SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Odťahovka vie peniaze aj ušetriť, musíte im ale všetko povedať

Nie je odťahovka ako odťahovka. Niektoré sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut, iné odstraňujú z ciest vozidlá po nehode alebo také, ktoré majú poruchu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - združenie ASOS)

"Zlá odťahovka je taká, ktorá manipuluje bez vašej potreby s vozidlom. Ani to nechcem, ani nepotrebujem a zrazu to stojí veľa peňazí," dozvedeli sme sa od Jaroslava Jaslovského, ktorý šéfuje asociácii odťahových služieb, združeniu ASOS.

Odťahové služby, o ktorých Jaslovský tvrdí, že sú zlé, sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut. Podľa neho by ale odťahovka mala slúžiť predovšetkým na sprejazdnenie ciest. Keď sa stane nehoda alebo sa pokazí auto na ceste, môže to spôsobiť v lepšom prípade mierne zdržanie, v najhoršom prípade dopravný kolaps.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Základné informácie, ktoré sa musí odťahovka dozvedieť

Na to, aby odťahovka mohla prísť na miesto problému, sa musia odťahovkári dozvedieť, že ich služby potrebujete. Ak im zavoláte priamo alebo cez asistenčné služby poisťovní, vždy im pomôže, ak im poviete čo najviac užitočných informácií. Užitočné sú však aj také, ktoré tak na prvý pohľad nevyzerajú.

Odťahovkári potrebujú vedieť najmä to, kde treba ísť a za akým problémom. Na základe toho vedia určiť, aká technika bude potrebná na vyprosťovanie alebo odťah. Po pojazdné osobné auto vám pošlú iné vozidlo ako po nepojazdnú dodávku.

Vy sa zas podľa poskytnutých informácií dozviete, koľko vás to bude stáť. A je jasné, že čím menej užitočných informácií odťahovkárom poviete, tým vás odťah môže vyjsť drahšie.

Otázky o kolesách alebo farbe auta zjednodušia odťah

Odťahovkári si podľa Jaslovského zvykli pýtať sa vždy na to, či má vodič všetky kolesá na aute. "Je to možno úsmevné pre toho, kto tie kolesá na aute má ale nie pre toho, kto tie kolesá na aute nemá. A určite nie pre nás, keď prídeme k nehode a vodič nám povie, že potrebuje previesť auto a aj kolesá má, len jedno z nich sa odkotúľalo 50 metrov od auta. Ak tam neprídete so správnou technikou, nakládka sa skomplikuje," povedal Jaslovský.

Nezmyselná nie je ani otázka o hmotnosti vozidla, či má vozidlo náklad a podobne. Odťahové vozidlá môžu mať rôznu nosnosť, dokážu odviesť rôzne veľké autá. "Nebudem predsa posielať pre auto do 3,5 tony voz, ktorý odvezie 20 ton," dodal Jaslovský.

Nečudujte sa ani otázkam o poisťovni, pretože odťahovka môže zistiť, či niektoré úkony poisťovňa prepláca. V niektorých prípadoch vás dokonca odťah nebude nič stáť, keďže ho celý preplatí poisťovňa.

"Mnohí považujú za banalitu, keď sa ich pýtame na evidenčné číslo alebo farbu auta. Ale už sa nám stalo, že sme naložili iné auto, lebo sme sa nespýtali na farbu. A na trase k objednávateľovi odťahovky bola aj iné auto čakajúce na odťah, ktoré sme tak omylom naložili. Bolo to asi o 200 metrov skôr.

Hodí sa tiež dispečerom povedať aj to, koľko ľudí zostalo pri poruche alebo havárii bez auta. Aby vám mohli pomôcť zaobstarať odvoz ľudí, ktorý sa do odťahového vozidla nezmestia.

Odťahovka sa na miesto vie dostať aj za pár minút

Ak si už zavoláte odťahovku, mali by ste si dobre rozmyslieť, kam si auto dáte odtiahnuť. Často si ľudia nechávajú auto odviesť domov, no treba počítať s tým, že doma sa auto neopraví. Mnohé servisy však fungujú tak, že sú schopné prijať pokazené auto hocikedy. A vy tak nemusíte potom riešiť ešte aj druhý odvoz od vášho domu do servisu.

Profesionálne odťahovky zvyčajne fungujú nonstop a zameriavajú sa len na odťah, nie na opravu vozidiel na mieste. Dispečeri prijmú hlásenie o nehode alebo poruche a okamžite na miesto vysielajú najbližšie vhodné vozidlo, ktoré sa postará o odťah alebo o vyprostenie vozidla.

Na miesto sa odťahovka vie dostať veľmi rýchlo, aj za niekoľko minút. Záleží však veľmi na premávke a na vyťaženosti vozidiel.

Keď už sa odťahovka dostane na miesto určenia, v ideálnom prípade dokáže naložiť auto aj do piatich minút. "Toto sa ale stáva tak v 5 percentách prípadov," dodal na záver Jaroslav Jaslovský, prezident asociácie odťahových služieb na Slovensku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 26 192
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 094
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 264
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 911
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 777
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 931
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 713
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 503
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.
Komentár Petra Schutza

Do análov hlavným vchodom

Ani päťtisíc odhalených v predpremiére nedáva odpoveď na záhadu, že načo je dobré plošné testovanie.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st