Diaľnice v Česku vodičom zdražejú

Až 1 500 českých korún (v prepočte 61,77 eura) by mali od 1. januára 2012 zaplatiť vodiči za diaľničnú známku. Zdražie aj mýto, a to až o štvrtinu.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Minister dopravy Pavol Dobeš v rozhovore pre Hospodárske noviny povedal, že tak posilní rozpočet potom, čo na dopravu nezískal požadovaných 14 miliárd viac než v tomto roku, ale len štyri, napísal portál idnes.cz.

"Počítame s tým, že mýto od budúceho roku zdražíme o štvrtinu. Zdražíme aj diaľničné známky, ešte analyzujeme, či o 100, 200, alebo 300 korún," uviedol Dobeš. Jeho úradníci ale podľa denníka počítajú sa zdražením na hornej hranici.

"Predpokladáme, že zdraženie diaľničných známok nám prinesie 700 miliónov korún navyše," spresnil námestník ministra Lukáš Hampl. V praxi to znamená, že každý vodič od januára za diaľničnú známku utratí zhruba o 300 korún (12,35 eura) viac.

Zdraženie mýta by malo posilniť rozpočet o 2 miliardy českých korún (82,4 milióna eur). Od Nového roku tak napríklad cesta kamióna s tromi nápravami medzi Prahou a Brnom vyjde o viac ako 200 korún (8,24 eura) drahšie než tento rok. Dopravcovia s týmto nárastom počítajú. "Ide o pokračovanie dohody medzi nami a ministerstvom dopravy, ktorú sme uzavreli vlani ešte s Vítom Bártom," povedal denníku hovorca združenia dopravcov Česmad Bohemia Martin Felix.

Dobeš zdraženie prvýkrát pripustil minulý týždeň, vtedy o ňom ale hovoril iba ako o možnosti. Potom, čo vláda schválila výdavky a príjmy jednotlivých rezortov, ale musí so zdražením známok a mýta počítať ako s istotou už pre budúci rok.

Vlani utŕžilo Česko za predaj diaľničných známok cez 3 miliardy korún (123,5 milióna eur). Čiastka zaplatená na diaľničných kupónoch pritom predstavovala zhruba polovicu toho, čo vodiči odviedli na elektronickom mýte.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 678
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 802
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 752
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 626
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 866
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 751
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 313
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 265
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 198
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.