Prvé dojmy: Nový Yaris príliš nenarástol, ale dospel

Malá Toyota už nechce lákať iba úspornými motormi a relatívne priestrannou kabínou. V rámci generačnej výmeny opeknela, dostala nový interiér a zaujímavú výbavu.

(Zdroj: Toyota)

VALENCIENNES. Postaviť nástupcu bestselleru nie je sranda. Na statickej prezentácii novej Toyoty Yaris bolo vidieť, že Japonci pristupovali k jej vývoju zvlášť zodpovedne. Napriek tomu je sympatické, že sa dizajnéri dokázali čiastočne odviazať.

Už nie je šedou myškou

V Európe je malé auto častokrát aj módnym doplnkom. Lenže prísne konzervatívna druhá generácia Yarisa na takéto označenie príliš pomýšľať nemohla. Novinka je v tomto smere iná. Oblé línie čiastočne ustúpili hranám a zaujímavým detailom. Yaris sa už na svet nepozerá prívetivou „tvárou“, ale mierne zamračeným výrazom.

Viac dynamiky autu dodal klinovitejší profil karosérie alebo malý spojler na tretích, resp. piatych dverách. Oblá maska chladiča sa čoskoro stane typickým poznávacím znakom všetkých nových modelov značky Toyota. Ako prvý ju dostal práve Yaris. Auto stojí na 15 alebo 16 palcových kolesách (podľa verzie).

To, že sa konštruktéri nebáli experimentovať, dokazuje aj jediný stierač čelného skla. Kapota je mimoriadne krátka. Základne predných stĺpikov posunuli viac dopredu, čím sa zlepšila aerodynamika auta (Cd=0,287). Či toto riešenie neobmedzí výhľad šikmo dopredu, prezradia až prvé kilometre za volantom.

Príjemné prekvapenia pokračujú aj v interiéri. Horizontálne členená palubná doska je orientovaná na vodiča. Yaris dostal vôbec po prvýkrát konvenčný prístrojový panel s analógovými ukazovateľmi, umiestnený pred vodičom.

Trojramenný volant má ideálny priemer a trochu tenší veniec. Predné sedadlá dostali väčšie rozmery a bočné vedenie, ktoré predchodcovi vo väčšine verzií chýbalo.

Malé auto musí byť malé

Trend, keď autá s každou novou generáciou rastú, neobišiel ani nový Yaris. Konštruktéri mu síce pridali do dĺžky 100 mm, no so svojimi 3885 milimetrami zostáva stále jedným z najmenších zástupcov segmentu B. Toyota - celkom logicky - razí filozofiu, že malé auto má byť malé, aby bolo v meste dostatočne mrštné a obratné. K tomu pridáva informáciu o polomere otáčania, ktorý patrí medzi najlepšie v triede - 4,7 metra.

Šírka s hodnotou 1695 mm zostáva medzigeneračne nezmenená, výška - vďaka snahe dizajnérov dodať vizáži auta viac dynamiky - sa zmenšila o 20 mm na 1510 mm. Dôležitý je nárast rázvoru osí kolies o 50 mm. Ten sa priaznivo odrazil na porcii miesta pre nohy pasažierov na zadných sedadlách.

Zmenu k lepšiemu sme si overili presadnutím zo starého Yarisa do nového. Za 185 cm vysokého vodiča si sadne rovnako veľký pasažier. Dostatočný priestor na hlavu vzadu zostal nezmenený. Limitujúcim faktorom je pomerne malá vnútorná šírka.

Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 286 litrov (+12 l). Vďaka dvojitej podlahe vytvoria sklopené zadné operadlá rovnú plochu s dnom kufra. Jeho kapacita potom dosiahne 768 l. Pod spodnou podlahou zostal priestor na dojazdové rezervné koleso.

Známa technika

Pod kapotou tretej generácie Toyoty Yaris sa objavili motorizácie, ktoré poznáme aj z predchodcu. Základ tvorí zážihový litrový trojvalec VVT-i (51 kW/69 k), spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Nad ním v hierarchii stojí štvorvalec 1,33 Dual VVT-i (73 kW/99 k), ktorý možno kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo s prevodovkou Multidrive-S. Ide o novú generáciu bezstupňového prevodového ústrojenstva CVT so siedmimi prednastavenými virtuálnymi stupňami, ktoré je možné radiť pádlami pod volantom.

V ponuke je aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Na polovicu budúceho roka je naplánované uvedenie hybridnej verzie. Yaris HSD bude takzvaný full hybrid, takže zvládne jazdu aj v čisto elektrickom režime. Podrobnosti však zatiaľ neboli zverejnené.

Technické parametre

motor 1,0 VVT-i 1,33 Dual VVT-i 1,4 D-4D
zdvihový objem (cm3) 998 1329 1364
výkon (kW/k) 51/69 73/99 66/90
pri otáčkach (ot./min.) 6000 6000 3800
krútiaci moment (Nm) 93 125 205
pri otáčkach (ot./min.) 3600 4000 1800-2800
maximálna rýchlosť (km/h) 155 175 175
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) 15,3 11,7 10,8
spotreba (l/100 km) 4,8 5,4/5,11 3,9
emisie CO2 110 123/1181 103
pohotovostná hmotnosť (kg) 950-1005 1005-1045 1035-1075

1 - platí pre verziu s prevodovkou Multidrive S

So sklenenou strechou i navigáciou

Predaj novinky na slovenskom trhu odštartuje v septembri. Výrobca avizuje tri výbavové stupne - Entry, Active a Style, no ich bližšia charakteristika zatiaľ chýba. Vo výbave sa však objavili aj niektoré nové prvky. Medzi ne patrí panoramatická sklenená strecha, zadná parkovacia kamera alebo multimediálny systém Toyota Touch vyvinutý špeciálne pre európsky trh.

Obsahuje rádio schopné prehrávať formáty CD a MP3, USB a Aux konektory, navigáciu, Bluetooth i aplikáciu Facebook App, vďaka ktorej sa môžete z auta pripojiť k tejto sociálnej sieti. Kompaktný multimediálny systém využíva dotykový displej s 6,1 palcovou uhlopriečkou.

Dôjde aj na výbavu zostavenú podľa želania konkrétneho zákazníka, vďaka rôznym príplatkovým balíčkom (napr.“Sound“ obsahuje 280W zosilňovač a osem reproduktorov). Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme.

SME spokojní

Digitálne ukazovatele neboli každému po chuti. Teraz sú analógové a za volantom.
Predné dvere majú čalúnenú plochu v mieste, kde si človek opiera lakeť. V predchodcovi sme sa museli uspokojiť s tvrdým plastom.
Dlhší rázvor sa priaznivo prejavil na priestorovej ponuke v pozdĺžnom smere.

SME nespokojní

Palubný počítač sa naďalej ovláda neprakticky - "tykadlom" trčiacim z prístrojového panela.
Veľmi úzka predná lakťová opierka nie je pohodlná. Navyše sa o ňu oprie iba vodič.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 196
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 783
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 268
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 106
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 401
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 993
  7. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 954
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 919
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 183

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

ŠPORT

Bora upokojuje fanúšikov: Sagan je v poriadku a má veľkú motiváciu

Môže získať tretí titul majstra sveta.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.