NOVINKY

Mitsubishi i-MiEV dáva na výber: nižšia cena alebo väčší dojazd

Modifikovaný elektromobil Mitsubishi i-MiEV je k dispozícii v dvoch verziách. Základná ho robí dostupnejším, ale ponúka len obmedzený dojazd. Drahšia pridáva viac výkonu, výbavy i vačší akčný rádius.

(Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Malý elektromobil zatiaľ nepatrí medzi predajné trháky, veď za dva roky si i-MiEV alebo jeho deriváty Citroën C-Zero a Peugeot iOn kúpilo iba 14 000 zákazníkov. Môže za to predovšetkým vysoká cena a obmedzený dojazd na jedno nabitie. Mitsubishi však pokračuje vo vývoji a aktuálne uvádza na japonský trh dve verzie modifikovaného modelu i-MiEV.

Ceny šli dole

Tie by mali čiastočne vyriešiť dva najpálčivejšie problémy. Zákazníci, ktorých trápila vysoká cena, siahnu po základnom variante s označením M. V predaji bude za 2,6 milióna jenov, čo je asi 22 420 eur (doteraz Mitsubishi i-MiEV v Japonsku predávali za v prepočte 39 670 eur). Majiteľ sa však musí uspokojiť so slabším motorom, ktorý produkuje výkon 30 kW (41 k) pri 2000 ot./min. a 180 Nm krútiaceho momentu.

Lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 10,5 kWh dobijete z 230V elektrickej siete za 4,5 hodiny (80 percent kapacity získajú už po 15 minútach), ale dojazd 120 kilometrov príliš neoslní.

Maximálne 180 km na jedno nabitie

K dispozícii je preto aj Mitsubishi i-MiEV G, ktorý na jedno nabitie vďaka batériám s kapacitou 16 kWh prejde 180 km. Dobíjanie z bežnej elektrickej siete trvá sedem hodín, 80 percent kapacity získajú za 30 minút.

Verzia G ponúkne aj lepšiu dynamiku, keďže jej poháňacia jednotka dosahuje výkon 47 kW (64 k) pri otáčkach 3000/min. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu -180 Nm - sa nemení. Bohatšia výbava obsahuje diódovú techniku v predných i koncových svetlách, navigačný systém, kožený veniec volantu, vyhrievané predné sedadlá,...

Mitusbishi i-MiEV G budú v Japonsku predávať za 3,8 milióna jenov, teda približne 32 760 eur. Oba varianty zrejme čoskoro dorazia aj do Európy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 147
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 347
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 457
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 393
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 721
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 401
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.