SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Pokuta za rýchlosť alebo alkohol k vám príde aj zo zahraničia

Pokutu za dopravný priestupok po novom zaplatíte, aj keď ste ju spáchali v zahraničí.

Tak ako Slováci v zahraničí neuniknú pokute ani cudzinci na našich cestách.Tak ako Slováci v zahraničí neuniknú pokute ani cudzinci na našich cestách. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Pôvodný text tlačových agentúr sme o 22:49 nahradili autorským článkom SME

BRUSEL, BRATISLAVA. Vodiči už neuniknú pokutám za dopravné priestupky v zahraničí – teda aspoň v krajinách Európskej únie. Pokuta odtiaľ príde až na Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Európsky parlament včera schválil prelomový zákon, ktorý umožní zahraničným orgánom stíhať a trestať páchateľov v ich domovských štátoch. Členské štáty vrátane Slovenska si medzi sebou budú povinne vymieňať registračné údaje o vozidlách. Mimo systému ostávajú Veľká Británia, Írsko a Dánsko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Končí sa beztrestnosť

„Po viac ako troch rokoch diskusií je dohoda veľmi dôležitým krokom k ukončeniu pocitu beztrestnosti niektorých vodičov a k zníženiu obetí na cestách,“ povedala španielska europoslankyňa Inés Ayala Senderová, ktorá smernicu navrhla.

Európska komisia bude trestať osem priestupkov, ktoré sú najzávažnejšie a podľa štatistík sú príčinou až 75 percent smrteľných nehôd na cestách únie – od jazdy na červenú až po jazdu pod vplyvom alkoholu.

Smernicu ešte musia schváliť členské štáty, podľa odborníkov je to len formalita. Na prípravu potrebných zákonov majú štáty únie dva roky. Experti tvrdia, že štátom sa vyplatí vymáhať pokutu nad 70 až 80 eur, aby na vymáhanie pokuty nedali viac, než je samotná pokuta.

Prísnejšie aj doma

Prísnejšie bude zrejme od septembra aj porušovanie predpisov u nás. Parlament má dnes hlasovať o novele zákona o cestnej premávke, ktorá má napríklad šoférovanie v opitosti povýšiť na trestný čin. Ak vodič nafúka viac ako promile alkoholu alebo odmietne dychovú skúšku, môže si odsedieť až rok vo väzení.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo vnútra presadzuje aj zásadu trikrát a dosť, ktorá by doživotne obrala o vodičský preukaz šoférov, ktorí v priebehu desiatich rokov trikrát nafúkali. Tento návrh však nemá podporu všetkých koaličných poslancov.

Gábor Gál z Mosta-Híd už predložil požiadavku, aby tento bod poslanci vypustili. Medzi závažné porušenia pravidiel má po novom patriť aj ohrozenie chodcov

a cyklistov na priechodoch. Novela má umožniť v sprievode skúsenejšieho spolujazdca šoférovať aj sedemnásťročným.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 906
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 022
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 350
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 835
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 708
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 684
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 352
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 034
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 507
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 465
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 866
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 366
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 523
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 385
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu