Na autoslalome v Piešťanoch padali kužele

Najobľúbenejšia trať seriálu láka veľký počet slalomárov. Aj počas sviatku svätých Cyrila a Metoda sa stretlo viac ako stodvadsať priaznivcov jazdy na presnosť, aby si zmerali sily.

Letisko v Piešťanoch je najrýchlejšou traťou seriálu AZ pneu AutoSlalom. Vyhovuje skôr výkonnejším a väčším autám. Na dvoch miestach tu slalomári dosahujú rýchlosť vyše 100 km/h. Aj vďaka tomu už roky patrí medzi najobľúbenejšie trate v ponuke. Do online predregistrácie v priebehu týždňa pred pretekmi sa zapísalo spolu 125 jazdcov.

Dátum, presnejšie deň pretekov, utorok, bol z pohľadu verejnosti netradičný. Drvivá väčšina motoršportu a pretekov vôbec sa totiž koná počas víkendov. AZ pneu AutoSlalom pre svoje jednodňové podujatia však už roky úspešne využíva štátne sviatky.

Maximálne tak eliminuje konflikt v podobe viacerých zaujímavých podujatí pre jazdcov v jeden deň. Tradiční jazdci toto riešenie oceňujú, lebo si nemusia lámať hlavu na ktoré preteky ísť.

Počasie sa vydarilo

S počasím to po veľmi mokrom a extrémne studenom víkende pre VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA vyzeralo naozaj všelijako, len nie dobre. Sobota a nedeľa na viacerých miestach Slovenska v teplotách klesli pod 15oC, čo je na prvý júlový víkend naozaj extrém.

V pondelok oblačnosť a prehánky pokračovali, no zlepšenie bolo na obzore. Utorok sa už ráno ukázal ako ideálny deň pre preteky a predpoveď mu priala. Keďže počas dňa sa nerozpršalo, aj keď malo z čoho, teploty do 23oC a striedavo stredne silný vietor boli pre všetkých viac než prijateľné podmienky. Najmä však pre jazdcov a ich mašiny. Dôkazom toho je aj viacnásobne zlomený rekord trate.

Rekord trate padol tri krát

Doterajší rekord na tejto trati držal Tonda Červenka z Moravy. Takmer pred rokom, dňa 15.09. tu na špeciáli Peugeot 205 GTi zajazdil čas 1:14,800. To je na trať dlhú bezmála dva kilometre veľmi slušný výkon. Každý, kto ju dokáže zdolať pod 80 sekúnd je kvalitný slalomár.

Tentokrát mu ešte pred pretekmi celkom otvorene vyhlásil vojnu Tomáš Polerecký na upravenom Mitsubishi EVO IX. Komplexne upravené auto s veľkým výkonom, športovým pružením a teraz už aj so slikmi budí rešpekt. Ako veľký je rozdiel medzi autom so slikmi a bez nich jasne dokumentuje nasledovné.

Tomáš pokoril rekord trate už v tréningovej jazde o takmer sekundu. Tú však nemožno brať za oficiálny rekord, keďže počas tréningu traťoví komisári neberú do úvahy penalty v podobe zvalených kužeľov, prípadne vynechaných bránok. Tréningová jazda je určená na bližšie zoznámenie sa s traťou, autom a aktuálnymi podmienkami trate.

Tomášovi išla karta a v každej jazde z piatich (okrem jednej) svoj nový rekord zlepšoval. Nový rekord trate má neuveriteľný čas 1:13,316. Vo štvrtej meranej sa dokonca podarilo zajazdiť 1:12,865 s no padol pri tom kužeľ, ktorý jazdca stojí 2 s. Tomáš a aj všetci ostatní však už teraz vedia to, čo sa zdalo byť nemožné. Trať v Piešťanoch na letisku sa dá pokoriť pod 73 sekúnd!

Kužeľky padali ako na bowlingu

Rovnako aj tejto trati, ako azda všetkým v seriáli dominujú autá kategórie SS, teda slalomárske špeciály. Veľmi vyrovnane SS2 a SS3, teda mašiny s objemom do a nad 1,6 litra. V prvej jedenástke nebola mašina inej kategórie.

Pri pohľade na kompletnú výsledkovú listinu spolu s penalizačnými sekundami má človek pocit, že slalomári sa na týchto pretekoch, úplne kontrastne s predošlými pretekmi v Púchove rozhodli trafiť čo najviac kužeľov.

Kým na V. AZ pneu AutoSlalome AUTOGLYM padlo rekordne najmenej trestných sekúnd za históriu pretekov, na VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA ich bolo azda historicky najviac. Mnohým jazdcom to zabránilo zlepšiť si pozície...

Kat. S1 – do 1400 ccm

Medzi najmenšie malorážky nastúpilo na štart 26 jazdcov. S rozdielom triedy ju vyhral tradičný slalomár Zoltán Lovász na Peugeote 106 Rallye. Na druhom mieste na prakticky rovnakom aute skončil Stano Krivák. Tretie miesto na Fiate 127 vybojoval Rasťo Šimon.

Za zmienku stoja výkony dvoch dievčat, Jany Cintulovej a Renáty Mackovičovej. Obe sa veľmi odvážne vnorili do mužského štartovného poľa a získali 13. a 17. miesto.

Kat. S2 – 1600 ccm

Prvé tri miesta v tejto kategórii vykazujú veľké medzery v časoch. Prvý Michal Novák na Citroene Saxo VTS si s výsledným časom 2:38,281 jazdil svoje vlastné preteky. Druhý Peter Ponec na Peugeote 106 GTi totiž zaostal o viac než 4 s a tretí Tomáš Komár na Honde CRX bol o ďalšie takmer 3 s ďalej.

Veľká bitka tu prebehla práve o tretie miesto, ktoré nakoniec Marek Moravčík na Saxo VTS 8V nezískal.

Kat. S3 – 2000 ccm

Celkom hustý boj o prvé pozície prebehol v dvojlitroch. Tretí Tomáš Krchnavý na Renaulte Clio Sport stratil II. miesto o necelé 0,4 sekundy. Edo Bednárik na Honde Civic Type R sa totiž hecol druhýkrát po sebe a po vyše ročnej pauze s pretekmi AZ pneu AutoSlalom sa opäť vrátil tam, kde kedysi prestal. Priamo na bedni.

Vlado Okali bol nedostižný a na Renaulte Clio Sport s časom 2:39,835 si neohrozene vyjazdil zlato. Za pozornosť stojí výkon Andreja Bognára, ktorý minulý rok pochopil, že len šikovné ruky jazdca nestačia. Potrebujú aj dobré slalomárske auto. Seat Ibiza Cupra2 je dobrá voľba a doviezla ho na piate miesto.

Slalomári medzi sebou po roku technickej prestávky vrúcne privítali Drahomíra Osvalda, ktorý svojou žltou Mazdou RX-8 osvieži každé preteky.

Kat. S4 + 2000 ccm

Triede nad dva litre nekompromisne vládli prepĺňané dvojlitre a štvrkolky. Prvých 11 miest bolo s jedinou výnimkou každé auto poháňané oturbeným dvojlitrom. S atmosférou to na 12. miesto s BMW E30 325i dotiahol Fero Hanzel.

Všetky autá v prvej desiatke mali zážihové motory, tiež s jedinou výnimkou. Tou prvou výnimkou dvojlitrov bol Mišo Mydlo na novom Forde Focus RS s 2,5l 5-valcom. Mišo jazdil preteky svojho života a v pretlaku štvorkoliek typu Lancer EVO a Impreza STI si vyjazdil skvelé III. miesto.

Za toto mu naozaj patrí obdiv a poklona. Prvé a druhé miesto si v tejto triede rozdelili ostrieľaní slalomári-dabléri na Lanceri EVO IX, Vašo Faltus a Mišo Hrabovec. Najväčší boj bojovali chalani práve medzi sebou, nakoniec Vašo v konečnom účtovaní predstihol Miša o 0,4 s.

Kat. SS2 – 1600 ccm

Špecialisti do 1,6 l sa v Piešťanoch tvrdo bili o prvé miesto. Konkrétne Miki Čambal a Michal Kašpar, obaja na Citroenoch Saxo VTS. Miki nakoniec o chlp vyhral. Presne o 0,2 s. Tretie miesto si vyjazdil Lukáš Vician, Mikiho dablér. Pekné štvrté miesto si zabezpečil Dušan Chrenko na Suzuki Ignis Sport s odstupom 1,5 s.

Počas dňa bol s jazdením vcelku spokojný aj Martin Pikus na Honde Civic Vti, ktorý bol tiež šokovaný ako radikálne sa s použitím slikov zmenia schopnosti a možnosti auta. Za pozornosť stojí výkon Martiny Kašparovej, ktorá si medzi chlapmi v špeciáloch vydobila 9. miesto.

Kat. SS3 + 1600 ccm

Prvé miesto nielen v tejto kategórii, ale aj v celkovom poradí právom patrí spomínanému rekordérovi Tomášovi Polereckému. V zásade platí, že kto vyhrá túto kategóriu, vyhrá aj absolútne poradie. Tomáš s troma novými rekordmi trate naozaj nemal premožiteľa.

Druhý Tonda Červenka jazdil na hraniciach možností svojich plášťov slik, no napriek tomu zaostal o 2,6 s. Tretie miesto si vybojoval na veľmi kvalitnom slalomárskom náradí Miro Tichý na Nissane 100 NX. Milým prekvapením, ktoré dokumentuje schopnosti upraveného EVO IX je výkon slalomára-nováčika Daniela Polereckého (áno, Tomášovho brata), ktorý túto silnú mrchu doviedol do cieľa na 4. mieste.

Smolu mali otec a syn Kočárovci, ktorí na svojej replike Lotusu 7 mali na tejto trati šance, no akosi sa im za volantom nedarilo. Obaja skvelo potvrdzujú bowligové nasadenie slalomárovi na tomto podujatí :)

Kat. D – dámy

VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA sa aktívne zúčastnilo sedem slalomárok. To je malý nadpriemer. Keďže Lucka Červenková pre chorobu tieto preteky musela vynechať, bolo od ráno isté voľné miesto na stupňoch víťazov.

Tretiu pozíciu si napriek malému výletu mimo trate ešte v tréningu vyjazdila Jana Cintulová na Suzuki Ignis, na ktorom jazdila ako dablérka. Druhé miesto právom patrí Jane Vavrincovej na Honde Civic Vti a prvé miesto už po druhýkrát v túto sezónu zaujala medzi babami Martina Kašparová na špeciálnom Saxe VTS.

Kat. J – juniori

V triede mladých pilotov si prvé dve pozície klasicky rozdelili bratia Demeterovci jazdiaci na Suzuki Swift GTO. Už sú z toho vyhrávania takí dopletení, že ešte ani pri odovzdávaní trofejí si neboli istí, ktorý je prvý a druhý.

Zaujímavé to teda bolo pre tretie miesto. Tu s rozdielom len 0,2 s bojovali Paťo Pavkov na Chevrolete Kalos a Stano Pecha na VW Polo 6N. Paťo bol nakoniec o spomínaný chlp úspešnejší a organizátori sa napriek len piatim jazdcom v hodnotení aj proti predpisom rozhodli vyhlásiť a odovzdať hodnotné ceny a trofeje.

Výsledky VI. AZ pneu AutoSlalom TRANSLATA2011
05.07.2011 – letisko Piešťany

kategória S1 - 1400 ccm

I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rallye 2:40.243
II. miesto št. č. 306 Stanislav KRIVÁK Peugeot 106 Rallye 2:43.614
III. miesto št. č. 731 Rastislav ŠIMON FIAT 127 2:43.631

kategória S2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 456 Michal NOVÁK Citroen Saxo VTS 2:38.281
II. miesto št. č. 050 Peter PONEC Peugeot 106 GTi 2:42.599
III. miesto št. č. 311 Tomáš KOMÁR Honda CRX ED9 2:47.319

kategória S3 - 2000 ccm

I. miesto št. č. 016 Vlado OKÁLI Renault Clio Sport 2:39.835
II. miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic typeR 2:42.430
III. miesto št. č. 082 Tomáš KRCHNAVÝ Renault Clio Sport 2:42.814

kategória S4 + 2000 ccm

I. miesto št. č. 047 Václav FALTUS Mitsubishi EVO IX 2:39.428
II. miesto št. č. 071 Michal HRABOVEC Mitsubishi EVO IX 2:39.812
III. miesto št. č. 210 Michal MYDLO Ford Focus RS II 2:46.779

kategória SS2 - 1600 ccm

I. miesto št. č. 007 Miki ČAMBAL Citroen Saxo VTS 2:31.600
II. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:31.803
III. miesto št. č. 002 Lukáš VICIAN Citroen Saxo VTS 2:35.901

kategória SS3 + 1600 ccm

I. miesto št. č. 098 Tomáš POLERECKÝ Mitsubishi Evo IX 2:27.298
II. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTI 2:29.907
III. miesto. št. č. 011 Miroslav TICHÝ Nissan 100NX GTI 2:32.306

kategória D – dámy

I. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 2:49.325
II. miesto št. č. 950 Alena VAVRINCOVÁ Honda Civic VTi 3:01.217
III. miesto št. č. 078 Jana CINTULOVÁ Suzuki Ignis 3:04.150

kategória J - juniori

I. miesto št. č. 907 Štefan DEMETER Suzuki Swift GTO 2:47.380
II. miesto št. č. 221 Matej DEMETER Suzuki Swift GTO 2:47.505
III. miesto št. č. 677 Patrik PAVKOV Chevrolet Kalos 2:58.315

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 332
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 207
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 001
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 143
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 219
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 202
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 122
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 097
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 862

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.