SME

Audi A4 Cabriolet – elegancia s vetrom vo vlasoch

Nový model Audi A4 Cabriolet druhej generácie mal premiéru na jeseň 2001 na autosalóne vo Frankfurte. Ani táto druhá generácia kabrioletov Audi sa neodklonila od hodnôt klasických kabrioletov – má štvormiestny interiér, plátenú strechu bez ochranného oblú

ka a elegantný dizajn. Audi A4 Cabriolet nadväzuje na prvú generáciu, ktorá sa na báze Audi 80 začala vyrábala v rokoch 1991 až 2000 – ak do histórie kabrioletov Audi nezahrňujeme automobily bez strechy zakladateľa značky Augusta Horcha z konca dvadsiatych rokov a potom zo šesťdesiatych rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový kabriolet Audi A4 pôsobí elegantným a dynamickým dojmom, tak bez strechy ako aj s plátenou strechou. Predná i zadná časť karosérie si zachováva dynamické línie sedana i decentný klinovitý profil. Ochranný oblúk nahrádzajú vzpery v predných stĺpikoch a dvojica skrytých ochranných oblúkov v zadnej časti pred vekom batožinového priestoru, ktorá v prípade potreby sa za niekoľko milisekúnd môže vysunúť a poskytnúť posádke ochranu. Bezpečnosť cestujúcich zaisťujú aj airbagy, z ktorých bočné novej konštrukcie ochránia aj hlavy cestujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

Interiéru, ktorý je oproti predchodcovi väčší vďaka rázvoru náprav zväčšenému o 100 mm, nechýba luxus ani kvalita použitých materiálov, výborné dielenské spracovanie, ani dostatok miesta pre štyri dospelé osoby. Nárokom potenciálnych zákazníkov zodpovedá aj výber zatiaľ dvoch pohonných jednotiek – šesťvalcov V6 2,4 (125 kW/170 k) a 3,0 V6 (162 kW/220 k), ku ktorým pribudne neskôr základný štvorvalcový dvojliter a vznetový päťvalec 2,5 DTI. Obe doterajšie pohonné jednotky možno kombinovať buď s manuálnou päťstupňovou alebo samočinnou bezstupňovou prevodovkou Multitronic s možnosťou manuálneho radenia. So silnejším motorom je Audi A4 Cabriolet schopný dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 243 km/h a zrýchliť z nuly na 100 km/h za 7,8 s. Kabriolet Audi A4 prišiel na slovenský trh koncom júna.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 366
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 355
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 799
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 496
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 425
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 100
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 100
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 814
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu