SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Ponáhľali sa, no neohrozili len seba

Mnohé dopravné nehody a porušenia dopravných predpisov vznikajú preto, že sa niekam ponáhľame. Pritom stačí byť trochu trpezlivý a tolerantný voči iným. Bolo by nielen menej nehôd ale aj menej pokút.

Ísť najvyššou povolenou rýchlosťou sa považuje za povinnosť, nehľadiac pritom na možné riziká a porušenia predpisov. Ísť pomalšie je často paradoxne spoločensky neprijateľné.

Je to asi tým, že rýchlejších je viac. A aj keď sa cítia byť pomalšími obmedzovaní, je ich nepomerne viac ako tých, ktorí sa cítia byť rýchlejšími ohrozovaní, keď si vynucujú potrebu ísť rýchlejšie.

Na nasledujúcom videu uvidíte niekoľko situácií, ktoré dokladujú, že ak sa vodiči ponáhľajú, nemajú zábrany porušiť dopravné pravidlá a ohroziť tak bezpečnosť cestnej premávky.

Na prvých dvoch záberoch vidno motorkára, ktorý predchádzal v rozpore s predpismi: cez plnú čiaru a prešiel pritom z jazdného pruhu určeného na odbočenie vľavo do pravého jazdného pruhu. Už keď bol v odbočovacom pruhu, podľa dopravných pravidiel mal odbočovať.

Pred nasledujúcou križovatkou sa rozhodol predchádzať cez vyšrafovanú časť cesty.

Ďalší motorkár nielenže šiel rýchlejšie ako povolenou 50-kou v obci, ale aj predchádzal sprava a bez smeroviek cez jazdný pruh vyhradený pre autobusy.

V ďalšej ukážke vidno osobné auto, ktoré takisto šlo rýchlejšie ako povolenou rýchlosťou. Zároveň predchádzalo spôsobom, ktorým obmedzil iné vozidlo idúce v protismernej premávke. "Rýchlik" prinútil auto v protismere vyhnúť sa mu až na krajnicu.

Ďalšie auto prechádzalo napriek tomu, že jeho vodič na základe dopravného značenia musel vedieť, že sa nestihne zaradiť do svojho pruhu ešte pred križovatkou. Mimochodom, ani ono nešlo predpísanou rýchlosťou.

Vodič strieborného Pola na ďalšom videozábere ukazuje ignorovanie dopravného značenia pred rizikovým úsekom cesty. Napriek tomu, že značky nútia vodičov spomaliť pre ich vlastnú bezpečnosť, vodičovi to bolo zjavne jedno. Blížil sa totiž nadjazd, za ktorým je hneď križovatka T-čkového typu s následnými zákrutami. Rýchlosť je tam upravená práve preto, že celý úsek je neprehľadný a rizikový.

Posledná ukážka je príkladom nedočkavosti vodičov, ktorí neváhajú predbiehať bez toho, aby mali dostatok informácií k bezpečnému predbiehaniu. Ak by bol vodič na videozábere trpezlivý, nemusel sa dostať do situácie, keď musel riešiť kritickú situáciu - dostal sa do protismeru vedľa kamióna, pričom sa z protismeru blížilo iné auto.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 245
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 469
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 718
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 971
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 893
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 641
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 826
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 740
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 603
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 934
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.