Brusel sprísni pravidlá na cestách v Európe

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

BRUSEL. Každý rok v štátoch Európskej únie zahynie okolo 35.000 ľudí a 1,5 milióna Európanov je vážne zranených v dôsledku dopravných nehôd, pričom pre mnohých z nich to znamená doživotné, trvalé následky. Tieto čísla, ktoré uverejnil dnes Výbor EP pre dopravu a cestovný ruch, znepokojili europoslancov natoľko, že žiadajú oveľa tvrdší akčný plán na znižovanie dopravných nehôd v Európe a taktiež rozšírenie pásma s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h pre automobily v husto obývaných urbánnych oblastiach.

Stratégia pre bezpečnosť v oblasti dopravy, ktorú predstavila Európska komisia v roku 2010, sklamala europoslancov. Bola príliš vágna, príliš opatrná a nevhodná, povedal nemecký poslanec EP Dieter-Lebrecht Koch (EĽS), ktorý je hlavným spravodajcom EP pre túto problematiku.

Europoslanci chcú znížiť rýchlosť, schváliť prehliadky zraku

Ako spravodajca EP pre oblasť bezpečnosti dopravy v rámci Výboru EP pre dopravu a cestovný ruch predstavil dnes vlastný dokument, podľa ktorého by do roku 2020 malo dôjsť k badateľnému zníženiu dopravných nehôd s obeťami na životoch.

Podľa jeho správy, europoslanci žiadajú rozšírenie oblastí s pásmom s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h v husto obývaných mestách a na jednosmerných uliciach, kde neexistujú trasy pre bicyklistov. Zámerom je ochrániť najmä deti do veku 14 rokov. V 60 percentách z prípadov smrteľných havárií sa totiž deti stávajú obeťami priamo na ceste. Zo všetkých prípadov vážnych zranení pri dopravnej havárii 40 percent sa takisto udeje na cestných komunikáciách. Europoslanci zároveň vyzvali, aby sa deti od najútlejšieho veku učili pravidlá bezpečnej premávky.

Čo sa týka vodičov áut, podľa nového dokumentu by sa šoféri mali každých desať rokov podrobiť očným testom a po dosiahnutí veku 65 rokov by sa tento interval znížil na päťročné obdobia.

Koordinátor bezpečnosti na cestách

Okrem širokého súboru odporúčaní pre lepšiu bezpečnosť na cestách, eurposlanci by uvítali harmonizáciu cestných označení a tabuliek naprieč celou Európskou úniou.

Vyzvali na zavedenie funkcie hlavného koordinátora pre bezpečnosť na európskych cestách, ktorého Európska komisia plánuje predstaviť v roku 2014. Tento koordinátor, ako dnes uviedol poslanecký výbor, by mal zosúladiť snahy členských štátov únie, úradov pre dopravnú bezpečnosť a ďalších inštitúcií pri hľadaní riešení ako čo najúčinnejšie a najefektívnejšie zaručiť bezpečnosť na európskych cestách.

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 931
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 798
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 269
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 109
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 776
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 513
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 254
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 301

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop