SME

Autoslalom v Púchove s tradičnými víťazmi

Piatymi pretekmi sezóny uzavrel seriál AZ-pneu AutoSlalom prvú polovicu sezóny 2011. Jazdilo sa v Púchove a svoje si odkrútili aj účastníci Majstovstiev Slovenska s licenciou SAMŠ.

(Zdroj: autoslalom.sk)

PÚCHOV. Piatymi pretekmi sezóny uzavrel seriál AZ-pneu AutoSlalom prvú polovicu sezóny 2011. Stalo sa tak v Púchove, pretekmi zastrešenými bratislavskou autoumyvárkou BULLDOG. V druhú júnovú sobotu sa na niekdajších testovacích dráhach Matador zároveň jazdili tretie preteky série Majstrovstiev Slovenska v automobilovom slalome s licenciou SAMŠ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vďaka tomu sa na týchto pretekoch na stupne víťazov postavilo rekordných 39 jazdcov. Teda, mohlo sa postaviť. Realita je však iná, keďže viacerí jazdci seriálu AZ-pneu AutoSlalom zároveň bodovali aj v MSR.

SkryťVypnúť reklamu

Prostriedok sezóny v seriáli znamená zlom. Odteraz sa preteky budú v rôznom poradí jazdiť na rovnakých tratiach aké sa jazdili v prvom polroku. Aspoň ostatné tri sezóny sa organizátori držali tohto scenára.

Dáva jazdcom možnosť bezprostredne si porovnať zmeny na autách, prípadne vlastný posun za volantom porovnaním výsledných časov na trati. Nie je však vylúčené, že aj keď na rovnakom mieste, jedna, možno dve trate budú iné... Ale nepredbiehajme.

Zaujímavá trať, dobré prostredie AutoSlalom sa na matadoráckych skúšobných dráhach jazdí už štyri sezóny. Táto trať patrí medzi najstaršie v seriáli bez zmeny. Je kombináciou letiskových tratí s rýchlymi úsekmi prakticky v priamom smere s traťami vonkajších motokárových dráh v sekciách plných zákrut.

SkryťVypnúť reklamu

Po letiskách Piešťany a Trenčín je treťou najrýchlejšou v rozpise. Slušné zázemie ponúka aj depo, ktoré ani pri 120 autách netrpí stiesnenosťou. Papierové parametre trate sú: dĺžka 1200 m, 53 bránok, max. rýchlosť viac krát cez 100 km/h a priemerný čas do 75 s.

Znovu piata extra jazda Logisticky toto miesto organizátorom tiež ponúka dobrý komfort a efektívnosť. To sa prejavilo tak, že po druhýkrát tento rok jazdci bezplatne získali extra piatu jazdu bez negatívneho dopadu na celkový čas pretekov.

Vzhľadom na technické preberanie nutné pri podujatí MSR sa tréning začal jazdiť po 10h a už po 17 h boli 1+4 jazdy ukončené. Iste, podpísala sa pod tým aj podpriemerná účasť jazdcov, len 81. O to viac sa mohlil tí, ktorí na preteky prišli, tešiť z extra jazdenia.

SkryťVypnúť reklamu

Trikrát VIP od partnera 3x VIP je medzi slalomármi pojem. Po troch rokoch sa už jedná o pevnú predohru každých pretekov. Tri štvrtiny štartovného poľa jazdcov mesiac čo mesiac vďaka partnerskej webstránke www.sportoveauta.sk skúša šťastie o bezplatný štart na pretekoch.

Náhodný systém prakticky vždy vyberie troch nových jazdcov. Tentokrát 3x VIP vyhrali Matej ŠMIDA a Peter SVIEČKA jazdiaci na Mazda 323F a Dušan CHRENKO so št. č. 045 so Suzuki Ignis Sport.

Bodovali tradiční víťazi Počasie znovu nemohlo byť lepšie. Napriek skoro polovici júna neprekračovala vonkajšia teplota po väčšinu dňa 27oC, čo bolo super pre jazdcov, ich polovičky a ani autá si na prehriatie nesťažovali. Celý deň boli podmienky na jazdenie konštantné a ideálne. To hralo do karát ostrieľaným slalomárom, ktorých prípadné vrtochy počasia nerozhádzali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdilo sa naozaj veľmi svižne a čisto, čoho výsledkom je asi historicky najmenší počet penalizácií v pretekoch AutoSlalom v päťročnej histórii. Ako to dopadlo v jednotlivých kategóriách?

S1 do 1 400 ccm Najmenšiu kategóriu celkom tradične vyhral Zoltán Lovász jazdiaci na Peugeote 106 Rally. Rovnakému autu patrí aj tretie miesto. Na túto pozíciu ho doviedol Stano Krivák. Medzi nich sa so Suzuki Swift dostal dlhodobo skvelo jazdiaci Adam Čanecký.

Za pozornosť stojí výsledok Japonca Masayuki ISHIKAWA, ktorý jazdí tieto preteky druhú sezónu. S 5. miestom je to doposiaľ jeho najlepší výsledok a je to pre neho iste veľké povzbudenie. Aj preto, lebo v tejto skupine jazdilo 18 jazdcov.

S2 do 1 600 ccm Prvé tri miesta v tejto triede si rozdelili majitelia francúzskych áut. Michal Novák na Citroene Saxo VTS zvíťazil pred Mirom Balážom na Renaulte Twingo RS Cup a Petrom Ponecom na Peugeote 106 GTi, ktorý sa na tieto preteky vrátil viac než polroku na minulých pretekoch a rovnako aj teraz priamo medzi troch víťazov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S3 do 2 000 ccm Triedu do dvoch litrov kontroloval Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport 170. Na druhom mieste skončil Edo Bednárik na Honde Civic TypeR, ktorý sa na preteky vrátil po takmer troch rokoch. Na treťom mieste, rovnako ako v predošlých pretekoch, dojazdil Andrej Bognár na Seate Ibiza Cupra2.

Andrej so slalomom začal len minulú sezónu, zmena auta z Ford Probe na menšie a mrštnejšie auto veci veľmi prospela a je skvelým príkladom toho, že aj napriek tvrdej konkurencii sa relatívne rýchlo dá dostať medzi špičku.

S4 nad 2 000 ccm Na rozdiel od objemovej triedy S1 bolo v S4 najmenšie zastúpenie jazdcov. Stupienky víťazov tu obsadili najrôznorodejšie autá. Prvé miesto vybojoval na zadokolke Braňo Goga na Honde S2000 turbo.

Druhé miesto si zaslúžil Štefan Heveši na ostrej vznetovej predokolke Renault Mégane RS dCi a tretí skončil Rasťo Zvalo na štvorkolke Mazda 323 GTR.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SS2 do 1600 ccm Medzi slalomárskymi špecialistami si to na prvých troch miestach rozdelili jazdci na upravených Citroenoch Saxo VTS známe mená. Najlepším bol Miki Čambal, druhý skončil jeho dablér Lukáš Vician a tretie miesto si zaslúžene a nie po prvýkrát medzi chlapmi vydobyla skvelo jazdiaca Lucka Červenková z Moravy.

Zaujímavý a hodnotný výsledok dosiahli mladí bratia Demeterovci na Suzuki Swift GTO, ktorí v tejto skupine dojazdili na 4. a 5. mieste.

SS3 nad 1600 ccm Tu jazdia najťažšie slalomárske kalibre. Medzi tradičnú superdvojicu Tonda Červenka a Jaro Ušela, ktorá si strieda volant perfektne odladeného Peugeotu 205GTi sa vopchal šikovný Vilo Zmeták na skvelom športiaku Lotus Exige.

D - dámy Keď je na pretekoch Lucka Červenková, prvé miesto medzi dámami je prakticky jasné. Druhú pozíciu si ako dablérka na Honde S2000turbo vyjazdila Barbora Vaňová a Alena Vavrincová na Honde Civic to dotiahla na miesto č. 3.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

J – Juniori Medzi mladými jazdcami spomínaným súrodencom Demeterovcom, ktorí skončili na I. a II. mieste (Štefan a Matej), na stupienkoch víťazov asistoval Ján Válek na Citroene Saxo VTS.

Víťazi V. AZ-pneu AutoSlalom BULLDOG2011

11.06.2011 Matador Púchov S1 – 1400 ccm I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:29.757

II. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:34.026

III. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:36.210

S2 – 1600 ccm I. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:28.871

II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 2:31.002

III. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 GTi 2:32.220

S3 – 2000 ccm I. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:29.242

SkryťVypnúť reklamu
reklama

II.miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:32.584

III. miesto št. č. 321 Andrej BOGNÁR Seat Ibiza Cupra2 2:33.918

S4 + 2000 ccm I. miesto št. č. 124 Branislav GOGA Honda S2000turbo 2:30.032

II.miesto št. č. 076 Štefan HEVEŠI Renault Megane Sport dCi 2:30.963

III. miesto št. č. 171 Rastislav ZVALO Mazda 323 GTR 2:34.174

SS2 – 1600 ccm I. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:24.037

II. miesto št. č. 002 Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:26.132

III. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215

SS3 + 1600 ccm I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:20.395

II. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:21.955

SkryťVypnúť reklamu
reklama

III. miesto št. č. 020 Jaroslav UŠELA Peugeot 205 GTI 2:22.686

D - dámy I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215

II. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:42.865

III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic 2:45.643

J - juniori I. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:28.492

II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:30.776

III. miesto št. č. 153 Ján VÁLEK Citroen Saxo VTS 2:35.060

Seriál AZ-pneu AutoSlalom pokračuje šiestym podujatím na najrýchlejšej trati seriálu na letisku v Piešťanoch. Preteky VI. AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 sa konajú v deň sviatku Cyrila a Metoda dňa 05.07. - utorok. Online predregistrácia začína vždy sedem dní vopred na www.autoslalom.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podrobnejšie info, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

Autor: mc, as

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 643
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 423
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 087
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 770
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 632
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 609
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 016
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 830
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 710
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 386
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 336
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 087
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 476
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 507
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu