Odťahovka vie peniaze aj ušetriť, musíte im ale všetko povedať

Nie je odťahovka ako odťahovka. Niektoré sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut, iné odstraňujú z ciest vozidlá po nehode alebo také, ktoré majú poruchu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - združenie ASOS)

"Zlá odťahovka je taká, ktorá manipuluje bez vašej potreby s vozidlom. Ani to nechcem, ani nepotrebujem a zrazu to stojí veľa peňazí," dozvedeli sme sa od Jaroslava Jaslovského, ktorý šéfuje asociácii odťahových služieb, združeniu ASOS.

Odťahové služby, o ktorých Jaslovský tvrdí, že sú zlé, sa zameriavajú na odťah nesprávne parkujúcich áut. Podľa neho by ale odťahovka mala slúžiť predovšetkým na sprejazdnenie ciest. Keď sa stane nehoda alebo sa pokazí auto na ceste, môže to spôsobiť v lepšom prípade mierne zdržanie, v najhoršom prípade dopravný kolaps.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Základné informácie, ktoré sa musí odťahovka dozvedieť

Na to, aby odťahovka mohla prísť na miesto problému, sa musia odťahovkári dozvedieť, že ich služby potrebujete. Ak im zavoláte priamo alebo cez asistenčné služby poisťovní, vždy im pomôže, ak im poviete čo najviac užitočných informácií. Užitočné sú však aj také, ktoré tak na prvý pohľad nevyzerajú.

Odťahovkári potrebujú vedieť najmä to, kde treba ísť a za akým problémom. Na základe toho vedia určiť, aká technika bude potrebná na vyprosťovanie alebo odťah. Po pojazdné osobné auto vám pošlú iné vozidlo ako po nepojazdnú dodávku.

Vy sa zas podľa poskytnutých informácií dozviete, koľko vás to bude stáť. A je jasné, že čím menej užitočných informácií odťahovkárom poviete, tým vás odťah môže vyjsť drahšie.

Otázky o kolesách alebo farbe auta zjednodušia odťah

Odťahovkári si podľa Jaslovského zvykli pýtať sa vždy na to, či má vodič všetky kolesá na aute. "Je to možno úsmevné pre toho, kto tie kolesá na aute má ale nie pre toho, kto tie kolesá na aute nemá. A určite nie pre nás, keď prídeme k nehode a vodič nám povie, že potrebuje previesť auto a aj kolesá má, len jedno z nich sa odkotúľalo 50 metrov od auta. Ak tam neprídete so správnou technikou, nakládka sa skomplikuje," povedal Jaslovský.

Nezmyselná nie je ani otázka o hmotnosti vozidla, či má vozidlo náklad a podobne. Odťahové vozidlá môžu mať rôznu nosnosť, dokážu odviesť rôzne veľké autá. "Nebudem predsa posielať pre auto do 3,5 tony voz, ktorý odvezie 20 ton," dodal Jaslovský.

Nečudujte sa ani otázkam o poisťovni, pretože odťahovka môže zistiť, či niektoré úkony poisťovňa prepláca. V niektorých prípadoch vás dokonca odťah nebude nič stáť, keďže ho celý preplatí poisťovňa.

"Mnohí považujú za banalitu, keď sa ich pýtame na evidenčné číslo alebo farbu auta. Ale už sa nám stalo, že sme naložili iné auto, lebo sme sa nespýtali na farbu. A na trase k objednávateľovi odťahovky bola aj iné auto čakajúce na odťah, ktoré sme tak omylom naložili. Bolo to asi o 200 metrov skôr.

Hodí sa tiež dispečerom povedať aj to, koľko ľudí zostalo pri poruche alebo havárii bez auta. Aby vám mohli pomôcť zaobstarať odvoz ľudí, ktorý sa do odťahového vozidla nezmestia.

Odťahovka sa na miesto vie dostať aj za pár minút

Ak si už zavoláte odťahovku, mali by ste si dobre rozmyslieť, kam si auto dáte odtiahnuť. Často si ľudia nechávajú auto odviesť domov, no treba počítať s tým, že doma sa auto neopraví. Mnohé servisy však fungujú tak, že sú schopné prijať pokazené auto hocikedy. A vy tak nemusíte potom riešiť ešte aj druhý odvoz od vášho domu do servisu.

Profesionálne odťahovky zvyčajne fungujú nonstop a zameriavajú sa len na odťah, nie na opravu vozidiel na mieste. Dispečeri prijmú hlásenie o nehode alebo poruche a okamžite na miesto vysielajú najbližšie vhodné vozidlo, ktoré sa postará o odťah alebo o vyprostenie vozidla.

Na miesto sa odťahovka vie dostať veľmi rýchlo, aj za niekoľko minút. Záleží však veľmi na premávke a na vyťaženosti vozidiel.

Keď už sa odťahovka dostane na miesto určenia, v ideálnom prípade dokáže naložiť auto aj do piatich minút. "Toto sa ale stáva tak v 5 percentách prípadov," dodal na záver Jaroslav Jaslovský, prezident asociácie odťahových služieb na Slovensku.

Poradňa pre vás: Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?
Spýtajte sa v našej Poradni alebo nám píšte na magazin@natankuj.sk.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 310
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 219
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 947
  5. Kam do tepla v januári? 1 700
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 666
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 186
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 896
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.