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment dosahuje 450 Nm v rozsahu 6000 - 7700 ot./min.

Manuálna prevodovka, podobne ako predné brzdy, pochádza z Octavie GreenLine. Novinkou je mechanický samosvorný diferenciál. Škoda Octavia vRS Bonneville sa o rýchlosť 320 km/h pokúsi na pneumatikách Goodyear Eagle Land Speed, obutých na disky s priemerom 15 palcov.

Ťažšia ako sériová

Technici síce auto zbavili všetkých nepotrebných prvkov, montáž bezpečnostného rámu, hasiaceho systému a ďalších doplnkov, bez ktorých nesmie vyraziť na trať, sa postarala o to, že špeciál je o asi 50 kilogramov ťažší než sériová Octavia RS. Napriek tomu si vystačí aj bez zadných bŕzd. Spomalenie má totiž na starosti vystreľovací padák v zadnej časti vozidla. Tlmiče dodala spoločnosť KW. Svetlá výška auta vďaka nim klesla na 50 mm.

Upravená Octavia sa predstaví na soľných pláňach Bonneville Salt Flats v kategórii produkčných áut so zdvihovým objemom motora do 2,0 l. Čaká na ňu deväť míľ dlhá trať, meraný úsek však meria iba jedinú míľu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 311
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 782
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 928
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 193
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 308
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 245
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


11 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 7 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 177
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 005
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 261
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 482
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu