Slovensko znížilo počet úmrtí na cestách o 26 percent

Slovensku sa počet úmrtí na cestách darí znižovať. Spolu so Švédskom sa umiestnilo na treťom mieste za Luxemburskom a Maltou.

Ilustračné foto.(Zdroj: ČTK/AP)

Vyplýva to z najnovších štatistík, ktoré uverejnila Európska komisia.

BRATISLAVA. Počet smrteľných dopravných nehôd v rámci Únie klesol v roku 2010 o 11 percent. Počty sa však v rámci Únie líšia.

Slovensko patrí medzi tie európske krajiny, ktorým sa úmrtnosť na cestách darí znižovať najlepšie - v minulom roku ich bolo o 26 percent menej ako v roku 2009. Najlepšie si počínalo Luxembursko (33 %), Malta (29 %), Švédsko (26 %).

EK: Európske cesty nemožno považovať za bezpečné

"Intenzívnym úsilím a cielenými opatreniami na európskej a národnej úrovni sa podarilo v rokoch 2001 - 2011 zachrániť viac než 100-tisíc ľudských životov, čím sa úmrtnosť znížila o 43 percent. Aj napriek tomu však európske cesty ešte stále nemožno považovať za bezpečné," informoval Andrej Králik zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

V roku 2009 zahynulo pri dopravných nehodách 35-tisíc osôb a 1,7 milióna sa zranilo. Najčastejšími príčinami dopravných nehôd na európskych cestách sú neprimeraná rýchlosť, jazda na červenú, ignorovanie bezpečnostných pásov a alkohol. Spolu tvoria až 75 percent príčin úmrtí na cestách.

Do roku 2020 chce Únia znížiť úmrtnosť o polovicu

Európska únia si na obdobie 2010 - 2020 dala za cieľ znížiť úmrtnosť na cestách o 50 percent.

Podpredseda Európskej komisie Siim Kallas zodpovedný za dopravu povedal: "Je veľkým povzbudením, že sa takmer všetkým členským štátom podarilo úmrtnosť na cestách výrazne znížiť. Zaspať na vavrínoch však nie je namieste. Ešte stále na európskych cestách zahynie každý deň okolo sto ľudí. Od roku 2001 sme dosiahli výrazný pokrok a podarilo sa nám ušetriť približne 100 000 ľudských životov. Počet smrteľných nehôd a zranení je na našich cestách stále neprijateľný. Chceme, aby do roku 2020 počet úmrtí na našich cestách klesol o polovicu. A tak budeme sledovať, v akých vozidlách ľudia jazdia, kam jazdia a ako si pri jazde počínajú."

Pozrite si na mape, aké bezpečné sú cesty na Slovensku

V júli 2010 Európska komisia prijala plány s cieľom znížiť v najbližších desiatich rokoch počet úmrtí na európskych cestách o polovicu.

Akčný program pre bezpečnosť cestnej premávky na roky sa zameriava na zlepšenie vozidiel, infraštruktúry, ako aj správania účastníkov cestnej premávky.

V programe sa nachádzajú ciele ako zlepšenie bezpečnostných opatrení pre nákladné a osobné automobily, vývoj inteligentných vozidiel, zvýšenie požiadaviek na získanie vodičského preukazu a na výcvik vodičov, dôslednejšie presadzovanie dodržiavania pravidiel cestnej premávky, zníženie počtu zranení na cestách a väčší dôraz na motocyklistov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 010
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 270
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 542
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 907
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 324
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 145
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 703

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.