SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

„Všetci nám predpovedali pokles, ale my naďalej rastieme“

V automobilke Hyundai sa v poslednom čase veľa deje. Zmenili slogan, zatrúbili do útoku v strednej triede a to ešte stále nie je všetko. O budäcnosti značky sme sa rozprávali s Allanom Rushforthom.

(Zdroj: Hyundai)

V automobilke Hyundai sa v poslednom čase veľa deje. Zmenili slogan, zatrúbili do útoku v strednej triede a to je ešte stále ticho pred búrkou v porovnaní s modelovou ofenzívou, ktorú pripravujú na najbližšie dva roky a ktorú štartuje práve predstavená vlajková loď i40.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

LARVIK. O budúcnosti značky na našom kontinente nám v neformálnej atmosfére bielej noci na pobreží nórskeho prístavného mesta Larvik počas jazdnej prezentácie modelu i40 rozprával Allan Rushforth, viceprezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Europe.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Môžete v krátkosti vysvetliť pointu nového slogana Hyundai „Nové myslenie. Nové možnosti“?

Museli sme sa posunúť ďalej. Keď sme začínali, náš úspech spočíval v ponuke áut vysokej kvality s prelomovou hodnotou za nízku cenu. Úspech značky Hyundai v posledných rokoch je tiež výsledkom vstupu na nové trhy, budovania nových fabrík po celom svete a aby som bol úprimný, veľmi ma teší, že naše podnikanie s autami sa úspešne posunulo z obchodovania založeného predovšetkým na cene k obchodu založenom na hodnote produktu.

Teraz dozrel čas postúpiť na ďalšiu úroveň a pokúsim sa na to veľmi opatrne použiť slovo prémium. To znamená, že našej značke musíme vdýchnuť vyššiu pridanú hodnotu, aby sme boli schopní investovať do ďalších produktov a vstupovať v budúcnosti do nových segmentov.

SkryťVypnúť reklamu

Proces, akým budeme v budúcnosti uvádzať nové produkty na trh bude úplne iný ako v minulosti. Musíme dodať značke viac emócií. Chceme ponúkať modely, ktoré si klientov získajú už na prvý pohľad a oni si ich kúpia, pretože sa im páčia a nie preto, že sú lacné.

„Nové myslenie. Nové možnosti.“ Je slogan, ktorý sumarizuje o čom naša značka je a akou by sme ju chceli mať v budúcnosti - jednoduchšie napredujúca, priamočiara inovatívna a kreatívna.

Ako chcete urobiť značku Hyundai viac emotívnou? Slovo emócie a prémiovosť používajú v poslednom čase aj predstavitelia iných, v minulosti ľudových značiek ako napr. Škoda a Citroën. Navyše športovejšou a teda aj emotívnejšou v rámci koncernu Hyundai je Kia....

12_hyun_big.jpgJe to celkom jednoduché. Odpoveď vám dajú naše autá. Keď som začínal v tejto firme pred štyrmi rokmi, predávali sme modely Atos, Getz, Sonata a pozrite sa na našu dnešnú modelovú skladbu - i40, ix35 a ix20 sú výsledkom nášho štylistického jazyka, ktorý nazývame fluidický dizajn.

SkryťVypnúť reklamu

Skvelý dizajn robí naše autá atraktívnejšími, vyvoláva v ľuďoch túžbu posadiť sa do nich, jazdiť v nich a vlastniť ich už nielen preto, že sú najdostupnejšie v segmente. Začali sme ponúkať autá s dobrým pomerom ceny a hodnoty, nízkymi emisiami a zároveň atraktívne po dizajnérskej stránke.

Nemyslíte si, že je trochu kontraproduktívne, aby dve značky jedného koncernu ponúkali rovnaké modely ako Hyundai ix35/Kia Sportage a súperili medzi sebou ako dvaja najvážnejší konkurenti?

Myslím si, že zdravá konkurencia je jednou z ciest rastu, ale tiež produktové stratégie značiek Kia a Hyundai sú výrazne rozdielne pri modeloch i30 a cee´d ako v prípade globálnych modelov ix35 a i40.

Mám zato, že sme dosiahli významnú diferenciáciu produktov, ktorá nám pomohla oveľa jednoduchšie dosiahnuť zaujímavé celosvetové predajné čísla.

SkryťVypnúť reklamu

Sportage a ix35 sú dobrým príkladom globálnych modelov, ktoré číslami predaja hravo vrátili investície do rozdielnych interiérov, textílií a odlišne naladených motorov a podvozkov. V podmienkach výlučne európskych modelov ako ix20 a Venga sa návratnosť investícií dosahuje oveľa ťažšie, preto sa tiež ťažšie presadzuje čo najväčšia diferenciácia.

Pri ix20 a Venge sme sa veľa naučili a som presvedčený, že globálne modely ix35 a Sportage si navzájom môžu pomôcť k úspechu a spolu dosiahnuť pre koncern veľký trhový podiel v segmente SUV.

Typickým zákazníkom modelu i40 je pre vás muž vo veku 40 až 45 rokov, obvykle s deťmi a často využívajúci auto na podnikanie aj cestovanie s rodinou. To je dôvod, prečo ste v Európe uviedli ako prvý kombík a až potom bude nasledovať sedan?

SkryťVypnúť reklamu

Nie. Ak sa pozeráme na európsky trh, tak viac ako polovica, myslím že je to asi 62%, tvoria kombíky. Ale už polovica14_hyun_big.jpg európskeho trhu je príjemné číslo. V niektorých krajinách, napríklad v Nemecku, je tento podiel ešte väčší – 75 až 80%.

Bol to spôsob ako čo najrýchlejšie naštartovať naše predaje v tomto segmente a opačnou stratégiou uvedenia oboch karosárskych verzií si získať väčšiu pozornosť.

Model i40 perfektne kombinuje štyri prvky, ktoré reprezentujú základné hodnoty značky Hyundai: praktickosť, výkon, účinnosť a dizajn. Naši dizajnéri a konštruktéri vytvorili automobil, zhmotňujúci to, čo európski zákazníci hľadajú v strednej triede.

Zmení podľa vás i40 trh strednej triedy v Európe, tak ako sa to podarilo i30 a ix35?

Podľa mňa viac zmení nás, než samotný trh alebo zákazníka, teda vnímanie našej značky z pohľadu zákazníka. Objektívne treba priznať, že s modelom Sonata sme doposiaľ neboli silným súperom pre našich konkurentov v tomto segmente na európskom trhu.

SkryťVypnúť reklamu

Každý majiteľ modelu i40 bude pre nás víťazstvom a veríme, že viac ako polovica z nich budú flleetoví klienti prichádzajúci od konkurencie. Zároveň to bude pre nás veľký test, či sme schopní uspokojiť nároky a požiadavky klientov, ktorí v minulosti nikdy neprišli so značkou Hyundai do kontaktu.

13_hyun_big.jpg

Akým smerom sa bude rozvíjať modelové portfólio značky? Pred dvoma rokmi na tlačovej konferencii pred autosalónom vo Frankfurte ste avizovali tri nové vany. Jedným z nich je ix20. Kde sú ďalšie dva?

Povedali sme dva až tri. Jeden máme. Na druhý sa ťažko odpovedá, lebo už dávno tu mal byť. Chceli sme ho uviesť koncom minulého roka, ale problém je, že nevieme nájsť pre neho výrobnú kapacitu.

Všetky naše fabriky sú plne vyťažené. Veľmi ma to mrzí, pretože je to nádherné, fenomenálne auto, ale nevieme nájsť pre neho fabriku.

SkryťVypnúť reklamu

Aké veľké je to auto? Bude to skôr konkurent modelov Touran, Zafira a Grand Scénic alebo je to súper pre Sharan a Galaxy?

Ide o segment C, čiže kompaktný MPV.

A čo tak malé SUV, menšie než ix35? Veľa výrobcov sa teraz zameriava týmto smerom...

Sledujeme tento priestor (úsmev).

Pomaly by ste potrebovali tiež nahradiť svoj najväčší SUV model iX55 a aj Santa Fe má svoj vek...

Výborné otázky, na ktoré vám odpovieme v najbližších troch rokoch.

Oba modely dostanú nástupcu alebo ich nahradíte jedným?

O tom sa práve teraz rozhoduje. Keď ma navštívite na autosalóne vo Frankfurte, budem vám vedieť povedať viac.

Takže, koľko nových modelov môžeme očakávať v najbližšej budúcnosti?11_hyund_big.jpg

Nedávno som to práve počítal. V najbližších dvoch rokoch uvedieme desať úplne nových modelov alebo nových verzií. Modelová ofenzíva je jedným z našich nosných pilierov, na ktorom chceme stavať v najbližších rokoch.

SkryťVypnúť reklamu

Ale rovnako chceme budovať hodnotu značky. Zoberte si napr. uplynulých 15 mesiacov. Všetci očakávali, že naše predaje pôjdu dolu, my sme však naopak ďalej rástli, aj napriek kríze.

Nepadli sme vďaka dvom faktorom. Prvým je model ix35. Očakávali sme, že vlani predáme asi 30.000 kusov a dostali sme viac než 100.000 objednávok. Ďalším faktorom je model i30, ktorého odbyt päť rokov neustále rastie.

Aké sú teda vaše obchodné ambície na najbližšie roky?

V roku 2008 sme mali 1.8% trhový podiel, predvlani 2.4%, vlani 2.6% a tento rok chceme dosiahnuť 3%. To aj napriek nášmu predpokladu, že celoeurópsky trh sa tento rok zmenší o 2,7% na 13,4 mil áut.

My tu proste chceme tento rok predať 400.000 vozidiel. V strednodobom horizonte, teda do roku 2013 chceme náš podiel zvýšiť na 5% a odbyt z vlaňajších 358.284 na 500.000 áut, čo je nárast o 40%.

SkryťVypnúť reklamu

Ako mienite tento ambiciózny plán uskutočniť?

15_hyun_big.jpg Najväčšiu úlohu v ňom zohrá náš európsky závod v Nošoviciach, kde teraz vyrábame 200.000 áut ročne. Od 1. júla t. r. sme tam už presunuli výrobu veľmi žiadaného modelu ix35 zo závodu Kia Motors v Žiline a naopak na Slovensko sme odsťahovali produkciu malého MPV Venga.

Do konca tohto roka. tak zvýšime produkciu v Nošoviciach na plánovaných 300.000 áut, čím už 60% našich modelov predávaných v Európe bude pochádzať z ČR.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 433
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 794
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 845
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 166
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 888
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 546
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 290
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


15 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 11 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 8 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 486
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 108
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 117
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 073
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 493
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu