BRATISLAVA. Skúšky odštartujú na budúci rok, technickú charakteristiku troch prototypov však poznáme už dnes.
Koncept I
Prvý variant je založený na modeli Volvo C30 Electric. Pod prednou kapotou má elektrický agregát s výkonom 82 kW (111 k), poháňajúci predné kolesá. Pod podlahou batožinového priestoru sa ukrýva kompaktný trojvalcový spaľovací agregát. Jeho úlohou je prostredníctvom 40 kW generátora vyrábať energiu buď priamo pre elektromotor alebo ňou zásobovať akumulátory. Zážihový motor môže okrem benzínu, spaľovať aj palivo E85.
Vozidlo prejde v čisto elektrickom režime najviac 110 kilometrov, no vďaka spaľovaciemu motoru a 40-litrovej benzínovej nádrži dojazd narastie na 1000 km.
Koncept II
Aj druhá verzia spočíva na báze Volva C30 Electric, tentoraz však ide o klasický hybrid s paralelným usporiadaním. Kým predné kolesá poháňa elektromotor (82 kW/111 k), zadné cez dvojspojkovú automatickú prevodovku roztáča vzadu uložený prepĺňaný trojvalec (140 kW/190 k).
Hlavnou úlohou spaľovacieho agregátu je tentoraz poháňať auto, zároveň však prostredníctvom 40 kW generátora dobíja batérie napájajúce elektromotor.
Kombinovaný výkon oboch motorizácií predstavuje 221 kW (300 k), čo prototypu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Do 50 km/h vozidlo vždy poháňa elektromotor. Dojazd v čisto elektrickom režime predstavuje 75 kilometrov, s plnou palivovou nádržou dosiahne 1000 km.
Koncept III
Tretia koncepcia tiež predstavuje paralelný hybrid. Tentoraz sú však obe poháňacie jednotky - elektromotor i prepĺňaný trojvalec - umiestnené pod kapotou Volva V60 a obe roztáčajú predné kolesá.
Prototyp jazdí do 50 km/h výhradne na elektrinu. Spaľovací agregát zatiaľ prostredníctvom generátora vyrába energiu a pohon auta zabezpečuje pri vyšších rýchlostiach. Dojazd v čisto elektrickom režime má hodnotu približne 50 kilometrov, v kombinovanom cykle (s plnou 45 l nádržou) však podľa švédskej automobilky prekročí hranicu 1000 km.
Autor: fg