SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Prvenstvo z Lubeníka ide do Poľska

Štvorka priniesla Poliakom Grzegorzovi Grzybovi a Robertovi Hundlovi šťastie. Svoje premiérové tohtoročné prvenstvo na tratiach majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach dosiahli až na štvrtom podujatí v Lubeníku.

LUBENÍK. Štvorka priniesla Poliakom Grzegorzovi Grzybovi a Robertovi Hundlovi šťastie. Svoje premiérové tohtoročné prvenstvo na tratiach majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach, DMACK Tyres RALLY 2011, totiž nedosiahli v Egeri, Prešove ani v Topoľčanoch, ale až na štvrtom podujatí v Lubeníku.

Už pohľad do harmonogramu III. Rally Lubeník naznačil, že miestne rýchle trate budú svedčiť predovšetkým špeciálom kategórie WRC.

Očakávania sa začali napĺňať hneď v úvodnej rýchlostnej skúške. Prvé štyri pozície obsadili wéercéčka v poradí: 1. Mitsubishi Lancer WRC 05 Jara Melichárka s Richardom Lasevičom, 2. Ford Focus WRC 08 Poliakov Grzegorza Grzyba a Roberta Hundlu, 3. Subaru Impreza WRC S12B Igora Drotára s Vladom Bánocim a 4. Škoda Fabia WRC českého dua Karel Trněný - Václav Pritzl.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

beres.jpg

Úradujúci slovenskí šampióni, Jozef Béreš jun. a Róbert Muller, sa so Škodou Fabia S2000 podľa očakávania trápili a boli až piati. Neskôr síce dokázali preskočiť Trněného, ale to bolo z ich strany maximum. „My už nemáme kde zrýchliť. Idem na maximum, ale na wéercéčka nemáme, hoci to sme aj čakali,“ povedal po druhej sekcii Béreš.

Boj o víťazstvo sa, podobne ako na predchádzajúcom podujatí v Topoľčanoch, odohrával medzi dvojicou Melichárek - Grzyb, zatiaľ čo tretí Drotár vyčkával. „Ideme si svoje tempo a som spokojný. Súperov pred nami máme stále na dohľad,“ referoval prešovský jazdec.

rampa.jpg

Na Melichárkov najrýchlejší čas z prvého meraného testu dokázal Grzyb odpovedať prvenstvami v nasledujúcich skúškach a po prvej sekcii viedol. „Ide sa nám dobre. Vyhovuje nám najmä rýchlostka Chválová, ale aj ostatné sú pekné. Uvidíme,“ zdržanlivo povedal Grzegorz Grzyb.

SkryťVypnúť reklamu

Druhé kolo, opäť zložené z troch testov, prinieslo odpoveď Melichárka. Topoľčanec bol dvakrát najrýchlejší, pričom Grzybova obľúbená skúška Chválová bola tentoraz zrušená. Na trati zostalo stáť auto z predošlého kola a organizátori sa rozhodli nariadiť voľný prejazd.

meliko.jpg

Hoci Melichárek zrýchľoval, na prvé miesto to stále nestačilo. Zato však zmenšil svoje manko na štyri sekundy. Rozhodnutie tak priniesli až tri záverečné testy. Melichárek vybičoval tempo a od Grzyba ho vzápätí delil najtesnejší rozdiel - jediná desatina sekundy!

Diváci si dramatickejšie vyvrcholenie súťaže snáď ani nemohli priať. Napokon to bol poľský jazdec, kto ukázal, že má nervy zo železa. Na nátlak Melichárka odpovedal najrýchlejším časom v predposlednom meranom teste a svoj náskok navýšil z 0,1 na 6,5 sekundy.

SkryťVypnúť reklamu

grzyb.jpg

Melichárek síce prešiel záverečných 7,6 kilometrov najrýchlejšie z celého štartového poľa, ale na celkové víťazstvo to nestačilo. „Som veľmi šťastný, že to vyšlo. Veril som si hlavne na najdlhšej skúške Chválová a tá to aj rozhodla. Na ostatných dvoch kratších testoch mi Melichárek vždy unikal,“ povedal v cieli víťaz Grzegorz Grzyb. „Robili sme maximum, čo sa dalo, ale na Chválovej sme vždy strácali,“ doplnil Jaroslav Melichárek.

Tretiu priečku - už s takmer minútovým mankom - získal Igor Drotár, štvrtý skončil Béreš a piaty Trněný. Poltucet posádok v cieli doplnili Česi Jaroslav Orsák s Karlom Vajíkom na Mitsubishi Lancer R4, ktorí sa do Lubeníka prišli predovšetkým rozjazdiť po nepríjemnej havárii na Rally Bohemia.

trneny.jpg

Víťazstvo medzi produkčnými vozidlami si tentokrát pomerne suverénne pripísal Mário Csente s novým spolujazdcom Petrom Těšínskym. A to aj napriek tomu, že ráno mali problémy s naštartovaním svojho Subaru Impreza. „Vôbec na neho nestíham, Mário nasadil neuveriteľné tempo,“ povedal Rado Mozner, na ktorého zostala druhá priečka.

SkryťVypnúť reklamu

Tretí, napriek komplikáciám s prevodovkou, skončili Roman Grendel a Bohumil Černoch. Najrýchlejším vozidlom s jednou poháňanou nápravou bol Citroen C2 R2 poľskej posádky Lukasz Markowski/Maciej Machela. Striebro s rovnakým autom brali Pavol Nagy s Richardom Zámečníkom a bronz Peter Jurečka s Matejom Beťkom v Renaulte Clio RS.

labd.jpg

Neoficiálne výsledky III. Rally Lubeník

1. Grzegorz Grzyb - Robert Hundla (Poľ./Ford Focus WRC 08) 40:46,5 min.
2. Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič (SR/Mitsubishi Lancer WRC05) + 4,1 sek.
3. Igor Drotár – Vladimír Bánoci (Subaru Impreza WRC) + 52, 0
4. Jozef Béreš – Müller (SR/Škoda Fabia S2000) + 1:04,5
5. Karel Trnený – Václav Pritzl (ČR/Škoda Fabia WRC) + 1:50,0
6. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:10,8
7. Lukáš Lapdavský – Július Lapdavský (SR/Peugeot S2000) + 3:03,2
8. Tomáš Ondrej–Adam Gomori (SR/Mitsubishi Lancer Evo VI) + 3:28,3
9. Mário Csente – Petr Tešinský (SR/ČR – Subaru Impreza WRX STi) + 3:31,1
10. Jozef Béreš st. – Tomáš Klíma (SR/Audi Quattro) + 4:31,3

kysuckyjr.jpg

Priebežné poradie DMACK Tyres Rally 2011

1. Jozef Béreš jr. 130 bodov
2. Grzegorz Grzyb 105
3. Jarosval Melichárek 95
4. Igor Drotár 61
5. Radovan Mozner 59
6. Mário Csente 52
7. Pavol Nagy 48
8. Roman Grendel 47
9. Karel Trnený 36
10. Peter Jurečka 28

pavlikova.jpg

Víťazi jednotlivých tried:

2: Béreš jr./Muller (Škoda Fabia S2000)
3: Csente/Tešínsky (Subaru Impreza)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2)
7: Baffy/Klus (Škoda Fabia)
8: Jurečka/Beťko (Renault Clio RS)
9: Stoklas/Dudžák (VW Polo)
11:Grzyb/Hundla (Ford Focus WRC 08)
F2: Ivanko/Pavlík (Renault Clio Williams)
F a F4: Béreš sen./Klíma (Audi Quattro)
H: Banyász/Temesi (Toyota Celica 2000 GT Four)
JRP: Kysucký/Siska (Škoda Fabia)

c.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 500
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 896
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 667
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 6 952
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 205
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 800
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 705
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 990
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


9 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  3. Maťo Chudík: Ticho
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  6. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 501
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 22 147
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 509
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 564
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 177
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 516
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 656
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 313
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu