NOVINKY

Mitsubishi i-MiEV dáva na výber: nižšia cena alebo väčší dojazd

Modifikovaný elektromobil Mitsubishi i-MiEV je k dispozícii v dvoch verziách. Základná ho robí dostupnejším, ale ponúka len obmedzený dojazd. Drahšia pridáva viac výkonu, výbavy i vačší akčný rádius.

(Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Malý elektromobil zatiaľ nepatrí medzi predajné trháky, veď za dva roky si i-MiEV alebo jeho deriváty Citroën C-Zero a Peugeot iOn kúpilo iba 14 000 zákazníkov. Môže za to predovšetkým vysoká cena a obmedzený dojazd na jedno nabitie. Mitsubishi však pokračuje vo vývoji a aktuálne uvádza na japonský trh dve verzie modifikovaného modelu i-MiEV.

Ceny šli dole

Tie by mali čiastočne vyriešiť dva najpálčivejšie problémy. Zákazníci, ktorých trápila vysoká cena, siahnu po základnom variante s označením M. V predaji bude za 2,6 milióna jenov, čo je asi 22 420 eur (doteraz Mitsubishi i-MiEV v Japonsku predávali za v prepočte 39 670 eur). Majiteľ sa však musí uspokojiť so slabším motorom, ktorý produkuje výkon 30 kW (41 k) pri 2000 ot./min. a 180 Nm krútiaceho momentu.

Lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 10,5 kWh dobijete z 230V elektrickej siete za 4,5 hodiny (80 percent kapacity získajú už po 15 minútach), ale dojazd 120 kilometrov príliš neoslní.

Maximálne 180 km na jedno nabitie

K dispozícii je preto aj Mitsubishi i-MiEV G, ktorý na jedno nabitie vďaka batériám s kapacitou 16 kWh prejde 180 km. Dobíjanie z bežnej elektrickej siete trvá sedem hodín, 80 percent kapacity získajú za 30 minút.

Verzia G ponúkne aj lepšiu dynamiku, keďže jej poháňacia jednotka dosahuje výkon 47 kW (64 k) pri otáčkach 3000/min. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu -180 Nm - sa nemení. Bohatšia výbava obsahuje diódovú techniku v predných i koncových svetlách, navigačný systém, kožený veniec volantu, vyhrievané predné sedadlá,...

Mitusbishi i-MiEV G budú v Japonsku predávať za 3,8 milióna jenov, teda približne 32 760 eur. Oba varianty zrejme čoskoro dorazia aj do Európy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 9 971
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 741
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 231
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 325
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 204
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 185
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 011
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 716
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 559
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.