AKTUALIZOVANÉ 15:44

Poslanci kamióny z ciest 2. a 3. triedy nevyhnali

Zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Proti obmedzeniu protestovali prepravcovia, zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

BRATISLAVA. Kamióny nad 12 ton budú môcť naďalej jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Poslanci v piatok z novely zákona o cestnej premávke vyškrtli plošný zákaz jazdy veľkých nákladných áut po týchto cestách.

27 zmien v dopravných predpisoch, ktoré by ste mali poznať

Pôvodné znenie novely predložil minister vnútra Daniel Lipšic (KDH). Lipšicov stranícky šéf a minister dopravy Ján Figeľ po konzultáciách so združením prepravcov Česmad pristúpil na vyznačenie konkrétnych cestných úsekov, kde budú mať kamióny jazdu zakázanú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaťaženie ciest druhej a tretej triedy enormne stúplo po tom, čo sa v roku 2010 na Slovensku zaviedol elektronický výber mýta na diaľniciach a rýchlostných cestách.

Kamióny, ktoré sa vyhýbajú spoplatnenej sieti, využívajú menej významné cesty, tie však na takéto zaťaženie nie sú dimenzované.

Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest, ktoré musia vynakladať finančné prostriedky na opravu týchto ciest.

Podľa Česmadu má preto logiku predovšetkým zákaz jazdy po cestách, ktoré sú súbežné so spoplatnenými úsekmi.

Kaliňák: Zvíťazil lobing

Kaliňák považuje výsledný zákon za prehru rezortu vnútra na všetkých frontoch.

"Ministerstvo nemôže hovoriť o víťazstve, pozmeňovacie návrhy zmäkčili pôvodný návrh. Ak táto novela mala znamenať zvýšenie bezpečnosti, tak neznamená, lebo aj tresty za alkohol prešli miernejšie, ako bolo pôvodne navrhované," vysvetlil opozičný poslanec.

Kaliňák aj preto odmieta, že výsledkom takejto novely bude nižší počet dopravných nehôd.

Gábor Gál (Most-Híd), ktorý mal k pôvodnému návrhu ministra Daniela Lipšica (KDH) výhrady, vníma podobne ako Kaliňák zrušenie zákazu pre kamióny jazdiť po cestách II. a III. triedy negatívne.

"Bol som za to, no dohoda napokon bola, že sa to bude riešiť značkami na istých úsekoch ciest," povedal. Priznal, že lobing zo strany dopravcov bol prítomný.

Lipšic považuje novelu za dôležitú. "Už sme sa dlho prizerali bláznivým opitým šoférom, ktorí zabíjali chodcov, cyklistov, deti a tomu musíme povedať rázne nie. Obete nemajú politickú nálepku, musíme ich chrániť," apeloval minister.

Lipšic: Novela je len prvý krok

Na rozdiel od Kaliňáka si myslí, že táto právna norma výrazne prispeje k bezpečnosti na cestách, no je len prvým krokom.

"V ďalšom kroku chceme, aby pod zásadu trikrát a dosť boli zaradené aj delikty, ako napríklad príliš vysoká rýchlosť," avizoval Lipšic.

Na margo kamiónov poznamenal, že schválená absencia zákazu je výsledkom dohody s rezortom dopravy o tom, že na úseky ciest nižších tried, ktoré kamióny využívajú, aby sa vyhli spoplatneným cestám, budú mať zákaz vjazdu vyznačený značkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 576
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 001
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 263
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 301
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 886
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 256
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 251
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 536
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 703
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 667

Téma: Zmena dopravných pravidiel 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.