Cestní piráti tvoria tretinu šoférov v Česku

Na českých cestách sa objavuje mnoho "pirátov" so silnými autami. A ich počet neustále rastie. V prieskume respondenti označili za pirátov tretinu mužov a žien za volantom.

Na českých cestách sa objavuje mnoho "pirátov" so silnými autami. A ich počet neustále rastie. Potvrdzuje to prieskum poisťovne Direct. V ňom respondenti označili za pirátov tretinu mužov a žien za volantom.

Pirátom na cestách je podľa predstáv opýtaných najčastejšie muž od 21 do 30 rokov s nadpriemerným príjmom a silným vozidlom.

Podľa prieskumu piráti sú najčastejšie slobodní muži s nadštandardným mesačným príjmom nad 40.000 Kč (1652 eur). Spravidla sedia za volantom auta čiernej farby; prevládajú značky BMW, Audi a Porsche. Štatistika spresňuje, že typickým pirátom je najčastejšie Pražan do 24 rokov, ktorý riadi deväť rokov starý silný dieselový automobil.

Prieskum ukázal, že výkon vozidla je zásadným faktorom, ktorý stojí za spôsobením a počtom dopravných nehôd. Štatistika poisťovne Direct poukazuje na to, že šoféri so silnými motormi nad 2500 ccm spôsobujú dopravné nehody 1,5-krát častejšie než vodiči s motormi do 1000 ccm.

Za zodpovedných šoférov Česi v prieskume najčastejšie označovali ženy od 36 do 45 rokov. Najviac zodpovedných šoférov a šoférok je vraj v Moravskosliezskom a Juhomoravskom kraji.

Dajú sa poznať podľa toho, že sedia za volantom modelov Škoda alebo Volvo striebornej, červenej alebo modrej farby. Zodpovední vodiči majú často slabšie autá, ich výkon sa pohybuje okolo 50 kW.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 503
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 316
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 183
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 867
  6. Kam do tepla v januári? 1 718
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 112
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 035
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Česká republika


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.