BRATISLAVA. Malý elektromobil zatiaľ nepatrí medzi predajné trháky, veď za dva roky si i-MiEV alebo jeho deriváty Citroën C-Zero a Peugeot iOn kúpilo iba 14 000 zákazníkov. Môže za to predovšetkým vysoká cena a obmedzený dojazd na jedno nabitie. Mitsubishi však pokračuje vo vývoji a aktuálne uvádza na japonský trh dve verzie modifikovaného modelu i-MiEV.
Ceny šli dole
Tie by mali čiastočne vyriešiť dva najpálčivejšie problémy. Zákazníci, ktorých trápila vysoká cena, siahnu po základnom variante s označením M. V predaji bude za 2,6 milióna jenov, čo je asi 22 420 eur (doteraz Mitsubishi i-MiEV v Japonsku predávali za v prepočte 39 670 eur). Majiteľ sa však musí uspokojiť so slabším motorom, ktorý produkuje výkon 30 kW (41 k) pri 2000 ot./min. a 180 Nm krútiaceho momentu.
Lítiovo-iónové akumulátory s kapacitou 10,5 kWh dobijete z 230V elektrickej siete za 4,5 hodiny (80 percent kapacity získajú už po 15 minútach), ale dojazd 120 kilometrov príliš neoslní.
Maximálne 180 km na jedno nabitie
K dispozícii je preto aj Mitsubishi i-MiEV G, ktorý na jedno nabitie vďaka batériám s kapacitou 16 kWh prejde 180 km. Dobíjanie z bežnej elektrickej siete trvá sedem hodín, 80 percent kapacity získajú za 30 minút.
Verzia G ponúkne aj lepšiu dynamiku, keďže jej poháňacia jednotka dosahuje výkon 47 kW (64 k) pri otáčkach 3000/min. Hodnota najvyššieho krútiaceho momentu -180 Nm - sa nemení. Bohatšia výbava obsahuje diódovú techniku v predných i koncových svetlách, navigačný systém, kožený veniec volantu, vyhrievané predné sedadlá,...
Mitusbishi i-MiEV G budú v Japonsku predávať za 3,8 milióna jenov, teda približne 32 760 eur. Oba varianty zrejme čoskoro dorazia aj do Európy.
Autor: fg