SME

Diaľničný privádzač zo Stupavy otvoria dnes

Nový úsek otvorí dnes prepoludním minister dopravy. Cesta zo Stupavy do Bratislavy sa skráti približne o polovicu, tvrdí ministerstvo.

Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dajú diaľničný privádzač do užívania.Dopravné značenie je pripravené. Popoludní dajú diaľničný privádzač do užívania. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Nový úsek otvoril dnes prepoludním minister dopravy. Cesta zo Stupavy do Bratislavy sa skráti približne o polovicu, tvrdí ministerstvo.

BRATISLAVA. S takmer päťmesačným meškaním dnes spustia do prevádzky dlhoočakávaný diaľničný privádzač pri Stupave. Slávnostne ho otvorili predpoludním.

„O pol jedenástej za prítomnosti ministra dopravy Jána Figeľa (KDH), riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jána Kotuľu aj zhotoviteľov,“ spresňuje hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Pre vodičov bude podľa hovorcu ministerstva privádzač otvorený popoludní.

SkryťVypnúť reklamu

((a))

Skrátenie o polovicu

Približne 20–kilometrovú cestu zo Stupavy do Bratislavy by mal diaľničný privádzač podľa Ľubomíra Tuchschera z ministerstva dopravy výrazne skrátiť.

„Dnes cesta zo Stupavy do hlavného mesta trvá dvadsať minút. Pri využití tejto novej cesty sa Stupavčania dostanú hneď na diaľnicu, a tak sa ich cesta skráti približne o polovicu.“

„Ak všetko pôjde bez dopravnej nehody, mala by sa cesta skrátiť o pomalšiu jazdu cez obce,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Ak však dôjde k dopravnej nehode, je úspora podľa neho nevyčísliteľná, závisí to od toho, kde bude aké zdržanie.

Zjazd za 23 miliónov

Vyše tri kilometre dlhú diaľničnú križovatku, ktorá prepojí diaľnicu D2 s budúcim obchvatom Bratislavy na diaľnicu D4, začali firmy Strabag a Doprastav stavať v máji 2009. Pôvodne mala byť križovatka otvorená už v marci tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Zdržanie spôsobilo nevyhovujúce podložie a vysoká hladina spodnej vody, pre ktoré sa musela meniť tendrová dokumentácia. Tým sa zvýšili celkové náklady z približne 20 na 23 miliónov. V rámci zmien sa podľa hovorcu Národnej diaľničnej spoločnosti Marcela Jánošíka podložie pod križovatkou spevnilo geodoskou.

Trasa diaľničnej križovatky sa začína približne v strede cesty medzi Stupavou a Záhorskou Bystricou. Prechádza mostom ponad diaľnicu D2 a končí sa pri Volkswagene.

stupava_res.jpg

FOTO - TASR

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 833
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 527
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 187
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 120
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 838
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 729
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 137
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 091
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 213
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 693
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 728
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu