ŠPORT

"Monster" a Suzuki pokorili rekord Pikes Peak

Legendárne preteky do vrchu tohto roku zaznamenali rekordnú jazdu Japonca Nobuhira Tajimu, ktorý so špeciálom Suzuki SX4 prešiel takmer 20 km dlhú trať za menej ako desať minút.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. 89. ročník legendárnych pretekov na vrchol Pikes Peak pútal pozornosť predovšetkým elitnou kategóriou Unlimited, v ktorej sú povolené takmer akékoľvek úpravy áut a výkony motorov atakujú hranicu tisíc konských síl.

Už tradične na štarte nechýbalo Suzuki so špeciálom SX4 (3,1 l V6 Twin Turbo 678 kW/922 k), ktoré pilotoval niekdajší šéf motoršportového oddelenia tejto japonskej automobilky, Nobuhiro „Monster“ Tajima. Hyundai stavil na svojho továrenského jazdca Rhysa Millena a vozidlo s označením PM580.

Dacia absolvovala na Pikes Peak premiéru. Jej Špeciál Duster No Limit vznikol v dielňach divízie Renault Sport a za jeho volantom sa predstavil Francúz Jean-Philippe Dayraut.

Prvýkrát pod desať minút

Takmer 20 kilometrov dlhá trať so 156 zákrutami a cieľom v nadmorskej výške 4300 metrov poriadne preverila jazdcov i techniku. Problémy komplikovali život takmer všetkým favoritom, napriek tomu vznikol nový traťový rekord.

O historický zápis sa postaral Japonec Tajima a jeho Suzuki, keď ako prvý v histórii zdolal náročnú trať za menej ako 10 minút. Dosiahnutým časom 9:51,278 min. pokoril vlastný rekord z roku 2007 o asi 10 sekúnd a zároveň sa stal absolútnym víťazom podujatia Pikes Peak International Hill Climb 2011.

Pritom „Monstera“ v závere súťažnej jazdy trápil poškodený chladiaci okruh a únik chladiacej kvapaliny. Druhú priečku si časom 10:09,242 min. zabezpečil Rhys Millen a Hyundai. Dacia Duster vybavená motorom Nissan sa na vrchol vyšplhala za 10:17,707 min. a obsadila tretie miesto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 8 509
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 465
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 608
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 542
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 479
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 900
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 764
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 755
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 650
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 146

Téma: Suzuki


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce, žiadnu legislatívu z Bruselu preto netreba.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

KOMENTÁRE

A toto vám ako napadlo, pani Nicholsonová?

Kým Pašku musela schladiť Laššáková, Nicholsonovú poslal do reality Galko.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.