SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Alfa Romeo 156

To, čím táto limuzína upúta skutočne na prvý pohľad je nepochybne dizajn. Taliani ukázali, čo v nich je, keď v roku 1997 uviedli na trh Alfu Romeo 156. Športový vzhľad jasne naznačuje, čo od 156-ky môže jej majiteľ očakávať

. Treba povedať, že nebude sklamaný, zvlášť ak siahne po niektorom so silnejších motorov alebo verzii Sportwagon (od roku 2000). Pohonné jednotky disponujú dostatočným krútiacim momentom, ktorý vďaka prepracovanému podvozku a elektronike dokáže Alfa 156 skvele preniesť na vozovku.

K benzínovým štvor- a šesťvalcom sú zaujímavou alternatívou kultivované dieselové motory s technikou Common-Rail. Rovnako nezanedbateľnou výhodou je bohatá sériová výbava a bezpečné jazdné vlastnosti. Vo vnútri karosérie sa môže pohodlne usadiť štvorčlenná rodina. V prípade zvýšených priestorových nárokov je k dispozícii verzia kombi. Pruženie je prirodzene tvrdšie a teda aj menej komfortné. Čo však väčšina majiteľov 156-ky dôverne pozná, sú plané poplachy kontrolky airbagu, poruchy ABS, nepravidelný voľnobeh, netesné hadičky chladiaceho systému, poruchy klimatizácie, štrajkujúce vyhrievanie sedadiel a časom tiež klepotavý hluk v interiéri.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Pre záujemcu o ojazdenú Alfu 156 jednoznačne platí – čím novšia, tým lepšia. Za zváženie stojí aj u tých, ktorí poškuľujú po Audi alebo BMW. Karoséria je nielen štýlová, ale výrobca si dal záležať aj na jej spracovaní. Alfa Romeo 156 sa ľahko ovláda a ak vodič nepodľahne temperamentu koní pod kapotou, je možné udržať spotrebu na slušnej úrovni.


Typické slabé miesta
nefunkčná kontrolka airbagu, poruchová klimatizácia a vyhrievanie sedadiel, ABS, nepravidelný voľnobeh

+
atraktívny dizajn
dostatok priestoru
agilné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
temperamentné pohonné jednotky
kultivované dieselové jednotky
ľahké radenie
kvalita karosérie
bohatá výbava

-
horší výhľad
vyšší aerodynamický hluk
klimatizácia a vyhrievanie
Odporúčané druhy motorov
1,8 l 16V s výkonom 140 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l 16V s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný, dostatok krútiaceho momentu. Spotreba 9 – 11 l/100 km.
1,9 l JTD s výkonom 115 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,4 l JTD s výkonom 140 k. Kultivovaný, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Spotreba 8 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Ceny
Na našom trhu je Alfa Romeo 156 od roku 1998. Ceny zodpovedajú základnému modelu so základným motorom.
R. v. 2001 - 680 800,- Sk
R. v  2000 - 568 500,- Sk
R. v. 1999 - 480 400,- Sk
R. v. 1998 - 414 300,- Sk

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 667
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 116
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 487
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 105
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 294
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 569
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 285
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon