SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Mercedes odhalil siluetu a techniku nového Béčka

Hoci novú generáciu kompaktného Mercedesu predstavia v septembri, už teraz sú známe jeho základné technické údaje i silueta karosérie.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nová generácia kompaktného Mercedesu-Benz triedy B absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. V Stuttgarte však odštartovali predstavovanie novinky už dnes.

Dizajn karosérie zatiaľ výrobca oficiálne neukázal, odprezentoval však aspoň jej siluetu a tiež rozmery. Nové Béčko medzigeneračne narástlo do dĺžky o 80 mm, takže meria 4359 mm. Šírka 1786 sa nemení, zato z celkovej výšky ubudlo 40 mm (1477 mm).

Konštruktéri totiž upustili ho drahej sendvičovej koncepcie auta, ktorá mala na výšku značný vplyv. Dĺžka rázvoru osí kolies nebola zverejnená. Mercedes sa však pochválil koeficientom odporu vzduchu - 0,26.

Iba turbo

Výbava auta môže okrem iného obsahovať novú verziu radarového bezpečnostného systému Collision Prevention Assist. Ten v rýchlostiach 30 až 150 km/h monitoruje vzdialenosť Béčka od auta jazdiaceho pred ním. Keď sa odstup zmenší pod bezpečnú úroveň, systém upozorní vodiča a aktivuje brzdový asistent.

Zaujímavejšia je skladba motorizácií. Výrobca zatiaľ avizuje dve, každú v dvoch výkonových verziách. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 1,6 litra. Napriek prítomnosti turbodúchadla ho charakterizuje relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop, odpojiteľná vodná pumpa i regulácia činnosti olejového čerpadla. Agregát váži 137 kilogramov.

Slabší variant dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 5000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 200 Nm medzi 1250 až 4000 ot./min. Silnejší produkuje 115 kW (156 k) pri otáčkach 5000/min. a 250 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1250 – 4000 ot./min.

Bestseller s menším objemom

Nový turbodiesel s objemom 1,8 litra konštruktéri odvodili od obľúbeného motora 2,1 l OM651 zmenšením zdvihu, úpravami turbodúchadla, sacieho traktu a ďalšieho príslušenstva. Agregát v základnej verzii dosahuje 80 kW (109 k) medzi 3200 a 4600 ot./min. a 250 Nm v rozmedzí 1400 až 2800 ot./min. K dispozícii bude aj silnejší variant, disponujúci výkonom 100 kW (136 k) medzi 3600 a 4400 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí otáčok 1600 až 3000.

V ponuke bude šesťstupňová manuálna prevodovka i sedemstupňový dvojspojkový automat.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 822
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 029
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 381
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 209
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 833
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 681
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 344
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 042
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 555
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 492
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 830
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 388
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 525
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 394
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
SkryťZatvoriť reklamu