SME
reklama

Prvé fotografie: revolučná Mazda CX-5

Konečne sa s novou technikou automobilky Mazda nebudeme stretávať iba na propagačných jazdách prototypov. Crossover CX-5 je prvý sériový model, vybavený motormi, prevodovkami i podvozkom Skyactiv.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilka z japonskej Hirošimy niekoľko mesiacov avizovala absolútnu revolúciu v stratégii vývoja automobilov, označenú ako Skyactiv. O novom koncepte stavania skeletov karosérií, podvozkov, prevodoviek a poháňacích jednotiek sme už informovali.

Jeho základnými piliermi sú jednoduchosť, nízka hmotnosť a zároveň tuhosť, ktoré úzko súvisia so spotrebou paliva, aj so zábavou za volantom. V prípade motorov je najdôležitejšie číslo, charakterizujúce kompresný pomer - 14:1. U zážihových jednotiek ide o extrémne vysokú hodnotu, u vznetových o veľmi nízku.

Nový dizajnový štýl

Prvým sériovým modelom, navrhnutým v súlade so stratégiou Skyactiv, je kompaktný crossover CX-5. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Mazda však v predstihu zverejnila jeho prvé fotografie i niekoľko informácií.

Vizáž novinky navrhli v súlade s novým štylistickým jazykom značky Mazda - Kodo. Charakterizuje ho najmä výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už na autách tejto značky zvykli. Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky.

Skyactiv-G a D

Palubnú dosku horizontálne rozdeľuje dekoratívny pás. Dizajnéri sa v interiéri vyhli zbytočným výstrelkom. Všetko - aspoň podľa prvej fotografie - vyzerá byť na svojom mieste.

Fakt, že technika použitá v novom crossoveri je pre Mazdu revolučná, sme už spomenuli. Konkrétne sa pod kapotou objaví nový atmosférický zážihový dvojliter Skyactiv-G a turbodiesel Skyactiv-D, ponúkaný v dvoch výkonových verziách. Presné hodnoty však zatiaľ nepoznáme.

Mazda zatiaľ uviedla iba to, že v prípade vznetového agregátu sa budú emisie CO2,produkované na jeden kilometer, pohybovať pod hranicou 120 g/km.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 289
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 453
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 035
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 332
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu