SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

"Monster" a Suzuki pokorili rekord Pikes Peak

Legendárne preteky do vrchu tohto roku zaznamenali rekordnú jazdu Japonca Nobuhira Tajimu, ktorý so špeciálom Suzuki SX4 prešiel takmer 20 km dlhú trať za menej ako desať minút.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. 89. ročník legendárnych pretekov na vrchol Pikes Peak pútal pozornosť predovšetkým elitnou kategóriou Unlimited, v ktorej sú povolené takmer akékoľvek úpravy áut a výkony motorov atakujú hranicu tisíc konských síl.

Už tradične na štarte nechýbalo Suzuki so špeciálom SX4 (3,1 l V6 Twin Turbo 678 kW/922 k), ktoré pilotoval niekdajší šéf motoršportového oddelenia tejto japonskej automobilky, Nobuhiro „Monster“ Tajima. Hyundai stavil na svojho továrenského jazdca Rhysa Millena a vozidlo s označením PM580.

Dacia absolvovala na Pikes Peak premiéru. Jej Špeciál Duster No Limit vznikol v dielňach divízie Renault Sport a za jeho volantom sa predstavil Francúz Jean-Philippe Dayraut.

Prvýkrát pod desať minút

Takmer 20 kilometrov dlhá trať so 156 zákrutami a cieľom v nadmorskej výške 4300 metrov poriadne preverila jazdcov i techniku. Problémy komplikovali život takmer všetkým favoritom, napriek tomu vznikol nový traťový rekord.

O historický zápis sa postaral Japonec Tajima a jeho Suzuki, keď ako prvý v histórii zdolal náročnú trať za menej ako 10 minút. Dosiahnutým časom 9:51,278 min. pokoril vlastný rekord z roku 2007 o asi 10 sekúnd a zároveň sa stal absolútnym víťazom podujatia Pikes Peak International Hill Climb 2011.

Pritom „Monstera“ v závere súťažnej jazdy trápil poškodený chladiaci okruh a únik chladiacej kvapaliny. Druhú priečku si časom 10:09,242 min. zabezpečil Rhys Millen a Hyundai. Dacia Duster vybavená motorom Nissan sa na vrchol vyšplhala za 10:17,707 min. a obsadila tretie miesto.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 700
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 007
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 206
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 058
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 589
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 581
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 490
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 723
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


21 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 245
  2. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 11 643
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 370
  4. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 691
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 680
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 847
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 607
  8. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 280
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu