Prvenstvo z Lubeníka ide do Poľska

Štvorka priniesla Poliakom Grzegorzovi Grzybovi a Robertovi Hundlovi šťastie. Svoje premiérové tohtoročné prvenstvo na tratiach majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach dosiahli až na štvrtom podujatí v Lubeníku.

LUBENÍK. Štvorka priniesla Poliakom Grzegorzovi Grzybovi a Robertovi Hundlovi šťastie. Svoje premiérové tohtoročné prvenstvo na tratiach majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach, DMACK Tyres RALLY 2011, totiž nedosiahli v Egeri, Prešove ani v Topoľčanoch, ale až na štvrtom podujatí v Lubeníku.

Už pohľad do harmonogramu III. Rally Lubeník naznačil, že miestne rýchle trate budú svedčiť predovšetkým špeciálom kategórie WRC.

Očakávania sa začali napĺňať hneď v úvodnej rýchlostnej skúške. Prvé štyri pozície obsadili wéercéčka v poradí: 1. Mitsubishi Lancer WRC 05 Jara Melichárka s Richardom Lasevičom, 2. Ford Focus WRC 08 Poliakov Grzegorza Grzyba a Roberta Hundlu, 3. Subaru Impreza WRC S12B Igora Drotára s Vladom Bánocim a 4. Škoda Fabia WRC českého dua Karel Trněný - Václav Pritzl.

beres.jpg

Úradujúci slovenskí šampióni, Jozef Béreš jun. a Róbert Muller, sa so Škodou Fabia S2000 podľa očakávania trápili a boli až piati. Neskôr síce dokázali preskočiť Trněného, ale to bolo z ich strany maximum. „My už nemáme kde zrýchliť. Idem na maximum, ale na wéercéčka nemáme, hoci to sme aj čakali,“ povedal po druhej sekcii Béreš.

Boj o víťazstvo sa, podobne ako na predchádzajúcom podujatí v Topoľčanoch, odohrával medzi dvojicou Melichárek - Grzyb, zatiaľ čo tretí Drotár vyčkával. „Ideme si svoje tempo a som spokojný. Súperov pred nami máme stále na dohľad,“ referoval prešovský jazdec.

rampa.jpg

Na Melichárkov najrýchlejší čas z prvého meraného testu dokázal Grzyb odpovedať prvenstvami v nasledujúcich skúškach a po prvej sekcii viedol. „Ide sa nám dobre. Vyhovuje nám najmä rýchlostka Chválová, ale aj ostatné sú pekné. Uvidíme,“ zdržanlivo povedal Grzegorz Grzyb.

Druhé kolo, opäť zložené z troch testov, prinieslo odpoveď Melichárka. Topoľčanec bol dvakrát najrýchlejší, pričom Grzybova obľúbená skúška Chválová bola tentoraz zrušená. Na trati zostalo stáť auto z predošlého kola a organizátori sa rozhodli nariadiť voľný prejazd.

meliko.jpg

Hoci Melichárek zrýchľoval, na prvé miesto to stále nestačilo. Zato však zmenšil svoje manko na štyri sekundy. Rozhodnutie tak priniesli až tri záverečné testy. Melichárek vybičoval tempo a od Grzyba ho vzápätí delil najtesnejší rozdiel - jediná desatina sekundy!

Diváci si dramatickejšie vyvrcholenie súťaže snáď ani nemohli priať. Napokon to bol poľský jazdec, kto ukázal, že má nervy zo železa. Na nátlak Melichárka odpovedal najrýchlejším časom v predposlednom meranom teste a svoj náskok navýšil z 0,1 na 6,5 sekundy.

grzyb.jpg

Melichárek síce prešiel záverečných 7,6 kilometrov najrýchlejšie z celého štartového poľa, ale na celkové víťazstvo to nestačilo. „Som veľmi šťastný, že to vyšlo. Veril som si hlavne na najdlhšej skúške Chválová a tá to aj rozhodla. Na ostatných dvoch kratších testoch mi Melichárek vždy unikal,“ povedal v cieli víťaz Grzegorz Grzyb. „Robili sme maximum, čo sa dalo, ale na Chválovej sme vždy strácali,“ doplnil Jaroslav Melichárek.

Tretiu priečku - už s takmer minútovým mankom - získal Igor Drotár, štvrtý skončil Béreš a piaty Trněný. Poltucet posádok v cieli doplnili Česi Jaroslav Orsák s Karlom Vajíkom na Mitsubishi Lancer R4, ktorí sa do Lubeníka prišli predovšetkým rozjazdiť po nepríjemnej havárii na Rally Bohemia.

trneny.jpg

Víťazstvo medzi produkčnými vozidlami si tentokrát pomerne suverénne pripísal Mário Csente s novým spolujazdcom Petrom Těšínskym. A to aj napriek tomu, že ráno mali problémy s naštartovaním svojho Subaru Impreza. „Vôbec na neho nestíham, Mário nasadil neuveriteľné tempo,“ povedal Rado Mozner, na ktorého zostala druhá priečka.

Tretí, napriek komplikáciám s prevodovkou, skončili Roman Grendel a Bohumil Černoch. Najrýchlejším vozidlom s jednou poháňanou nápravou bol Citroen C2 R2 poľskej posádky Lukasz Markowski/Maciej Machela. Striebro s rovnakým autom brali Pavol Nagy s Richardom Zámečníkom a bronz Peter Jurečka s Matejom Beťkom v Renaulte Clio RS.

labd.jpg

Neoficiálne výsledky III. Rally Lubeník

1. Grzegorz Grzyb - Robert Hundla (Poľ./Ford Focus WRC 08) 40:46,5 min.
2. Jaroslav Melichárek – Richard Lasevič (SR/Mitsubishi Lancer WRC05) + 4,1 sek.
3. Igor Drotár – Vladimír Bánoci (Subaru Impreza WRC) + 52, 0
4. Jozef Béreš – Müller (SR/Škoda Fabia S2000) + 1:04,5
5. Karel Trnený – Václav Pritzl (ČR/Škoda Fabia WRC) + 1:50,0
6. Jaroslav Orsák – Karel Vajík (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) + 2:10,8
7. Lukáš Lapdavský – Július Lapdavský (SR/Peugeot S2000) + 3:03,2
8. Tomáš Ondrej–Adam Gomori (SR/Mitsubishi Lancer Evo VI) + 3:28,3
9. Mário Csente – Petr Tešinský (SR/ČR – Subaru Impreza WRX STi) + 3:31,1
10. Jozef Béreš st. – Tomáš Klíma (SR/Audi Quattro) + 4:31,3

kysuckyjr.jpg

Priebežné poradie DMACK Tyres Rally 2011

1. Jozef Béreš jr. 130 bodov
2. Grzegorz Grzyb 105
3. Jarosval Melichárek 95
4. Igor Drotár 61
5. Radovan Mozner 59
6. Mário Csente 52
7. Pavol Nagy 48
8. Roman Grendel 47
9. Karel Trnený 36
10. Peter Jurečka 28

pavlikova.jpg

Víťazi jednotlivých tried:

2: Béreš jr./Muller (Škoda Fabia S2000)
3: Csente/Tešínsky (Subaru Impreza)
6: Markowski/Machela (Citroen C2 R2)
7: Baffy/Klus (Škoda Fabia)
8: Jurečka/Beťko (Renault Clio RS)
9: Stoklas/Dudžák (VW Polo)
11:Grzyb/Hundla (Ford Focus WRC 08)
F2: Ivanko/Pavlík (Renault Clio Williams)
F a F4: Béreš sen./Klíma (Audi Quattro)
H: Banyász/Temesi (Toyota Celica 2000 GT Four)
JRP: Kysucký/Siska (Škoda Fabia)

c.jpg

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 279
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 085
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 923
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 784
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 739
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 105
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 269
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 678
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Ktovie, ako na voličov zapôsobí Klusov sľub vyčistiť úrady od rodinkárstva. Zdá sa totiž, že práve to im neprekáža v prípade ĽSNS.

DOMOV

Politický geograf Madleňák: Neviem, či v Lučenci poznajú Luntera či Mičeva

Extrémista Marian Kotleba ťaží v banskobystrickej župe aj zo slabej informovanosti tamojších voličov, hovorí pre SME politický geograf TIBOR MADLEŇÁK.

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.