SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Volvo vyvíja tri typy alternatívnych pohonov. Najlepší začne vyrábať

Je lepší elektromobil s predĺženým dojazdom alebo hybrid? Volvo bude oba typy poháňacích systémov testovať a lepší posunie do sériovej výroby.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Skúšky odštartujú na budúci rok, technickú charakteristiku troch prototypov však poznáme už dnes.

Koncept I

Prvý variant je založený na modeli Volvo C30 Electric. Pod prednou kapotou má elektrický agregát s výkonom 82 kW (111 k), poháňajúci predné kolesá. Pod podlahou batožinového priestoru sa ukrýva kompaktný trojvalcový spaľovací agregát. Jeho úlohou je prostredníctvom 40 kW generátora vyrábať energiu buď priamo pre elektromotor alebo ňou zásobovať akumulátory. Zážihový motor môže okrem benzínu, spaľovať aj palivo E85.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo prejde v čisto elektrickom režime najviac 110 kilometrov, no vďaka spaľovaciemu motoru a 40-litrovej benzínovej nádrži dojazd narastie na 1000 km.

Koncept II

Aj druhá verzia spočíva na báze Volva C30 Electric, tentoraz však ide o klasický hybrid s paralelným usporiadaním. Kým predné kolesá poháňa elektromotor (82 kW/111 k), zadné cez dvojspojkovú automatickú prevodovku roztáča vzadu uložený prepĺňaný trojvalec (140 kW/190 k).

Hlavnou úlohou spaľovacieho agregátu je tentoraz poháňať auto, zároveň však prostredníctvom 40 kW generátora dobíja batérie napájajúce elektromotor.

Kombinovaný výkon oboch motorizácií predstavuje 221 kW (300 k), čo prototypu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Do 50 km/h vozidlo vždy poháňa elektromotor. Dojazd v čisto elektrickom režime predstavuje 75 kilometrov, s plnou palivovou nádržou dosiahne 1000 km.

SkryťVypnúť reklamu

Koncept III

Tretia koncepcia tiež predstavuje paralelný hybrid. Tentoraz sú však obe poháňacie jednotky - elektromotor i prepĺňaný trojvalec - umiestnené pod kapotou Volva V60 a obe roztáčajú predné kolesá.

Prototyp jazdí do 50 km/h výhradne na elektrinu. Spaľovací agregát zatiaľ prostredníctvom generátora vyrába energiu a pohon auta zabezpečuje pri vyšších rýchlostiach. Dojazd v čisto elektrickom režime má hodnotu približne 50 kilometrov, v kombinovanom cykle (s plnou 45 l nádržou) však podľa švédskej automobilky prekročí hranicu 1000 km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  2. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  4. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  5. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  6. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  7. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 9 458
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 770
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 142
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 481
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 309
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 230
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 10 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Michal Pavlík: Výroba hliníka na Slovensku končí
  2. Jozef Bakša: Zabráňte vzniku policajnej šľachty pán Mikulec
  3. Maroš Hrnčiar: Striptérka
  4. Otilia Horrocks: Druhý dych pre bezbariérové ihrisko na Markušovej ulici v Košiciach
  5. Ján Šeďo: 30. september mal navrhnúť Fico, volili by sme v lete.
  6. Internátny život UK: Ako sa zbaviť stresu?
  7. Jozef Purdeš: Tisíc dní bežcom
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 043
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 466
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 720
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 698
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 610
  6. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 711
  7. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 693
  8. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 639
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu