Brusel sprísni pravidlá na cestách v Európe

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

BRUSEL. Každý rok v štátoch Európskej únie zahynie okolo 35.000 ľudí a 1,5 milióna Európanov je vážne zranených v dôsledku dopravných nehôd, pričom pre mnohých z nich to znamená doživotné, trvalé následky. Tieto čísla, ktoré uverejnil dnes Výbor EP pre dopravu a cestovný ruch, znepokojili europoslancov natoľko, že žiadajú oveľa tvrdší akčný plán na znižovanie dopravných nehôd v Európe a taktiež rozšírenie pásma s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h pre automobily v husto obývaných urbánnych oblastiach.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stratégia pre bezpečnosť v oblasti dopravy, ktorú predstavila Európska komisia v roku 2010, sklamala europoslancov. Bola príliš vágna, príliš opatrná a nevhodná, povedal nemecký poslanec EP Dieter-Lebrecht Koch (EĽS), ktorý je hlavným spravodajcom EP pre túto problematiku.

Europoslanci chcú znížiť rýchlosť, schváliť prehliadky zraku

Ako spravodajca EP pre oblasť bezpečnosti dopravy v rámci Výboru EP pre dopravu a cestovný ruch predstavil dnes vlastný dokument, podľa ktorého by do roku 2020 malo dôjsť k badateľnému zníženiu dopravných nehôd s obeťami na životoch.

Podľa jeho správy, europoslanci žiadajú rozšírenie oblastí s pásmom s obmedzenou rýchlosťou na 30 km/h v husto obývaných mestách a na jednosmerných uliciach, kde neexistujú trasy pre bicyklistov. Zámerom je ochrániť najmä deti do veku 14 rokov. V 60 percentách z prípadov smrteľných havárií sa totiž deti stávajú obeťami priamo na ceste. Zo všetkých prípadov vážnych zranení pri dopravnej havárii 40 percent sa takisto udeje na cestných komunikáciách. Europoslanci zároveň vyzvali, aby sa deti od najútlejšieho veku učili pravidlá bezpečnej premávky.

Čo sa týka vodičov áut, podľa nového dokumentu by sa šoféri mali každých desať rokov podrobiť očným testom a po dosiahnutí veku 65 rokov by sa tento interval znížil na päťročné obdobia.

Koordinátor bezpečnosti na cestách

Okrem širokého súboru odporúčaní pre lepšiu bezpečnosť na cestách, eurposlanci by uvítali harmonizáciu cestných označení a tabuliek naprieč celou Európskou úniou.

Vyzvali na zavedenie funkcie hlavného koordinátora pre bezpečnosť na európskych cestách, ktorého Európska komisia plánuje predstaviť v roku 2014. Tento koordinátor, ako dnes uviedol poslanecký výbor, by mal zosúladiť snahy členských štátov únie, úradov pre dopravnú bezpečnosť a ďalších inštitúcií pri hľadaní riešení ako čo najúčinnejšie a najefektívnejšie zaručiť bezpečnosť na európskych cestách.

Poslanci Európskeho parlamentu v stanovisku, ktoré dnes predniesli, navrhujú do roku 2020 znížiť počet obetí dopravných nehôd v krajinách EÚ o polovicu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 520
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 188
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 886
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 514
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 445
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 756
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 905
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 370
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 123
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 873

Téma: Európska únia


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Nehody, Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

PRIEVIDZA

V Zemianskych Kostoľanoch sa zrazil vlak s nákladiakom

Vo vlaku bolo takmer šesťdesiat cestujúcich.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.