SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 15:44

Poslanci kamióny z ciest 2. a 3. triedy nevyhnali

Zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Proti obmedzeniu protestovali prepravcovia, zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

BRATISLAVA. Kamióny nad 12 ton budú môcť naďalej jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Poslanci v piatok z novely zákona o cestnej premávke vyškrtli plošný zákaz jazdy veľkých nákladných áut po týchto cestách.

27 zmien v dopravných predpisoch, ktoré by ste mali poznať

Pôvodné znenie novely predložil minister vnútra Daniel Lipšic (KDH). Lipšicov stranícky šéf a minister dopravy Ján Figeľ po konzultáciách so združením prepravcov Česmad pristúpil na vyznačenie konkrétnych cestných úsekov, kde budú mať kamióny jazdu zakázanú.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Zaťaženie ciest druhej a tretej triedy enormne stúplo po tom, čo sa v roku 2010 na Slovensku zaviedol elektronický výber mýta na diaľniciach a rýchlostných cestách.

Kamióny, ktoré sa vyhýbajú spoplatnenej sieti, využívajú menej významné cesty, tie však na takéto zaťaženie nie sú dimenzované.

Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest, ktoré musia vynakladať finančné prostriedky na opravu týchto ciest.

Podľa Česmadu má preto logiku predovšetkým zákaz jazdy po cestách, ktoré sú súbežné so spoplatnenými úsekmi.

Kaliňák: Zvíťazil lobing

Kaliňák považuje výsledný zákon za prehru rezortu vnútra na všetkých frontoch.

"Ministerstvo nemôže hovoriť o víťazstve, pozmeňovacie návrhy zmäkčili pôvodný návrh. Ak táto novela mala znamenať zvýšenie bezpečnosti, tak neznamená, lebo aj tresty za alkohol prešli miernejšie, ako bolo pôvodne navrhované," vysvetlil opozičný poslanec.

Skryť Vypnúť reklamu

Kaliňák aj preto odmieta, že výsledkom takejto novely bude nižší počet dopravných nehôd.

Gábor Gál (Most-Híd), ktorý mal k pôvodnému návrhu ministra Daniela Lipšica (KDH) výhrady, vníma podobne ako Kaliňák zrušenie zákazu pre kamióny jazdiť po cestách II. a III. triedy negatívne.

"Bol som za to, no dohoda napokon bola, že sa to bude riešiť značkami na istých úsekoch ciest," povedal. Priznal, že lobing zo strany dopravcov bol prítomný.

Lipšic považuje novelu za dôležitú. "Už sme sa dlho prizerali bláznivým opitým šoférom, ktorí zabíjali chodcov, cyklistov, deti a tomu musíme povedať rázne nie. Obete nemajú politickú nálepku, musíme ich chrániť," apeloval minister.

Lipšic: Novela je len prvý krok

Na rozdiel od Kaliňáka si myslí, že táto právna norma výrazne prispeje k bezpečnosti na cestách, no je len prvým krokom.

Skryť Vypnúť reklamu

"V ďalšom kroku chceme, aby pod zásadu trikrát a dosť boli zaradené aj delikty, ako napríklad príliš vysoká rýchlosť," avizoval Lipšic.

Na margo kamiónov poznamenal, že schválená absencia zákazu je výsledkom dohody s rezortom dopravy o tom, že na úseky ciest nižších tried, ktoré kamióny využívajú, aby sa vyhli spoplatneným cestám, budú mať zákaz vjazdu vyznačený značkou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Zmena dopravných pravidiel 2011

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan