SME

Honda Jazz 1,4 – variabilita, dynamika, úspornosť

Značka Honda nemala doteraz u nás v segmente malých automobilov zastúpenie. V Japonsku úspešné malé Logo sa na európskom trhu nepresadilo. Teraz sa o priazeň zákazníka starého kontinentu uchádza novinka Jazz. Na to, aby sa Jazz ujal, je viac dôvodov


. Svojou dĺžkou 383 cm  patrí síce do segmentu B malých automobilov, s mimoriadne veľkým a variabilným vnútorným priestorom však zasahuje vyššie. Má originálny tvar, vyniká dynamikou a nízkou spotrebou. Okrem toho Honda od Jazzu očakáva, že podobne ako ostatné jej modely by v bariérových nárazových testoch mala preukázať vysokú pasívnu bezpečnosť. Vďaka týmto vlastnostiam by malá Honda Jazz mala osloviť najmä mladšiu generáciu, ktorá túži po priestrannom type auta, ale na väčšie zatiaľ nemá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jazz má tromfy v rukách, je len otázkou, ktorý na potencionálneho kupca zaberie. Či mladistvý vzhľad, priestranný a netradične riešený variabilný interiér, alebo novovyvinutý úsporný zážihový štvorvalec i-DSI. So svojim objemom 1,4 l a výkonom 61 kW/83 k je srdcom malého Jazzu. Jeho pulz podporia v každom cykle dve zapaľovacie sviečky v každom valci, ale aj premenlivý predstih zapaľovania a intenzívne vírenie zmesi vo valci. Motor zaberá už od stredných otáčok, naplno tak od tri a pol tisíc. Pri ešte vyšších otáčkach sa Jazz už správa ako malá raketa. S dvojkou ide do deväťdesiat, na trojke do stotridsať, na štvorke – tam by už išlo o vodičský preukaz. Ale to už je o inom. O tom, že povestne dobré jazdné vlastnosti automobilov Honda má aj Jazz. Vďačí za ne výbornému a veľmi dobre odhlučnenému podvozku,  takže temperamentná a dynamická jazda je aj pri rýchlej jazde bezpečná. Jazz je však aj, alebo najmä, úsporný automobil – na sto kilometrov spapká v priemere len 5,5 l/100 km, čo do bodky potvrdil aj náš sedemdňový test. Na svoj objem motor s pomerne vysokým výkonom dáva ľahkému autu veľmi slušnú dynamiku aj vďaka kratšie sprevodovanej päťstupňovej manuálnej prevodovke s ľahkým a presným radením.

SkryťVypnúť reklamu

Mali sme však pocit, že najmä pre jazdu po diaľnici by mohla mať aj šiesty prevod. V meste Jazz vďaka malým vonkajším rozmerom, polomeru otáčania len 5,0 metrov a účinnému elektrickému posilňovaču riadenia vyniká výbornou manévrovateľnosťou, čo v mestskej premávke ocenia najmä ženy. Jazz sa u nás predáva len s jedným motorom a jediným stupňom výbavy. Zahŕňa centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších zrkadiel, štyri airbagy, elektrický posilňovač riadenia, kotúčové brzdy s vnútorným chladením vpredu, vzadu bubnové, výškovo nastaviteľný volant a iné. ABS nemá ani za príplatok. A v sparných letných dňoch sme postrádali aj klimatizáciu. Za to má unikátne riešený priestranný interiér.

Sedadlá, síce trošku mäkšie, poskytujú dostatočné pohodlie a oporu, dobré vedenie tela v sedákovej i operadlovej časti, vodič i spolujazdec majú nadmieru priestoru, rovnako aj cestujúci vzadu. Pri nadbytku batožín je úložný priestor aj pod zadnými sedadlami, keďže palivová nádrž je pod prednými sedadlami. Ak auto nie je plne obsadené a sedák zadného sedadla vyklopíme smerom hore, vznikne akýsi druhý batožinový priestor medzi prednými a zadnými sedadlami. Pri sklopení dopredu rozšíri sa základný objem z nadmerných 380 litrov na ucelený veľký priestor s 1323 litrami a rovnou podlahou od zadných dverí po operadlá predných sedadiel, čo je ideálne riešenie pre malý automobil. Bariérou pre sympatický Jazz však môže byť fakt, že do jeho ceny sa premieta clo japonského výrobku a cenovo ho znevýhodňuje, na rozdiel napríklad od Civica, ktorý sa vyrába vo Veľkej Británii. 

SkryťVypnúť reklamu

 

TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Jazz 1,4

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1339 cm3, vŕtanie a zdvih 73,0/80,0 mm. Kompresný pomer 10,8:1. Najväčší výkon 61 kW/83 k pri otáčkach 5700 min-1. Najvyšší krútiaci moment 119 Nm pri otáčkach 2800 min-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC i-DSI, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,142 – 1,750 – 1,241 - 0,969 – 0,805, R – 3,230. Stály prevod hnanej nápravy 4,111.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson. Priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené ramená spojené torznou priečkou. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 175/65 R 14.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3830/1675/1525 mm, rázvor náprav 2450 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1460/1445 mm. Svetlá výška 140,0 mm. Pohotovostná hmotnosť 1053 - 1112 kg. Objem batožinového priestoru 380 dm³. Objem palivovej nádrže 42 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,7/4,8/5,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena  549 500 Sk


Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 12,2 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,8/10,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,5/14,4 s
Max.  rýchlosť 170 km/h
Spotreba  5,5 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Audi A2 1,4 16V
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,0 s
Max. rých. 173 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 6,0 l/100 km
Cena 658 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mercedes-Benz A 140
Zdvih. objem 1397 cm³
Výkon 60 kW/82 k
Krút. mom. 130/3750 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,9 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 9,7 l/100 km
mimo mesta 5,6 l/100 km
kombinovaná 7,1 l/100 km
Cena 656 375 Sk

Toyota Yaris Verso 1,3 Luna
Zdvih. objem 1299 cm³
Výkon 63 kW/86 k
Krút. mom. 124/4400 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,9 s
Max. rých. 165 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,5 l/100 km
kombinovaná 6,5 l/100 km
Cena 595 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 360
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 406
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 793
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 501
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 428
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 120
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 294
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 088
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 805
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 255
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 536
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
reklama
SkryťZatvoriť reklamu