Českú diaľnicu D1 budú 10 rokov rekonštruovať. Začnú budúci rok

Budúci rok sa rozbehne rekonštrukcia najdlhšej českej diaľnice, diaľnice D1. Cestári preto očakávajú veľké problémy v doprave.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

V opravovaných úsekoch sa bude jazdiť len po jednej polovici vozovky. V jednom smere budú k dispozícii dva pruhy, v opačnom iba jeden.

Podľa portálu idnes.cz maj pomôcť zvládnuť kolabujúcu dopravu aj dopravní policajti, tí však zatiaľ s nikým o tom nerokovali.

Oprava diaľnice z Prahy do Brna dlhej približne 160 kilometrov bude podľa českého ministerstva dopravy trvať desať rokov. Diaľnicu budú rekonštruovať po jednotlivých úsekoch, od výjazdu k výjazdu.

Opravy diaľnice D1 vraj spôsobia kolaps dopravy

Pripravované dopravné obmedzenia môžu podľa niektorých názorov spôsobiť na D1-ke kolaps. "Bude to akcia, ktorú Česká republika ešte nezažila," pripomenul Lidovým novinám šéf Ředitelství cest a dálnic (ŘSD) Jiří Švorc. Ten počíta aj s pomocou policajtov. "Mali by hlavne strážiť, či vodiči dodržiavajú rýchlosť," uviedol Švorc.

Dopravná polícia ale zatiaľ nič konkrétne nepripravuje. "Zatiaľ sme nerokovali. Ak chce ŘSD našu pomoc, musí najprv spracovať všetku dokumentáciu," povedal iDNES.cz riaditeľ dopravnej polície Leoš Tržil.

Podobne sa vyjadril aj hovorca policajného prezídia Jaroslav Ibehej. "O plánovanej rekonštrukcii diaľnice D1 samozrejme vieme. O opatreniach budeme rokovať aj s ministerstvom dopravy, a aj so správcom komunikácie, ktorým je v tomto prípade Ředitelství cest a dálnic," povedal Ibehej.

Obchádzky budú problémom pre dopravcov

Niektoré úseky najvyťaženejšej českej diaľnice si nevystačia s uzatvorením jednej polovice vozovky. Vodiči budú musieť preto zísť z diaľnice a použiť obchádzkové trasy. Týka sa to najmä mostov, kde si opravy vyžiadajú uzavretie celého úseku. Dopravcovia už teraz predpovedajú, že sa im skôr oplatí odkloniť svoje trasy na Moravu cez Hradec Králové, než aby riskovali dlhé čakanie v kolónach.

"Dôležitejšie, než prípadné zvýšenie nákladov, je pre nás predĺženie dojazdových časov. Napríklad v automobilkách majú zásoby len na dvadsať minút výroby. Keby sa teda naše dodávky oneskorili, hrozilo by zastavenie výroby a tým pádom obrovské penále pre dopravcov," upozornil hovorca českého združenia automobilových prepravcov ČESMAD Martin Felix.

Tri jazdné pruhy nebudú

Diaľnicu D1 podľa ČTK čaká po štyridsiatich rokoch okrem nového povrchu aj nový systém odvodnenia a modernizácie bezpečnostných prvkov. Bude mať novšie zvodidlá a bezpečnejšie zjazdy.

Rozšírenie diaľnice na tri pruhy v každom smere po celej dĺžke však zatiaľ nie je možné. Podľa profesora dopravnej fakulty ČVUT Petra Moosa by práve takéto rozšírenie v budúcnosti umožnilo opravy diaľnice bez väčšieho obmedzenia prevádzky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 301
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 015
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 913
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 250
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 453
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 603
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 275
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 760
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 605

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

VW Arteon: nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop