SME

Audi A5: facelift a koniec atmosférických motorov

Predná časť Audi A5 vďaka modernizácii pripomína väčšiu A-šestku. Z ponuky motorizácií definitívne vypadli atmosférické verzie. Prepĺňaný agregát dostal aj športový variant S5.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Modelový rad Audi A5 sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, čo je spravidla pravý čas na omladzovaciu kúru. Ingolstadtské kupé s dvomi i piatimi dverami a kabriolet dostali modernizovaný dizajn i techniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V štýle A-šestky

Ľahká úprava vizáže je inšpirovaná najnovším Audi A6. Ide najmä o predné svetlomety s diódovou technikou, modifikované tvary oboch nárazníkov a novú grafiku koncových svetiel. V kabíne pribudol nový volant, volič automatickej prevodovky i dekoračné materiály. Konštruktéri uľahčili život vodičovi tým, že zredukovali počet tlačidiel patriacich multifunkčnému rozhraniu MMI. Joystick teraz dopĺňajú štyri tlačidlá, predtým ich bolo osem.

SkryťVypnúť reklamu

Nové bezpečnostné systémy dokážu odhaliť únavu vodiča a vyzvať ho, aby si oddýchol, ale aj udržať auto vo zvolenom jazdnom pruhu. Vozidlo pri rýchlostiach do 30 km/h dokonca samo zastaví, ak zistí, že prekážka sa približuje a človek nereaguje. Malo by tak dôjsť k zníženiu počtu nehôd pri pomalom posúvaní sa v kolónach.

Všetky verzie Audi A5 dostali predné blatníky vyrobené z hliníka - kvôli zniženiu hmotnosti. Päťdverový variant A5 Sportback si môžete objednať so štvor- alebo päťmiestnou kabínou.

Turbo alebo kompresor

Nielen BMW postupne vytláča zo svojho portfólia motory s atmosférickým nasávaním. Podobnou taktikou sa riadi aj Audi a vďaka nej prišiel modelový rad A5 o zážihový šesťvalec 3,2 FSI (195 kW/265 k). Nahradil ho kompresorom prepĺňaný trojliter TFSI (200 kW/272 k). Nová generácia turbodúchadlom dopovaného štvorvalca 1,8 TFSI produkuje 125 kW (170 k). V ponuke zostáva aj turbomotor 2,0 TFSI (155 kW/211 k).

SkryťVypnúť reklamu

Vznetové agregáty sú na výber dva: 2,0 TDI (103 kW/140 k) a 3,0 TDI, naladený na výkon 150 kW (204 k) a 180 kW (245 k). Paletu neskôr rozšíri motorizácia 3,0 TDI Clean Diesel so selektívnou katalytickou redukciou, v predstihu plniaca emisnú normu Euro6.

S nástupom modernizácie sa s atmosférickým motorom musí rozlúčiť aj kupé Audi S5. 4,2-litrový osemvalec FSI (260 kW/354 k) totiž pod jeho kapotou nahradil prepĺňaný trojlitrový šesťvalec 245 kW (333 k).

Výrobca zatiaľ nespomenul najrýchlejšie Audi RS5, ktoré doteraz využívalo atmosférický osemvalec 4,2 FSI (331 kW/450 k).

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  2. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  3. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  4. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  5. Eva Bachletová: Naše svetlo
  6. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  7. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  8. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 102
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 875
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 565
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 351
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 196
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 726
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 826
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu