BRATISLAVA. Blížiaci sa jesenný autosalón vo Frankfurte (15. – 25. september) je pre trojlístok značiek Audi, BMW a Mercedes-Benz veľmi prestížnou záležitosťou. Nielen, že sa koná v Nemecku, ale sídla všetkých troch automobiliek od neho delí pomerne malá vzdialenosť, do 400 kilometrov.
Napríklad BMW trvajú prípravy na podobnú výstavu 14 až 16 mesiacov. Práve táto mníchovská značka na frankfurtskom autosalóne v roku 2009 predstavila skúšobný okruh, umiestnený priamo v hale výstaviska. Pozornosť jazdou po oválnej trati vtedy vzbudzovala najmä štúdia BMW Vision EfficienDynamics.
Trať pre verejnosť
Niečo podobné teraz pripravuje Audi. Už prvého júla odštartuje výstavba dočasnej expozície, ktorou sa bude ingolstadtský výrobca prezentovať na 64. autosalóne vo Frankfurte. 100 x 70 metrov veľká plocha má byť vyjadrením dynamiky, ľahkosti a elegancie.
Najväčším lákadlom pre návštevníkov však bude integrovaný okruh s dĺžkou 400 metrov. Väčšina trate má pritom viesť po interiéri. Verejnosť si na nej bude môcť prakticky vyskúšať asi desať áut, vrátane pretekárskych.
Audi do tohto projektu investuje desať miliónov eur. Aj prezentácia na významnom autosalóne je pre štyri kruhy malým krokom k naplneniu cieľa, stať sa do roku 2015 najväčším výrobcom luxusných vozidiel na svete. Toto prvenstvo aktuálne drží BMW.
Autor: fg