GARÁŽ

Zelené peklo má nového rekordéra: Renault Mégane RS Trophy

Laurent Hurgon, testovací jazdec športovej divízie Renault Sport, urobil novému Mégane RS Trophy najlepšiu možnú reklamu - dosiahol s ním rekord na Nordschleife.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Laurent Hurgon, testovací jazdec športovej divízie Renault Sport, urobil novému Mégane RS Trophy najlepšiu možnú reklamu. Iba niekoľko dní po oficiálnom odhalení novinky s ňou stanovil nový rekord na legendárnej Severnej slučke okruhu Nürburgring, známej tiež ako Nordschleife či Zelené peklo.

Necelých 21 kilometrov dlhú trať prešiel za 8:07,97 min., čím sa Mégane RS Trophy stal najrýchlejším sériovo vyrábaným autom s pohonom predných kolies, aké kedy jazdilo po Nordschleife.

Hurgon prekonal rekord svojho kolegu Vincenta Baylého z júna roku 2008, ktorý s Mégane RS R26.R zajazdil čas 8:16,9 min.

Pozrite si porovnávací test sedanov od Audi a BMW v ďalšej relácii auto.sme.LIVE.

Kilowatty a newton-metre navyše

Renault Mégane RS Trophy vychádza z modelu Mégane RS. Jeho prepĺňaný zážihový dvojliter zásluhou zvýšeného plniaceho tlaku turbodúchadla a nového sacieho traktu dosahuje výkon 195 kW (265 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm.

Pohotovostnú hmotnosť vozidla výrobca neuviedol, nemala by sa však výraznejšie líšiť od hodnoty 1387 kilogramov, aká charakterizuje štandardný Mégane RS. Francúzi z verzie Trophy vyrobia iba 500 exemplárov a jej cena vo Francúzsku začína od 35 500 eur.

Doplňme, že Mégane RS Trophy stanovil nový rekord Nordschleife na sériovo dodávaných pneumatikách Bridgestone Potenza RE050A, homologovaných pre cestnú premávku.

Rekordná jazda: Mégane RS Trophy verzus Mégane RS R26.R

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 667
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 670
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 447
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.