NOVINKY

Dacia modernizuje. Nový Logan dostane turbomotory

Druhú generáciu Dacie Logan predstavia na budúci rok. Rumunské médiá informujú, že okrem nového dizajnu a interiéru, sa dočká aj moderných zážihových turbomotorov s objemami od 0,9 do 1,2 litra.

Dacia sa doteraz musela spoliehať na staršiu techniku z portfólia značky Renault. To by sa čoskoro malo zmeniť.(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Auto, ktoré postavilo na nohy takmer zabudnutú rumunskú značku Dacia, očakáva na budúci rok príchod svojho nástupcu. V súvislosti s ním sa hovorilo najmä o novej karosérii a krajšom interiéri, pričom techniky sa generačná výmena mala dotknúť iba minimálne.

Troj- a štvorvalce

Rumunské médiá však nedávno vyrukovali s informáciou, podľa ktorej sa nový malý sedan dočká výrazného omladenia aj po technickej stránke. Debut pod jeho kapotou údajne absolvuje nová generácia prepĺňaných zážihových agregátov.

Podrobnosti zatiaľ chýbajú, denník Ziarul Financiar vo svojom online vydaní však informuje, že by malo ísť o troj- a štvorvalcové motory s objemami 0,9 až 1,2 litra, ktoré dosiahnu výkon od 66 do 85 kW (90 - 115 k). Ich výhodou bude okrem iného schopnosť plniť emisnú normu Euro6 (v platnosti od septembra 2014).

Výroba v Rumunsku

Produkcia nových poháňacích jednotiek má prebiehať priamo v rumunskom Mioveni. Odštartuje v druhej polovici budúceho roka, pričom predbežný plán ráta s produkciou 150 000 motorov ročne. V nasledujúcom roku by sa mala kapacita výroby zdvojnásobiť.

Renault, ako vlastník rumunskej značky, tak mení taktiku. Doteraz totiž pre Daciu vyhradzoval prevažne staršie agregáty zo svojho portfólia.

Dá sa očakávať, že nové motorizácie budú poháňať všetky nasledujúce modely Dacia. V pláne je rodinné MPV i úplne nové Sandero.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 865
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 698
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 128
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 328
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 041
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 075
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.