NOVINKY

Nový Lexus GS si trúfa na Audi, BMW i Mercedes

Štvrtá generácia Lexusu GS chce potenciálnym zákazníkom zamotať hlavu odvážnejším dizajnom, ale aj tromi typmi pohonu. K dispozícii bude zážihová, vznetová verzia i hybrid.

(Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Silný nemecký trojlístok prémiových značiek nedávno obmenil svojich zástupcov vo vyššej strednej triede. Najprv prišiel nový Mercedes-Benz triedy E, potom BMW 5 a nedávno Audi A6. Lexus zostal so svojim modelom GS trochu v ústraní. Na výslnie ho má vyniesť nová generácia.

Odvážnejší

Premiéru novinky Japonci rozdelia na dve časti. V auguste bude predstavená americkým zákazníkom na podujatí Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach. Európania sa dočkajú v septembri na frankfurtskom autosalóne.

Nová karoséria je zatiaľ zahalená kamuflážou, ale základné tvary naznačujú, že proporcie GS-ka zostanú medzigeneračne zachované. Dizajn zovňajšku bude inšpirovaný štúdiou LF-Gh. Lexus chce prilákať nových mladých zákazníkov, preto niektoré konzervatívne krivky nahradia extravagantnejšie a športovejšie detaily. Týka sa to najmä členitejšieho predného nárazníka a masky chladiča. Realitu definitívne spoznáme o niekoľko týždňov.

Hybrid i diesel

Luxusná odnož Toyoty si svoj imidž zakladá najmä na hybridnej technológii. Kombinácia zážihového agregátu a elektromotora nebude chýbať ani pod kapotou nového Lexusu GS. 3,5-litrový šesťvalec spojený s elektrickou poháňacou jednotkou má dokonca predstavovať vrcholnú verziu, ktorá uspokojí aj zákazníkov bažiacich po osemvalci. Ten k dispozícii nebude.

Zato premiérovo sa pod kapotou GS-ka objaví turbodiesel, ale až v roku 2013. Základnou motorizáciou bude benzínový šesťvalec s objemom 2,5 litra.

Menej kilogramov

Urobiť auto športovejším a príťažlivejším, to nebola úloha iba pre dizajnérov. S rovnakým zadaním sa museli popasovať technici. Podľa prvých informácií im prácu sťažil fakt, že nový Lexus GS zdieľa podvozkovú platformu s predchodcom. Nové je vraj naladenie pruženia, vpredu i vzadu. Odľahčovacia kúra priniesla zníženie hmotnosti auta v priemere o 71 kilogramov.

Nástup výlučne športovej verzie GS-F je otázny. Zato s možnosťou doobjednania športovo ladeného paketu F-Sports predbežne môžeme rátať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 550
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 940
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 545
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 031
  5. Kam do tepla v januári? 2 497
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 375
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 363
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 198
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 321
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 094

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.