SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Ponáhľali sa, no neohrozili len seba

Mnohé dopravné nehody a porušenia dopravných predpisov vznikajú preto, že sa niekam ponáhľame. Pritom stačí byť trochu trpezlivý a tolerantný voči iným. Bolo by nielen menej nehôd ale aj menej pokút.

Ísť najvyššou povolenou rýchlosťou sa považuje za povinnosť, nehľadiac pritom na možné riziká a porušenia predpisov. Ísť pomalšie je často paradoxne spoločensky neprijateľné.

Je to asi tým, že rýchlejších je viac. A aj keď sa cítia byť pomalšími obmedzovaní, je ich nepomerne viac ako tých, ktorí sa cítia byť rýchlejšími ohrozovaní, keď si vynucujú potrebu ísť rýchlejšie.

Na nasledujúcom videu uvidíte niekoľko situácií, ktoré dokladujú, že ak sa vodiči ponáhľajú, nemajú zábrany porušiť dopravné pravidlá a ohroziť tak bezpečnosť cestnej premávky.

Na prvých dvoch záberoch vidno motorkára, ktorý predchádzal v rozpore s predpismi: cez plnú čiaru a prešiel pritom z jazdného pruhu určeného na odbočenie vľavo do pravého jazdného pruhu. Už keď bol v odbočovacom pruhu, podľa dopravných pravidiel mal odbočovať.

Pred nasledujúcou križovatkou sa rozhodol predchádzať cez vyšrafovanú časť cesty.

Ďalší motorkár nielenže šiel rýchlejšie ako povolenou 50-kou v obci, ale aj predchádzal sprava a bez smeroviek cez jazdný pruh vyhradený pre autobusy.

V ďalšej ukážke vidno osobné auto, ktoré takisto šlo rýchlejšie ako povolenou rýchlosťou. Zároveň predchádzalo spôsobom, ktorým obmedzil iné vozidlo idúce v protismernej premávke. "Rýchlik" prinútil auto v protismere vyhnúť sa mu až na krajnicu.

Ďalšie auto prechádzalo napriek tomu, že jeho vodič na základe dopravného značenia musel vedieť, že sa nestihne zaradiť do svojho pruhu ešte pred križovatkou. Mimochodom, ani ono nešlo predpísanou rýchlosťou.

Vodič strieborného Pola na ďalšom videozábere ukazuje ignorovanie dopravného značenia pred rizikovým úsekom cesty. Napriek tomu, že značky nútia vodičov spomaliť pre ich vlastnú bezpečnosť, vodičovi to bolo zjavne jedno. Blížil sa totiž nadjazd, za ktorým je hneď križovatka T-čkového typu s následnými zákrutami. Rýchlosť je tam upravená práve preto, že celý úsek je neprehľadný a rizikový.

Posledná ukážka je príkladom nedočkavosti vodičov, ktorí neváhajú predbiehať bez toho, aby mali dostatok informácií k bezpečnému predbiehaniu. Ak by bol vodič na videozábere trpezlivý, nemusel sa dostať do situácie, keď musel riešiť kritickú situáciu - dostal sa do protismeru vedľa kamióna, pričom sa z protismeru blížilo iné auto.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon