. Treba povedať, že nebude sklamaný, zvlášť ak siahne po niektorom so silnejších motorov alebo verzii Sportwagon (od roku 2000). Pohonné jednotky disponujú dostatočným krútiacim momentom, ktorý vďaka prepracovanému podvozku a elektronike dokáže Alfa 156 skvele preniesť na vozovku.
K benzínovým štvor- a šesťvalcom sú zaujímavou alternatívou kultivované dieselové motory s technikou Common-Rail. Rovnako nezanedbateľnou výhodou je bohatá sériová výbava a bezpečné jazdné vlastnosti. Vo vnútri karosérie sa môže pohodlne usadiť štvorčlenná rodina. V prípade zvýšených priestorových nárokov je k dispozícii verzia kombi. Pruženie je prirodzene tvrdšie a teda aj menej komfortné. Čo však väčšina majiteľov 156-ky dôverne pozná, sú plané poplachy kontrolky airbagu, poruchy ABS, nepravidelný voľnobeh, netesné hadičky chladiaceho systému, poruchy klimatizácie, štrajkujúce vyhrievanie sedadiel a časom tiež klepotavý hluk v interiéri.
Pre záujemcu o ojazdenú Alfu 156 jednoznačne platí – čím novšia, tým lepšia. Za zváženie stojí aj u tých, ktorí poškuľujú po Audi alebo BMW. Karoséria je nielen štýlová, ale výrobca si dal záležať aj na jej spracovaní. Alfa Romeo 156 sa ľahko ovláda a ak vodič nepodľahne temperamentu koní pod kapotou, je možné udržať spotrebu na slušnej úrovni.
Typické slabé miesta
nefunkčná kontrolka airbagu, poruchová klimatizácia a vyhrievanie sedadiel, ABS, nepravidelný voľnobeh
+
atraktívny dizajn
dostatok priestoru
agilné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
temperamentné pohonné jednotky
kultivované dieselové jednotky
ľahké radenie
kvalita karosérie
bohatá výbava
-
horší výhľad
vyšší aerodynamický hluk
klimatizácia a vyhrievanie
Odporúčané druhy motorov
1,8 l 16V s výkonom 140 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l 16V s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný, dostatok krútiaceho momentu. Spotreba 9 – 11 l/100 km.
1,9 l JTD s výkonom 115 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,4 l JTD s výkonom 140 k. Kultivovaný, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Spotreba 8 l/100 km.
Ceny
Na našom trhu je Alfa Romeo 156 od roku 1998. Ceny zodpovedajú základnému modelu so základným motorom.
R. v. 2001 - 680 800,- Sk
R. v 2000 - 568 500,- Sk
R. v. 1999 - 480 400,- Sk
R. v. 1998 - 414 300,- Sk
Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.
Autor: Martina Skurková, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk