SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Odťahovka vie peniaze aj ušetriť, musíte im ale všetko povedať

Nie je odťahovka ako odťahovka. Niektoré sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut, iné odstraňujú z ciest vozidlá po nehode alebo také, ktoré majú poruchu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - združenie ASOS)

"Zlá odťahovka je taká, ktorá manipuluje bez vašej potreby s vozidlom. Ani to nechcem, ani nepotrebujem a zrazu to stojí veľa peňazí," dozvedeli sme sa od Jaroslava Jaslovského, ktorý šéfuje asociácii odťahových služieb, združeniu ASOS.

Odťahové služby, o ktorých Jaslovský tvrdí, že sú zlé, sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut. Podľa neho by ale odťahovka mala slúžiť predovšetkým na sprejazdnenie ciest. Keď sa stane nehoda alebo sa pokazí auto na ceste, môže to spôsobiť v lepšom prípade mierne zdržanie, v najhoršom prípade dopravný kolaps.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Základné informácie, ktoré sa musí odťahovka dozvedieť

Na to, aby odťahovka mohla prísť na miesto problému, sa musia odťahovkári dozvedieť, že ich služby potrebujete. Ak im zavoláte priamo alebo cez asistenčné služby poisťovní, vždy im pomôže, ak im poviete čo najviac užitočných informácií. Užitočné sú však aj také, ktoré tak na prvý pohľad nevyzerajú.

Odťahovkári potrebujú vedieť najmä to, kde treba ísť a za akým problémom. Na základe toho vedia určiť, aká technika bude potrebná na vyprosťovanie alebo odťah. Po pojazdné osobné auto vám pošlú iné vozidlo ako po nepojazdnú dodávku.

Vy sa zas podľa poskytnutých informácií dozviete, koľko vás to bude stáť. A je jasné, že čím menej užitočných informácií odťahovkárom poviete, tým vás odťah môže vyjsť drahšie.

Otázky o kolesách alebo farbe auta zjednodušia odťah

Odťahovkári si podľa Jaslovského zvykli pýtať sa vždy na to, či má vodič všetky kolesá na aute. "Je to možno úsmevné pre toho, kto tie kolesá na aute má ale nie pre toho, kto tie kolesá na aute nemá. A určite nie pre nás, keď prídeme k nehode a vodič nám povie, že potrebuje previesť auto a aj kolesá má, len jedno z nich sa odkotúľalo 50 metrov od auta. Ak tam neprídete so správnou technikou, nakládka sa skomplikuje," povedal Jaslovský.

Nezmyselná nie je ani otázka o hmotnosti vozidla, či má vozidlo náklad a podobne. Odťahové vozidlá môžu mať rôznu nosnosť, dokážu odviesť rôzne veľké autá. "Nebudem predsa posielať pre auto do 3,5 tony voz, ktorý odvezie 20 ton," dodal Jaslovský.

Nečudujte sa ani otázkam o poisťovni, pretože odťahovka môže zistiť, či niektoré úkony poisťovňa prepláca. V niektorých prípadoch vás dokonca odťah nebude nič stáť, keďže ho celý preplatí poisťovňa.

"Mnohí považujú za banalitu, keď sa ich pýtame na evidenčné číslo alebo farbu auta. Ale už sa nám stalo, že sme naložili iné auto, lebo sme sa nespýtali na farbu. A na trase k objednávateľovi odťahovky bola aj iné auto čakajúce na odťah, ktoré sme tak omylom naložili. Bolo to asi o 200 metrov skôr.

Hodí sa tiež dispečerom povedať aj to, koľko ľudí zostalo pri poruche alebo havárii bez auta. Aby vám mohli pomôcť zaobstarať odvoz ľudí, ktorý sa do odťahového vozidla nezmestia.

Odťahovka sa na miesto vie dostať aj za pár minút

Ak si už zavoláte odťahovku, mali by ste si dobre rozmyslieť, kam si auto dáte odtiahnuť. Často si ľudia nechávajú auto odviesť domov, no treba počítať s tým, že doma sa auto neopraví. Mnohé servisy však fungujú tak, že sú schopné prijať pokazené auto hocikedy. A vy tak nemusíte potom riešiť ešte aj druhý odvoz od vášho domu do servisu.

Profesionálne odťahovky zvyčajne fungujú nonstop a zameriavajú sa len na odťah, nie na opravu vozidiel na mieste. Dispečeri prijmú hlásenie o nehode alebo poruche a okamžite na miesto vysielajú najbližšie vhodné vozidlo, ktoré sa postará o odťah alebo o vyprostenie vozidla.

Na miesto sa odťahovka vie dostať veľmi rýchlo, aj za niekoľko minút. Záleží však veľmi na premávke a na vyťaženosti vozidiel.

Keď už sa odťahovka dostane na miesto určenia, v ideálnom prípade dokáže naložiť auto aj do piatich minút. "Toto sa ale stáva tak v 5 percentách prípadov," dodal na záver Jaroslav Jaslovský, prezident asociácie odťahových služieb na Slovensku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 843
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 936
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 098
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 883
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 695
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 658
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Jozef Stasík: EU a roboty
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 009
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 360
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 309
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 087
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 239
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 631
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 306
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu