Odťahovka vie peniaze aj ušetriť, musíte im ale všetko povedať

Nie je odťahovka ako odťahovka. Niektoré sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut, iné odstraňujú z ciest vozidlá po nehode alebo také, ktoré majú poruchu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - združenie ASOS)

"Zlá odťahovka je taká, ktorá manipuluje bez vašej potreby s vozidlom. Ani to nechcem, ani nepotrebujem a zrazu to stojí veľa peňazí," dozvedeli sme sa od Jaroslava Jaslovského, ktorý šéfuje asociácii odťahových služieb, združeniu ASOS.

Odťahové služby, o ktorých Jaslovský tvrdí, že sú zlé, sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut. Podľa neho by ale odťahovka mala slúžiť predovšetkým na sprejazdnenie ciest. Keď sa stane nehoda alebo sa pokazí auto na ceste, môže to spôsobiť v lepšom prípade mierne zdržanie, v najhoršom prípade dopravný kolaps.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Základné informácie, ktoré sa musí odťahovka dozvedieť

Na to, aby odťahovka mohla prísť na miesto problému, sa musia odťahovkári dozvedieť, že ich služby potrebujete. Ak im zavoláte priamo alebo cez asistenčné služby poisťovní, vždy im pomôže, ak im poviete čo najviac užitočných informácií. Užitočné sú však aj také, ktoré tak na prvý pohľad nevyzerajú.

Odťahovkári potrebujú vedieť najmä to, kde treba ísť a za akým problémom. Na základe toho vedia určiť, aká technika bude potrebná na vyprosťovanie alebo odťah. Po pojazdné osobné auto vám pošlú iné vozidlo ako po nepojazdnú dodávku.

Vy sa zas podľa poskytnutých informácií dozviete, koľko vás to bude stáť. A je jasné, že čím menej užitočných informácií odťahovkárom poviete, tým vás odťah môže vyjsť drahšie.

Otázky o kolesách alebo farbe auta zjednodušia odťah

Odťahovkári si podľa Jaslovského zvykli pýtať sa vždy na to, či má vodič všetky kolesá na aute. "Je to možno úsmevné pre toho, kto tie kolesá na aute má ale nie pre toho, kto tie kolesá na aute nemá. A určite nie pre nás, keď prídeme k nehode a vodič nám povie, že potrebuje previesť auto a aj kolesá má, len jedno z nich sa odkotúľalo 50 metrov od auta. Ak tam neprídete so správnou technikou, nakládka sa skomplikuje," povedal Jaslovský.

Nezmyselná nie je ani otázka o hmotnosti vozidla, či má vozidlo náklad a podobne. Odťahové vozidlá môžu mať rôznu nosnosť, dokážu odviesť rôzne veľké autá. "Nebudem predsa posielať pre auto do 3,5 tony voz, ktorý odvezie 20 ton," dodal Jaslovský.

Nečudujte sa ani otázkam o poisťovni, pretože odťahovka môže zistiť, či niektoré úkony poisťovňa prepláca. V niektorých prípadoch vás dokonca odťah nebude nič stáť, keďže ho celý preplatí poisťovňa.

"Mnohí považujú za banalitu, keď sa ich pýtame na evidenčné číslo alebo farbu auta. Ale už sa nám stalo, že sme naložili iné auto, lebo sme sa nespýtali na farbu. A na trase k objednávateľovi odťahovky bola aj iné auto čakajúce na odťah, ktoré sme tak omylom naložili. Bolo to asi o 200 metrov skôr.

Hodí sa tiež dispečerom povedať aj to, koľko ľudí zostalo pri poruche alebo havárii bez auta. Aby vám mohli pomôcť zaobstarať odvoz ľudí, ktorý sa do odťahového vozidla nezmestia.

Odťahovka sa na miesto vie dostať aj za pár minút

Ak si už zavoláte odťahovku, mali by ste si dobre rozmyslieť, kam si auto dáte odtiahnuť. Často si ľudia nechávajú auto odviesť domov, no treba počítať s tým, že doma sa auto neopraví. Mnohé servisy však fungujú tak, že sú schopné prijať pokazené auto hocikedy. A vy tak nemusíte potom riešiť ešte aj druhý odvoz od vášho domu do servisu.

Profesionálne odťahovky zvyčajne fungujú nonstop a zameriavajú sa len na odťah, nie na opravu vozidiel na mieste. Dispečeri prijmú hlásenie o nehode alebo poruche a okamžite na miesto vysielajú najbližšie vhodné vozidlo, ktoré sa postará o odťah alebo o vyprostenie vozidla.

Na miesto sa odťahovka vie dostať veľmi rýchlo, aj za niekoľko minút. Záleží však veľmi na premávke a na vyťaženosti vozidiel.

Keď už sa odťahovka dostane na miesto určenia, v ideálnom prípade dokáže naložiť auto aj do piatich minút. "Toto sa ale stáva tak v 5 percentách prípadov," dodal na záver Jaroslav Jaslovský, prezident asociácie odťahových služieb na Slovensku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 723
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 346
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 181
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 118
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 015
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 875
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 746
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 482
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 410

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop