Figeľ diaľnici v noci vráti rýchlosť

Obmedzenie rýchlosti na šesťpruhovej diaľnici, ktoré vlani na jeseň zaviedol minister dopravy už v noci platiť nebude.

(Zdroj: Foto: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK, ARCHÍV)

Pôvodný agentúrny článok sme nahradili autorským SME o 15:53.

BRATISLAVA. Obmedzenie rýchlosti na 110 kilometrov za hodinu na šesťpruhovej diaľnici bude o pár týždňov platiť už len počas dňa. Medzi siedmou večer a piatou ráno ceste vrátia pôvodných 130 kilometrov za hodinu.

„Tieto rýchlosti sa netýkajú odbočovacích pruhov na odpočívadlá a v križovatkách, kde je aj teraz rýchlosť jazdy obmedzená na 80 kilometrov za hodinu,“ povedala Denisa Baloghová z policajného prezídia.

O zmenu značenia požiadala Národná diaľničná spoločnosť, prečo zatiaľ nepovedala. V nedeľu má minister dopravy Ján Figeľ (KDH) na diaľnici oznámiť okrem tohto aj ďalšie opatrenia. Dovtedy diaľničiari mlčia. Počas leta stavbári vybudovali aj ďalšie odstavné ostrovčeky, diaľnici stále chýba kompletný odstavný pruh.

Rozhodnutie je dobré

Odborníci zmenu privítali. „V noci je tam oveľa menšia intenzita ako cez deň, takže by tam rýchlosť 130 kilometrov za hodinu nemala byť problematická,“ povedal Ján Čelko, dopravný expert zo Žilinskej univerzity. Rovnako je podľa neho správne obmedzenie na 110 počas dňa.

„Nevidím veľký problém v tom či je tam 110 alebo 130. Väčší je v tom, že je tam nedostatočná kontrola dodržiavania rýchlosti,“ povedal Čelko. Celý úsek je však podľa neho stále veľmi problematický. „Dnes to nie je diaľničná komunikácia, pretože tá jednoznačne vyžaduje odstavný pruh.“

Odstavných plôch je podľa dopravného experta Jozefa Drahovského už teraz toľko, ako býva zvykom pri diaľniciach bez odstavných pruhov aj vo svete . „Následkom tohto môžu opätovne zvýšiť rýchlosť. Hodnotím to ako dobrý krok,“ povedal Drahovský. Najvážnejšie nehody doteraz podľa neho spôsobil nedodržaný odstup medzi autami počas dňa.

Nehôd ubudlo

Na 25 kilometrovom úseku medzi Bratislavou a Sencom bolo za prvý rok po spustení troch pruhov 130 nehôd, po zavedení maximálnej rýchlosti 110 ich bolo 72. Priemerne to za posledné mesiace vychádza na osem nehôd mesačne, teda o necelé tri menej ako pred obmedzením rýchlosti.

Archívne video zo spúšťania obmedzenej rýchlosti

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 363
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 818
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 446
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 962
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 891
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 703
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 570
  10. Slováci triedia lepšie 1 198

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.