NOVINKY

Volvo vyvíja tri typy alternatívnych pohonov. Najlepší začne vyrábať

Je lepší elektromobil s predĺženým dojazdom alebo hybrid? Volvo bude oba typy poháňacích systémov testovať a lepší posunie do sériovej výroby.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Skúšky odštartujú na budúci rok, technickú charakteristiku troch prototypov však poznáme už dnes.

Koncept I

Prvý variant je založený na modeli Volvo C30 Electric. Pod prednou kapotou má elektrický agregát s výkonom 82 kW (111 k), poháňajúci predné kolesá. Pod podlahou batožinového priestoru sa ukrýva kompaktný trojvalcový spaľovací agregát. Jeho úlohou je prostredníctvom 40 kW generátora vyrábať energiu buď priamo pre elektromotor alebo ňou zásobovať akumulátory. Zážihový motor môže okrem benzínu, spaľovať aj palivo E85.

Vozidlo prejde v čisto elektrickom režime najviac 110 kilometrov, no vďaka spaľovaciemu motoru a 40-litrovej benzínovej nádrži dojazd narastie na 1000 km.

Koncept II

Aj druhá verzia spočíva na báze Volva C30 Electric, tentoraz však ide o klasický hybrid s paralelným usporiadaním. Kým predné kolesá poháňa elektromotor (82 kW/111 k), zadné cez dvojspojkovú automatickú prevodovku roztáča vzadu uložený prepĺňaný trojvalec (140 kW/190 k).

Hlavnou úlohou spaľovacieho agregátu je tentoraz poháňať auto, zároveň však prostredníctvom 40 kW generátora dobíja batérie napájajúce elektromotor.

Kombinovaný výkon oboch motorizácií predstavuje 221 kW (300 k), čo prototypu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Do 50 km/h vozidlo vždy poháňa elektromotor. Dojazd v čisto elektrickom režime predstavuje 75 kilometrov, s plnou palivovou nádržou dosiahne 1000 km.

Koncept III

Tretia koncepcia tiež predstavuje paralelný hybrid. Tentoraz sú však obe poháňacie jednotky - elektromotor i prepĺňaný trojvalec - umiestnené pod kapotou Volva V60 a obe roztáčajú predné kolesá.

Prototyp jazdí do 50 km/h výhradne na elektrinu. Spaľovací agregát zatiaľ prostredníctvom generátora vyrába energiu a pohon auta zabezpečuje pri vyšších rýchlostiach. Dojazd v čisto elektrickom režime má hodnotu približne 50 kilometrov, v kombinovanom cykle (s plnou 45 l nádržou) však podľa švédskej automobilky prekročí hranicu 1000 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 530
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 852
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 489
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 129
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 013
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 967
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 775
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 524
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 291
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 890

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.