SME

Audi A5: facelift a koniec atmosférických motorov

Predná časť Audi A5 vďaka modernizácii pripomína väčšiu A-šestku. Z ponuky motorizácií definitívne vypadli atmosférické verzie. Prepĺňaný agregát dostal aj športový variant S5.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Modelový rad Audi A5 sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, čo je spravidla pravý čas na omladzovaciu kúru. Ingolstadtské kupé s dvomi i piatimi dverami a kabriolet dostali modernizovaný dizajn i techniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V štýle A-šestky

Ľahká úprava vizáže je inšpirovaná najnovším Audi A6. Ide najmä o predné svetlomety s diódovou technikou, modifikované tvary oboch nárazníkov a novú grafiku koncových svetiel. V kabíne pribudol nový volant, volič automatickej prevodovky i dekoračné materiály. Konštruktéri uľahčili život vodičovi tým, že zredukovali počet tlačidiel patriacich multifunkčnému rozhraniu MMI. Joystick teraz dopĺňajú štyri tlačidlá, predtým ich bolo osem.

SkryťVypnúť reklamu

Nové bezpečnostné systémy dokážu odhaliť únavu vodiča a vyzvať ho, aby si oddýchol, ale aj udržať auto vo zvolenom jazdnom pruhu. Vozidlo pri rýchlostiach do 30 km/h dokonca samo zastaví, ak zistí, že prekážka sa približuje a človek nereaguje. Malo by tak dôjsť k zníženiu počtu nehôd pri pomalom posúvaní sa v kolónach.

Všetky verzie Audi A5 dostali predné blatníky vyrobené z hliníka - kvôli zniženiu hmotnosti. Päťdverový variant A5 Sportback si môžete objednať so štvor- alebo päťmiestnou kabínou.

Turbo alebo kompresor

Nielen BMW postupne vytláča zo svojho portfólia motory s atmosférickým nasávaním. Podobnou taktikou sa riadi aj Audi a vďaka nej prišiel modelový rad A5 o zážihový šesťvalec 3,2 FSI (195 kW/265 k). Nahradil ho kompresorom prepĺňaný trojliter TFSI (200 kW/272 k). Nová generácia turbodúchadlom dopovaného štvorvalca 1,8 TFSI produkuje 125 kW (170 k). V ponuke zostáva aj turbomotor 2,0 TFSI (155 kW/211 k).

SkryťVypnúť reklamu

Vznetové agregáty sú na výber dva: 2,0 TDI (103 kW/140 k) a 3,0 TDI, naladený na výkon 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Paletu neskôr rozšíri motorizácia 3,0 TDI Clean Diesel so selektívnou katalytickou redukciou, v predstihu plniaca emisnú normu Euro6.

S nástupom modernizácie sa s atmosférickým motorom musí rozlúčiť aj kupé Audi S5. 4,2-litrový osemvalec FSI (260 kW/354 k) totiž pod jeho kapotou nahradil prepĺňaný trojlitrový šesťvalec 245 kW (333 k).

Výrobca zatiaľ nespomenul najrýchlejšie Audi RS5, ktoré doteraz využívalo atmosférický osemvalec 4,2 FSI (331 kW/450 k).

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 018
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 239
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 985
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 988
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 546
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 451
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 252
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  2. Ján Bilohuščin: Prečo je najodbornejšia a najslušnejšia opozícia vnímaná ako slabá?
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (6. - 12.6.1925)
  4. Rado Surovka: Potrava, alebo otrava ?
  5. Martin Fronk: Básnik s mečom aj perom: Prečo sa renesančný rebel usadil na Modrom Kameni?
  6. Vladimír Hatara: Fico v duchu dobre vie...
  7. Miroslav Ferkl: Kde je mamička?
  8. Dušan Koniar: Hitlerov Kommandobefehl a drony nad Irkutskom
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 155
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 455
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 879
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 866
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 873
  6. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 8 526
  7. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 674
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 695
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu