SME
Piatok, 27. január, 2023 | Meniny má Bohuš

Cesta spájajúca Kysuce a Oravu je už skolaudovaná

Cestu druhej triedy medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou začali stavať v roku 2004. Štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili túto jar.

Cestu druhej triedy medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou začali stavať v roku 2004. Deväť a pol kilometrový horský priechod sprejazdnili už v novembri 2008, štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili len túto jar.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

NOVÁ BYSTRICA. Po ceste medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou jazdia vodiči už takmer tri roky, no až koncom mája sa podarilo 14 kilometrový úsek riadne skolaudovať a zaplatiť všetky faktúry.

Cestu druhej triedy spájajúcu Kysuce a Oravu začali stavať v roku 2004, deväť a pol kilometrový horský priechod sprejazdnili už v novembri 2008, štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili len túto jar.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Cesta bola v predbežnom užívaní, čo zákon umožňuje. To, že sa oslavuje dnes, je naozaj oslava pre občanov, že je to dokončené, oslava aj vzťahov aj zmlúv aj účtu, ktorý za to niekto vystavil a niekto ho platil. Oslavovať predčasne sa robí z rôznych dôvodov, ja osobne to vnímam ako predvolebnú kampaň vo voľbách do VÚC," povedal generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.

Celý 14 kilometrový úsek stál vyše 88 miliónov eur, pôvodnú cenu však odhadovali na 31 miliónov. Podľa Pavláska cenu výrazne navýšili náročný horský terén, ťažké geologické podmienky a nevysporiadané pozemky. Cesta II/520 medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou si vyžiadala vybudovanie 11 mostných objektov s celkovou dĺžkou 1 254 metrov ako aj najvyššieho cestného piliera na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Podmienkou ku kolaudácii celej stavby bolo potiahnutie nového asfaltového koberca a vybudovanie jednostranného 4,5 kilometra dlhého chodníka pre peších v novobystrickej obecnej časti Vychylovka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  5. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  7. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok
  8. Zavedenie novej dane ohrozuje energetickú bezpečnosť Slovenska
  1. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 7 318
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 3 068
  3. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 410
  4. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 2 019
  5. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 756
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 440
  7. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 1 341
  8. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan
Volkswagen Polo GTI

Automat je príjemný na každý deň, no pri ostrej jazde manuál chýba.


24. jan
Hyundai i30

Rastú aj predaje nových elektromobilov.


20. jan

Blogy SME

  1. Radko Mačuha: "Za Komunizmu bolo lepšie"
  2. Víťazoslav Würschner: Demokrati vytvorili mafiu.
  3. Jozef Stasík: Sú právnici tiež ludisti?
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Koromľa
  5. Peto Jurco: BIG BROTHER v mestách a obciach nás sleduje.
  6. Andrej Šverha: Londýn za 3 dni alebo borovička vs. whisky
  7. Marián Šumšala: Argumenty proti odmeňovaniu a chváleniu v škole
  8. Erich Mistrík: Pápež znova o homosexualite
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 823
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 842
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 7 847
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 854
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 990
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 490
  7. Věra Tepličková: Doktor Bukovský vyhral prvostupňový súd s blogerom 3 267
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 060
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu