NOVINKY

Volvo vyvíja tri typy alternatívnych pohonov. Najlepší začne vyrábať

Je lepší elektromobil s predĺženým dojazdom alebo hybrid? Volvo bude oba typy poháňacích systémov testovať a lepší posunie do sériovej výroby.

(Zdroj: Volvo)

BRATISLAVA. Skúšky odštartujú na budúci rok, technickú charakteristiku troch prototypov však poznáme už dnes.

Koncept I

Prvý variant je založený na modeli Volvo C30 Electric. Pod prednou kapotou má elektrický agregát s výkonom 82 kW (111 k), poháňajúci predné kolesá. Pod podlahou batožinového priestoru sa ukrýva kompaktný trojvalcový spaľovací agregát. Jeho úlohou je prostredníctvom 40 kW generátora vyrábať energiu buď priamo pre elektromotor alebo ňou zásobovať akumulátory. Zážihový motor môže okrem benzínu, spaľovať aj palivo E85.

Vozidlo prejde v čisto elektrickom režime najviac 110 kilometrov, no vďaka spaľovaciemu motoru a 40-litrovej benzínovej nádrži dojazd narastie na 1000 km.

Koncept II

Aj druhá verzia spočíva na báze Volva C30 Electric, tentoraz však ide o klasický hybrid s paralelným usporiadaním. Kým predné kolesá poháňa elektromotor (82 kW/111 k), zadné cez dvojspojkovú automatickú prevodovku roztáča vzadu uložený prepĺňaný trojvalec (140 kW/190 k).

Hlavnou úlohou spaľovacieho agregátu je tentoraz poháňať auto, zároveň však prostredníctvom 40 kW generátora dobíja batérie napájajúce elektromotor.

Kombinovaný výkon oboch motorizácií predstavuje 221 kW (300 k), čo prototypu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Do 50 km/h vozidlo vždy poháňa elektromotor. Dojazd v čisto elektrickom režime predstavuje 75 kilometrov, s plnou palivovou nádržou dosiahne 1000 km.

Koncept III

Tretia koncepcia tiež predstavuje paralelný hybrid. Tentoraz sú však obe poháňacie jednotky - elektromotor i prepĺňaný trojvalec - umiestnené pod kapotou Volva V60 a obe roztáčajú predné kolesá.

Prototyp jazdí do 50 km/h výhradne na elektrinu. Spaľovací agregát zatiaľ prostredníctvom generátora vyrába energiu a pohon auta zabezpečuje pri vyšších rýchlostiach. Dojazd v čisto elektrickom režime má hodnotu približne 50 kilometrov, v kombinovanom cykle (s plnou 45 l nádržou) však podľa švédskej automobilky prekročí hranicu 1000 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.