Cesta spájajúca Kysuce a Oravu je už skolaudovaná

Cestu druhej triedy medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou začali stavať v roku 2004. Štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili túto jar.

Cestu druhej triedy medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou začali stavať v roku 2004. Deväť a pol kilometrový horský priechod sprejazdnili už v novembri 2008, štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili len túto jar.

NOVÁ BYSTRICA. Po ceste medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou jazdia vodiči už takmer tri roky, no až koncom mája sa podarilo 14 kilometrový úsek riadne skolaudovať a zaplatiť všetky faktúry.

Cestu druhej triedy spájajúcu Kysuce a Oravu začali stavať v roku 2004, deväť a pol kilometrový horský priechod sprejazdnili už v novembri 2008, štyri a pol kilometrový nový asfaltový koberec na nadväzujúcej ceste tretej triedy vo Vychylovke dokončili len túto jar.

"Cesta bola v predbežnom užívaní, čo zákon umožňuje. To, že sa oslavuje dnes, je naozaj oslava pre občanov, že je to dokončené, oslava aj vzťahov aj zmlúv aj účtu, ktorý za to niekto vystavil a niekto ho platil. Oslavovať predčasne sa robí z rôznych dôvodov, ja osobne to vnímam ako predvolebnú kampaň vo voľbách do VÚC," povedal generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Pavel Pavlásek.

Celý 14 kilometrový úsek stál vyše 88 miliónov eur, pôvodnú cenu však odhadovali na 31 miliónov. Podľa Pavláska cenu výrazne navýšili náročný horský terén, ťažké geologické podmienky a nevysporiadané pozemky. Cesta II/520 medzi Novou Bystricou a Oravskou Lesnou si vyžiadala vybudovanie 11 mostných objektov s celkovou dĺžkou 1 254 metrov ako aj najvyššieho cestného piliera na Slovensku.

Podmienkou ku kolaudácii celej stavby bolo potiahnutie nového asfaltového koberca a vybudovanie jednostranného 4,5 kilometra dlhého chodníka pre peších v novobystrickej obecnej časti Vychylovka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 19 450
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 143
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 368
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 057
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 187
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 835
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 550
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 480
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 420
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 027

Téma: Cesta pod Strečnom


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Študoval som, aby som bol kňazom. Potom sa to zosypalo

Špeciálne vydanie podcastu Dobré ráno.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

PLUS

Z macesu sa nechudne. Na Slovensku sa vyrába viac než sto rokov

Chrumkavé plátky kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.