SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Najúspornejšej Astre v histórii výkon nechýba

Nová generácia ekologicky ladeného hatchbacku Opel Astra ecoFlex dostala turbodiesel 1,7 CDTI (96 kW/130 k) a priemernou spotrebou 3,7 l/100 km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Opel predstavil novú generáciu ekologicky ladenej Astry ecoFlex. Tá doterajšia mala pod kapotou turbodiesel 1,3 CDTI (70 kW/95 k), ktorý v priemere spotreboval 3,9 litra nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustil 104 gramov emisií CO2 na kilometer.

Nový motor

Novinka je výkonnejšia a zároveň úspornejšia i šetrnejšia k životnému prostrediu. Rüsselsheimská automobilka si v materiáloch k novej Astre ecoFlex vzala na paškál konkurenciu, najmä odvekého rivala Volkswagen. Zdôraznila, že jej ekologicky ladený hatchback nižšej strednej triedy ponúkne vodičovi viac radosti z jazdy, keďže ho poháňa turbodiesel 1,7 CDTI s výkonom 96 kW (130 k).

Najvyšší krútiaci moment 300 Nm však dosahuje v úzkom rozsahu 2000-2500 ot./min. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v priemere si údajne vypýta 3,7 l/100km a do ovzdušia vypustí 99 gramov CO2 na kilometer.

Spomínaný VW Golf BlueMotion sa spolieha na vznetovú jedna-šestku TDI CR (77 kW/105 k, 250 Nm/1500-2500 ot./min.), spriahnutú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaný apetít Golfa predstavuje v priemere 3,8 l/100 km a emisie CO2 99 g/km.

Upravená prevodovka, podvozok i aerodynamika

Konštruktéri značky Opel v snahe stlačiť spotrebu na minimum zapracovali na znížení trecích strát. Štandardný turbodiesel 1,7 CDTI preto dostal nové piestne krúžky. Zdvíhadlá ventilov i piestne čapy pokryl povlak zo syntetického diamantu a v prevodovke pribudla redšia olejová náplň. Modifikácie sa dotkli samotného procesu spaľovania, turbodúchadla i elektronicky riadenej recirkulácie výfukových plynov.

Inteligentný systém štart/stop automaticky vypína poháňaciu jednotku vždy, keď vodič presunie radiacu páku do polohy neutrál a uvoľní spojkový pedál. K naštartovaniu dôjde po jeho opätovnom zošliapnutí. Novinkou je funkcia rekuperácie kinetickej energie pri brzdení.

Lišta usmerňuje prúdeniu vzduchu k chladiču

Základná výbava Astry ecoFlex obsahuje diódové svetlá pre denné svietenie, ktoré majú šetriť drahocennú energiu, o 12 mm nižšiu svetlú výšku podvozka a pneumatiky Continental s nízkym valivým odporom rozmeru 215/60 R16 alebo 215/50 R17.

Pred chladičom je pohyblivá lišta, ktorá v nízkych rýchlostiach alebo v stúpaniach zostáva otvorená, aby k nemu prenikol dostatok studeného vzduchu. Pri vyšších rýchlostiach sa uzavrie a vylepší tak obtekanie vzduchu okolo vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 503
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 811
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 796
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 155
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 894
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 282
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 199
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 485
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 080
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 121
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 008
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 968
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 779
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 494
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu