AKTUALIZOVANÉ 15:44

Poslanci kamióny z ciest 2. a 3. triedy nevyhnali

Zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Proti obmedzeniu protestovali prepravcovia, zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

BRATISLAVA. Kamióny nad 12 ton budú môcť naďalej jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Poslanci v piatok z novely zákona o cestnej premávke vyškrtli plošný zákaz jazdy veľkých nákladných áut po týchto cestách.

27 zmien v dopravných predpisoch, ktoré by ste mali poznať

Pôvodné znenie novely predložil minister vnútra Daniel Lipšic (KDH). Lipšicov stranícky šéf a minister dopravy Ján Figeľ po konzultáciách so združením prepravcov Česmad pristúpil na vyznačenie konkrétnych cestných úsekov, kde budú mať kamióny jazdu zakázanú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zaťaženie ciest druhej a tretej triedy enormne stúplo po tom, čo sa v roku 2010 na Slovensku zaviedol elektronický výber mýta na diaľniciach a rýchlostných cestách.

Kamióny, ktoré sa vyhýbajú spoplatnenej sieti, využívajú menej významné cesty, tie však na takéto zaťaženie nie sú dimenzované.

Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest, ktoré musia vynakladať finančné prostriedky na opravu týchto ciest.

Podľa Česmadu má preto logiku predovšetkým zákaz jazdy po cestách, ktoré sú súbežné so spoplatnenými úsekmi.

Kaliňák: Zvíťazil lobing

Kaliňák považuje výsledný zákon za prehru rezortu vnútra na všetkých frontoch.

"Ministerstvo nemôže hovoriť o víťazstve, pozmeňovacie návrhy zmäkčili pôvodný návrh. Ak táto novela mala znamenať zvýšenie bezpečnosti, tak neznamená, lebo aj tresty za alkohol prešli miernejšie, ako bolo pôvodne navrhované," vysvetlil opozičný poslanec.

Kaliňák aj preto odmieta, že výsledkom takejto novely bude nižší počet dopravných nehôd.

Gábor Gál (Most-Híd), ktorý mal k pôvodnému návrhu ministra Daniela Lipšica (KDH) výhrady, vníma podobne ako Kaliňák zrušenie zákazu pre kamióny jazdiť po cestách II. a III. triedy negatívne.

"Bol som za to, no dohoda napokon bola, že sa to bude riešiť značkami na istých úsekoch ciest," povedal. Priznal, že lobing zo strany dopravcov bol prítomný.

Lipšic považuje novelu za dôležitú. "Už sme sa dlho prizerali bláznivým opitým šoférom, ktorí zabíjali chodcov, cyklistov, deti a tomu musíme povedať rázne nie. Obete nemajú politickú nálepku, musíme ich chrániť," apeloval minister.

Lipšic: Novela je len prvý krok

Na rozdiel od Kaliňáka si myslí, že táto právna norma výrazne prispeje k bezpečnosti na cestách, no je len prvým krokom.

"V ďalšom kroku chceme, aby pod zásadu trikrát a dosť boli zaradené aj delikty, ako napríklad príliš vysoká rýchlosť," avizoval Lipšic.

Na margo kamiónov poznamenal, že schválená absencia zákazu je výsledkom dohody s rezortom dopravy o tom, že na úseky ciest nižších tried, ktoré kamióny využívajú, aby sa vyhli spoplatneným cestám, budú mať zákaz vjazdu vyznačený značkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 449
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 330
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 232
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 316
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 216
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 475
  7. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 430
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 390
  9. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 084
  10. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 3 770

Téma: Zmena dopravných pravidiel 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

India nemá ropu ani dostatok vody, no má ľudí a tí prinášajú čosi, čo nazývajú novou ropou

India bude krajinou veľkých dát. Otázka znie, či sa nestane aj krajinou veľkých únikov informácií.

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

KOMENTÁRE

Eurofederácia sa nateraz odkladá

Pellegrini by mohol prehodiť výhybku z Visegrádu.

KOMENTÁRE

Macron prináša naozajstnú víziu pre Európu

Niet pochýb, že na to, čo chce Macron urobiť, prichádza veľa negatívnych reakcií.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.