SME

Audi A5: facelift a koniec atmosférických motorov

Predná časť Audi A5 vďaka modernizácii pripomína väčšiu A-šestku. Z ponuky motorizácií definitívne vypadli atmosférické verzie. Prepĺňaný agregát dostal aj športový variant S5.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Modelový rad Audi A5 sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, čo je spravidla pravý čas na omladzovaciu kúru. Ingolstadtské kupé s dvomi i piatimi dverami a kabriolet dostali modernizovaný dizajn i techniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V štýle A-šestky

Ľahká úprava vizáže je inšpirovaná najnovším Audi A6. Ide najmä o predné svetlomety s diódovou technikou, modifikované tvary oboch nárazníkov a novú grafiku koncových svetiel. V kabíne pribudol nový volant, volič automatickej prevodovky i dekoračné materiály. Konštruktéri uľahčili život vodičovi tým, že zredukovali počet tlačidiel patriacich multifunkčnému rozhraniu MMI. Joystick teraz dopĺňajú štyri tlačidlá, predtým ich bolo osem.

SkryťVypnúť reklamu

Nové bezpečnostné systémy dokážu odhaliť únavu vodiča a vyzvať ho, aby si oddýchol, ale aj udržať auto vo zvolenom jazdnom pruhu. Vozidlo pri rýchlostiach do 30 km/h dokonca samo zastaví, ak zistí, že prekážka sa približuje a človek nereaguje. Malo by tak dôjsť k zníženiu počtu nehôd pri pomalom posúvaní sa v kolónach.

Všetky verzie Audi A5 dostali predné blatníky vyrobené z hliníka - kvôli zniženiu hmotnosti. Päťdverový variant A5 Sportback si môžete objednať so štvor- alebo päťmiestnou kabínou.

Turbo alebo kompresor

Nielen BMW postupne vytláča zo svojho portfólia motory s atmosférickým nasávaním. Podobnou taktikou sa riadi aj Audi a vďaka nej prišiel modelový rad A5 o zážihový šesťvalec 3,2 FSI (195 kW/265 k). Nahradil ho kompresorom prepĺňaný trojliter TFSI (200 kW/272 k). Nová generácia turbodúchadlom dopovaného štvorvalca 1,8 TFSI produkuje 125 kW (170 k). V ponuke zostáva aj turbomotor 2,0 TFSI (155 kW/211 k).

SkryťVypnúť reklamu

Vznetové agregáty sú na výber dva: 2,0 TDI (103 kW/140 k) a 3,0 TDI, naladený na výkon 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Paletu neskôr rozšíri motorizácia 3,0 TDI Clean Diesel so selektívnou katalytickou redukciou, v predstihu plniaca emisnú normu Euro6.

S nástupom modernizácie sa s atmosférickým motorom musí rozlúčiť aj kupé Audi S5. 4,2-litrový osemvalec FSI (260 kW/354 k) totiž pod jeho kapotou nahradil prepĺňaný trojlitrový šesťvalec 245 kW (333 k).

Výrobca zatiaľ nespomenul najrýchlejšie Audi RS5, ktoré doteraz využívalo atmosférický osemvalec 4,2 FSI (331 kW/450 k).

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 17 861
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 017
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 955
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 919
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 383
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 213
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 971
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 823
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  3. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  4. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  5. Marek Tocimák: Astronaut
  6. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (11. - 17.7.1925)
  8. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 756
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 511
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 042
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 549
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 808
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 428
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 212
  8. Ján Valchár: Delúzia solúnskych bratov plus novinky z frontu 3 767
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťZatvoriť reklamu