BRATISLAVA. Laurent Hurgon, testovací jazdec športovej divízie Renault Sport, urobil novému Mégane RS Trophy najlepšiu možnú reklamu. Iba niekoľko dní po oficiálnom odhalení novinky s ňou stanovil nový rekord na legendárnej Severnej slučke okruhu Nürburgring, známej tiež ako Nordschleife či Zelené peklo.
Necelých 21 kilometrov dlhú trať prešiel za 8:07,97 min., čím sa Mégane RS Trophy stal najrýchlejším sériovo vyrábaným autom s pohonom predných kolies, aké kedy jazdilo po Nordschleife.
Hurgon prekonal rekord svojho kolegu Vincenta Baylého z júna roku 2008, ktorý s Mégane RS R26.R zajazdil čas 8:16,9 min.
Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.
Kilowatty a newton-metre navyše
Renault Mégane RS Trophy vychádza z modelu Mégane RS. Jeho prepĺňaný zážihový dvojliter zásluhou zvýšeného plniaceho tlaku turbodúchadla a nového sacieho traktu dosahuje výkon 195 kW (265 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm.
Pohotovostnú hmotnosť vozidla výrobca neuviedol, nemala by sa však výraznejšie líšiť od hodnoty 1387 kilogramov, aká charakterizuje štandardný Mégane RS. Francúzi z verzie Trophy vyrobia iba 500 exemplárov a jej cena vo Francúzsku začína od 35 500 eur.
Doplňme, že Mégane RS Trophy stanovil nový rekord Nordschleife na sériovo dodávaných pneumatikách Bridgestone Potenza RE050A, homologovaných pre cestnú premávku.
Rekordná jazda: Mégane RS Trophy verzus Mégane RS R26.R
Autor: fg