BRATISLAVA. 89. ročník legendárnych pretekov na vrchol Pikes Peak pútal pozornosť predovšetkým elitnou kategóriou Unlimited, v ktorej sú povolené takmer akékoľvek úpravy áut a výkony motorov atakujú hranicu tisíc konských síl.
Už tradične na štarte nechýbalo Suzuki so špeciálom SX4 (3,1 l V6 Twin Turbo 678 kW/922 k), ktoré pilotoval niekdajší šéf motoršportového oddelenia tejto japonskej automobilky, Nobuhiro „Monster“ Tajima. Hyundai stavil na svojho továrenského jazdca Rhysa Millena a vozidlo s označením PM580.
Dacia absolvovala na Pikes Peak premiéru. Jej Špeciál Duster No Limit vznikol v dielňach divízie Renault Sport a za jeho volantom sa predstavil Francúz Jean-Philippe Dayraut.
Prvýkrát pod desať minút
Takmer 20 kilometrov dlhá trať so 156 zákrutami a cieľom v nadmorskej výške 4300 metrov poriadne preverila jazdcov i techniku. Problémy komplikovali život takmer všetkým favoritom, napriek tomu vznikol nový traťový rekord.
O historický zápis sa postaral Japonec Tajima a jeho Suzuki, keď ako prvý v histórii zdolal náročnú trať za menej ako 10 minút. Dosiahnutým časom 9:51,278 min. pokoril vlastný rekord z roku 2007 o asi 10 sekúnd a zároveň sa stal absolútnym víťazom podujatia Pikes Peak International Hill Climb 2011.
Pritom „Monstera“ v závere súťažnej jazdy trápil poškodený chladiaci okruh a únik chladiacej kvapaliny. Druhú priečku si časom 10:09,242 min. zabezpečil Rhys Millen a Hyundai. Dacia Duster vybavená motorom Nissan sa na vrchol vyšplhala za 10:17,707 min. a obsadila tretie miesto.
Autor: fg