Brusel sprísni pravidlá na cestách v Európe

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

BRUSEL. Každý rok v štátoch Európskej únie zahynie okolo 35.000 ľudí a 1,5 milióna Európanov je vážne zranených v dôsledku dopravných nehôd, pričom pre mnohých z nich to znamená doživotné, trvalé následky. Tieto čísla, ktoré uverejnil dnes Výbor EP pre dopravu a cestovný ruch, znepokojili europoslancov natoľko, že žiadajú oveľa tvrdší akčný plán na znižovanie dopravných nehôd v Európe a taktiež rozšírenie pásma s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h pre automobily v husto obývaných urbánnych oblastiach.

Stratégia pre bezpečnosť v oblasti dopravy, ktorú predstavila Európska komisia v roku 2010, sklamala europoslancov. Bola príliš vágna, príliš opatrná a nevhodná, povedal nemecký poslanec EP Dieter-Lebrecht Koch (EĽS), ktorý je hlavným spravodajcom EP pre túto problematiku.

Europoslanci chcú znížiť rýchlosť, schváliť prehliadky zraku

Ako spravodajca EP pre oblasť bezpečnosti dopravy v rámci Výboru EP pre dopravu a cestovný ruch predstavil dnes vlastný dokument, podľa ktorého by do roku 2020 malo dôjsť k badateľnému zníženiu dopravných nehôd s obeťami na životoch.

Podľa jeho správy, europoslanci žiadajú rozšírenie oblastí s pásmom s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h v husto obývaných mestách a na jednosmerných uliciach, kde neexistujú trasy pre bicyklistov. Zámerom je ochrániť najmä deti do veku 14 rokov. V 60 percentách z prípadov smrteľných havárií sa totiž deti stávajú obeťami priamo na ceste. Zo všetkých prípadov vážnych zranení pri dopravnej havárii 40 percent sa takisto udeje na cestných komunikáciách. Europoslanci zároveň vyzvali, aby sa deti od najútlejšieho veku učili pravidlá bezpečnej premávky.

Čo sa týka vodičov áut, podľa nového dokumentu by sa šoféri mali každých desať rokov podrobiť očným testom a po dosiahnutí veku 65 rokov by sa tento interval znížil na päťročné obdobia.

Koordinátor bezpečnosti na cestách

Okrem širokého súboru odporúčaní pre lepšiu bezpečnosť na cestách, eurposlanci by uvítali harmonizáciu cestných označení a tabuliek naprieč celou Európskou úniou.

Vyzvali na zavedenie funkcie hlavného koordinátora pre bezpečnosť na európskych cestách, ktorého Európska komisia plánuje predstaviť v roku 2014. Tento koordinátor, ako dnes uviedol poslanecký výbor, by mal zosúladiť snahy členských štátov únie, úradov pre dopravnú bezpečnosť a ďalších inštitúcií pri hľadaní riešení ako čo najúčinnejšie a najefektívnejšie zaručiť bezpečnosť na európskych cestách.

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 346
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 079
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 044
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 163
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 425
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 422
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 058

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.