Autoslalom v Púchove s tradičnými víťazmi

Piatymi pretekmi sezóny uzavrel seriál AZ-pneu AutoSlalom prvú polovicu sezóny 2011. Jazdilo sa v Púchove a svoje si odkrútili aj účastníci Majstovstiev Slovenska s licenciou SAMŠ.

(Zdroj: autoslalom.sk)

PÚCHOV. Piatymi pretekmi sezóny uzavrel seriál AZ-pneu AutoSlalom prvú polovicu sezóny 2011. Stalo sa tak v Púchove, pretekmi zastrešenými bratislavskou autoumyvárkou BULLDOG. V druhú júnovú sobotu sa na niekdajších testovacích dráhach Matador zároveň jazdili tretie preteky série Majstrovstiev Slovenska v automobilovom slalome s licenciou SAMŠ.

Vďaka tomu sa na týchto pretekoch na stupne víťazov postavilo rekordných 39 jazdcov. Teda, mohlo sa postaviť. Realita je však iná, keďže viacerí jazdci seriálu AZ-pneu AutoSlalom zároveň bodovali aj v MSR.

Prostriedok sezóny v seriáli znamená zlom. Odteraz sa preteky budú v rôznom poradí jazdiť na rovnakých tratiach aké sa jazdili v prvom polroku. Aspoň ostatné tri sezóny sa organizátori držali tohto scenára.

Dáva jazdcom možnosť bezprostredne si porovnať zmeny na autách, prípadne vlastný posun za volantom porovnaním výsledných časov na trati. Nie je však vylúčené, že aj keď na rovnakom mieste, jedna, možno dve trate budú iné... Ale nepredbiehajme.

Zaujímavá trať, dobré prostredie

AutoSlalom sa na matadoráckych skúšobných dráhach jazdí už štyri sezóny. Táto trať patrí medzi najstaršie v seriáli bez zmeny. Je kombináciou letiskových tratí s rýchlymi úsekmi prakticky v priamom smere s traťami vonkajších motokárových dráh v sekciách plných zákrut.

Po letiskách Piešťany a Trenčín je treťou najrýchlejšou v rozpise. Slušné zázemie ponúka aj depo, ktoré ani pri 120 autách netrpí stiesnenosťou. Papierové parametre trate sú: dĺžka 1200 m, 53 bránok, max. rýchlosť viac krát cez 100 km/h a priemerný čas do 75 s.

Znovu piata extra jazda

Logisticky toto miesto organizátorom tiež ponúka dobrý komfort a efektívnosť. To sa prejavilo tak, že po druhýkrát tento rok jazdci bezplatne získali extra piatu jazdu bez negatívneho dopadu na celkový čas pretekov.

Vzhľadom na technické preberanie nutné pri podujatí MSR sa tréning začal jazdiť po 10h a už po 17 h boli 1+4 jazdy ukončené. Iste, podpísala sa pod tým aj podpriemerná účasť jazdcov, len 81. O to viac sa mohlil tí, ktorí na preteky prišli, tešiť z extra jazdenia.

Trikrát VIP od partnera

3x VIP je medzi slalomármi pojem. Po troch rokoch sa už jedná o pevnú predohru každých pretekov. Tri štvrtiny štartovného poľa jazdcov mesiac čo mesiac vďaka partnerskej webstránke www.sportoveauta.sk skúša šťastie o bezplatný štart na pretekoch.

Náhodný systém prakticky vždy vyberie troch nových jazdcov. Tentokrát 3x VIP vyhrali Matej ŠMIDA a Peter SVIEČKA jazdiaci na Mazda 323F a Dušan CHRENKO so št. č. 045 so Suzuki Ignis Sport.

Bodovali tradiční víťazi

Počasie znovu nemohlo byť lepšie. Napriek skoro polovici júna neprekračovala vonkajšia teplota po väčšinu dňa 27oC, čo bolo super pre jazdcov, ich polovičky a ani autá si na prehriatie nesťažovali. Celý deň boli podmienky na jazdenie konštantné a ideálne. To hralo do karát ostrieľaným slalomárom, ktorých prípadné vrtochy počasia nerozhádzali.

Jazdilo sa naozaj veľmi svižne a čisto, čoho výsledkom je asi historicky najmenší počet penalizácií v pretekoch AutoSlalom v päťročnej histórii. Ako to dopadlo v jednotlivých kategóriách?

S1 do 1 400 ccm

Najmenšiu kategóriu celkom tradične vyhral Zoltán Lovász jazdiaci na Peugeote 106 Rally. Rovnakému autu patrí aj tretie miesto. Na túto pozíciu ho doviedol Stano Krivák. Medzi nich sa so Suzuki Swift dostal dlhodobo skvelo jazdiaci Adam Čanecký.

Za pozornosť stojí výsledok Japonca Masayuki ISHIKAWA, ktorý jazdí tieto preteky druhú sezónu. S 5. miestom je to doposiaľ jeho najlepší výsledok a je to pre neho iste veľké povzbudenie. Aj preto, lebo v tejto skupine jazdilo 18 jazdcov.

S2 do 1 600 ccm

Prvé tri miesta v tejto triede si rozdelili majitelia francúzskych áut. Michal Novák na Citroene Saxo VTS zvíťazil pred Mirom Balážom na Renaulte Twingo RS Cup a Petrom Ponecom na Peugeote 106 GTi, ktorý sa na tieto preteky vrátil viac než polroku na minulých pretekoch a rovnako aj teraz priamo medzi troch víťazov.

S3 do 2 000 ccm

Triedu do dvoch litrov kontroloval Vlado Okáli na Renaulte Clio Sport 170. Na druhom mieste skončil Edo Bednárik na Honde Civic TypeR, ktorý sa na preteky vrátil po takmer troch rokoch. Na treťom mieste, rovnako ako v predošlých pretekoch, dojazdil Andrej Bognár na Seate Ibiza Cupra2.

Andrej so slalomom začal len minulú sezónu, zmena auta z Ford Probe na menšie a mrštnejšie auto veci veľmi prospela a je skvelým príkladom toho, že aj napriek tvrdej konkurencii sa relatívne rýchlo dá dostať medzi špičku.

S4 nad 2 000 ccm

Na rozdiel od objemovej triedy S1 bolo v S4 najmenšie zastúpenie jazdcov. Stupienky víťazov tu obsadili najrôznorodejšie autá. Prvé miesto vybojoval na zadokolke Braňo Goga na Honde S2000 turbo.

Druhé miesto si zaslúžil Štefan Heveši na ostrej vznetovej predokolke Renault Mégane RS dCi a tretí skončil Rasťo Zvalo na štvorkolke Mazda 323 GTR.

SS2 do 1600 ccm

Medzi slalomárskymi špecialistami si to na prvých troch miestach rozdelili jazdci na upravených Citroenoch Saxo VTS známe mená. Najlepším bol Miki Čambal, druhý skončil jeho dablér Lukáš Vician a tretie miesto si zaslúžene a nie po prvýkrát medzi chlapmi vydobyla skvelo jazdiaca Lucka Červenková z Moravy.

Zaujímavý a hodnotný výsledok dosiahli mladí bratia Demeterovci na Suzuki Swift GTO, ktorí v tejto skupine dojazdili na 4. a 5. mieste.

SS3 nad 1600 ccm

Tu jazdia najťažšie slalomárske kalibre. Medzi tradičnú superdvojicu Tonda Červenka a Jaro Ušela, ktorá si strieda volant perfektne odladeného Peugeotu 205GTi sa vopchal šikovný Vilo Zmeták na skvelom športiaku Lotus Exige.

D - dámy

Keď je na pretekoch Lucka Červenková, prvé miesto medzi dámami je prakticky jasné. Druhú pozíciu si ako dablérka na Honde S2000turbo vyjazdila Barbora Vaňová a Alena Vavrincová na Honde Civic to dotiahla na miesto č. 3.

J – Juniori

Medzi mladými jazdcami spomínaným súrodencom Demeterovcom, ktorí skončili na I. a II. mieste (Štefan a Matej), na stupienkoch víťazov asistoval Ján Válek na Citroene Saxo VTS.

Víťazi V. AZ-pneu AutoSlalom BULLDOG2011
11.06.2011 Matador Púchov
S1 – 1400 ccm
I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:29.757
II. miesto št. č. 088 Adam ČANECKÝ Suzuki Swift 2:34.026
III. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:36.210
S2 – 1600 ccm
I. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:28.871
II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS-Cup 2:31.002
III. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 GTi 2:32.220
S3 – 2000 ccm
I. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:29.242
II.miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:32.584
III. miesto št. č. 321 Andrej BOGNÁR Seat Ibiza Cupra2 2:33.918
S4 + 2000 ccm
I. miesto št. č. 124 Branislav GOGA Honda S2000turbo 2:30.032
II.miesto št. č. 076 Štefan HEVEŠI Renault Megane Sport dCi 2:30.963
III. miesto št. č. 171 Rastislav ZVALO Mazda 323 GTR 2:34.174
SS2 – 1600 ccm
I. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:24.037
II. miesto št. č. 002 Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:26.132
III. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215
SS3 + 1600 ccm
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:20.395
II. miesto št. č. 727 Viliam ZMETAK Lotus Exige 2:21.955
III. miesto št. č. 020 Jaroslav UŠELA Peugeot 205 GTI 2:22.686
D - dámy
I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:27.215
II. miesto št. č. 910 Barbora VAŇOVÁ Honda S2000turbo 2:42.865
III. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic 2:45.643
J - juniori
I. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:28.492
II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:30.776
III. miesto št. č. 153 Ján VÁLEK Citroen Saxo VTS 2:35.060

Seriál AZ-pneu AutoSlalom pokračuje šiestym podujatím na najrýchlejšej trati seriálu na letisku v Piešťanoch. Preteky VI. AZ-pneu AutoSlalom TRANSLATA 2011 sa konajú v deň sviatku Cyrila a Metoda dňa 05.07. - utorok. Online predregistrácia začína vždy sedem dní vopred na www.autoslalom.sk

Podrobnejšie info, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.