SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Meniace sa značky na diaľnici nepomáhajú často

Bratislavský obchvat riadi premenlivé dopravné značenie málokedy.

BRATISLAVA. Súčasťou diaľnice Bratislava – Trnava má byť inteligentný dopravný systém. Do roku 2014 však jeho stavba nie je v pláne.

Diaľnica TT–BA
  • medzi 5.00 a 19.00 zostáva rýchlosť obmedzená na 110 kilometrov za hodinu, v noci stúpa na 130,
  • obmedzenie zostáva aj počas víkendov.

Aj po víkendovej zmene povolenej maximálnej rýchlosti zostáva premenlivé dopravné značenie podľa odborníkov najlepším riešením.

Aktuálne zmeny schvaľujú, no priebežná regulácia rýchlosti dokáže podľa nich premávku riadiť najlepšie.

Premenlivé značenie dlhodobo funguje na obchvate Bratislavy, povolenú maximálnu rýchlosť však mení zriedka. Najčastejšie používa výstražné značky, ako že na ceste sa vytvorila kolóna. Zmenu môže nariadiť polícia, ale svojho človeka v riadiacom centre nemá. Národná diaľničná spoločnosť aj polícia spoluprácu hodnotia ako dobrú a zmeny nepotrebujú.

„Nie je to dobré, možnosť meniť prednastavené režimy by mali mať aj operátori. Ak sa tvoria kolóny, zmenia režim,“ hovorí dopravný analytik Jozef Drahovský.

Po viacerých konfliktoch musel nedávno právomoci vymedziť zákon – o všetkom rozhoduje polícia. „Ak by to urobil svojvoľne náš človek a niekto by havaroval, niesli by sme zodpovednosť,“ povedal Marcel Jánošík z NDS.

Operátor môže riadiť len dopravu v tuneli. „Existujú schválené schémy, ktoré môže používať pracovník NDS,“ povedal bratislavský policajný hovorca František Peczár. O zmene musí informovať políciu, ktorá všetko schvaľuje.

„Stačí ísť len do Viedne, premenné dopravné značenie tam riadia senzory,“ povedal Drahovský. Rýchlosť zvyšujú aj znižujú podľa potreby.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 317
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 783
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 924
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 194
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 307
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 244
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


12 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 8 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 5 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  7. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 484
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 171
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 256
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 484
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu