BRATISLAVA. Modelový rad Peugeot 508 dostal - minimálne po technickej stránke - novú vrcholnú verziu. Nesie označenie RXH a predstavuje crossover s pohonom všetkých kolies a hybridným, diesel-elektrickým, pohonom.
Pribudli plasty a výbava
Novinka vychádza z kombi Peugeot 508 SW, dostala však slušivé plastové doplnky v podobe lemov blatníkov, nadstavcov prahov a nových nárazníkov. Predný obsahuje spolu až šesť pásov diód, určených na denné svietenie. Ľahká úprava tvaru sa dotkla aj masky chladiča. Auto stojí na 18-palcových zliatinových diskov.
Fotografie interiéru síce zatiaľ neboli zverejnené, Peugeot však sľubuje špecifické farebné stvárnenie vnútorného priestoru, dozdobené dekormi s bronzovým odtieňom. Základná výbava má byť naozaj bohatá - ponúkne navigačný systém, panoramatickú sklenenú strechu, bezkľúčové odomykanie i štartovanie alebo head-up displej.
V predaji na budúci rok
Peugeot 508 RXH je po 3008-čke druhým zástupcom tejto francúzskej značky, ktorý dostal diesel-elektrický pohon všetkých kolies HYbrid4. Zatiaľ čo turbodiesel 2,0 HDI s výkonom 120 kW (163 k) poháňa predné kolesá, elektromotor posiela 27 kW (37 k) na zadné. Výrobca udáva, že kombinovaný výkon systému predstavuje 147 kW (200 k) a krútiaci moment 450 Nm.
Vozidlo je schopné jazdiť v čisto elektrickom režime. Okrem neho ponúkne aj ďalšie tri jazdné módy - „Auto“, „Sport“, a „Offroad“. Priemerná spotreba nafty vraj dosiahne 4,2 l/100 km a emisie CO2 109 g/km.
Model 508 RXH absolvuje výstavnú premiéru na septembrovom frankfurtskom autosalóne, v predaji sa objaví na jar budúceho roka.
Autor: fg