NOVINKY

Nové Porsche 911 upúta už pred premiérou. Prevodovkou i požiarom

Aj keď ju predstavia až v septembri, záujem budí už dnes. Podľa prvých informácií bude nová deväťstojedenástka komfortnejšia a použiteľnejšia v každodennej premávke.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Kritici ho kvôli motoru umiestnenému za zadnou nápravou spočiatku pokladali za nebezpečné. Dnes je Porsche 911 synonymom športového auta. Nečudo, že príchod každej jeho novej generácie je podrobne sledovaný verejnosťou i médiami.

Stuttgartská automobilka otvorí novú kapitolu deväťstojedenástky už v septembri, kedy na frankfurtskom autosalóne odhalí jej šieste vydanie s kódovým označením 991.

Evolúcia známych tvarov

Podobu novinky síce výrobca tají, zverejnil však aspoň video z testovania kamuflovaných prototypov v Južnej Afrike. Je jasné, že základné tvary karosérie, ktorých predobrazom bol kedysi Volkswagen Chrobák, zostali zachované. Preto po stránke dizajnu čakajme skôr evolučné zmeny.

Viac zaujímavostí sa týka techniky. Nové Porsche 911 dostalo - v porovnaní s predchodcom - až o 100 mm dlhší rázvor osí kolies a zároveň kratšie previsy. Z desiatich centimetrov navyše ťaží priestorová ponuka v kabíne. Automobilka ale k natiahnutiu rázvoru pristúpila najmä preto, aby sa do útrob auta perspektívne zmestil hybridný poháňací systém. Hybridná deväťstojedenástka je zatiaľ pomerne vzdialenou budúcnosťou. Porsche ju predstaví v roku 2016.

Na spotrebu hľadia aj športové autá

V ponuke samozrejme budú tradičné ploché šesťvalce s objemami 3,4 až 3,8 litra. Základná Carrera údajne dosiahne výkon 257 kW (350 k). Ani Porsche si dnes nedovolí hltať desiatky litrov benzínu a do ovzdušia vypúšťať kilogramy emisií. Medzi vrcholy snahy konštruktérov, znížiť spotrebu paliva a produkciu škodlivín, patria sedemstupňové prevodovky. Sedem stupňov má totiž nielen automat PDK, ale aj klasická manuálna prevodovka.

Extrémne dlhý siedmy prevodový stupeň stlačí apetít motora pri jazde vysokými rýchlosťami po diaľnici. Porsche 911 tak bude opäť o čosi použiteľnejšie v každodennej premávke. Zásluhou množstva ďalších úprav sa auto môže pochváliť o 12 až 15 percent nižšou spotrebou (v závislosti od verzie).

Zamerané na komfort

Väčší podiel vysokopevnostných ocelí v skelete karosérie prispelo k zvýšeniu jej tuhosti. Hliníková strecha, dvere či kapota majú za úlohu zredukovať hmotnosť vozidla.

Porsche síce interiér na videu skrýva, fotografie prototypov však už dávnejšie odhalili, že palubná doska modelu 911 991 dostala tvary podobné Panamere či SUV Cayenne. Premiéru v sériovej výbave absolvuje elektrická parkovacia brzda. Systém Launch Control bude v ponuke pre varianty s automatickou prevodovkou i manuálom.

Príliš horúca novinka

Aj Porsche 911 občas musí bojovať s negatívnou reklamou. Tú mu spravil požiar jedného z prototypov. Jeho motorový priestor pri bežnej testovacej jazde neďaleko nemeckého Steineggu zachvátili plamene a podľa vyjadrení zasahujúcich hasičov, auto v priebehu pätnástich minút úplne zhorelo.

Výrobca na margo incidentu uviedol, že šlo o verziu určenú pre čínsky trh. Vrak mal byť podrobený expertíze. Porsche sa viac k prípadu nevyjadrovalo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  2. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  3. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  5. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  6. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  7. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  8. Modern luxury next to the Blue Church
  9. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 228
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 747
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 864
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 148
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 648
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 642
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 356
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 204
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 075
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 054

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Migračná kríza sa skončila, policajné kontroly za hranicami nie

Rakúska polícia stále náhodne kontroluje.

DOMOV

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka požiadať o blok.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.