Prvé dojmy: Nový Yaris príliš nenarástol, ale dospel

Malá Toyota už nechce lákať iba úspornými motormi a relatívne priestrannou kabínou. V rámci generačnej výmeny opeknela, dostala nový interiér a zaujímavú výbavu.

(Zdroj: Toyota)

VALENCIENNES. Postaviť nástupcu bestselleru nie je sranda. Na statickej prezentácii novej Toyoty Yaris bolo vidieť, že Japonci pristupovali k jej vývoju zvlášť zodpovedne. Napriek tomu je sympatické, že sa dizajnéri dokázali čiastočne odviazať.

Už nie je šedou myškou

V Európe je malé auto častokrát aj módnym doplnkom. Lenže prísne konzervatívna druhá generácia Yarisa na takéto označenie príliš pomýšľať nemohla. Novinka je v tomto smere iná. Oblé línie čiastočne ustúpili hranám a zaujímavým detailom. Yaris sa už na svet nepozerá prívetivou „tvárou“, ale mierne zamračeným výrazom.

Viac dynamiky autu dodal klinovitejší profil karosérie alebo malý spojler na tretích, resp. piatych dverách. Oblá maska chladiča sa čoskoro stane typickým poznávacím znakom všetkých nových modelov značky Toyota. Ako prvý ju dostal práve Yaris. Auto stojí na 15 alebo 16 palcových kolesách (podľa verzie).

To, že sa konštruktéri nebáli experimentovať, dokazuje aj jediný stierač čelného skla. Kapota je mimoriadne krátka. Základne predných stĺpikov posunuli viac dopredu, čím sa zlepšila aerodynamika auta (Cd=0,287). Či toto riešenie neobmedzí výhľad šikmo dopredu, prezradia až prvé kilometre za volantom.

Príjemné prekvapenia pokračujú aj v interiéri. Horizontálne členená palubná doska je orientovaná na vodiča. Yaris dostal vôbec po prvýkrát konvenčný prístrojový panel s analógovými ukazovateľmi, umiestnený pred vodičom.

Trojramenný volant má ideálny priemer a trochu tenší veniec. Predné sedadlá dostali väčšie rozmery a bočné vedenie, ktoré predchodcovi vo väčšine verzií chýbalo.

Malé auto musí byť malé

Trend, keď autá s každou novou generáciou rastú, neobišiel ani nový Yaris. Konštruktéri mu síce pridali do dĺžky 100 mm, no so svojimi 3885 milimetrami zostáva stále jedným z najmenších zástupcov segmentu B. Toyota - celkom logicky - razí filozofiu, že malé auto má byť malé, aby bolo v meste dostatočne mrštné a obratné. K tomu pridáva informáciu o polomere otáčania, ktorý patrí medzi najlepšie v triede - 4,7 metra.

Šírka s hodnotou 1695 mm zostáva medzigeneračne nezmenená, výška - vďaka snahe dizajnérov dodať vizáži auta viac dynamiky - sa zmenšila o 20 mm na 1510 mm. Dôležitý je nárast rázvoru osí kolies o 50 mm. Ten sa priaznivo odrazil na porcii miesta pre nohy pasažierov na zadných sedadlách.

Zmenu k lepšiemu sme si overili presadnutím zo starého Yarisa do nového. Za 185 cm vysokého vodiča si sadne rovnako veľký pasažier. Dostatočný priestor na hlavu vzadu zostal nezmenený. Limitujúcim faktorom je pomerne malá vnútorná šírka.

Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 286 litrov (+12 l). Vďaka dvojitej podlahe vytvoria sklopené zadné operadlá rovnú plochu s dnom kufra. Jeho kapacita potom dosiahne 768 l. Pod spodnou podlahou zostal priestor na dojazdové rezervné koleso.

Známa technika

Pod kapotou tretej generácie Toyoty Yaris sa objavili motorizácie, ktoré poznáme aj z predchodcu. Základ tvorí zážihový litrový trojvalec VVT-i (51 kW/69 k), spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nad ním v hierarchii stojí štvorvalec 1,33 Dual VVT-i (73 kW/99 k), ktorý možno kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo s prevodovkou Multidrive-S. Ide o novú generáciu bezstupňového prevodového ústrojenstva CVT so siedmimi prednastavenými virtuálnymi stupňami, ktoré je možné radiť pádlami pod volantom.

V ponuke je aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Na polovicu budúceho roka je naplánované uvedenie hybridnej verzie. Yaris HSD bude takzvaný full hybrid, takže zvládne jazdu aj v čisto elektrickom režime. Podrobnosti však zatiaľ neboli zverejnené.

Technické parametre

motor 1,0 VVT-i 1,33 Dual VVT-i 1,4 D-4D
zdvihový objem (cm3) 998 1329 1364
výkon (kW/k) 51/69 73/99 66/90
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 3800
krútiaci moment (Nm) 93 125 205
pri otáčkach (ot./min.) 3600 4000 1800-2800
maximálna rýchlosť (km/h) 155 175 175
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 15,3 11,7 10,8
spotreba (l/100 km) 4,8 5,4/5,11 3,9
emisie CO2 110 123/1181 103
pohotovostná hmotnosť (kg) 950-1005 1005-1045 1035-1075

1 - platí pre verziu s prevodovkou Multidrive S

So sklenenou strechou i navigáciou

Predaj novinky na slovenskom trhu odštartuje v septembri. Výrobca avizuje tri výbavové stupne - Entry, Active a Style, no ich bližšia charakteristika zatiaľ chýba. Vo výbave sa však objavili aj niektoré nové prvky. Medzi ne patrí panoramatická sklenená strecha, zadná parkovacia kamera alebo multimediálny systém Toyota Touch vyvinutý špeciálne pre európsky trh.

Obsahuje rádio schopné prehrávať formáty CD a MP3, USB a Aux konektory, navigáciu, Bluetooth i aplikáciu Facebook App, vďaka ktorej sa môžete z auta pripojiť k tejto sociálnej sieti. Kompaktný multimediálny systém využíva dotykový displej s 6,1 palcovou uhlopriečkou.

Dôjde aj na výbavu zostavenú podľa želania konkrétneho zákazníka, vďaka rôznym príplatkovým balíčkom (napr.“Sound“ obsahuje 280W zosilňovač a osem reproduktorov). Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme.

SME spokojní

Digitálne ukazovatele neboli každému po chuti. Teraz sú analógové a za volantom.
Predné dvere majú čalúnenú plochu v mieste, kde si človek opiera lakeť. V predchodcovi sme sa museli uspokojiť s tvrdým plastom.
Dlhší rázvor sa priaznivo prejavil na priestorovej ponuke v pozdĺžnom smere.

SME nespokojní

Palubný počítač sa naďalej ovláda neprakticky - "tykadlom" trčiacim z prístrojového panela.
Veľmi úzka predná lakťová opierka nie je pohodlná. Navyše sa o ňu oprie iba vodič.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  2. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  3. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  4. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  5. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  8. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  9. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  10. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 11 656
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 735
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 098
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 768
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 501
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 205
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 164
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 109
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 2 986
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 387

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo patríme k najšpinavším štátom EÚ? Odpoveď leží aj na okraji Bratislavy

Nikto zaň nechce niesť zodpovednosť. No halda odpadu znečisťuje okolie.

EKONOMIKA

Vyšla nová vlastnícka štruktúra Váhostavu, zverejnila ju aj Penta či Brhel

Široký odhalil, akým spôsobom vlastní firmu.

DOMOV

Z Národného pokladu Matice slovenskej zmizla časť zlata

Kontrola ukázala aj poškodenie umeleckých diel.

Neprehliadnite tiež

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.