Líbya by mohla čiastočne obnoviť export ropy

Z východu Líbye, ktorý ovládajú povstalci, by sa v najbližšom období mohlo exportovať 355 tis. barelov ropy denne, ale tento objem vývozu pravdepodobne nezabráni rastu cien čierneho zlata v druhej polovici tohto roka.

SINGAPUR.

Uvádza sa to v správe americkej banky Goldman Sachs. Líbyjský export by mohol vzrásť až na 585 tis. barelov denne, ak by v krajine nastala zmena vlády a vyvážala by sa ropa aj z ložísk na západe krajiny, uviedla správa Goldman Sachs.

Ťažba ropy v Líbyi spadla z januárovej úrovne 1,58 mil. barelov denne na 100 tis. barelov denne v máji. Export sa zastavil úplne. Vyplýva to z údajov Medzinárodnej agentúry pre energetiku (IEA).

"Opozičné sily by mohli obnoviť export zhruba na úrovni 200 tis. barelov denne, keďže niektoré ropné polia a exportné terminály sú v podstate nepoškodené. Ďalších 155 tis. barelov denne by sa mohlo exportovať v neskoršej etape," konštatuje Goldman Sachs.

Zvýšenie ťažby o ďalší 1 mil. barelov denne však bude náročné, keďže niektoré terminály kontroluje vláda a viaceré ropné zariadenia boli vážne poškodené. Nedávny pokles cien ropy je podľa Goldman Sachs dočasný a v druhej polovici roka očakáva jej zdraženie v dôsledku silného dopytu zo strany Číny a Indie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 12 191
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 233
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 4 418
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 678
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 278
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 099
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 966
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 630
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 490
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 401

Téma: Medzinárodný menový fond


Článok je zaradený aj do ďalších tém Ropa

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ocenený psychológ o Rómoch: Ak sú v partii, je tam bašavel a robia

Keď má človek motyku v ruke, pomáha mu to vymotať sa z ťažkostí, hovorí psychológ Štefan Straka, ktorý učí Rómov ekologickému záhradníčeniu.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.