NOVINKY

Audi A5: facelift a koniec atmosférických motorov

Predná časť Audi A5 vďaka modernizácii pripomína väčšiu A-šestku. Z ponuky motorizácií definitívne vypadli atmosférické verzie. Prepĺňaný agregát dostal aj športový variant S5.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Modelový rad Audi A5 sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, čo je spravidla pravý čas na omladzovaciu kúru. Ingolstadtské kupé s dvomi i piatimi dverami a kabriolet dostali modernizovaný dizajn i techniku.

V štýle A-šestky

Ľahká úprava vizáže je inšpirovaná najnovším Audi A6. Ide najmä o predné svetlomety s diódovou technikou, modifikované tvary oboch nárazníkov a novú grafiku koncových svetiel. V kabíne pribudol nový volant, volič automatickej prevodovky i dekoračné materiály. Konštruktéri uľahčili život vodičovi tým, že zredukovali počet tlačidiel patriacich multifunkčnému rozhraniu MMI. Joystick teraz dopĺňajú štyri tlačidlá, predtým ich bolo osem.

Nové bezpečnostné systémy dokážu odhaliť únavu vodiča a vyzvať ho, aby si oddýchol, ale aj udržať auto vo zvolenom jazdnom pruhu. Vozidlo pri rýchlostiach do 30 km/h dokonca samo zastaví, ak zistí, že prekážka sa približuje a človek nereaguje. Malo by tak dôjsť k zníženiu počtu nehôd pri pomalom posúvaní sa v kolónach.

Všetky verzie Audi A5 dostali predné blatníky vyrobené z hliníka - kvôli zniženiu hmotnosti. Päťdverový variant A5 Sportback si môžete objednať so štvor- alebo päťmiestnou kabínou.

Turbo alebo kompresor

Nielen BMW postupne vytláča zo svojho portfólia motory s atmosférickým nasávaním. Podobnou taktikou sa riadi aj Audi a vďaka nej prišiel modelový rad A5 o zážihový šesťvalec 3,2 FSI (195 kW/265 k). Nahradil ho kompresorom prepĺňaný trojliter TFSI (200 kW/272 k). Nová generácia turbodúchadlom dopovaného štvorvalca 1,8 TFSI produkuje 125 kW (170 k). V ponuke zostáva aj turbomotor 2,0 TFSI (155 kW/211 k).

Vznetové agregáty sú na výber dva: 2,0 TDI (103 kW/140 k) a 3,0 TDI, naladený na výkon 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Paletu neskôr rozšíri motorizácia 3,0 TDI Clean Diesel so selektívnou katalytickou redukciou, v predstihu plniaca emisnú normu Euro6.

S nástupom modernizácie sa s atmosférickým motorom musí rozlúčiť aj kupé Audi S5. 4,2-litrový osemvalec FSI (260 kW/354 k) totiž pod jeho kapotou nahradil prepĺňaný trojlitrový šesťvalec 245 kW (333 k).

Výrobca zatiaľ nespomenul najrýchlejšie Audi RS5, ktoré doteraz využívalo atmosférický osemvalec 4,2 FSI (331 kW/450 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 879
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 927
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 966
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 143
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 465
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 965
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 964
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 730
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 602
  10. Slováci triedia lepšie 1 209

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.