TEST: Mercedesu C plastika pomohla

Viditeľne najvýraznejšou zmenou po facelifte sú predné svetlá a nárazník. Popri ostatných drobných zmenách najviac zaujal výborný podvozok a pocit z jazdy.

Štvorvalcový diesel 250 CDI ťahá v celom spektre otáčok, avšak je pomerne hlučný. Kombinácia spotreby a výkonu vychádza v prospech Mercedesu.

Najvýraznejšou zmenou po facelifte sú predné svetlá a nárazník. Popri ostatných drobných zmenách najviac zaujal výborný podvozok a pocit z jazdy.

BRATISLAVA, DOBŠINÁ. Na Mercedese je dobré to, že keď sa medzigeneračne zmení, tak sa v podstate nezmení a vždy je to ten dobrý Mercedes.

Napríklad nový tvar svetiel neubral bi-xenonom nič z ich schopností, urobiť z noci deň. Kvalita spracovania interiéru a použitých materiálov akoby po facelifte ešte vzrástla. Ak niekomu prišla súčasná generácia zvnútra veľmi jednoduchá a možno plastovo-strohá, nová verzia už vyzerá lepšie.

Volant ako v CLS

Vskutku nás potešil nový športový volant a prehľadné ovládanie graficky prepracovaného displeja. Mercedes pekne združil základné nastavenie funkcií a prepínanie medzi palubným počítačom a nastavovaním systémov do združeného displeja v strede rýchlomera.

Na to všetko stačí mať ruky na volante. Okrem toho podľa potreby displej zobrazuje maximálnu rýchlosť z okolitých značiek.

Má oči na stopkách

Mercedes nie je ani prvý ani jediný výrobca, ktorý zaviedol čítanie dopravných značiek pomocou kamery. Jeho systém však funguje perfektne a je dobrým pomocníkom napríklad na rozostavaných úsekoch ciest R1, kde sú obmedzenia a množstvo nových značiek, ktoré by v navigácii neboli.

Samozrejme, každý šofér má vnímať značky sám od seba, ale pripomenutie, že práve tu je naozaj 60-ka príde vhod.

Akurát inžinieri z Nemecka nepočítali so Soroškou, kde sú niektoré značky ukryté za konármi stromov a tak systém ukázal namiesto 40 aj 60 alebo neukázal nič.

Ale komu by napadlo, že dopravné značky budú takto skryté. Jedine polícii, ktorá vtedy pod Soroškou v smere do Rožňavy merala.

Pozrite si video, ako sa nám s vylepšeným Mercedesom C250 CDI 4Matic jazdilo na obľúbenom Dobšinskom kopci.

Technické parametre

Motor 250 CDI 4MATIC
Zdvihový objem (cm3) 2143
Výkon (kw/k) 150/
Pri otáčkach (ot./min.) 4200
Krútiaci moment (Nm) 500
Pri otáčkach (ot./min) 1600-1800
Emisie CO2 (g/km) 167-177
Emisná norma Euro 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4591
Šírka (mm) 1770
Výška (mm) 1447
Pohotovostná hmot (kg) 1675
Objem palivovej nádrže (l) 59
Objem batož. priestoru (l) 475
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 7,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 240
Spotreba mesto(l/100 km) 8,7-9,0
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,0-5,4
Kombinovaná spotreba 6,4-6,8
Cena modelu od (eur) 27 999,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.