Meniace sa značky na diaľnici nepomáhajú často

Bratislavský obchvat riadi premenlivé dopravné značenie málokedy.

BRATISLAVA. Súčasťou diaľnice Bratislava – Trnava má byť inteligentný dopravný systém. Do roku 2014 však jeho stavba nie je v pláne.

Diaľnica TT–BA
  • medzi 5.00 a 19.00 zostáva rýchlosť obmedzená na 110 kilometrov za hodinu, v noci stúpa na 130,
  • obmedzenie zostáva aj počas víkendov.

Aj po víkendovej zmene povolenej maximálnej rýchlosti zostáva premenlivé dopravné značenie podľa odborníkov najlepším riešením.

Aktuálne zmeny schvaľujú, no priebežná regulácia rýchlosti dokáže podľa nich premávku riadiť najlepšie.

Premenlivé značenie dlhodobo funguje na obchvate Bratislavy, povolenú maximálnu rýchlosť však mení zriedka. Najčastejšie používa výstražné značky, ako že na ceste sa vytvorila kolóna. Zmenu môže nariadiť polícia, ale svojho človeka v riadiacom centre nemá. Národná diaľničná spoločnosť aj polícia spoluprácu hodnotia ako dobrú a zmeny nepotrebujú.

„Nie je to dobré, možnosť meniť prednastavené režimy by mali mať aj operátori. Ak sa tvoria kolóny, zmenia režim,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Po viacerých konfliktoch musel nedávno právomoci vymedziť zákon – o všetkom rozhoduje polícia. „Ak by to urobil svojvoľne náš človek a niekto by havaroval, niesli by sme zodpovednosť,“ povedal Marcel Jánošík z NDS.

Operátor môže riadiť len dopravu v tuneli. „Existujú schválené schémy, ktoré môže používať pracovník NDS,“ povedal bratislavský policajný hovorca František Peczár. O zmene musí informovať políciu, ktorá všetko schvaľuje.

„Stačí ísť len do Viedne, premenné dopravné značenie tam riadia senzory,“ povedal Drahovský. Rýchlosť zvyšujú aj znižujú podľa potreby.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.

Dubajský superšport s výkonom 5000 koní je realita, ostane vyhradený pre trať

Do bežnej premávky sa chystá Devel Sixteen s výkonom 2000 a 3000 koní, ukázal sa aj prototyp terénneho vozu 6x6.

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.