SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Nový Tiguan prišiel za cenu starého

Modernizácia vzhľadovo priblížila Tiguan k väčšiemu Touaregu. Oproti predchodcovi pribudla výbava, kvalitnejšie materiály a klesla spotreba. Cena sa nemení a test prinesieme onedlho.

(Zdroj: Tiguan vyzerá s ostrými hranami lepšie, než oblý predchodca.)

BRATISLAVA. Volkswagen v posledný deň školského roka predstavil nový Tiguan aj na Slovensku, teda modernizovanú podobu toho súčasného, ktorý ešte pred nábehom novinky vypredali.

V Nemecku dokonca dosiahol vyše 20 percentný podiel v kategórii kompaktných SUV. Celkovo od roku 2007 bolo vyrobených takmer 600 000 Tiguanov. Napokon, Tiguan bol pre Volkswagen globálnym modelom, pretože okrem Európy dosiahol významné predajné čísla v Rusku, Číne, Brazílii a Asutráli.

O tom, že konzervatívne zmeny dizajnu a volkswagenovský štandard majú svoje výhody svedčí 10 000 celosvetových objednávok ešte pred uvedením na trh.

Tiguan momentálne testujeme a ešte pred samotným testom prinášame prvé krátke informácie a ceny, ktoré budú platiť od konca augusta. Vtedy začne oficiálny predaj, hoci importér má vraj už okolo sto prvých objednávok.

Veľký brat vzorom

Volkswagen sa pri modernizácii zameral na tri hlavné smery. Dať Tiguanu výzor nových Volkswagenov a štýlom sa priblížiť Touaregu. Veľké SUV je totiž natoľko úspešné, že jeho dizajnové gény budú zákazníci chcieť aj v menšom

Zámerom bolo rozšíriť výbavu o komfortné a tiež asistenčné systémy aktívnej bezpečnosti. V neposlednom rade dochádza k výraznému odlíšeniu offroad verzie od ostatných cestných výbav.

Tretiu oblasť hlavných zmien by mali pocítiť motoristi v nižšej spotrebe, ktorá je výsledkom zavedenia nových motorov a tiež úsporných technológií ako BlueMotion, Stop-Štart a rekuperácie energie pri brzdení.

Tiguan ostáva autom dvoch tvárí alebo dvoch svetov a potešiteľné je, že nie sú zliate do jednej, ale naopak, mestská aj „vidiecka“ verzia sú výraznejšie odlíšené.

S predkom na spotrebu

Verzie s pohonom len prednej nápravy budú vykúpené nízkou spotrebou. Výrobca dokonca uvádza, že 1,5 tony vážiace auto s dvojlitrovým naftovým motorom 2,0 TDI CR (81 kW), systémom Stop-Štart a technikou BlueMotion dosiahne spotrebu 5,3 litra na 100 kilometrov.

Pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii so silnejšou verziou naftového dvojlitra (103 kW) znamená iba pollitrové navýšenie priemernej spotreby na 5,8 l/100 km. Podľa tvaru prednej časti možno rozoznať či ide o on-road alebo offroad verziu.

Základný predný nárazník, určený prevažne na asfaltové cesty zvládne nájazdový uhol 18 stupňov. Off-road nárazník svojim tvarom zlepšuje nájazdový uhol na 28 stupňov, čím robí Tiguan užitočnejším na ceste s väčšími nerovnosťami a strmým nájazdom.

Dostal, čo sa nosí

Obohatenie výbavy o nové prvky sleduje aktuálne trendy. To znamená, že Tiguan môže mať automatické prepínanie diaľkových svetiel a natáčanie svetiel do zákrut, systém rozpoznávajúci únavu vodiča, kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu a novú generáciu parkovacieho asistenta.

Z pohľadu jazdy sú jasným benefitom možnosti regulácie charakteristiky tlmičov systémom DCC a elektronická uzávierka diferenciálu XDS. K najsilnejšej benzínovej a strednej naftovej verzii ponúka výrobca aj sedemstupňovú prevodovku DSG. Ceny sa v porovnaní s predchodcom nemenia.

Volkswagen Tiguan 2011 – rozmery a objemy

verzia on-road off-road
dĺžka (mm) 4426 4433
šírka so zrkadlami (mm) 2041 2041
výška (mm) 1703 1703
rázvor (mm) 2604 2604
objem kufra (l) 470/1510 470/1510

Volkswagen Tiguan – verzie, kombinácie a ceny

Model výkon
(kW(k))
Trend&Fun Sport&Style Track&Style
1,4 TSI 90 (122) 21370 eur - -
1,4 TSI 118 (160) - 26950 eur -
1,4 TSI 4MOTION 118(160) 24500 eur 28360 eur 28540 eur
2,0 TSI 4MOTION 155 (210) - 30 320 eur 30 500 eur
2,0 TSI DSG 4MOTION 155 (210) - 32 270 eur 32 450 eur
2,0 TDI 81(110) 22990 eur - -
2,0 TDI 103(140) - 28 900 eur -
2,0 TDI 4MOTION 103(140) 26780 eur 30640 eur 30810 eur
2,0 TDI DSG 4MOTION 103(140) 28730 eur 32 590 eur 32760 eur
2,0 TDI 4MOTION 125(175) - 31 580 eur -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  2. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  3. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  4. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  5. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  7. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  8. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  9. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 20 006
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 410
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 293
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 536
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 12 258
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 130
  7. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 768
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 665
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 107
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 9 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Opatrenia budú prehodnocovať každý týždeň, Naď nevylučuje ani ich sprísnenie (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 43 843. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 159 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Michala Havrana

Kvôli strachu z tajomstva nedokážeme vnímať realitu (píše Michal Havran)

Od UFO k strachu z tajomstva.

Tao Geoghegan Hart vyhral Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.