SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Alfa Romeo 156

To, čím táto limuzína upúta skutočne na prvý pohľad je nepochybne dizajn. Taliani ukázali, čo v nich je, keď v roku 1997 uviedli na trh Alfu Romeo 156. Športový vzhľad jasne naznačuje, čo od 156-ky môže jej majiteľ očakávať

. Treba povedať, že nebude sklamaný, zvlášť ak siahne po niektorom so silnejších motorov alebo verzii Sportwagon (od roku 2000). Pohonné jednotky disponujú dostatočným krútiacim momentom, ktorý vďaka prepracovanému podvozku a elektronike dokáže Alfa 156 skvele preniesť na vozovku.

K benzínovým štvor- a šesťvalcom sú zaujímavou alternatívou kultivované dieselové motory s technikou Common-Rail. Rovnako nezanedbateľnou výhodou je bohatá sériová výbava a bezpečné jazdné vlastnosti. Vo vnútri karosérie sa môže pohodlne usadiť štvorčlenná rodina. V prípade zvýšených priestorových nárokov je k dispozícii verzia kombi. Pruženie je prirodzene tvrdšie a teda aj menej komfortné. Čo však väčšina majiteľov 156-ky dôverne pozná, sú plané poplachy kontrolky airbagu, poruchy ABS, nepravidelný voľnobeh, netesné hadičky chladiaceho systému, poruchy klimatizácie, štrajkujúce vyhrievanie sedadiel a časom tiež klepotavý hluk v interiéri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pre záujemcu o ojazdenú Alfu 156 jednoznačne platí – čím novšia, tým lepšia. Za zváženie stojí aj u tých, ktorí poškuľujú po Audi alebo BMW. Karoséria je nielen štýlová, ale výrobca si dal záležať aj na jej spracovaní. Alfa Romeo 156 sa ľahko ovláda a ak vodič nepodľahne temperamentu koní pod kapotou, je možné udržať spotrebu na slušnej úrovni.


Typické slabé miesta
nefunkčná kontrolka airbagu, poruchová klimatizácia a vyhrievanie sedadiel, ABS, nepravidelný voľnobeh

+
atraktívny dizajn
dostatok priestoru
agilné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
temperamentné pohonné jednotky
kultivované dieselové jednotky
ľahké radenie
kvalita karosérie
bohatá výbava

-
horší výhľad
vyšší aerodynamický hluk
klimatizácia a vyhrievanie
Odporúčané druhy motorov
1,8 l 16V s výkonom 140 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l 16V s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný, dostatok krútiaceho momentu. Spotreba 9 – 11 l/100 km.
1,9 l JTD s výkonom 115 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,4 l JTD s výkonom 140 k. Kultivovaný, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Spotreba 8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny
Na našom trhu je Alfa Romeo 156 od roku 1998. Ceny zodpovedajú základnému modelu so základným motorom.
R. v. 2001 - 680 800,- Sk
R. v  2000 - 568 500,- Sk
R. v. 1999 - 480 400,- Sk
R. v. 1998 - 414 300,- Sk

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 147
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 113
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 697
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 803
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 463
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 036
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 1 910
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 838
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Mladé dievčatá sa v Afganistane môžu vzdelávať len v tajných školách.

Fiasko po stiahnutí vojsk Američania dodnes prešetrujú.


11 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  2. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  3. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  4. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  5. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  6. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  7. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 398
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 971
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 872
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 701
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 490
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 402
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 307
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu