NOVINKY

Najúspornejšej Astre v histórii výkon nechýba

Nová generácia ekologicky ladeného hatchbacku Opel Astra ecoFlex dostala turbodiesel 1,7 CDTI (96 kW/130 k) a priemernou spotrebou 3,7 l/100 km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Opel predstavil novú generáciu ekologicky ladenej Astry ecoFlex. Tá doterajšia mala pod kapotou turbodiesel 1,3 CDTI (70 kW/95 k), ktorý v priemere spotreboval 3,9 litra nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustil 104 gramov emisií CO2 na kilometer.

Nový motor

Novinka je výkonnejšia a zároveň úspornejšia i šetrnejšia k životnému prostrediu. Rüsselsheimská automobilka si v materiáloch k novej Astre ecoFlex vzala na paškál konkurenciu, najmä odvekého rivala Volkswagen. Zdôraznila, že jej ekologicky ladený hatchback nižšej strednej triedy ponúkne vodičovi viac radosti z jazdy, keďže ho poháňa turbodiesel 1,7 CDTI s výkonom 96 kW (130 k).

Najvyšší krútiaci moment 300 Nm však dosahuje v úzkom rozsahu 2000-2500 ot./min. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, v priemere si údajne vypýta 3,7 l/100km a do ovzdušia vypustí 99 gramov CO2 na kilometer.

Spomínaný VW Golf BlueMotion sa spolieha na vznetovú jedna-šestku TDI CR (77 kW/105 k, 250 Nm/1500-2500 ot./min.), spriahnutú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaný apetít Golfa predstavuje v priemere 3,8 l/100 km a emisie CO2 99 g/km.

Upravená prevodovka, podvozok i aerodynamika

Konštruktéri značky Opel v snahe stlačiť spotrebu na minimum zapracovali na znížení trecích strát. Štandardný turbodiesel 1,7 CDTI preto dostal nové piestne krúžky. Zdvíhadlá ventilov i piestne čapy pokryl povlak zo syntetického diamantu a v prevodovke pribudla redšia olejová náplň. Modifikácie sa dotkli samotného procesu spaľovania, turbodúchadla i elektronicky riadenej recirkulácie výfukových plynov.

Inteligentný systém štart/stop automaticky vypína poháňaciu jednotku vždy, keď vodič presunie radiacu páku do polohy neutrál a uvoľní spojkový pedál. K naštartovaniu dôjde po jeho opätovnom zošliapnutí. Novinkou je funkcia rekuperácie kinetickej energie pri brzdení.

Lišta usmerňuje prúdeniu vzduchu k chladiču

Základná výbava Astry ecoFlex obsahuje diódové svetlá pre denné svietenie, ktoré majú šetriť drahocennú energiu, o 12 mm nižšiu svetlú výšku podvozka a pneumatiky Continental s nízkym valivým odporom rozmeru 215/60 R16 alebo 215/50 R17.

Pred chladičom je pohyblivá lišta, ktorá v nízkych rýchlostiach alebo v stúpaniach zostáva otvorená, aby k nemu prenikol dostatok studeného vzduchu. Pri vyšších rýchlostiach sa uzavrie a vylepší tak obtekanie vzduchu okolo vozidla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 634
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 670
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 757
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 570
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 598
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 535
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 556
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 497
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 976
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.