NOVINKY

Dacia modernizuje. Nový Logan dostane turbomotory

Druhú generáciu Dacie Logan predstavia na budúci rok. Rumunské médiá informujú, že okrem nového dizajnu a interiéru, sa dočká aj moderných zážihových turbomotorov s objemami od 0,9 do 1,2 litra.

Dacia sa doteraz musela spoliehať na staršiu techniku z portfólia značky Renault. To by sa čoskoro malo zmeniť.(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Auto, ktoré postavilo na nohy takmer zabudnutú rumunskú značku Dacia, očakáva na budúci rok príchod svojho nástupcu. V súvislosti s ním sa hovorilo najmä o novej karosérii a krajšom interiéri, pričom techniky sa generačná výmena mala dotknúť iba minimálne.

Troj- a štvorvalce

Rumunské médiá však nedávno vyrukovali s informáciou, podľa ktorej sa nový malý sedan dočká výrazného omladenia aj po technickej stránke. Debut pod jeho kapotou údajne absolvuje nová generácia prepĺňaných zážihových agregátov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Podrobnosti zatiaľ chýbajú, denník Ziarul Financiar vo svojom online vydaní však informuje, že by malo ísť o troj- a štvorvalcové motory s objemami 0,9 až 1,2 litra, ktoré dosiahnu výkon od 66 do 85 kW (90 - 115 k). Ich výhodou bude okrem iného schopnosť plniť emisnú normu Euro6 (v platnosti od septembra 2014).

Výroba v Rumunsku

Produkcia nových poháňacích jednotiek má prebiehať priamo v rumunskom Mioveni. Odštartuje v druhej polovici budúceho roka, pričom predbežný plán ráta s produkciou 150 000 motorov ročne. V nasledujúcom roku by sa mala kapacita výroby zdvojnásobiť.

Renault, ako vlastník rumunskej značky, tak mení taktiku. Doteraz totiž pre Daciu vyhradzoval prevažne staršie agregáty zo svojho portfólia.

Dá sa očakávať, že nové motorizácie budú poháňať všetky nasledujúce modely Dacia. V pláne je rodinné MPV i úplne nové Sandero.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 433
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 513
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 121
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 957
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 608
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 496
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 723
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 506
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 919
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.