SME

Nový Tiguan prišiel za cenu starého

Modernizácia vzhľadovo priblížila Tiguan k väčšiemu Touaregu. Oproti predchodcovi pribudla výbava, kvalitnejšie materiály a klesla spotreba. Cena sa nemení a test prinesieme onedlho.

(Zdroj: Tiguan vyzerá s ostrými hranami lepšie, než oblý predchodca.)

BRATISLAVA. Volkswagen v posledný deň školského roka predstavil nový Tiguan aj na Slovensku, teda modernizovanú podobu toho súčasného, ktorý ešte pred nábehom novinky vypredali.

V Nemecku dokonca dosiahol vyše 20 percentný podiel v kategórii kompaktných SUV. Celkovo od roku 2007 bolo vyrobených takmer 600 000 Tiguanov. Napokon, Tiguan bol pre Volkswagen globálnym modelom, pretože okrem Európy dosiahol významné predajné čísla v Rusku, Číne, Brazílii a Asutráli.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O tom, že konzervatívne zmeny dizajnu a volkswagenovský štandard majú svoje výhody svedčí 10 000 celosvetových objednávok ešte pred uvedením na trh.

SkryťVypnúť reklamu

Tiguan momentálne testujeme a ešte pred samotným testom prinášame prvé krátke informácie a ceny, ktoré budú platiť od konca augusta. Vtedy začne oficiálny predaj, hoci importér má vraj už okolo sto prvých objednávok.

Veľký brat vzorom

Volkswagen sa pri modernizácii zameral na tri hlavné smery. Dať Tiguanu výzor nových Volkswagenov a štýlom sa priblížiť Touaregu. Veľké SUV je totiž natoľko úspešné, že jeho dizajnové gény budú zákazníci chcieť aj v menšom

Zámerom bolo rozšíriť výbavu o komfortné a tiež asistenčné systémy aktívnej bezpečnosti. V neposlednom rade dochádza k výraznému odlíšeniu offroad verzie od ostatných cestných výbav.

Tretiu oblasť hlavných zmien by mali pocítiť motoristi v nižšej spotrebe, ktorá je výsledkom zavedenia nových motorov a tiež úsporných technológií ako BlueMotion, Stop-Štart a rekuperácie energie pri brzdení.

SkryťVypnúť reklamu

Tiguan ostáva autom dvoch tvárí alebo dvoch svetov a potešiteľné je, že nie sú zliate do jednej, ale naopak, mestská aj „vidiecka“ verzia sú výraznejšie odlíšené.

S predkom na spotrebu

Verzie s pohonom len prednej nápravy budú vykúpené nízkou spotrebou. Výrobca dokonca uvádza, že 1,5 tony vážiace auto s dvojlitrovým naftovým motorom 2,0 TDI CR (81 kW), systémom Stop-Štart a technikou BlueMotion dosiahne spotrebu 5,3 litra na 100 kilometrov.

Pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii so silnejšou verziou naftového dvojlitra (103 kW) znamená iba pollitrové navýšenie priemernej spotreby na 5,8 l/100 km. Podľa tvaru prednej časti možno rozoznať či ide o on-road alebo offroad verziu.

Základný predný nárazník, určený prevažne na asfaltové cesty zvládne nájazdový uhol 18 stupňov. Off-road nárazník svojim tvarom zlepšuje nájazdový uhol na 28 stupňov, čím robí Tiguan užitočnejším na ceste s väčšími nerovnosťami a strmým nájazdom.

SkryťVypnúť reklamu

Dostal, čo sa nosí

Obohatenie výbavy o nové prvky sleduje aktuálne trendy. To znamená, že Tiguan môže mať automatické prepínanie diaľkových svetiel a natáčanie svetiel do zákrut, systém rozpoznávajúci únavu vodiča, kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu a novú generáciu parkovacieho asistenta.

Z pohľadu jazdy sú jasným benefitom možnosti regulácie charakteristiky tlmičov systémom DCC a elektronická uzávierka diferenciálu XDS. K najsilnejšej benzínovej a strednej naftovej verzii ponúka výrobca aj sedemstupňovú prevodovku DSG. Ceny sa v porovnaní s predchodcom nemenia.

Volkswagen Tiguan 2011 – rozmery a objemy

verzia on-road off-road
dĺžka (mm) 4426 4433
šírka so zrkadlami (mm) 2041 2041
výška (mm) 1703 1703
rázvor (mm) 2604 2604
objem kufra (l) 470/1510 470/1510

Volkswagen Tiguan – verzie, kombinácie a ceny

Model výkon
(kW(k))
Trend&Fun Sport&Style Track&Style
1,4 TSI 90 (122) 21370 eur - -
1,4 TSI 118 (160) - 26950 eur -
1,4 TSI 4MOTION 118(160) 24500 eur 28360 eur 28540 eur
2,0 TSI 4MOTION 155 (210) - 30 320 eur 30 500 eur
2,0 TSI DSG 4MOTION 155 (210) - 32 270 eur 32 450 eur
2,0 TDI 81(110) 22990 eur - -
2,0 TDI 103(140) - 28 900 eur -
2,0 TDI 4MOTION 103(140) 26780 eur 30640 eur 30810 eur
2,0 TDI DSG 4MOTION 103(140) 28730 eur 32 590 eur 32760 eur
2,0 TDI 4MOTION 125(175) - 31 580 eur -
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  3. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  4. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  5. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  1. Nie je zlato ako zlato, nájdete ho pri bežnom nákupe potravín
  2. Oliver Oswald prezradil, po čom túžil už celé roky
  3. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  4. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  5. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  6. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 14 294
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 5 774
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 006
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 463
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 3 065
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 257
  7. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti 2 172
  8. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 009
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Maťaše: Ako dobre bolo za socializmu!
  2. Jaroslav Liptak: Fico nie je Slovensko: Prečo premiér blokuje sankcie, ktoré sme ako krajina nikdy neodmietli
  3. Michal Porubän: Kamoši s RuZZkým režimom na Slovensku - Matúš Zataj Rusko
  4. Martin Fronk: Kráľ maďarského pera zo Sklabinej: Kálmán Mikszáth, na ktorého sme doma skoro zabudli
  5. Zuzana Valachovičová: David Nicholls – Tu a teraz
  6. Irena Šimuneková: Liptov – Važec a Važecká jaskyňa
  7. Radovan Čipka: Nemoderne, nedemokraticky, nekresťansky, ale aspoň s Ficom
  8. Jozef Huljak: Washington verzus Brusel. Dva svety v boji o vzácne zeminy.
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 612
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 436
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 145
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 282
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 228
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 5 070
  7. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 565
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 525
  1. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  2. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  3. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  4. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  5. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  6. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  7. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
SkryťZatvoriť reklamu