TEST: Isuzu N35 je kamión medzi dodávkami

Isuzu N35 vyzerá ako malé nákladné auto a pritom sa radí medzi dodávky. Predčí ich objemným priestorom, ale nie v spotrebe a komforte. Ideálne auto na ľahké a veľké veci, prípadne pre niekoho na zážitok z jazdy.

Isuzu N35 vyzerá ako malé nákladné auto. Najmä rozmermi najväčšia možná nadstavba a strešný spojler robia z malého veľké nákladné auto.(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, NOWY TARG. Deti z mesta majú zážitok, ak môžu na dedine nakŕmiť králika, pritom dedinské deti to považujú za sotva povšimnutiahodnú až otravnú vec. Podobne to vyzerá ak dennodenne skúšate osobné autá a na dodávku alebo malé nákladné auto si nájdete čas iba občas.

Čo je pre profesionálneho zásobovača bežná rutina a nudná drina je v redakčnom teste Isuzu zážitkom. Jazda s Isuzu N35 bola teda skôr spestrením a priblížením života vodiča profesionála, než skutočným testom.

Navyše bol to dosť drahý test, pretože v tom týždni bolo treba kúpiť nábytok a materiál na novú kúpeľňu, ktorá vraj bude v podkroví.

Model N35 prekvapí v prvom rade celkovou hmotnosťou 3500 kilogramov, ktorá ho radí nie medzi nákladné, ako by sa dalo podľa zovňajšku čakať, ale medzi malé úžitkové dodávky. Majiteľ nepotrebuje na prevádzku mýto, lebo si vystačí s bežnou diaľničnou známkou.

36_odkl_pr.JPG Najviac osobných vecí, vrátane tašky alebo fliaš, sa vmestí za predné sedadlá

Samozrejme, rozmery najväčšej možnej nadstavby so šírkou až 2,5 metra predurčuje Isuzu na prepravu objemných a nie ťažkých vecí, pretože užitočné zaťaženie je len 1395 kilogramov pri podvozku s kabínou. Koľko krát sa však stane, že treba sťahovať nábytok alebo iné objemné a nie ťažké predmety. Presne na ich prevoz je Isuzu N35 určené.

Počas celého testu sa Isuzu nevyhlo podvedomému porovnaniu so zavedenými dodávkovými autami, ktoré dnes poznáme, pretože im má konkurovať. Veľkosťou nákladného priestoru sa mu to plne darí, avšak je jednoduchšie otvoriť zadné plechové dvere ako „odplachtovať“ nákladný priestor Isuzu.

Nadstavba s plachtou favorizuje Isuzu do role dopravcu veľkých nákladov na dlhé cesty s možnosťou uzavretia predpísanou plombou. Na rozvoz a časté zastávky je rozhodne lepšia plechová skriňa. Nám prišlo Isuzu N35 vhodné na sťahovanie.

Kabína poslúži dvom

Krátka kabína má dve plnohodnotné a jedno, povedzme núdzové sedadlo pre tretieho pasažiera v strede. Z pohľadu vodiča ide o koncept posedu v nákladnom aute s mechanicky odpruženým kreslom. Mohlo by mať výraznejší tvar a lepšie nastaviteľnú bedrovú opierku.

32_vodic.JPG
Kabína ponúka dve plnohodnotné miesta vybavené pásmi a strážené airbagmi.

Je pravda, že tento plochý tvar uľahčuje nastupovanie, ale podvozok N35 dokáže predsa viac ako bežný nákladiak a tým pádom potrebuje vodič väčšiu oporu v zákrutách.

Nevieme presne aký prístrojový panel majú konkurenčné autá, ale ten v N35 je vysoko účelný a veľmi jednoduchý. Možno by si plasty a detaily zaslúžili viac pozornosti , pretože nie všetky detaily sú presne dopasované ako býva zvykom v osobných autách.

31_klima.JPG

Testovanému Isuzu N35 klimatizácia chýbala, čo samozrejme znížilo komfort práce za volantom, avšak šetrí to do istej miery zdravie.

Ťahá na dvojke

Isuzu deklaruje kvalitu svojich motorov vo všetkých materiáloch a okrem výdrže sa pýši produkciou v miliónoch kusov a pre rôzne značky. Testovaný trojliter má na papieri výkon 110 kW (150 k) a ponúka krútiaci moment 375 Nm už pri 1600 otáčkach.

Výkon kulminuje pri 2800, kde tiež vrcholí aj krútiaci moment. V praxi to vodič cíti rovnako, pretože nad 2500 nemá význam motor točiť. Jeho veľkou devízou je spotreba. Hoci sme viezli náklad iba na ceste z Nového Targu na stredné Slovensko, trinásťlitrová spotreba nám príde ako veľmi dobrá. Zvlášť ak malo auto najazdených len 3000 kilometrov.

37_radenie.JPG Kulisa radenia v opačnom garde ako sme zvyknutí, avšak väčším problémom bolo ťažšie radenie. Rýchlostné stupne treba radiť pomaly a vtedy to ide celkom ľahko. Tempo radenia ako z osobného auta tu neobstojí.

Päťstupňovú prevodovku dimenzovali na plné zaťaženie lebo jednotka je naozaj veľmi krátka a sprevodovaná najmä do sily. Obyčajne sa stačí pohýnať na dvojke.

Kulisa manuálne ovládanej prevodovky možno potrebuje čas, aby si sadla, pretože radenie išlo ťažšie ako sme čakali avšak na systém dlhých lanovodov, ktoré sú tam kvôli vyklápaniu kabíny sa to dá akceptovať. Našli sme si spôsob na ľahké radenie a to pomalším pohybom. Pekne počkať, aby jedno do druhého do seba zapadlo a najmä vždy cez neutrálnu polohu.

Prázdny poskakuje

Motor s ľahkosťou zvláda hmotnosť auta a dokáže Isuzu pomerne svižne rozbiehať. To kladie pomerne veľké nároky na dvojokruhové hydraulické brzdy s podtlakovým posilňovačom.

Aby sme nemuseli siahnuť na ich maximum pri dlhom klesaní z horských priechodov sme brzdili hlavne motorom a výfukovou brzdou. Ručná brzda účinkuje na spojovací hnací hriadeľ a tým pádom na zadné kolesá.

35_oko.JPG Namontovaná nadstavba má v podlahe vysúvateľné oká na prichytenie nákladu. Odvedú dobrú službu, akurát by mali mať lepšie spracovaný povrch.

Vďaka umiestneniu kolies za vodičom a relatívne veľkému, vyše metrovému previsu vpredu je stopový priemer otáčania iba 9,8 m a obrysový 11 metrov. Prehnane možno povedať, že kolesá možno vytočiť do pravého uhla.

Jazda s prázdnym nákladiakom je nielen finančne neefektívna, ale hlavne nekomfortná. Akonáhle sme v Poľsku naložili nábytok a iné zariadenie a auto zaťažili, jazdné vlastnosti zadnej nápravy z listovými perami sa zlepšili.

Pri objednávaní nadstavby prediskutujte s dodávateľom Isuzu zavesenie spätných zrkadiel, pretože montáž širšej nadstavby si vyžaduje zmenu štandardného uchytenia na rozšírené, čo značka ponúka.

33_vodic.JPG Dvere otvorené do pravého uhla uľahčujú nastupovanie, ak je priestor na ich plné otvorenie. Po otvorení odkryjú schodík na nastupovanie, ktorý inak nevidieť.

Nemajú to ľahké

Pri občasnom šoférovaní vozidiel tohto druhu si nemôžeme ani len trúfnuť výsledne hodnotiť vozidlo, pretože nám chýbajú skúsenosti, ktoré majú šoféri nákladných áut z dennodennej premávky.

Tisíc kilometrov v kabíne nákladnej koncepcie stačilo na to, aby sme si opäť raz vážili prácu všetkých šoférov, čo každý deň brázdia cesty s naloženým nákladiakom. Stačí sa vliecť horským priechodom a nemať kone ne predbehnutie a už sa nervozita stupňuje. Ešteže Isuzu N35 môže vďaka svojmu zaradeniu jazdiť po diaľnici rýchlejšie ako ostatné nákladné autá.

34_vodic.JPG Pre vodiča nákladných áut bežná poloha, pre vodiča osobáka trochu neobvyklá, avšak relatívne pohodlná. Dodávky sú komfortnejšie, z Isuzu je dobrý výhľad.

Okrem výhody jazdenia bez mýta je ďalším významným plus rýchlosť okolo 110 až 120 kilometrov za hodinu, ktorou Isuzu zvláda diaľnicu.

Isuzu N35 inšpiruje k zamysleniu na tým, kto ho môže šoférovať. Podľa u nás platných noriem, to môže byť človek s vodičským oprávnením skupiny B. Podľa nás by to však mal byť šofér so skúsenosťami s nákladným autom alebo aspoň dlhoročnou praxou za volantom dodávky. Preukaz skupiny B je málo.

Isuzu N35.150 – základné údaje


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 505
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 181
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 144
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 014
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 773
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 531
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 282
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 139
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 481

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bukovský: Doma máme lepšie potraviny než acai či chia

Sme národ, ktorý ľahko prijíma niečo zahraničné ako to svetové. No superpotraviny k nám nemusia cestovať cez celú planétu.

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred 13 rokmi

Víchrica zničila 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.