BRATISLAVA. Po dvoch miliónoch predaných kusov, príde na trh v priebehu septembra nová generácia úžitkového automobilu Iveco Daily. Tradičný pracant ciest so základným rebrinovým rámom dostane novú tvár, ale zachová si základné črty ľahkého nákladného auta.
Na vrchole palety motorov ostane naftový trojliter, ktorý by sa výkonom 150 kW (205k) a krútiacim momentom 470 Nm nestratil ani medzi osobnými autami.
Dve turbá a časticový filter
Napokon veľký diesel prepĺňajú až dve turbodúchadlá. Menšie turbo má rýchlejšiu reakciu avšak menšiu zotrvačnosť, preto sa stará iba o okamžitú reakciu na plynový pedál v nízkych otáčkach a v podstate má zaplniť turbo-dieru. Tam, kde však malé turbodúchadlo nestíha plniť valce požadovaným tlakom, nastupuje druhé, zabezpečujúce dosiahnutie maximálneho výkonu a krútiaceho momentu.
V ponuke ostane tiež menší motor s objemom 2,3 litra, ktorý má krútiaci moment zvýšený na 320 Nm a používa nový systém vstrekovania paliva Multijet II. Kvôli častým jazdám v mestskej premávke dostane motor systém opätovného využitia výfukových plynov EGR a v štandardnej výbave aj filter pevných častíc.
Obsiahly štandard
Štandardná výbava Daily 2011 zahŕňa nový elektronický stabilizačný program ESP 9 s aktívnymi snímačmi a ďalšie systémy aktívnej bezpečnosti ako ABS, EBD, ASR , MSR (regulovanie brzdného účinku motora pri náhlom ubratí plynu), HBA (hydraulický brzdový asistent pre maximálnu účinnosť núdzového brzdenia), Hill Holder (asistent rozjazdu do kopca), LAC (adaptívna regulácia brzdenia s ohľadom na ťažisko nákladu), TSM (zníženie výkyvov prívesu), HRB (podpora účinku bŕzd zadných kolies), HFC (kompenzácia „vädnutia“ bŕzd), RMI (zmiernenie klopného momentu) a ROM (zníženie rizika prevrátenia).
Autor: rch