GARÁŽ

Lada 2107 ide do dôchodku. Koncom roka zastavia jej výrobu

Ťažko uveriť, že auto, ktorého technický základ pochádza zo 60. a 70. rokov minulého storočia, je v Rusku stále obľúbené. Jeho kariéra v Togliatti však po predstavení nástupcu čoskoro skončí.

(Zdroj: AvtoVaz)

BRATISLAVA. V roku, keď automobilka AvtoVaz oslavuje 45. výročie svojho založenia, skončí výroba jej historicky najdôležitejšieho modelu. Lada 2107 je síce iba modernizovaná verzia Fiatu 124 z prelomu šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov minulého storočia, no Rusi ju napriek tomu milujú. Dokonca tak, že ešte aj vlani bola najpredávanejším novým osobným automobilom v tejto krajine s odbytom 136 006 kusov.

Stále obľúbená

Nečudo, motoristi 2107-čku obľubujú pre jej robustnú a jednoduchú techniku i nízku cenu. Tá vďaka šrotovnému klesla až na úroveň v prepočte 3900 eur. Fakt, že záujem o toto vozidlo nepoľavuje, dokazuje štatistika predajov na ruskom trhu za prvých šesť mesiacov tohto roka. Lada 2107 si našla 69 500 nových majiteľov.

Jej podstatne modernejší nástupca sa volá Lada Granta a existuje už niekoľko mesiacov. Podľa automobilky tým definitívne padol posledný dôvod na existenciu tohto veterána. AvtoVaz už niekoľkokrát oznamoval ukončenie jeho produkcie. Tentokrát je to vraj už definitívne. Výroba Lady 2107 v Togliatti skončí do konca tohto roka.

Ďalší historik v modelovej palete AvtoVazu - Lada Niva (niekde označovaná ako Lada 4x4) - to má údajne tiež „nahnuté“. V roku 2014 by mal nástupcu dostať aj on.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.