BRATISLAVA. Volkswagen v posledný deň školského roka predstavil nový Tiguan aj na Slovensku, teda modernizovanú podobu toho súčasného, ktorý ešte pred nábehom novinky vypredali.
V Nemecku dokonca dosiahol vyše 20 percentný podiel v kategórii kompaktných SUV. Celkovo od roku 2007 bolo vyrobených takmer 600 000 Tiguanov. Napokon, Tiguan bol pre Volkswagen globálnym modelom, pretože okrem Európy dosiahol významné predajné čísla v Rusku, Číne, Brazílii a Asutráli.
O tom, že konzervatívne zmeny dizajnu a volkswagenovský štandard majú svoje výhody svedčí 10 000 celosvetových objednávok ešte pred uvedením na trh.
Tiguan momentálne testujeme a ešte pred samotným testom prinášame prvé krátke informácie a ceny, ktoré budú platiť od konca augusta. Vtedy začne oficiálny predaj, hoci importér má vraj už okolo sto prvých objednávok.
Veľký brat vzorom
Volkswagen sa pri modernizácii zameral na tri hlavné smery. Dať Tiguanu výzor nových Volkswagenov a štýlom sa priblížiť Touaregu. Veľké SUV je totiž natoľko úspešné, že jeho dizajnové gény budú zákazníci chcieť aj v menšom
Zámerom bolo rozšíriť výbavu o komfortné a tiež asistenčné systémy aktívnej bezpečnosti. V neposlednom rade dochádza k výraznému odlíšeniu offroad verzie od ostatných cestných výbav.
Tretiu oblasť hlavných zmien by mali pocítiť motoristi v nižšej spotrebe, ktorá je výsledkom zavedenia nových motorov a tiež úsporných technológií ako BlueMotion, Stop-Štart a rekuperácie energie pri brzdení.
Tiguan ostáva autom dvoch tvárí alebo dvoch svetov a potešiteľné je, že nie sú zliate do jednej, ale naopak, mestská aj „vidiecka“ verzia sú výraznejšie odlíšené.
S predkom na spotrebu
Verzie s pohonom len prednej nápravy budú vykúpené nízkou spotrebou. Výrobca dokonca uvádza, že 1,5 tony vážiace auto s dvojlitrovým naftovým motorom 2,0 TDI CR (81 kW), systémom Stop-Štart a technikou BlueMotion dosiahne spotrebu 5,3 litra na 100 kilometrov.
Pohon všetkých štyroch kolies v kombinácii so silnejšou verziou naftového dvojlitra (103 kW) znamená iba pollitrové navýšenie priemernej spotreby na 5,8 l/100 km. Podľa tvaru prednej časti možno rozoznať či ide o on-road alebo offroad verziu.
Základný predný nárazník, určený prevažne na asfaltové cesty zvládne nájazdový uhol 18 stupňov. Off-road nárazník svojim tvarom zlepšuje nájazdový uhol na 28 stupňov, čím robí Tiguan užitočnejším na ceste s väčšími nerovnosťami a strmým nájazdom.
Dostal, čo sa nosí
Obohatenie výbavy o nové prvky sleduje aktuálne trendy. To znamená, že Tiguan môže mať automatické prepínanie diaľkových svetiel a natáčanie svetiel do zákrut, systém rozpoznávajúci únavu vodiča, kontrolu neželaného opustenia jazdného pruhu a novú generáciu parkovacieho asistenta.
Z pohľadu jazdy sú jasným benefitom možnosti regulácie charakteristiky tlmičov systémom DCC a elektronická uzávierka diferenciálu XDS. K najsilnejšej benzínovej a strednej naftovej verzii ponúka výrobca aj sedemstupňovú prevodovku DSG. Ceny sa v porovnaní s predchodcom nemenia.
Volkswagen Tiguan 2011 – rozmery a objemy
verzia | on-road | off-road |
dĺžka (mm) | 4426 | 4433 |
šírka so zrkadlami (mm) | 2041 | 2041 |
výška (mm) | 1703 | 1703 |
rázvor (mm) | 2604 | 2604 |
objem kufra (l) | 470/1510 | 470/1510 |
Volkswagen Tiguan – verzie, kombinácie a ceny
Model | výkon (kW(k)) | Trend&Fun | Sport&Style | Track&Style |
1,4 TSI | 90 (122) | 21370 eur | - | - |
1,4 TSI | 118 (160) | - | 26950 eur | - |
1,4 TSI 4MOTION | 118(160) | 24500 eur | 28360 eur | 28540 eur |
2,0 TSI 4MOTION | 155 (210) | - | 30 320 eur | 30 500 eur |
2,0 TSI DSG 4MOTION | 155 (210) | - | 32 270 eur | 32 450 eur |
2,0 TDI | 81(110) | 22990 eur | - | - |
2,0 TDI | 103(140) | - | 28 900 eur | - |
2,0 TDI 4MOTION | 103(140) | 26780 eur | 30640 eur | 30810 eur |
2,0 TDI DSG 4MOTION | 103(140) | 28730 eur | 32 590 eur | 32760 eur |
2,0 TDI 4MOTION | 125(175) | - | 31 580 eur | - |