AKTUALIZOVANÉ 19:52

Týždňovú diaľničnú nálepku nahradí desaťdňová

Sedemdňovú diaľničnú známku má od budúceho roka nahradiť desaťdňová.

Agentúrny servis sme o 19:55 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Ak vaša typická dovolenka trvá aj s cestou autom desať dní, môže pre vás mierne zlacnieť. Parlament totiž schválil, že diaľničné známky od januára budúceho roka už nebudú na sedem, ale na desať dní.

Zmenu presadil poslanec KDH Alojz Přidal cez zákon o riadení bezpečnosti pozemných komunikácií.

Mínus pre príjmy štátu

„Väčšinou keď ide človek na dovolenku, tak ide na čistých sedem dní pobytu. Ráta sa s tým, že prvý deň cestuje tam, deviaty deň ide naspäť,“ vraví Tomáš Novotný z portálu natankuj.sme.sk.

Motoristi, ktorí si nebudú musieť kupovať dve sedemdňové známky, pocítia zmenu pozitívne. Přidal tvrdí, že známka na dlhšie obdobie môže podporiť cestovný ruch. „Má pomôcť zahraničným turistom, ktorí navštívia Slovensko, ako aj domácim motoristom,“ píše sa v návrhu.

Štát však stratí. Z príjmov z predaja diaľničných známok totiž táto zmena ukrojí asi 1,2 milióna eur ročne, tvrdí Přidal. Sedemdňové známky sú totiž najpredávanejšie.

Cena nie je známa

Dnešná sedemdňová známka stojí sedem eur. Koľko bude stáť nová ešte nie je známe. „Adekvátne k tomu,“ odhaduje Přidal. O cene však rozhodne vyhláška.

Novou možnosťou má byť v budúcnosti kúpa známky cez sms.

Kamióny na dvojkách hľadajú zhodu

KDH pripravilo novelu, podľa ktorej by nemali kamióny jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Teraz chce svoj návrh meniť. Niektorým sa však páči pôvodná verzia.

BRATISLAVA. Budú môcť kamióny jazdiť po cestách druhej a tretej triedy? KDH pôvodne navrhlo, že by sa z nich mali úplne vylúčiť.

Neskôr minister dopravy Ján Figeľ (KDH) dopravcom sľúbil, že to tak nebude. Dopravcovia sa totiž sťažovali, že ak sa bude môcť po dvojkách a trojkách jazdiť len vtedy, ak do cieľa nevedie iná cesta, budú musieť robiť veľké obchádzky.

V novele zákona o cestnej premávke však zostalo úplné vylúčenie nákladiakov z ciest druhej a tretej triedy. Sľúbené zmeny sa mali presadiť v parlamente. Poslanci o novele rokovali, ale rozpravu prerušili.

Most­-Híd je otázny

Hoci sa zmeny dostali do parlamentu, niektorým poslancom sa pozdáva pôvodný návrh, teda úplné vylúčenie kamiónov z ciest druhej a tretej triedy. „Kamióny rozbijú most, oprava stojí pár miliónov eur a odkiaľ sa má na to zobrať?,“ pýta sa Gábor Gál z Most­Híd.

V hospodárskom výbore naopak preferujú, aby sa zakázal tranzit len na cestách, ktoré na to naozaj nie sú konštruované. „Dá sa to riešiť zákazom vjazdu a dodatkovou tabuľou,“ hovorí autor návrhu Alojz Přidal z KDH.

Podporu už tento nápad našiel postupne aj tam, kde ju najprv nemal, teda v bezpečnostnom výbore. „Na výbore návrh neprešiel, až následne si získaval podporu u mnohých členov koalície vrátane mňa,“ povedal šéf bezpečnostného výboru Martin Fedor (SDKÚ). Rovnako to vidí Milan Laurenčík z SaS.

V rámci strany Most-­Híd nie sú názory jednotné. László Solymos by napríklad zakázal tranzit len niekde a riadne by takú cestu označil. Asi o tom budeme hovoriť, vraví.

Na problémy s cestami začali poukazovať starostovia po tom, ako sa zaviedlo mýto. Nákladiaky ho vraj takto obchádzajú.

Nespokojní dopravcovia

Paušálny zákaz jazdiť po cestách druhej a tretej triedy priniesol v združeniu dopravcov Česmad už dávnejšie reči o štrajku. „Nie je to uzavreté,“ povedal prezident Česmadu Pavol Jančovič.

S nápadom obchádzať dvojky a trojky nie je spokojná ani Únia autodopravcov Slovenska, ktorej členovia štrajkovali po zavedení mýta. Vo štvrtok navyše uplynul termín, dokedy mal rezort dopravy vyriešiť ich požiadavky – napríklad zlacniť mýto. V zásadných veciach im nevyhovel, tvrdia dopravcovia.

Ministerstvu dopravy sa nedarí dohodnúť ani s prevádzkovateľom mýta, firmou SkyToll, a jej predstaviteľmi na tom, aby bolo mýtnych úsekov menej a teda aj štát by platil menej SkyTollu. Termín uplynul vo štvrtok.

„Stále prebiehajú rokovania so spoločnosťou Skytoll. Rovnako pokračujú aj rokovania so zástupcami autodopravcov,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  2. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  3. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  4. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  5. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  6. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  7. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  10. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  1. Devätnásť destinácií, ktoré sú pre Slovákov TOP na leto 2018
  2. Miriam o dobrovoľníctve v Afrike: „Bola to životná skúsenosť.“
  3. Atos a Google Cloud nadviazali globálne partnerstvo
  4. Košice majú svoju prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  5. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  6. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  7. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  8. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  9. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  10. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 22 700
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 436
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 850
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 626
  5. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 7 755
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 235
  7. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 5 087
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 3 917
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 510
  10. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien 3 310

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vy ste tu pre nás, nie my pre vás, odkazujú farmári Matečnej

Viac ako sto farmárov z rôznych oblastí Slovenska sa stretlo so zástupcami ministerstva pôdohospodárstva, polície a prokuratúry.

DOMOV

Dobré ráno: Jedna vec, v ktorej je Slovensko lepšie ako Česko

Ako vyzerá turbulentná politická situácia v Česku.

DOMOV

Fico nepripustil chyby, viní Kisku a médiá

???????My nikam neodchádzame, povedal Robert Fico na sneme Smeru v Častej- Papierničke.

PRIMÁR

Ráno, alebo večer? Veda zisťovala, kedy má šport najväčší efekt

Zisťovali či sa oplatí cvičiť na lačno.

Neprehliadnite tiež

Máte psa v aute? Nepripútaný môže spôsobiť škody ako hroch

Väčšie psy by mali cestovať v prepravných klietkach.

Luxusné SUV ponúkne aj Maybach. Mercedes ho skrížil s limuzínou

Koncept poháňa štvorica elektromotorov s výkonom 750 koní.

Psy a mačky nie sú batožina, potrebujú prestávky a tekutiny ako ľudia

Najčastejšími prehreškami pri cestovaní so zvieratami býva nedostatok vzduchu, pohybu a vody.

Polícia našla vodiča, ktorý jazdil po R1 v protismere

83-ročný vodič Golfu zapríčinil nehodu a z rýchlostnej cesty zišiel.

Ako strácajú kapacitu batérie Tesly? Mali by zvládnuť aj 800-tisíc kilometrov

Najväčšie opotrebenie sa udeje v prvých 50-tisíc kilometroch.