AKTUALIZOVANÉ 15:44

Poslanci kamióny z ciest 2. a 3. triedy nevyhnali

Zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Vladimír Šimíček)

Proti obmedzeniu protestovali prepravcovia, zákazy sa napokon budú realizovať prostredníctvom dopravných značiek na konkrétnych úsekoch.

BRATISLAVA. Kamióny nad 12 ton budú môcť naďalej jazdiť po cestách druhej a tretej triedy. Poslanci v piatok z novely zákona o cestnej premávke vyškrtli plošný zákaz jazdy veľkých nákladných áut po týchto cestách.

27 zmien v dopravných predpisoch, ktoré by ste mali poznať

Pôvodné znenie novely predložil minister vnútra Daniel Lipšic (KDH). Lipšicov stranícky šéf a minister dopravy Ján Figeľ po konzultáciách so združením prepravcov Česmad pristúpil na vyznačenie konkrétnych cestných úsekov, kde budú mať kamióny jazdu zakázanú.

Zaťaženie ciest druhej a tretej triedy enormne stúplo po tom, čo sa v roku 2010 na Slovensku zaviedol elektronický výber mýta na diaľniciach a rýchlostných cestách.

Kamióny, ktoré sa vyhýbajú spoplatnenej sieti, využívajú menej významné cesty, tie však na takéto zaťaženie nie sú dimenzované.

Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest, ktoré musia vynakladať finančné prostriedky na opravu týchto ciest.

Podľa Česmadu má preto logiku predovšetkým zákaz jazdy po cestách, ktoré sú súbežné so spoplatnenými úsekmi.

Kaliňák: Zvíťazil lobing

Kaliňák považuje výsledný zákon za prehru rezortu vnútra na všetkých frontoch.

"Ministerstvo nemôže hovoriť o víťazstve, pozmeňovacie návrhy zmäkčili pôvodný návrh. Ak táto novela mala znamenať zvýšenie bezpečnosti, tak neznamená, lebo aj tresty za alkohol prešli miernejšie, ako bolo pôvodne navrhované," vysvetlil opozičný poslanec.

Kaliňák aj preto odmieta, že výsledkom takejto novely bude nižší počet dopravných nehôd.

Gábor Gál (Most-Híd), ktorý mal k pôvodnému návrhu ministra Daniela Lipšica (KDH) výhrady, vníma podobne ako Kaliňák zrušenie zákazu pre kamióny jazdiť po cestách II. a III. triedy negatívne.

"Bol som za to, no dohoda napokon bola, že sa to bude riešiť značkami na istých úsekoch ciest," povedal. Priznal, že lobing zo strany dopravcov bol prítomný.

Lipšic považuje novelu za dôležitú. "Už sme sa dlho prizerali bláznivým opitým šoférom, ktorí zabíjali chodcov, cyklistov, deti a tomu musíme povedať rázne nie. Obete nemajú politickú nálepku, musíme ich chrániť," apeloval minister.

Lipšic: Novela je len prvý krok

Na rozdiel od Kaliňáka si myslí, že táto právna norma výrazne prispeje k bezpečnosti na cestách, no je len prvým krokom.

"V ďalšom kroku chceme, aby pod zásadu trikrát a dosť boli zaradené aj delikty, ako napríklad príliš vysoká rýchlosť," avizoval Lipšic.

Na margo kamiónov poznamenal, že schválená absencia zákazu je výsledkom dohody s rezortom dopravy o tom, že na úseky ciest nižších tried, ktoré kamióny využívajú, aby sa vyhli spoplatneným cestám, budú mať zákaz vjazdu vyznačený značkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 841
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 236
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 674
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 970
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 770
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 069
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 503
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 368
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 186

Téma: Zmena dopravných pravidiel 2011


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KULTÚRA

Minúta po minúte: Moonlight má prvého Oscara

Odovzdávanie budeme sledovať naživo.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo svoj najvýkonnejší model, je to hybrid

Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid kombinuje elektromotor so štvorlitrovým osemvalcom.

Športový Ford Fiesta ST dostal len trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop