Tráva pri ceste nesmie mať viac ako 15 centimetrov

Vysoká tráva pri ceste alebo kríky či stromy zakrývajúce dopravné značky. Aj to je cestnou zeleňou, o ktorú sa niekto musí starať, aby bola zachovaná bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nepodpísaný čitateľ nás upozornil na fakt, že v mieste jeho bydliska sa o cestnú zeleň už dlho nikto nepostaral. Využil na to zaujímavú formu otázky.

"Ako vysoká musí byť tráva pri krajnici v miestach Vášho bydliska aby ju cestári skosili? a) 30 cm, b) 50 cm, c) 1 m, d) 1,5 m, e) Nekosí sa, uschne sama."

Zeleň kontrolujú každý týždeň

Starostlivosť o cesty sa delí medzi viaceré organizácie. Cesty prvej triedy spravuje Slovenská správa ciest (SSC). Mala by sa starať aj o udržiavanie cestnej zelene, čo zahŕňa kosenie trávnych porastov, orezávanie stromov, likvidáciu stromov a nežiadúcich krovov a krovísk.

Podľa riaditeľky úseku vnútornej správy SSC Kataríny Kulasovej sa na cestách prvej triedy vykonáva bežná prehliadka minimálne raz za týždeň. "Výsledok prehliadky tvorí podklad pre prípravu a vykonávanie údržby a opráv, a teda aj kosenia, likvidáciu krov, orezanie haluzí a podobne," informovala Kulasová.

Tráva sa kosí po 15 centimetroch

Medzi klasickú údržbu cestnej zelene patrí aj kosenie trávy. Tá sa nechá narásť približne do výšky 15 centimetrov. Vtedy je možné z porastu odkosiť naraz 8 až 10 centimetrov.

Pokiaľ ide o odstraňovanie nežiadúcich krovísk (náletov), o tie sa podľa Kulasovej stará SSC počas mesiacov máj až jún. To, ktorý z kríkov respektíve stromov bude odstránený či orezaný, sa rozhoduje na základe jarných prehliadok zameraných primárne na stav cestnej vegetácie.

Závady je možné nahlásiť, sami radšej nič nepodnikajte

Nebezpečne zasahujúci strom či krík do cesty, alebo nejaký iný podnet, môžte oznámiť správcovi cesty.

Závady v zjazdnosti, podnety, návrhy na zvýšenie a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky je možné zaslať na adresu: Slovenská správa ciest, Miletičova 19, 826 19 Bratislava, a na jednotlivé organizačné zložky SSC, informovala Kulasová.

Okrem toho je možné závady podľa Kulasovej možné nahlásiť aj na políciu, údržbárske organizácie (bývalé správy ciest), obecné úrady, VÚC oddelenie dopravy a podobne.

Ak by sa chcel niekto sám pokúsiť o nápravu, porušil by zákon o ochrane prírody a krajiny. Na výrub drevín sa vyžaduje totiž súhlas orgánu ochrany prírody. Vo výnimočných prípadoch sa môže súhlas vydať, ale len po posúdení ekologických a estetických funkcií dreviny a vplyvov na zdravie človeka a so súhlasom vlastníka alebo správcu.

Hlavné mesto niektoré činnosti nespraví

O zeleň pri cestách nižších tried v obci sa stará obec. Ako sa o údržbu starajú v hlavnom meste?

Časti mesta sú rozdelené do troch stupňov kosenia. Oblasti v prvom stupni sú kosené 5-krát za sezónu, druhý stupeň 4-krát a tretí stupeň je kosený 3-krát za sezónu. Pokiaľ ide o strihanie živých plotov či orez kríkov, to mesto vykonáva len raz za sezónu.

"Ostatné činnosti ako okopávanie, vyplievanie, výsadba, výruby sa vzhľadom na úsporný režim rozpočtu mesta oproti predchádzajúcim rokom nebude vykonávať. Veríme že jeho konsolidácia umožní rozšírenie činností už v najbližších rokoch," informoval hovorca magistrátu Michal Stuška.

rozsah starostlivosti o zeleň v Bratislave:

  • 2 184 303 m2 kosenia prícestnej zelene
  • 13 275 m2 orezu živých plotov
  • 28 192 kríkov
Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 386
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 498
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 177
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 087
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 415
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 161
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 655
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 218
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 976
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 904

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poistky môžu opäť zdražieť, Kažimír zvažuje DPH z poistného

DPH by nahradila dve mimoriadne dane, ktoré teraz poisťovne platia z poistenia nehnuteľností či áut.

Neprehliadnite tiež

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

Diaľnicu D1 zablokovala hromadná dopravná nehoda (fotogaléria)

Nehoda sa stala na 17. kilometri D1 v smere z Bratislavy do Senca.

Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Cesta z Bratislavy do Senca a naspäť trvala niektorým päť hodín.