Prvé dojmy: Nový Yaris príliš nenarástol, ale dospel

Malá Toyota už nechce lákať iba úspornými motormi a relatívne priestrannou kabínou. V rámci generačnej výmeny opeknela, dostala nový interiér a zaujímavú výbavu.

(Zdroj: Toyota)

VALENCIENNES. Postaviť nástupcu bestselleru nie je sranda. Na statickej prezentácii novej Toyoty Yaris bolo vidieť, že Japonci pristupovali k jej vývoju zvlášť zodpovedne. Napriek tomu je sympatické, že sa dizajnéri dokázali čiastočne odviazať.

Už nie je šedou myškou

V Európe je malé auto častokrát aj módnym doplnkom. Lenže prísne konzervatívna druhá generácia Yarisa na takéto označenie príliš pomýšľať nemohla. Novinka je v tomto smere iná. Oblé línie čiastočne ustúpili hranám a zaujímavým detailom. Yaris sa už na svet nepozerá prívetivou „tvárou“, ale mierne zamračeným výrazom.

Viac dynamiky autu dodal klinovitejší profil karosérie alebo malý spojler na tretích, resp. piatych dverách. Oblá maska chladiča sa čoskoro stane typickým poznávacím znakom všetkých nových modelov značky Toyota. Ako prvý ju dostal práve Yaris. Auto stojí na 15 alebo 16 palcových kolesách (podľa verzie).

To, že sa konštruktéri nebáli experimentovať, dokazuje aj jediný stierač čelného skla. Kapota je mimoriadne krátka. Základne predných stĺpikov posunuli viac dopredu, čím sa zlepšila aerodynamika auta (Cd=0,287). Či toto riešenie neobmedzí výhľad šikmo dopredu, prezradia až prvé kilometre za volantom.

Príjemné prekvapenia pokračujú aj v interiéri. Horizontálne členená palubná doska je orientovaná na vodiča. Yaris dostal vôbec po prvýkrát konvenčný prístrojový panel s analógovými ukazovateľmi, umiestnený pred vodičom.

Trojramenný volant má ideálny priemer a trochu tenší veniec. Predné sedadlá dostali väčšie rozmery a bočné vedenie, ktoré predchodcovi vo väčšine verzií chýbalo.

Malé auto musí byť malé

Trend, keď autá s každou novou generáciou rastú, neobišiel ani nový Yaris. Konštruktéri mu síce pridali do dĺžky 100 mm, no so svojimi 3885 milimetrami zostáva stále jedným z najmenších zástupcov segmentu B. Toyota - celkom logicky - razí filozofiu, že malé auto má byť malé, aby bolo v meste dostatočne mrštné a obratné. K tomu pridáva informáciu o polomere otáčania, ktorý patrí medzi najlepšie v triede - 4,7 metra.

Šírka s hodnotou 1695 mm zostáva medzigeneračne nezmenená, výška - vďaka snahe dizajnérov dodať vizáži auta viac dynamiky - sa zmenšila o 20 mm na 1510 mm. Dôležitý je nárast rázvoru osí kolies o 50 mm. Ten sa priaznivo odrazil na porcii miesta pre nohy pasažierov na zadných sedadlách.

Zmenu k lepšiemu sme si overili presadnutím zo starého Yarisa do nového. Za 185 cm vysokého vodiča si sadne rovnako veľký pasažier. Dostatočný priestor na hlavu vzadu zostal nezmenený. Limitujúcim faktorom je pomerne malá vnútorná šírka.

Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 286 litrov (+12 l). Vďaka dvojitej podlahe vytvoria sklopené zadné operadlá rovnú plochu s dnom kufra. Jeho kapacita potom dosiahne 768 l. Pod spodnou podlahou zostal priestor na dojazdové rezervné koleso.

Známa technika

Pod kapotou tretej generácie Toyoty Yaris sa objavili motorizácie, ktoré poznáme aj z predchodcu. Základ tvorí zážihový litrový trojvalec VVT-i (51 kW/69 k), spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nad ním v hierarchii stojí štvorvalec 1,33 Dual VVT-i (73 kW/99 k), ktorý možno kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo s prevodovkou Multidrive-S. Ide o novú generáciu bezstupňového prevodového ústrojenstva CVT so siedmimi prednastavenými virtuálnymi stupňami, ktoré je možné radiť pádlami pod volantom.

V ponuke je aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Na polovicu budúceho roka je naplánované uvedenie hybridnej verzie. Yaris HSD bude takzvaný full hybrid, takže zvládne jazdu aj v čisto elektrickom režime. Podrobnosti však zatiaľ neboli zverejnené.

Technické parametre

motor 1,0 VVT-i 1,33 Dual VVT-i 1,4 D-4D
zdvihový objem (cm3) 998 1329 1364
výkon (kW/k) 51/69 73/99 66/90
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 3800
krútiaci moment (Nm) 93 125 205
pri otáčkach (ot./min.) 3600 4000 1800-2800
maximálna rýchlosť (km/h) 155 175 175
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 15,3 11,7 10,8
spotreba (l/100 km) 4,8 5,4/5,11 3,9
emisie CO2 110 123/1181 103
pohotovostná hmotnosť (kg) 950-1005 1005-1045 1035-1075

1 - platí pre verziu s prevodovkou Multidrive S

So sklenenou strechou i navigáciou

Predaj novinky na slovenskom trhu odštartuje v septembri. Výrobca avizuje tri výbavové stupne - Entry, Active a Style, no ich bližšia charakteristika zatiaľ chýba. Vo výbave sa však objavili aj niektoré nové prvky. Medzi ne patrí panoramatická sklenená strecha, zadná parkovacia kamera alebo multimediálny systém Toyota Touch vyvinutý špeciálne pre európsky trh.

Obsahuje rádio schopné prehrávať formáty CD a MP3, USB a Aux konektory, navigáciu, Bluetooth i aplikáciu Facebook App, vďaka ktorej sa môžete z auta pripojiť k tejto sociálnej sieti. Kompaktný multimediálny systém využíva dotykový displej s 6,1 palcovou uhlopriečkou.

Dôjde aj na výbavu zostavenú podľa želania konkrétneho zákazníka, vďaka rôznym príplatkovým balíčkom (napr.“Sound“ obsahuje 280W zosilňovač a osem reproduktorov). Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme.

SME spokojní

Digitálne ukazovatele neboli každému po chuti. Teraz sú analógové a za volantom.
Predné dvere majú čalúnenú plochu v mieste, kde si človek opiera lakeť. V predchodcovi sme sa museli uspokojiť s tvrdým plastom.
Dlhší rázvor sa priaznivo prejavil na priestorovej ponuke v pozdĺžnom smere.

SME nespokojní

Palubný počítač sa naďalej ovláda neprakticky - "tykadlom" trčiacim z prístrojového panela.
Veľmi úzka predná lakťová opierka nie je pohodlná. Navyše sa o ňu oprie iba vodič.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 718
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 915
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 292
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 573
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 297
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 145
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 001
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 334
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 264
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

KULTÚRA

Českú fotografiu roka vyhral Slovák. Ukázal sfanatizovaný dav

Martin Bandžák vyhral už aj v minulosti.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.