Diaľnice v Česku vodičom zdražejú

Až 1 500 českých korún (v prepočte 61,77 eura) by mali od 1. januára 2012 zaplatiť vodiči za diaľničnú známku. Zdražie aj mýto, a to až o štvrtinu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Minister dopravy Pavol Dobeš v rozhovore pre Hospodárske noviny povedal, že tak posilní rozpočet potom, čo na dopravu nezískal požadovaných 14 miliárd viac než v tomto roku, ale len štyri, napísal portál idnes.cz.

"Počítame s tým, že mýto od budúceho roku zdražíme o štvrtinu. Zdražíme aj diaľničné známky, ešte analyzujeme, či o 100, 200, alebo 300 korún," uviedol Dobeš. Jeho úradníci ale podľa denníka počítajú sa zdražením na hornej hranici.

"Predpokladáme, že zdraženie diaľničných známok nám prinesie 700 miliónov korún navyše," spresnil námestník ministra Lukáš Hampl. V praxi to znamená, že každý vodič od januára za diaľničnú známku utratí zhruba o 300 korún (12,35 eura) viac.

Zdraženie mýta by malo posilniť rozpočet o 2 miliardy českých korún (82,4 milióna eur). Od Nového roku tak napríklad cesta kamióna s tromi nápravami medzi Prahou a Brnom vyjde o viac ako 200 korún (8,24 eura) drahšie než tento rok. Dopravcovia s týmto nárastom počítajú. "Ide o pokračovanie dohody medzi nami a ministerstvom dopravy, ktorú sme uzavreli vlani ešte s Vítom Bártom," povedal denníku hovorca združenia dopravcov Česmad Bohemia Martin Felix.

Dobeš zdraženie prvýkrát pripustil minulý týždeň, vtedy o ňom ale hovoril iba ako o možnosti. Potom, čo vláda schválila výdavky a príjmy jednotlivých rezortov, ale musí so zdražením známok a mýta počítať ako s istotou už pre budúci rok.

Vlani utŕžilo Česko za predaj diaľničných známok cez 3 miliardy korún (123,5 milióna eur). Čiastka zaplatená na diaľničných kupónoch pritom predstavovala zhruba polovicu toho, čo vodiči odviedli na elektronickom mýte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 8 200
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 643
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 542
  4. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 846
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 2 476
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 818
  7. Splnený sen 1 208
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 130
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 036
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 961

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Babiš vyhrá, to je jasné. S kým však môže vládnuť?

V piatok a v sobotu sa v Česku konajú voľby do Poslaneckej snemovne.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

KOŠICE KORZÁR

Rodička má po požiari v pôrodnej sále rozsiahle popáleniny

Polícia začala vyšetrovanie.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavia protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.