AKTUALIZOVANÉ 19:52

Týždňovú diaľničnú nálepku nahradí desaťdňová

Sedemdňovú diaľničnú známku má od budúceho roka nahradiť desaťdňová.

Agentúrny servis sme o 19:55 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Ak vaša typická dovolenka trvá aj s cestou autom desať dní, môže pre vás mierne zlacnieť. Parlament totiž schválil, že diaľničné známky od januára budúceho roka už nebudú na sedem, ale na desať dní.

Zmenu presadil poslanec KDH Alojz Přidal cez zákon o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií.

Mínus pre príjmy štátu

„Väčšinou keď ide človek na dovolenku, tak ide na čistých sedem dní pobytu. Ráta sa s tým, že prvý deň cestuje tam, deviaty deň ide naspäť,“ vraví Tomáš Novotný z portálu natankuj.sme.sk.

Motoristi, ktorí si nebudú musieť kupovať dve sedemdňové známky, pocítia zmenu pozitívne. Přidal tvrdí, že známka na dlhšie obdobie môže podporiť cestovný ruch. „Má pomôcť zahraničným turistom, ktorí navštívia Slovensko, ako aj domácim motoristom,“ píše sa v návrhu.

Štát však stratí. Z príjmov z predaja diaľničných známok totiž táto zmena ukrojí asi 1,2 milióna eur ročne, tvrdí Přidal. Sedemdňové známky sú totiž najpredávanejšie.

Cena nie je známa

Dnešná sedemdňová známka stojí sedem eur. Koľko bude stáť nová ešte nie je známe. „Adekvátne k tomu,“ odhaduje Přidal. O cene však rozhodne vyhláška.

Novou možnosťou má byť v budúcnosti kúpa známky cez sms.

Kamióny na dvojkách hľadajú zhodu

KDH pripravilo novelu, podľa ktorej by nemali kamióny jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Teraz chce svoj návrh meniť. Niektorým sa však páči pôvodná verzia.

BRATISLAVA. Budú môcť kamióny jazdiť po cestách druhej a tretej triedy? KDH pôvodne navrhlo, že by sa z nich mali úplne vylúčiť.

Neskôr minister dopravy Ján Figeľ (KDH) dopravcom sľúbil, že to tak nebude. Dopravcovia sa totiž sťažovali, že ak sa bude môcť po dvojkách a trojkách jazdiť len vtedy, ak do cieľa nevedie iná cesta, budú musieť robiť veľké obchádzky.

V novele zákona o cestnej premávke však zostalo úplné vylúčenie nákladiakov z ciest druhej a tretej triedy. Sľúbené zmeny sa mali presadiť v parlamente. Poslanci o novele rokovali, ale rozpravu prerušili.

Most­-Híd je otázny

Hoci sa zmeny dostali do parlamentu, niektorým poslancom sa pozdáva pôvodný návrh, teda úplné vylúčenie kamiónov z ciest druhej a tretej triedy. „Kamióny rozbijú most, oprava stojí pár miliónov eur a odkiaľ sa má na to zobrať?,“ pýta sa Gábor Gál z Most­Híd.

V hospodárskom výbore naopak preferujú, aby sa zakázal tranzit len na cestách, ktoré na to naozaj nie sú konštruované. „Dá sa to riešiť zákazom vjazdu a dodatkovou tabuľou,“ hovorí autor návrhu Alojz Přidal z KDH.

Podporu už tento nápad našiel postupne aj tam, kde ju najprv nemal, teda v bezpečnostnom výbore. „Na výbore návrh neprešiel, až následne si získaval podporu u mnohých členov koalície vrátane mňa,“ povedal šéf bezpečnostného výboru Martin Fedor (SDKÚ). Rovnako to vidí Milan Laurenčík z SaS.

V rámci strany Most-­Híd nie sú názory jednotné. László Solymos by napríklad zakázal tranzit len niekde a riadne by takú cestu označil. Asi o tom budeme hovoriť, vraví.

Na problémy s cestami začali poukazovať starostovia po tom, ako sa zaviedlo mýto. Nákladiaky ho vraj takto obchádzajú.

Nespokojní dopravcovia

Paušálny zákaz jazdiť po cestách druhej a tretej triedy priniesol v združeniu dopravcov Česmad už dávnejšie reči o štrajku. „Nie je to uzavreté,“ povedal prezident Česmadu Pavol Jančovič.

S nápadom obchádzať dvojky a trojky nie je spokojná ani Únia autodopravcov Slovenska, ktorej členovia štrajkovali po zavedení mýta. Vo štvrtok navyše uplynul termín, dokedy mal rezort dopravy vyriešiť ich požiadavky – napríklad zlacniť mýto. V zásadných veciach im nevyhovel, tvrdia dopravcovia.

Ministerstvu dopravy sa nedarí dohodnúť ani s prevádzkovateľom mýta, firmou SkyToll, a jej predstaviteľmi na tom, aby bolo mýtnych úsekov menej a teda aj štát by platil menej SkyTollu. Termín uplynul vo štvrtok.

„Stále prebiehajú rokovania so spoločnosťou Skytoll. Rovnako pokračujú aj rokovania so zástupcami autodopravcov,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 899
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 973
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 186
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 133
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 087
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 641
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 216
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 756
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 526
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 945

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

DOMOV

Profily, ktoré posielali sexuálne správy vymazali. Pribúdajú ďalšie

Polícia preveruje obťažovanie na pokeci.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Česká vláda dá miliardu na vybudovanie nabíjačiek pre elektromobily

Pomôcť by mali aj dotácie na kúpu elektromobilov.

Pozrite si rebríček 50 najpredávanejších áut sveta

Jediným nováčikom v prvej desiatke poradia je Honda Civic.

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop