NOVINKY

Prvé fotografie: revolučná Mazda CX-5

Konečne sa s novou technikou automobilky Mazda nebudeme stretávať iba na propagačných jazdách prototypov. Crossover CX-5 je prvý sériový model, vybavený motormi, prevodovkami i podvozkom Skyactiv.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilka z japonskej Hirošimy niekoľko mesiacov avizovala absolútnu revolúciu v stratégii vývoja automobilov, označenú ako Skyactiv. O novom koncepte stavania skeletov karosérií, podvozkov, prevodoviek a poháňacích jednotiek sme už informovali.

Jeho základnými piliermi sú jednoduchosť, nízka hmotnosť a zároveň tuhosť, ktoré úzko súvisia so spotrebou paliva, aj so zábavou za volantom. V prípade motorov je najdôležitejšie číslo, charakterizujúce kompresný pomer - 14:1. U zážihových jednotiek ide o extrémne vysokú hodnotu, u vznetových o veľmi nízku.

Nový dizajnový štýl

Prvým sériovým modelom, navrhnutým v súlade so stratégiou Skyactiv, je kompaktný crossover CX-5. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Mazda však v predstihu zverejnila jeho prvé fotografie i niekoľko informácií.

Vizáž novinky navrhli v súlade s novým štylistickým jazykom značky Mazda - Kodo. Charakterizuje ho najmä výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už na autách tejto značky zvykli. Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky.

Skyactiv-G a D

Palubnú dosku horizontálne rozdeľuje dekoratívny pás. Dizajnéri sa v interiéri vyhli zbytočným výstrelkom. Všetko - aspoň podľa prvej fotografie - vyzerá byť na svojom mieste.

Fakt, že technika použitá v novom crossoveri je pre Mazdu revolučná, sme už spomenuli. Konkrétne sa pod kapotou objaví nový atmosférický zážihový dvojliter Skyactiv-G a turbodiesel Skyactiv-D, ponúkaný v dvoch výkonových verziách. Presné hodnoty však zatiaľ nepoznáme.

Mazda zatiaľ uviedla iba to, že v prípade vznetového agregátu sa budú emisie CO2,produkované na jeden kilometer, pohybovať pod hranicou 120 g/km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 442
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 892
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 487
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 145
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 021
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 771
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 546
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 320
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.