Tráva pri ceste nesmie mať viac ako 15 centimetrov

Vysoká tráva pri ceste alebo kríky či stromy zakrývajúce dopravné značky. Aj to je cestnou zeleňou, o ktorú sa niekto musí starať, aby bola zachovaná bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Nepodpísaný čitateľ nás upozornil na fakt, že v mieste jeho bydliska sa o cestnú zeleň už dlho nikto nepostaral. Využil na to zaujímavú formu otázky.

"Ako vysoká musí byť tráva pri krajnici v miestach Vášho bydliska aby ju cestári skosili? a) 30 cm, b) 50 cm, c) 1 m, d) 1,5 m, e) Nekosí sa, uschne sama."

Zeleň kontrolujú každý týždeň

Starostlivosť o cesty sa delí medzi viaceré organizácie. Cesty prvej triedy spravuje Slovenská správa ciest (SSC). Mala by sa starať aj o udržiavanie cestnej zelene, čo zahŕňa kosenie trávnych porastov, orezávanie stromov, likvidáciu stromov a nežiadúcich krovov a krovísk.

Podľa riaditeľky úseku vnútornej správy SSC Kataríny Kulasovej sa na cestách prvej triedy vykonáva bežná prehliadka minimálne raz za týždeň. "Výsledok prehliadky tvorí podklad pre prípravu a vykonávanie údržby a opráv, a teda aj kosenia, likvidáciu krov, orezanie haluzí a podobne," informovala Kulasová.

Tráva sa kosí po 15 centimetroch

Medzi klasickú údržbu cestnej zelene patrí aj kosenie trávy. Tá sa nechá narásť približne do výšky 15 centimetrov. Vtedy je možné z porastu odkosiť naraz 8 až 10 centimetrov.

Pokiaľ ide o odstraňovanie nežiadúcich krovísk (náletov), o tie sa podľa Kulasovej stará SSC počas mesiacov máj až jún. To, ktorý z kríkov respektíve stromov bude odstránený či orezaný, sa rozhoduje na základe jarných prehliadok zameraných primárne na stav cestnej vegetácie.

Závady je možné nahlásiť, sami radšej nič nepodnikajte

Nebezpečne zasahujúci strom či krík do cesty, alebo nejaký iný podnet, môžte oznámiť správcovi cesty.

Závady v zjazdnosti, podnety, návrhy na zvýšenie a zlepšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky je možné zaslať na adresu: Slovenská správa ciest, Miletičova 19, 826 19 Bratislava, a na jednotlivé organizačné zložky SSC, informovala Kulasová.

Okrem toho je možné závady podľa Kulasovej možné nahlásiť aj na políciu, údržbárske organizácie (bývalé správy ciest), obecné úrady, VÚC oddelenie dopravy a podobne.

Ak by sa chcel niekto sám pokúsiť o nápravu, porušil by zákon o ochrane prírody a krajiny. Na výrub drevín sa vyžaduje totiž súhlas orgánu ochrany prírody. Vo výnimočných prípadoch sa môže súhlas vydať, ale len po posúdení ekologických a estetických funkcií dreviny a vplyvov na zdravie človeka a so súhlasom vlastníka alebo správcu.

Hlavné mesto niektoré činnosti nespraví

O zeleň pri cestách nižších tried v obci sa stará obec. Ako sa o údržbu starajú v hlavnom meste?

Časti mesta sú rozdelené do troch stupňov kosenia. Oblasti v prvom stupni sú kosené 5-krát za sezónu, druhý stupeň 4-krát a tretí stupeň je kosený 3-krát za sezónu. Pokiaľ ide o strihanie živých plotov či orez kríkov, to mesto vykonáva len raz za sezónu.

"Ostatné činnosti ako okopávanie, vyplievanie, výsadba, výruby sa vzhľadom na úsporný režim rozpočtu mesta oproti predchádzajúcim rokom nebude vykonávať. Veríme že jeho konsolidácia umožní rozšírenie činností už v najbližších rokoch," informoval hovorca magistrátu Michal Stuška.

rozsah starostlivosti o zeleň v Bratislave:

  • 2 184 303 m2 kosenia prícestnej zelene
  • 13 275 m2 orezu živých plotov
  • 28 192 kríkov
Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 866
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 738
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 805
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 035
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 904
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 582
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 012
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 753
  9. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 725
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 433

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.

Veterán Kawasaki Z400: Úspech spočíval v kopírovaní

Aj v minulosti dokázala výbava násobne zvýšiť cenu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop