BRATISLAVA. Silný nemecký trojlístok prémiových značiek nedávno obmenil svojich zástupcov vo vyššej strednej triede. Najprv prišiel nový Mercedes-Benz triedy E, potom BMW 5 a nedávno Audi A6. Lexus zostal so svojim modelom GS trochu v ústraní. Na výslnie ho má vyniesť nová generácia.
Odvážnejší
Premiéru novinky Japonci rozdelia na dve časti. V auguste bude predstavená americkým zákazníkom na podujatí Concours d'Elegance v kalifornskom Pebble Beach. Európania sa dočkajú v septembri na frankfurtskom autosalóne.
Nová karoséria je zatiaľ zahalená kamuflážou, ale základné tvary naznačujú, že proporcie GS-ka zostanú medzigeneračne zachované. Dizajn zovňajšku bude inšpirovaný štúdiou LF-Gh. Lexus chce prilákať nových mladých zákazníkov, preto niektoré konzervatívne krivky nahradia extravagantnejšie a športovejšie detaily. Týka sa to najmä členitejšieho predného nárazníka a masky chladiča. Realitu definitívne spoznáme o niekoľko týždňov.
Hybrid i diesel
Luxusná odnož Toyoty si svoj imidž zakladá najmä na hybridnej technológii. Kombinácia zážihového agregátu a elektromotora nebude chýbať ani pod kapotou nového Lexusu GS. 3,5-litrový šesťvalec spojený s elektrickou poháňacou jednotkou má dokonca predstavovať vrcholnú verziu, ktorá uspokojí aj zákazníkov bažiacich po osemvalci. Ten k dispozícii nebude.
Zato premiérovo sa pod kapotou GS-ka objaví turbodiesel, ale až v roku 2013. Základnou motorizáciou bude benzínový šesťvalec s objemom 2,5 litra.
Menej kilogramov
Urobiť auto športovejším a príťažlivejším, to nebola úloha iba pre dizajnérov. S rovnakým zadaním sa museli popasovať technici. Podľa prvých informácií im prácu sťažil fakt, že nový Lexus GS zdieľa podvozkovú platformu s predchodcom. Nové je vraj naladenie pruženia, vpredu i vzadu. Odľahčovacia kúra priniesla zníženie hmotnosti auta v priemere o 71 kilogramov.
Nástup výlučne športovej verzie GS-F je otázny. Zato s možnosťou doobjednania športovo ladeného paketu F-Sports predbežne môžeme rátať.
Autor: fg