NOVINKY

Prvé fotografie: revolučná Mazda CX-5

Konečne sa s novou technikou automobilky Mazda nebudeme stretávať iba na propagačných jazdách prototypov. Crossover CX-5 je prvý sériový model, vybavený motormi, prevodovkami i podvozkom Skyactiv.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilka z japonskej Hirošimy niekoľko mesiacov avizovala absolútnu revolúciu v stratégii vývoja automobilov, označenú ako Skyactiv. O novom koncepte stavania skeletov karosérií, podvozkov, prevodoviek a poháňacích jednotiek sme už informovali.

Jeho základnými piliermi sú jednoduchosť, nízka hmotnosť a zároveň tuhosť, ktoré úzko súvisia so spotrebou paliva, aj so zábavou za volantom. V prípade motorov je najdôležitejšie číslo, charakterizujúce kompresný pomer - 14:1. U zážihových jednotiek ide o extrémne vysokú hodnotu, u vznetových o veľmi nízku.

Nový dizajnový štýl

Prvým sériovým modelom, navrhnutým v súlade so stratégiou Skyactiv, je kompaktný crossover CX-5. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Mazda však v predstihu zverejnila jeho prvé fotografie i niekoľko informácií.

Vizáž novinky navrhli v súlade s novým štylistickým jazykom značky Mazda - Kodo. Charakterizuje ho najmä výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už na autách tejto značky zvykli. Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky.

Skyactiv-G a D

Palubnú dosku horizontálne rozdeľuje dekoratívny pás. Dizajnéri sa v interiéri vyhli zbytočným výstrelkom. Všetko - aspoň podľa prvej fotografie - vyzerá byť na svojom mieste.

Fakt, že technika použitá v novom crossoveri je pre Mazdu revolučná, sme už spomenuli. Konkrétne sa pod kapotou objaví nový atmosférický zážihový dvojliter Skyactiv-G a turbodiesel Skyactiv-D, ponúkaný v dvoch výkonových verziách. Presné hodnoty však zatiaľ nepoznáme.

Mazda zatiaľ uviedla iba to, že v prípade vznetového agregátu sa budú emisie CO2,produkované na jeden kilometer, pohybovať pod hranicou 120 g/km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 14 660
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 896
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 758
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 985
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 385
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 351
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 242
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 092

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je to Štefan Harabin v roku 2018?

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.