BRATISLAVA. Japonskej automobilke možno nepatria globálne prvenstvá v súčasnej produkcii automobilov, no napriek tomu sa snaží eliminovať dopad automobilizmu na životné prostredie ako jedna z popredných na svete.
Svoj nový záväzok zníženia produkcie CO2 u svojich výrobkov o 30 percent stavia na splnení doterajších cieľov.
Prvý splnil
V roku 2006 prišla Honda s predsavzatím znížiť do konca roka 2010 emisie CO2 súvisiace s prevádzkou jej nových motocyklov, automobilov a strojov Honda o 10 percent v porovnaní s rokom 2000.
To splnila a v súčasnosti rozšírila predsavzatia nielen o svoje autá, motorky a stroje, ale tiež v rámci výroby a dodávateľského reťazca. Horizontom pre 30 percentné zníženie emisií má byť rok 2020.
Slogan už raz mali
Súčasťou ekologickej vízie je slogan „Modrú oblohu pre naše deti“, ktorý automobilka nepoužila prvý krát. Inžinieri Hondy si ho zvolili ako motto v sedemdesiatych rokoch minulého storočia, keď pracovali na splnení požiadaviek vtedajšej prísnej emisnej normy U.S. Clean Air Act.
Nové je však kruhové logo, ktoré predstavuje zem so slnkom a s modrou oblohou, čistú vodu a sviežu zelenú krajinu vyjadrujúcu bohatstvo prírody. Biela línia uprostred kruhu predstavuje cestu v slobode mobility.
Autor: rch