GARÁŽ

Najrýchlejšia Octavia v histórii absolvovala prvé testy

Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na festivale rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

(Zdroj: Škoda UK)

BRATISLAVA. Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na týždni rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.

Hoci podujatie odštartuje až v auguste, česko-britský špeciál je takmer hotový. Dokonca už absolvoval prvé testovacie kilometre. Tím technikov skúša, či upravená Octavia RS funguje ako má. Sériové auto totiž prešlo rozsiahlymi úpravami.

Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.

Uplatnenie našli aj diely z verzie GreenLine

Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garret s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva 120-oktanový benzín i ďalšie komponenty. Výkon motora sa pohybuje medzi 405 až 441 kW (550 - 600 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment dosahuje 450 Nm v rozsahu 6000 - 7700 ot./min.

Manuálna prevodovka, podobne ako predné brzdy, pochádza z Octavie GreenLine. Novinkou je mechanický samosvorný diferenciál. Škoda Octavia vRS Bonneville sa o rýchlosť 320 km/h pokúsi na pneumatikách Goodyear Eagle Land Speed, obutých na disky s priemerom 15 palcov.

Ťažšia ako sériová

Technici síce auto zbavili všetkých nepotrebných prvkov, montáž bezpečnostného rámu, hasiaceho systému a ďalších doplnkov, bez ktorých nesmie vyraziť na trať, sa postarala o to, že špeciál je o asi 50 kilogramov ťažší než sériová Octavia RS. Napriek tomu si vystačí aj bez zadných bŕzd. Spomalenie má totiž na starosti vystreľovací padák v zadnej časti vozidla. Tlmiče dodala spoločnosť KW. Svetlá výška auta vďaka nim klesla na 50 mm.

Upravená Octavia sa predstaví na soľných pláňach Bonneville Salt Flats v kategórii produkčných áut so zdvihovým objemom motora do 2,0 l. Čaká na ňu deväť míľ dlhá trať, meraný úsek však meria iba jedinú míľu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 283
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 087
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 920
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 783
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 737
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 106
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 269
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 678
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 472

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.