SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Poslanci kamióny z ciest 2. a 3. triedy nevyhnali

Zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Proti obmedzeniu protestovali prepravcovia, zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

BRATISLAVA. Kamióny nad 12 ton budú môcť naďalej jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Poslanci v piatok z novely zákona o cestnej premávke vyškrtli plošný zákaz jazdy veľkých nákladných áut po týchto cestách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

27 zmien v dopravných predpisoch, ktoré by ste mali poznať

Pôvodné znenie novely predložil minister vnútra Daniel Lipšic (KDH). Lipšicov stranícky šéf a minister dopravy Ján Figeľ po konzultáciách so združením prepravcov Česmad pristúpil na vyznačenie konkrétnych cestných úsekov, kde budú mať kamióny jazdu zakázanú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zaťaženie ciest druhej a tretej triedy enormne stúplo po tom, čo sa v roku 2010 na Slovensku zaviedol elektronický výber mýta na diaľniciach a rýchlostných cestách.

Kamióny, ktoré sa vyhýbajú spoplatnenej sieti, využívajú menej významné cesty, tie však na takéto zaťaženie nie sú dimenzované.

Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest, ktoré musia vynakladať finančné prostriedky na opravu týchto ciest.

Podľa Česmadu má preto logiku predovšetkým zákaz jazdy po cestách, ktoré sú súbežné so spoplatnenými úsekmi.

Kaliňák: Zvíťazil lobing

Kaliňák považuje výsledný zákon za prehru rezortu vnútra na všetkých frontoch.

"Ministerstvo nemôže hovoriť o víťazstve, pozmeňovacie návrhy zmäkčili pôvodný návrh. Ak táto novela mala znamenať zvýšenie bezpečnosti, tak neznamená, lebo aj tresty za alkohol prešli miernejšie, ako bolo pôvodne navrhované," vysvetlil opozičný poslanec.

SkryťVypnúť reklamu

Kaliňák aj preto odmieta, že výsledkom takejto novely bude nižší počet dopravných nehôd.

Gábor Gál (Most-Híd), ktorý mal k pôvodnému návrhu ministra Daniela Lipšica (KDH) výhrady, vníma podobne ako Kaliňák zrušenie zákazu pre kamióny jazdiť po cestách II. a III. triedy negatívne.

"Bol som za to, no dohoda napokon bola, že sa to bude riešiť značkami na istých úsekoch ciest," povedal. Priznal, že lobing zo strany dopravcov bol prítomný.

Lipšic považuje novelu za dôležitú. "Už sme sa dlho prizerali bláznivým opitým šoférom, ktorí zabíjali chodcov, cyklistov, deti a tomu musíme povedať rázne nie. Obete nemajú politickú nálepku, musíme ich chrániť," apeloval minister.

Lipšic: Novela je len prvý krok

Na rozdiel od Kaliňáka si myslí, že táto právna norma výrazne prispeje k bezpečnosti na cestách, no je len prvým krokom.

SkryťVypnúť reklamu

"V ďalšom kroku chceme, aby pod zásadu trikrát a dosť boli zaradené aj delikty, ako napríklad príliš vysoká rýchlosť," avizoval Lipšic.

Na margo kamiónov poznamenal, že schválená absencia zákazu je výsledkom dohody s rezortom dopravy o tom, že na úseky ciest nižších tried, ktoré kamióny využívajú, aby sa vyhli spoplatneným cestám, budú mať zákaz vjazdu vyznačený značkou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 470
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 801
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 820
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 159
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 889
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 286
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 207
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  5. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 486
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 094
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 121
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 008
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 022
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 494
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu