NOVINKY

Audi A5: facelift a koniec atmosférických motorov

Predná časť Audi A5 vďaka modernizácii pripomína väčšiu A-šestku. Z ponuky motorizácií definitívne vypadli atmosférické verzie. Prepĺňaný agregát dostal aj športový variant S5.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Modelový rad Audi A5 sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, čo je spravidla pravý čas na omladzovaciu kúru. Ingolstadtské kupé s dvomi i piatimi dverami a kabriolet dostali modernizovaný dizajn i techniku.

V štýle A-šestky

Ľahká úprava vizáže je inšpirovaná najnovším Audi A6. Ide najmä o predné svetlomety s diódovou technikou, modifikované tvary oboch nárazníkov a novú grafiku koncových svetiel. V kabíne pribudol nový volant, volič automatickej prevodovky i dekoračné materiály. Konštruktéri uľahčili život vodičovi tým, že zredukovali počet tlačidiel patriacich multifunkčnému rozhraniu MMI. Joystick teraz dopĺňajú štyri tlačidlá, predtým ich bolo osem.

Nové bezpečnostné systémy dokážu odhaliť únavu vodiča a vyzvať ho, aby si oddýchol, ale aj udržať auto vo zvolenom jazdnom pruhu. Vozidlo pri rýchlostiach do 30 km/h dokonca samo zastaví, ak zistí, že prekážka sa približuje a človek nereaguje. Malo by tak dôjsť k zníženiu počtu nehôd pri pomalom posúvaní sa v kolónach.

Všetky verzie Audi A5 dostali predné blatníky vyrobené z hliníka - kvôli zniženiu hmotnosti. Päťdverový variant A5 Sportback si môžete objednať so štvor- alebo päťmiestnou kabínou.

Turbo alebo kompresor

Nielen BMW postupne vytláča zo svojho portfólia motory s atmosférickým nasávaním. Podobnou taktikou sa riadi aj Audi a vďaka nej prišiel modelový rad A5 o zážihový šesťvalec 3,2 FSI (195 kW/265 k). Nahradil ho kompresorom prepĺňaný trojliter TFSI (200 kW/272 k). Nová generácia turbodúchadlom dopovaného štvorvalca 1,8 TFSI produkuje 125 kW (170 k). V ponuke zostáva aj turbomotor 2,0 TFSI (155 kW/211 k).

Vznetové agregáty sú na výber dva: 2,0 TDI (103 kW/140 k) a 3,0 TDI, naladený na výkon 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Paletu neskôr rozšíri motorizácia 3,0 TDI Clean Diesel so selektívnou katalytickou redukciou, v predstihu plniaca emisnú normu Euro6.

S nástupom modernizácie sa s atmosférickým motorom musí rozlúčiť aj kupé Audi S5. 4,2-litrový osemvalec FSI (260 kW/354 k) totiž pod jeho kapotou nahradil prepĺňaný trojlitrový šesťvalec 245 kW (333 k).

Výrobca zatiaľ nespomenul najrýchlejšie Audi RS5, ktoré doteraz využívalo atmosférický osemvalec 4,2 FSI (331 kW/450 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.