BRATISLAVA. Auto, ktoré postavilo na nohy takmer zabudnutú rumunskú značku Dacia, očakáva na budúci rok príchod svojho nástupcu. V súvislosti s ním sa hovorilo najmä o novej karosérii a krajšom interiéri, pričom techniky sa generačná výmena mala dotknúť iba minimálne.
Troj- a štvorvalce
Rumunské médiá však nedávno vyrukovali s informáciou, podľa ktorej sa nový malý sedan dočká výrazného omladenia aj po technickej stránke. Debut pod jeho kapotou údajne absolvuje nová generácia prepĺňaných zážihových agregátov.
Podrobnosti zatiaľ chýbajú, denník Ziarul Financiar vo svojom online vydaní však informuje, že by malo ísť o troj- a štvorvalcové motory s objemami 0,9 až 1,2 litra, ktoré dosiahnu výkon od 66 do 85 kW (90 - 115 k). Ich výhodou bude okrem iného schopnosť plniť emisnú normu Euro6 (v platnosti od septembra 2014).
Výroba v Rumunsku
Produkcia nových poháňacích jednotiek má prebiehať priamo v rumunskom Mioveni. Odštartuje v druhej polovici budúceho roka, pričom predbežný plán ráta s produkciou 150 000 motorov ročne. V nasledujúcom roku by sa mala kapacita výroby zdvojnásobiť.
Renault, ako vlastník rumunskej značky, tak mení taktiku. Doteraz totiž pre Daciu vyhradzoval prevažne staršie agregáty zo svojho portfólia.
Dá sa očakávať, že nové motorizácie budú poháňať všetky nasledujúce modely Dacia. V pláne je rodinné MPV i úplne nové Sandero.
Autor: fg