SME

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO: Alfa Romeo 156

To, čím táto limuzína upúta skutočne na prvý pohľad je nepochybne dizajn. Taliani ukázali, čo v nich je, keď v roku 1997 uviedli na trh Alfu Romeo 156. Športový vzhľad jasne naznačuje, čo od 156-ky môže jej majiteľ očakávať

. Treba povedať, že nebude sklamaný, zvlášť ak siahne po niektorom so silnejších motorov alebo verzii Sportwagon (od roku 2000). Pohonné jednotky disponujú dostatočným krútiacim momentom, ktorý vďaka prepracovanému podvozku a elektronike dokáže Alfa 156 skvele preniesť na vozovku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K benzínovým štvor- a šesťvalcom sú zaujímavou alternatívou kultivované dieselové motory s technikou Common-Rail. Rovnako nezanedbateľnou výhodou je bohatá sériová výbava a bezpečné jazdné vlastnosti. Vo vnútri karosérie sa môže pohodlne usadiť štvorčlenná rodina. V prípade zvýšených priestorových nárokov je k dispozícii verzia kombi. Pruženie je prirodzene tvrdšie a teda aj menej komfortné. Čo však väčšina majiteľov 156-ky dôverne pozná, sú plané poplachy kontrolky airbagu, poruchy ABS, nepravidelný voľnobeh, netesné hadičky chladiaceho systému, poruchy klimatizácie, štrajkujúce vyhrievanie sedadiel a časom tiež klepotavý hluk v interiéri.

SkryťVypnúť reklamu

Pre záujemcu o ojazdenú Alfu 156 jednoznačne platí – čím novšia, tým lepšia. Za zváženie stojí aj u tých, ktorí poškuľujú po Audi alebo BMW. Karoséria je nielen štýlová, ale výrobca si dal záležať aj na jej spracovaní. Alfa Romeo 156 sa ľahko ovláda a ak vodič nepodľahne temperamentu koní pod kapotou, je možné udržať spotrebu na slušnej úrovni.


Typické slabé miesta
nefunkčná kontrolka airbagu, poruchová klimatizácia a vyhrievanie sedadiel, ABS, nepravidelný voľnobeh

+
atraktívny dizajn
dostatok priestoru
agilné jazdné vlastnosti
jednoduché ovládanie
temperamentné pohonné jednotky
kultivované dieselové jednotky
ľahké radenie
kvalita karosérie
bohatá výbava

-
horší výhľad
vyšší aerodynamický hluk
klimatizácia a vyhrievanie
Odporúčané druhy motorov
1,8 l 16V s výkonom 140 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 l/100 km.
2,0 l 16V s výkonom 150 k. Veľmi kultivovaný, dostatok krútiaceho momentu. Spotreba 9 – 11 l/100 km.
1,9 l JTD s výkonom 115 k. Silný a kultivovaný. Spotreba 7 l/100 km.
2,4 l JTD s výkonom 140 k. Kultivovaný, dobrý priebeh krútiaceho momentu. Spotreba 8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny
Na našom trhu je Alfa Romeo 156 od roku 1998. Ceny zodpovedajú základnému modelu so základným motorom.
R. v. 2001 - 680 800,- Sk
R. v  2000 - 568 500,- Sk
R. v. 1999 - 480 400,- Sk
R. v. 1998 - 414 300,- Sk

Uvedené ceny platia pre model so základným motorom a výbavou, stavom primeraným veku a počtu najazdených kilometrov zodpovedajúcim triede automobilov. Ceny sú platné za predpokladu, že automobil nie je po havárii, absolvoval predpísané prehliadky, má kompletnú servisnú knižku a bol zakúpený u autorizovaného predajcu značky. Cenu možno zvýšiť o príplatkovú výbavu, ktorej hodnotu však tiež treba amortizovať.

Autor: Martina Skurková, pripravené v spolupráci s www.eurotax.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 366
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 355
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 799
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 496
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 425
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 100
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 100
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 814
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu