ŠPORT

Prototypy Aston Martin V12 Zagato idú pokoriť Nürburgring

Tentoraz nejde o čo najrýchlejší čas na jedno kolo legendárneho Nordschleife, ale o výdrž vo vytrvalostných pretekoch 24 Stunden Rennen Nürburgring.

(Zdroj: Aston Martin)

BRATISLAVA. Tentoraz nejde o čo najrýchlejší čas na jedno kolo legendárneho Nordschleife, ale o výdrž. Dva prototypy Aston Martin V12 Zagato sa totiž počas tohto víkendu postavia na štart prestížnych vytrvalostných pretekov 24 Stunden Rennen Nürburgring.

Čaká na ne silná konkurencia, veď štartová listina podujatia obsahuje 249 posádok. Medzi najväčších kandidátov na prvenstvo patrí továrenský tím BMW so špeciálmi M3 GT, ale aj polotovárenské posádky v autách Audi R8 LMS, Porsche 911 GT3 R alebo Ferrari 458 Italia GT.

Ručná práca

Dizajn strojov Aston Martin navrhlo talianske štylistické centrum Zagato. Karoséria, pozostávajúca zväčša z hliníka, je vyrábaná ručne. Konvenčnými strojnými postupmi sa vraj takéto tvary vytvoriť nedajú. Iba predný blatník pritom tvorí sedem hliníkových dielov. Pod dlhou prednou kapotou pracuje zážihový dvanásťvalec s objemom 6,0 litra, dosahujúci výkon 380 kW (517 k) a najvyšší krútiaci moment 570 Nm.

Auto už absolvovalo skúšobný štart na okruhu Nürburgring, v rámci štvorhodinových pretekov ADAC ACAS H&R-Cup VLN. Podarilo sa mu však odkrúžiť iba päť kôl. Šéf športového oddelenia značky Aston Martin, David King, na margo premiéry uviedol, že inžinieri hľadali predovšetkým vhodné nastavenie auta a nazbierali cenné dáta, ktoré využijú na dvadsaťštyrihodinovke.

Zig a Zag

Obe vozidlá, ktoré sa cez víkend predstavia na Nordschleife, majú dokonca aj svoje interné mená. Zelené sa volá Zig, ponesie štartové číslo päť a za jeho volantom sa bude striedať posádka tvorená hlavným inžinierom projektu Aston Martin One-77, Chrisom Porrittom, skúseným pretekárom Oliverom Mathaiom, amatérskym pretekárom Peterom Cate a novinárom Richardom Meadenom.

Červený Aston Martin V12 Zagato volajú Zag a bude jazdiť so štartovým číslom tri. Jeho posádku tvorí výkonný riaditeľ Astonu Ulrich Bez, riaditeľ testovacieho centra na Nürburgringu Wolfgang Schuhbauer a novinári Horst von Saurma a Matthew Marsh.

Dvadsaťštyrihodinovka na Nordschleife odštartuje v sobotu 25. júna o 16:00 popoludní. Jej priebeh bude možné sledovať aj prostredníctvom živého prenosu na oficiálnej stránke podujatia adac.24h-rennen.de.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 224
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 774
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 861
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 148
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 651
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 650
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 356
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 202
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 075
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 056

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Rakúšania kontroly obhajujú migrantmi, Slováci tomu nerozumejú

Rakúšania stále náhodne kontrolujú.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.