Zaplavené a údajne vyradené autá naďalej jazdia aj po našich cestách

Niektoré zo zaplavených a údajne vyradených nových áut z talianskeho skladu jazdia po cestách. Aj po Slovenských. A to napriek tomu, že mali byť dávno zošrotované.

Niektoré zo zaplavených a údajne vyradených nových áut z talianskeho skladu jazdia po cestách. Na tento podvod upozorňuje Miroslav Strelec zo spoločnosti Iris Ident, ktorá na Slovensku vykonáva kontrolu originality (KO) vozidiel.

K udalosti došlo vo februári 2009, kedy boli v sklade v Taliansku zaplavené nové motorové vozidlá značky Peugeot a Citroen ešte pred ich uvedením na trh. Tieto autá francúzski výrobcovia vyradili z užívania a vylúčili ich z predaja so zámerom fyzickej likvidácie.

Podľa výrobcov zaplavené motorové vozidlá nevyhovovali požiadavkám stanoveným pre kvalitu a bezpečnosť. "Autorizovaní spracovatelia vo Francúzsku pritom osvedčili, že požadovanú likvidáciu riadne uskutočnili. Prax ale ukázala niečo iné. Na jeseň 2009 sa časť z týchto motorových vozidiel objavila v cestnej premávke v niektorých členských štátoch EÚ, a to aj napriek tomu, že výrobcom neboli nikdy uvedené na trh a určeným autorizovaným spracovateľom starých vozidiel mali byť fyzicky zlikvidované," zdôraznil Strelec.

Zaplavené autá sú aj na Slovensku

Zároveň predpokladá, že na Slovensku sú desiatky takýchto áut.

Ako príklad uvádza situáciu manželského páru z Mengusoviec. Polícia im totiž v júli tohto roka oznámila, že musia dať zošrotovať svoje vozidlo značky Citroen, nakoľko KO potvrdila, že ich auto patrí práve do skupiny vozidiel, ktoré boli pred dvoma rokmi v sklade v Taliansku zaplavené a následne mali byť zošrotované.

Zoznam všetkých predmetných vozidiel poškodených záplavami, vyradených a odovzdaných na likvidáciu sa nachádza aj v informačnom systéme KO na Slovensku. V prípade, ak by sa teda takéto vozidlo objavilo na ktoromkoľvek pracovisku kontroly originality, systém automaticky odhalí, že ide o automobil protiprávne uvedený do premávky na pozemných komunikáciách.

Zaplavené autá z Talianska sa dajú odhaliť ťažko

Problém je však podľa Strelca v tom, že KO sa nevykonáva na jednotlivo dovezené nové autá, ale len na ojazdené. Ojazdeným vozidlom je také, u ktorého odo dňa dátumu jeho prvého prihlásenia do evidencie vozidiel uplynulo viac ako šesť mesiacov alebo ktoré najazdilo viac ako 6000 kilometrov.

Stačí čestné vyhlásenie, že ide o automobil spĺňajúci tieto kritériá a vozidlo sa na Slovensku kontrole originality vyhne. "Spomínané zaplavené vozidlá ale neboli pred ich dovozom na Slovensko registrované v žiadnej evidencii vozidiel, a preto išlo o jednotlivo dovezené nové autá, ktoré KO žiaľ nepodliehajú," vysvetľuje Strelec.

Od júna 2010 je zavedený nový druh KO administratívna kontrola originality, ktorá sa však zatiaľ neuplatňuje. "Ak by sa administratívna KO vzťahovala na jednotlivo dovezené nové vozidlá, uvedený automobil by bol odhalený. Takto sa ale vozidlá dostali do evidencie a polícia majiteľov dodatočne postupne informuje," dodal Strelec.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. 7 top cyklotrás zo severu na juh
  2. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  3. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  4. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  7. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  8. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  9. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  10. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 9 771
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 527
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 749
  4. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 401
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 5 983
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 638
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 4 702
  8. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 098
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 422
  10. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 2 327

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Na prvého mája hádzal po súdruhoch vajcia. Trafil a šiel sedieť do Ilavy

Vladimír Červeň sa už odmalička do sveta budovateľských hesiel a komunistického blahobytu obohnaného ostnatým drôtom nehodil.

KOMENTÁRE

Z celého sveta: Ako sa karikaturisti smiali z Donalda Trumpa

Karikatúry Trumpa z celého sveta.

KULTÚRA

Slovenskí džezmeni sú skvelí. Chýba im však originalita

Kritika zaznela na odovzdávaní Cien Esprit za najlepší slovenský džezový album.

Neprehliadnite tiež

V jazde pravidelnosti na Slovakiaringu súperili škodovky s peugeotmi a BMW

ESET V4 Historic Cup otvárali staré známe pretekárske tváre.

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop