SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Mercedes odhalil siluetu a techniku nového Béčka

Hoci novú generáciu kompaktného Mercedesu predstavia v septembri, už teraz sú známe jeho základné technické údaje i silueta karosérie.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Nová generácia kompaktného Mercedesu-Benz triedy B absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne. V Stuttgarte však odštartovali predstavovanie novinky už dnes.

Dizajn karosérie zatiaľ výrobca oficiálne neukázal, odprezentoval však aspoň jej siluetu a tiež rozmery. Nové Béčko medzigeneračne narástlo do dĺžky o 80 mm, takže meria 4359 mm. Šírka 1786 sa nemení, zato z celkovej výšky ubudlo 40 mm (1477 mm).

Konštruktéri totiž upustili ho drahej sendvičovej koncepcie auta, ktorá mala na výšku značný vplyv. Dĺžka rázvoru osí kolies nebola zverejnená. Mercedes sa však pochválil koeficientom odporu vzduchu - 0,26.

Iba turbo

Výbava auta môže okrem iného obsahovať novú verziu radarového bezpečnostného systému Collision Prevention Assist. Ten v rýchlostiach 30 až 150 km/h monitoruje vzdialenosť Béčka od auta jazdiaceho pred ním. Keď sa odstup zmenší pod bezpečnú úroveň, systém upozorní vodiča a aktivuje brzdový asistent.

Zaujímavejšia je skladba motorizácií. Výrobca zatiaľ avizuje dve, každú v dvoch výkonových verziách. Prepĺňaný zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 1,6 litra. Napriek prítomnosti turbodúchadla ho charakterizuje relatívne vysoký kompresný pomer 10,3:1. Šetriť palivo pomôže systém štart/stop, odpojiteľná vodná pumpa i regulácia činnosti olejového čerpadla. Agregát váži 137 kilogramov.

Slabší variant dosahuje výkon 90 kW (122 k) pri 5000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 200 Nm medzi 1250 až 4000 ot./min. Silnejší produkuje 115 kW (156 k) pri otáčkach 5000/min. a 250 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 1250 – 4000 ot./min.

Bestseller s menším objemom

Nový turbodiesel s objemom 1,8 litra konštruktéri odvodili od obľúbeného motora 2,1 l OM651 zmenšením zdvihu, úpravami turbodúchadla, sacieho traktu a ďalšieho príslušenstva. Agregát v základnej verzii dosahuje 80 kW (109 k) medzi 3200 a 4600 ot./min. a 250 Nm v rozmedzí 1400 až 2800 ot./min. K dispozícii bude aj silnejší variant, disponujúci výkonom 100 kW (136 k) medzi 3600 a 4400 ot./min. a 300 Nm v rozmedzí otáčok 1600 až 3000.

V ponuke bude šesťstupňová manuálna prevodovka i sedemstupňový dvojspojkový automat.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 538
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 719
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 021
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 139
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 611
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 718
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 705
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 580
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 199
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.