SME

Nový Tiguan prišiel za cenu starého

Modernizácia vzhľadovo priblížila Tiguan k väčšiemu Touaregu. Oproti predchodcovi pribudla výbava, kvalitnejšie materiály a klesla spotreba. Cena sa nemení a test prinesieme onedlho.

(Zdroj: Tiguan vyzerá s ostrými hranami lepšie, než oblý predchodca.)

BRATISLAVA. Volkswagen v posledný deň školského roka predstavil nový Tiguan aj na Slovensku, teda modernizovanú podobu toho súčasného, ktorý ešte pred nábehom novinky vypredali.

V Nemecku dokonca dosiahol vyše 20 percentný podiel v kategórii kompaktných SUV. Celkovo od roku 2007 bolo vyrobených takmer 600 000 Tiguanov. Napokon, Tiguan bol pre Volkswagen globálnym modelom, pretože okrem Európy dosiahol významné predajné čísla v Rusku, Číne, Brazílii a Asutráli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O tom, že konzervatívne zmeny dizajnu a volkswagenovský štandard majú svoje výhody svedčí 10 000 celosvetových objednávok ešte pred uvedením na trh.

SkryťVypnúť reklamu

Tiguan momentálne testujeme a ešte pred samotným testom prinášame prvé krátke informácie a ceny, ktoré budú platiť od konca augusta. Vtedy začne oficiálny predaj, hoci importér má vraj už okolo sto prvých objednávok.

Veľký brat vzorom

Volkswagen sa pri modernizácii zameral na tri hlavné smery. Dať Tiguanu výzor nových Volkswagenov a štýlom sa priblížiť Touaregu. Veľké SUV je totiž natoľko úspešné, že jeho dizajnové gény budú zákazníci chcieť aj v menšom

Zámerom bolo rozšíriť výbavu o komfortné a tiež asistenčné systémy aktívnej bezpečnosti. V neposlednom rade dochádza k výraznému odlíšeniu offroad verzie od ostatných cestných výbav.

Tretiu oblasť hlavných zmien by mali pocítiť motoristi v nižšej spotrebe, ktorá je výsledkom zavedenia nových motorov a tiež úsporných technológií ako BlueMotion, Stop-Štart a rekuperácie energie pri brzdení.

SkryťVypnúť reklamu

Tiguan ostáva autom dvoch tvárí alebo dvoch svetov a potešiteľné je, že nie sú zliate do jednej, ale naopak, mestská aj „vidiecka“ verzia sú výraznejšie odlíšené.

S predkom na spotrebu

Verzie s pohonom len prednej nápravy budú vykúpené nízkou spotrebou. Výrobca dokonca uvádza, že 1,5 tony vážiace auto s dvojlitrovým naftovým motorom 2,0 TDI CR (81 kW), systémom Stop-Štart a technikou BlueMotion dosiahne spotrebu 5,3 litra na 100 kilometrov.

Pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii so silnejšou verziou naftového dvojlitra (103 kW) znamená iba pollitrové navýšenie priemernej spotreby na 5,8 l/100 km. Podľa tvaru prednej časti možno rozoznať či ide o on-road alebo offroad verziu.

Základný predný nárazník, určený prevažne na asfaltové cesty zvládne nájazdový uhol 18 stupňov. Off-road nárazník svojim tvarom zlepšuje nájazdový uhol na 28 stupňov, čím robí Tiguan užitočnejším na ceste s väčšími nerovnosťami a strmým nájazdom.

SkryťVypnúť reklamu

Dostal, čo sa nosí

Obohatenie výbavy o nové prvky sleduje aktuálne trendy. To znamená, že Tiguan môže mať automatické prepínanie diaľkových svetiel a natáčanie svetiel do zákrut, systém rozpoznávajúci únavu vodiča, kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu a novú generáciu parkovacieho asistenta.

Z pohľadu jazdy sú jasným benefitom možnosti regulácie charakteristiky tlmičov systémom DCC a elektronická uzávierka diferenciálu XDS. K najsilnejšej benzínovej a strednej naftovej verzii ponúka výrobca aj sedemstupňovú prevodovku DSG. Ceny sa v porovnaní s predchodcom nemenia.

Volkswagen Tiguan 2011 – rozmery a objemy

verzia on-road off-road
dĺžka (mm) 4426 4433
šírka so zrkadlami (mm) 2041 2041
výška (mm) 1703 1703
rázvor (mm) 2604 2604
objem kufra (l) 470/1510 470/1510

Volkswagen Tiguan – verzie, kombinácie a ceny

Model výkon
(kW(k))
Trend&Fun Sport&Style Track&Style
1,4 TSI 90 (122) 21370 eur - -
1,4 TSI 118 (160) - 26950 eur -
1,4 TSI 4MOTION 118(160) 24500 eur 28360 eur 28540 eur
2,0 TSI 4MOTION 155 (210) - 30 320 eur 30 500 eur
2,0 TSI DSG 4MOTION 155 (210) - 32 270 eur 32 450 eur
2,0 TDI 81(110) 22990 eur - -
2,0 TDI 103(140) - 28 900 eur -
2,0 TDI 4MOTION 103(140) 26780 eur 30640 eur 30810 eur
2,0 TDI DSG 4MOTION 103(140) 28730 eur 32 590 eur 32760 eur
2,0 TDI 4MOTION 125(175) - 31 580 eur -
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 219
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 412
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 935
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 362
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 413
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 400
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 018
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 1 997
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Škopec Antal: Prečo premiér nemôže zrušiť víkendové televízne politické relácie?
  2. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  3. Anna Miľanová: Výchova násilím plodí ďalšie násilie...
  4. Daniel Balko: Súhlas s členstvom Ukrajiny v NATO padol dávno, prečo ho spochybňovať?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čurillovci ho volali mozgový makač, po jeho výpovedi obvinili 25 ľudí pri akcii Apači. Tri roky má prerušené trestné stíhanie
  6. Ivan Čáni: Gröhling odpovedal Ficovi, mne a nám – občanom nie.
  7. Koloman Gore: Kto viac zarába: MMA alebo Clash of the Stars?
  8. Dušan Koniar: Brucho zašiješ, dušu nie
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 27 074
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 728
  3. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 949
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 12 944
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 256
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 985
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 894
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 222
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
SkryťZatvoriť reklamu