BRATISLAVA. Britský importér oslávi desiate výročie symbolu rýchlych škodoviek „vRS“ účasťou na týždni rýchlosti v americkom Bonneville. S upravenou Octaviou RS plánuje dosiahnuť rýchlosť 320 km/h.
Hoci podujatie odštartuje až v auguste, česko-britský špeciál je takmer hotový. Dokonca už absolvoval prvé testovacie kilometre. Tím technikov skúša, či upravená Octavia RS funguje ako má. Sériové auto totiž prešlo rozsiahlymi úpravami.
Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.
Uplatnenie našli aj diely z verzie GreenLine
Štandardný prepĺňaný zážihový dvojliter TSI dostal nové turbodúchadlo Garret s priemerom 65 mm a maximálnym plniacim tlakom 1,93 bar. Modifikovaný bol systém priameho vstrekovania, ktorý do valcov dodáva 120-oktanový benzín i ďalšie komponenty. Výkon motora sa pohybuje medzi 405 až 441 kW (550 - 600 k), zatiaľ čo najvyšší krútiaci moment dosahuje 450 Nm v rozsahu 6000 - 7700 ot./min.
Manuálna prevodovka, podobne ako predné brzdy, pochádza z Octavie GreenLine. Novinkou je mechanický samosvorný diferenciál. Škoda Octavia vRS Bonneville sa o rýchlosť 320 km/h pokúsi na pneumatikách Goodyear Eagle Land Speed, obutých na disky s priemerom 15 palcov.
Ťažšia ako sériová
Technici síce auto zbavili všetkých nepotrebných prvkov, montáž bezpečnostného rámu, hasiaceho systému a ďalších doplnkov, bez ktorých nesmie vyraziť na trať, sa postarala o to, že špeciál je o asi 50 kilogramov ťažší než sériová Octavia RS. Napriek tomu si vystačí aj bez zadných bŕzd. Spomalenie má totiž na starosti vystreľovací padák v zadnej časti vozidla. Tlmiče dodala spoločnosť KW. Svetlá výška auta vďaka nim klesla na 50 mm.
Upravená Octavia sa predstaví na soľných pláňach Bonneville Salt Flats v kategórii produkčných áut so zdvihovým objemom motora do 2,0 l. Čaká na ňu deväť míľ dlhá trať, meraný úsek však meria iba jedinú míľu.
Autor: fg