V opravovaných úsekoch sa bude jazdiť len po jednej polovici vozovky. V jednom smere budú k dispozícii dva pruhy, v opačnom iba jeden.
Podľa portálu idnes.cz maj pomôcť zvládnuť kolabujúcu dopravu aj dopravní policajti, tí však zatiaľ s nikým o tom nerokovali.
Oprava diaľnice z Prahy do Brna dlhej približne 160 kilometrov bude podľa českého ministerstva dopravy trvať desať rokov. Diaľnicu budú rekonštruovať po jednotlivých úsekoch, od výjazdu k výjazdu.
Opravy diaľnice D1 vraj spôsobia kolaps dopravy
Pripravované dopravné obmedzenia môžu podľa niektorých názorov spôsobiť na D1-ke kolaps. "Bude to akcia, ktorú Česká republika ešte nezažila," pripomenul Lidovým novinám šéf Ředitelství cest a dálnic (ŘSD) Jiří Švorc. Ten počíta aj s pomocou policajtov. "Mali by hlavne strážiť, či vodiči dodržiavajú rýchlosť," uviedol Švorc.
Dopravná polícia ale zatiaľ nič konkrétne nepripravuje. "Zatiaľ sme nerokovali. Ak chce ŘSD našu pomoc, musí najprv spracovať všetku dokumentáciu," povedal iDNES.cz riaditeľ dopravnej polície Leoš Tržil.
Podobne sa vyjadril aj hovorca policajného prezídia Jaroslav Ibehej. "O plánovanej rekonštrukcii diaľnice D1 samozrejme vieme. O opatreniach budeme rokovať aj s ministerstvom dopravy, a aj so správcom komunikácie, ktorým je v tomto prípade Ředitelství cest a dálnic," povedal Ibehej.
Obchádzky budú problémom pre dopravcov
Niektoré úseky najvyťaženejšej českej diaľnice si nevystačia s uzatvorením jednej polovice vozovky. Vodiči budú musieť preto zísť z diaľnice a použiť obchádzkové trasy. Týka sa to najmä mostov, kde si opravy vyžiadajú uzavretie celého úseku. Dopravcovia už teraz predpovedajú, že sa im skôr oplatí odkloniť svoje trasy na Moravu cez Hradec Králové, než aby riskovali dlhé čakanie v kolónach.
"Dôležitejšie, než prípadné zvýšenie nákladov, je pre nás predĺženie dojazdových časov. Napríklad v automobilkách majú zásoby len na dvadsať minút výroby. Keby sa teda naše dodávky oneskorili, hrozilo by zastavenie výroby a tým pádom obrovské penále pre dopravcov," upozornil hovorca českého združenia automobilových prepravcov ČESMAD Martin Felix.
Tri jazdné pruhy nebudú
Diaľnicu D1 podľa ČTK čaká po štyridsiatich rokoch okrem nového povrchu aj nový systém odvodnenia a modernizácie bezpečnostných prvkov. Bude mať novšie zvodidlá a bezpečnejšie zjazdy.
Rozšírenie diaľnice na tri pruhy v každom smere po celej dĺžke však zatiaľ nie je možné. Podľa profesora dopravnej fakulty ČVUT Petra Moosa by práve takéto rozšírenie v budúcnosti umožnilo opravy diaľnice bez väčšieho obmedzenia prevádzky.
Autor: idnes.cz