SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Honda CBR 250R - baránok v koži vlka

Honda opäť dokázala, že vie postaviť perfektne fungujúci motocykel pre masy aj z nie práve špičkových komponentov.

(Zdroj: Honda)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Večer pred odovzdaním importérovi som zastavil umyť CBRku od diaľničných nánosov hmyzu na jednej z prvých bratislavských benzíniek.

Nebolo tam nikoho iba jedna nabrúsená Carrera RS3 a jej súťaživý majiteľ. Na otázku či si to spolu rozdáme o flašu koňaku kto bude prvý v Lamači som odpovedal, že to asi nemá zmysel lebo som na „dvaapolke“.

Neveril až kým ticho vysvietenej benzínky nevyplnil tichý zvuk kultivovaného jednovalca - a presne o tom je táto motorka. Dospelo vyzerajúci „jogurt“ pre začínajúcich jazdcov.

Ten z vás, kto nad objemom pokrčí nosom môže byť rovnako prekvapený ako sebavedomý majiteľ nazúreného trojkového Golfa, ktorý ma toľko hecoval na semaforoch až som ho nechal v spätných zrkadlách aj s jeho sebavedomím. Nehovorte mu prosím že to bola „iba“ 250.

Motor má síce trochu slabší spodok, ale pri 5000 sa budí a dokáže v rámci možností „zašprintovať“ aj s dvojmetrovým chlapom vážiacim sto kíl, ale športové náradie nečakajte. Kultivovaný motor ladený na životnosť, nie častú návštevu servisu, nemá problém prekročiť na diaľnici MPR, ale výkonové skoky sú mu cudzie.

Milé prekvapenie je aj podvozok, ktorý žehlí čo sa dá, ale nepôsobí mäkkým dojmom. Jazdec má dobrú odozvu čo sa deje s predným kolesom, veľká škoda že sme nemali možnosť v rámci testu popreháňať CBRku na okruhu.

sme_1.jpgSpojka a prevodovka sú etalónom a sú tak dobré, že nie je treba im venovať ďalšie slová, snáď ešte toľko, že radenie bez spojky smerom nahor je na tejto motorke návykové. Brzdy sú štandardné - nevyplašia, ale skúseného neočaria, pre začiatočníka však postačujúce a dobre dávkovateľné.

Dizajnu čistých línií vpredu inšpirovaných tvarmi VFR 1200, vyfarbenému trikolórou a zakončenému výfukom tváriacim sa a la MotoGP niet čo vytknúť. Kokpitu kraľuje športový otáčkomer a na multifunkčnom displayi nájdete okrem iného aj palivomer, čo v tejto kategórii nie je vždy zvykom a pohladká bruško aj takému hundrošovi ako som ja.

Apropos palivo spotreba a tankovanie. Spotreba je ukážková - 3,2 litra / 100 km aj pri častých rozjazdoch otočkách pred kamerou. V kombinácii s 13 litrovou nádržou dáva motorke nebojím sa napísať „grand-tourismo“ dojazd na jedno tankovanie.

Samotné tankovanie je ale hrôza –des. Uzáver palivovej nádrže vám ostane v rukách ako v rokoch 80-tych a pištoľ nezasuniete dnu do nádrže kvôli čudesnej konštrukcii pod uzáverom. Neostáva nič iné, len pridvihnúť pištoľ a pomaličky s tečúcim benzínom sa modliť, aby ste sa nenavoňali benzolovnatým „Channel 95“.

sme_2.jpgAj keď sa nestotožňujeme s prezentáciou ako superšportu, táto motorka nemá jedno vyslovene slabé miesto, ktoré by znižovalo hodnotu celku. Pre začiatočníka či začiatočníčku výborná voľba na vstup do sveta veľkých motoriek, každodenné dochádzanie do školy, do práce či balenie násťročného objektu záujmu. Nízke prevádzkové náklady potešia a harmonický dizajn nesklame.

sme_3.jpg

Názor druhého redaktora

Toto rozhodne nie je tvrdo ladený superšport, na ktorom by bola cesta do práce očistcom. Podvozok je mäkko ladený, takže pri prejazdoch cestárskych pascí vám neodrazí ľadviny, čo spolu s nízkou spotrebou dáva motocyklu turistické ambície.

Proti nim je snáď len sedlo spolujazdca. Cestou z BA na sever ma na diaľnici chytil lejak, takpovediac nepripraveného a vtedy by som bol ocenil, keby mal motocykel tlačidlo výstražných smeroviek a ja by som mohol aspoň v relatívnom bezpečí zastať na krajnici a obliecť sa.

Keď sme už pri zastavovaní a brzdení. To je ako stvorené pre začiatočníkov, aby ste zadnú brzdu dostali do šmyku musíte jej skutočne poriadne stupiť na krk, predná je o niečo „ostrejšia“ ale že by vás chcela pri každom brzdení vymiesť zo sedla sa povedať nedá. Jednoducho brzdy ktoré nevystrašia a to pri tejto kategórii dávam ako plus.

Motor by mohol lepšie ťahať v nízkych otáčkach, ale nie je to liter ani dvojvalec takže sa zmierujem s tým, že ho treba držať trošku vyššie kde jeho potiahnutie aj skutočne cítiť. Pri návrate späť na dolnú zem Slovenska sme sa sto kilometrov viezli turistickým tempom s partiou Holanďanov.

Žiadne náramné prekračovanie rýchlostí a porušovanie pravidiel, jednoducho výlet chutiaci aj tejto motorke, bez problémov stíhajúcej aj väčším strojom (v kľudovom režime

Honda opäť dokázala, že vie postaviť perfektne fungujúci motocykel pre masy aj z nie práve špičkových komponentov, napriek tomu si myslím, že na niektorých miestach sa šetrilo až prehnane okato.

sme_4.jpg

Technické špecifikácie

Typ motora;

Štvortaktný vodou chladený jednovalec s rozvodom DOHC, 4 ventily

Vŕtanie x zdvih

76 x 55mm

Zdvihový objem;

249.4cm3

Kompresný pomer;

10,7: 1

Max. výkon;

19,42kW / 8 500 ot./min.

Max. krútiaci moment;

22,9 Nm / 7 000 ot./min.

Spúšťanie motora;

elektrické

Prevodovka;

šešťstupňová

Sekundárny prevod;

Reťaz

Rozmery (D x Š x V);

2030 mm x 709.5mm x 1127mm

Rázvor;

1369 mm

Výška sedadla;

784 mm

Svetlá výška;

148 mm

Objem nádrže;

13 l

Pneumatiky – predné;

110/70-17M/C

Pneumatiky – zadné;

140/70-17M/C

Odpruženie – predné;

37 mm teleskopická vidlica, zdvih 130 mm

Odpruženie – zadné;

Pro-Link Monoshock, centrálny tlmič

Brzda predná;

296 x 4.5 mm jednokotúčová hydraulická s dvojpiestikovým strmeňom

Brzda zadná;

220 x 5 mm, jednokotúčová, jednopiestiková

Prevádzková hmotnosť

;162 kg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 487
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 972
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 212
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 848
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 702
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 662
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 376
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 011
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 411
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 367
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 982
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 301
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 532
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 512
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu