SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Ponáhľali sa, no neohrozili len seba

Mnohé dopravné nehody a porušenia dopravných predpisov vznikajú preto, že sa niekam ponáhľame. Pritom stačí byť trochu trpezlivý a tolerantný voči iným. Bolo by nielen menej nehôd ale aj menej pokút.

Ísť najvyššou povolenou rýchlosťou sa považuje za povinnosť, nehľadiac pritom na možné riziká a porušenia predpisov. Ísť pomalšie je často paradoxne spoločensky neprijateľné.

Je to asi tým, že rýchlejších je viac. A aj keď sa cítia byť pomalšími obmedzovaní, je ich nepomerne viac ako tých, ktorí sa cítia byť rýchlejšími ohrozovaní, keď si vynucujú potrebu ísť rýchlejšie.

Na nasledujúcom videu uvidíte niekoľko situácií, ktoré dokladujú, že ak sa vodiči ponáhľajú, nemajú zábrany porušiť dopravné pravidlá a ohroziť tak bezpečnosť cestnej premávky.

Na prvých dvoch záberoch vidno motorkára, ktorý predchádzal v rozpore s predpismi: cez plnú čiaru a prešiel pritom z jazdného pruhu určeného na odbočenie vľavo do pravého jazdného pruhu. Už keď bol v odbočovacom pruhu, podľa dopravných pravidiel mal odbočovať.

Pred nasledujúcou križovatkou sa rozhodol predchádzať cez vyšrafovanú časť cesty.

Ďalší motorkár nielenže šiel rýchlejšie ako povolenou 50-kou v obci, ale aj predchádzal sprava a bez smeroviek cez jazdný pruh vyhradený pre autobusy.

V ďalšej ukážke vidno osobné auto, ktoré takisto šlo rýchlejšie ako povolenou rýchlosťou. Zároveň predchádzalo spôsobom, ktorým obmedzil iné vozidlo idúce v protismernej premávke. "Rýchlik" prinútil auto v protismere vyhnúť sa mu až na krajnicu.

Ďalšie auto prechádzalo napriek tomu, že jeho vodič na základe dopravného značenia musel vedieť, že sa nestihne zaradiť do svojho pruhu ešte pred križovatkou. Mimochodom, ani ono nešlo predpísanou rýchlosťou.

Vodič strieborného Pola na ďalšom videozábere ukazuje ignorovanie dopravného značenia pred rizikovým úsekom cesty. Napriek tomu, že značky nútia vodičov spomaliť pre ich vlastnú bezpečnosť, vodičovi to bolo zjavne jedno. Blížil sa totiž nadjazd, za ktorým je hneď križovatka T-čkového typu s následnými zákrutami. Rýchlosť je tam upravená práve preto, že celý úsek je neprehľadný a rizikový.

Posledná ukážka je príkladom nedočkavosti vodičov, ktorí neváhajú predbiehať bez toho, aby mali dostatok informácií k bezpečnému predbiehaniu. Ak by bol vodič na videozábere trpezlivý, nemusel sa dostať do situácie, keď musel riešiť kritickú situáciu - dostal sa do protismeru vedľa kamióna, pričom sa z protismeru blížilo iné auto.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 368
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 721
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 331
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 331
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 606
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 547
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 505
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


17 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


21 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  4. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 478
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 195
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 028
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 942
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 698
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 725
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 699
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 399
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu