Slovensko znížilo počet úmrtí na cestách o 26 percent

Slovensku sa počet úmrtí na cestách darí znižovať. Spolu so Švédskom sa umiestnilo na treťom mieste za Luxemburskom a Maltou.

Ilustračné foto.(Zdroj: ČTK/AP)

Vyplýva to z najnovších štatistík, ktoré uverejnila Európska komisia.

BRATISLAVA. Počet smrteľných dopravných nehôd v rámci Únie klesol v roku 2010 o 11 percent. Počty sa však v rámci Únie líšia.

Slovensko patrí medzi tie európske krajiny, ktorým sa úmrtnosť na cestách darí znižovať najlepšie - v minulom roku ich bolo o 26 percent menej ako v roku 2009. Najlepšie si počínalo Luxembursko (33 %), Malta (29 %), Švédsko (26 %).

EK: Európske cesty nemožno považovať za bezpečné

"Intenzívnym úsilím a cielenými opatreniami na európskej a národnej úrovni sa podarilo v rokoch 2001 - 2011 zachrániť viac než 100-tisíc ľudských životov, čím sa úmrtnosť znížila o 43 percent. Aj napriek tomu však európske cesty ešte stále nemožno považovať za bezpečné," informoval Andrej Králik zo Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.

V roku 2009 zahynulo pri dopravných nehodách 35-tisíc osôb a 1,7 milióna sa zranilo. Najčastejšími príčinami dopravných nehôd na európskych cestách sú neprimeraná rýchlosť, jazda na červenú, ignorovanie bezpečnostných pásov a alkohol. Spolu tvoria až 75 percent príčin úmrtí na cestách.

Do roku 2020 chce Únia znížiť úmrtnosť o polovicu

Európska únia si na obdobie 2010 - 2020 dala za cieľ znížiť úmrtnosť na cestách o 50 percent.

Podpredseda Európskej komisie Siim Kallas zodpovedný za dopravu povedal: "Je veľkým povzbudením, že sa takmer všetkým členským štátom podarilo úmrtnosť na cestách výrazne znížiť. Zaspať na vavrínoch však nie je namieste. Ešte stále na európskych cestách zahynie každý deň okolo sto ľudí. Od roku 2001 sme dosiahli výrazný pokrok a podarilo sa nám ušetriť približne 100 000 ľudských životov. Počet smrteľných nehôd a zranení je na našich cestách stále neprijateľný. Chceme, aby do roku 2020 počet úmrtí na našich cestách klesol o polovicu. A tak budeme sledovať, v akých vozidlách ľudia jazdia, kam jazdia a ako si pri jazde počínajú."

Pozrite si na mape, aké bezpečné sú cesty na Slovensku

V júli 2010 Európska komisia prijala plány s cieľom znížiť v najbližších desiatich rokoch počet úmrtí na európskych cestách o polovicu.

Akčný program pre bezpečnosť cestnej premávky na roky sa zameriava na zlepšenie vozidiel, infraštruktúry, ako aj správania účastníkov cestnej premávky.

V programe sa nachádzajú ciele ako zlepšenie bezpečnostných opatrení pre nákladné a osobné automobily, vývoj inteligentných vozidiel, zvýšenie požiadaviek na získanie vodičského preukazu a na výcvik vodičov, dôslednejšie presadzovanie dodržiavania pravidiel cestnej premávky, zníženie počtu zranení na cestách a väčší dôraz na motocyklistov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 620
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 335
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 335
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 400
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 883
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 580
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 484
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 164
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 031
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

KOŠICE KORZÁR

Vincent Lukáč nesúhlasí s vyvesením jeho dresu v Steel Aréne

Vedenie rozhodnutie prekvapilo.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop