SME
Utorok, 31. január, 2023 | Meniny má Emil

TEST: Mercedesu C plastika pomohla

Viditeľne najvýraznejšou zmenou po facelifte sú predné svetlá a nárazník. Popri ostatných drobných zmenách najviac zaujal výborný podvozok a pocit z jazdy.

Štvorvalcový diesel 250 CDI ťahá v celom spektre otáčok, avšak je pomerne hlučný. Kombinácia spotreby a výkonu vychádza v prospech Mercedesu.Štvorvalcový diesel 250 CDI ťahá v celom spektre otáčok, avšak je pomerne hlučný. Kombinácia spotreby a výkonu vychádza v prospech Mercedesu.

Najvýraznejšou zmenou po facelifte sú predné svetlá a nárazník. Popri ostatných drobných zmenách najviac zaujal výborný podvozok a pocit z jazdy.

BRATISLAVA, DOBŠINÁ. Na Mercedese je dobré to, že keď sa medzigeneračne zmení, tak sa v podstate nezmení a vždy je to ten dobrý Mercedes.

Napríklad nový tvar svetiel neubral bi-xenonom nič z ich schopností, urobiť z noci deň. Kvalita spracovania interiéru a použitých materiálov akoby po facelifte ešte vzrástla. Ak niekomu prišla súčasná generácia zvnútra veľmi jednoduchá a možno plastovo-strohá, nová verzia už vyzerá lepšie.

Volant ako v CLS

Vskutku nás potešil nový športový volant a prehľadné ovládanie graficky prepracovaného displeja. Mercedes pekne združil základné nastavenie funkcií a prepínanie medzi palubným počítačom a nastavovaním systémov do združeného displeja v strede rýchlomera.

Na to všetko stačí mať ruky na volante. Okrem toho podľa potreby displej zobrazuje maximálnu rýchlosť z okolitých značiek.

Má oči na stopkách

Mercedes nie je ani prvý ani jediný výrobca, ktorý zaviedol čítanie dopravných značiek pomocou kamery. Jeho systém však funguje perfektne a je dobrým pomocníkom napríklad na rozostavaných úsekoch ciest R1, kde sú obmedzenia a množstvo nových značiek, ktoré by v navigácii neboli.

Samozrejme, každý šofér má vnímať značky sám od seba, ale pripomenutie, že práve tu je naozaj 60-ka príde vhod.

Akurát inžinieri z Nemecka nepočítali so Soroškou, kde sú niektoré značky ukryté za konármi stromov a tak systém ukázal namiesto 40 aj 60 alebo neukázal nič.

Ale komu by napadlo, že dopravné značky budú takto skryté. Jedine polícii, ktorá vtedy pod Soroškou v smere do Rožňavy merala.

Pozrite si video, ako sa nám s vylepšeným Mercedesom C250 CDI 4Matic jazdilo na obľúbenom Dobšinskom kopci.

Technické parametre

Motor 250 CDI 4MATIC
Zdvihový objem (cm3) 2143
Výkon (kw/k) 150/
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 500
Pri otáčkach (ot./min) 1600-1800
Emisie CO2 (g/km) 167-177
Emisná norma Euro 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4591
Šírka (mm) 1770
Výška (mm) 1447
Pohotovostná hmot (kg) 1675
Objem palivovej nádrže (l) 59
Objem batož. priestoru (l) 475
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 240
Spotreba mesto(l/100 km) 8,7-9,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0-5,4
Kombinovaná spotreba 6,4-6,8
Cena modelu od (eur) 27 999,-
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  4. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  6. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  2. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  3. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Svalovice sa netreba obávať
  6. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  7. Study program MANAGEMENT in English language
  8. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 670
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 988
  3. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 205
  4. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 053
  5. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 589
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 583
  7. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 491
  8. Skontrolujte si, či nemáte predražené úvery a poistenie 683
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


19 h
Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Keď sme na SME
  2. Ján Škerko: Všetko ide podľa plánu, Putinovi sa kráti čas
  3. Otilia Horrocks: Šetríte? Šetríme, šetria.
  4. Marek Brenčič: Pár kilometrov od agresora, dva týždne na Ukrajine
  5. Vladimír Krátky: Ako to dopadne na Ukrajine ?
  6. Jano Kováčik: Nové hlavné mestá vznikajú aj v 21. storočí
  7. Lubo Repka: Dostali sa plavebné spoločnosti z krízy?
  8. Tupou Ceruzou: Tanky pre Ukrajinu
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 12 740
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 12 226
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 6 662
  4. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 677
  5. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 4 647
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 845
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 689
  8. Ján Šeďo: "Čo chceš do pi*i", zahlásil poslanec Drdul. 2 633
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu