SME
Pondelok, 6. február, 2023 | Meniny má Dorota

Prvé fotografie: revolučná Mazda CX-5

Konečne sa s novou technikou automobilky Mazda nebudeme stretávať iba na propagačných jazdách prototypov. Crossover CX-5 je prvý sériový model, vybavený motormi, prevodovkami i podvozkom Skyactiv.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Automobilka z japonskej Hirošimy niekoľko mesiacov avizovala absolútnu revolúciu v stratégii vývoja automobilov, označenú ako Skyactiv. O novom koncepte stavania skeletov karosérií, podvozkov, prevodoviek a poháňacích jednotiek sme už informovali.

Jeho základnými piliermi sú jednoduchosť, nízka hmotnosť a zároveň tuhosť, ktoré úzko súvisia so spotrebou paliva, aj so zábavou za volantom. V prípade motorov je najdôležitejšie číslo, charakterizujúce kompresný pomer - 14:1. U zážihových jednotiek ide o extrémne vysokú hodnotu, u vznetových o veľmi nízku.

Nový dizajnový štýl

Prvým sériovým modelom, navrhnutým v súlade so stratégiou Skyactiv, je kompaktný crossover CX-5. Výstavnú premiéru absolvuje na septembrovom frankfurtskom autosalóne. Mazda však v predstihu zverejnila jeho prvé fotografie i niekoľko informácií.

Vizáž novinky navrhli v súlade s novým štylistickým jazykom značky Mazda - Kodo. Charakterizuje ho najmä výrazná maska chladiča s kovovým spodným lemom, ktorý navzájom spája predné svetlomety. Na zvýraznené oblúky blatníkov sme si už na autách tejto značky zvykli. Plastová ochrana karosérie je veľmi decentná a naznačuje, že domovom CX-päťky budú prevažne spevnené vozovky.

Skyactiv-G a D

Palubnú dosku horizontálne rozdeľuje dekoratívny pás. Dizajnéri sa v interiéri vyhli zbytočným výstrelkom. Všetko - aspoň podľa prvej fotografie - vyzerá byť na svojom mieste.

Fakt, že technika použitá v novom crossoveri je pre Mazdu revolučná, sme už spomenuli. Konkrétne sa pod kapotou objaví nový atmosférický zážihový dvojliter Skyactiv-G a turbodiesel Skyactiv-D, ponúkaný v dvoch výkonových verziách. Presné hodnoty však zatiaľ nepoznáme.

Mazda zatiaľ uviedla iba to, že v prípade vznetového agregátu sa budú emisie CO2,produkované na jeden kilometer, pohybovať pod hranicou 120 g/km.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  4. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  5. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  7. Dodajte vašej pokožke šťavu
  8. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  1. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  2. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  3. UNYP rozširuje svoj BA program o tri nové zamerania
  4. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  5. Tím súťažného kvízu Riskuj! vyráža za fanúšikmi do Košíc
  6. Viete, kto je Najzamestnávateľ vo finančných službách?
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 101
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 185
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 394
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 825
  6. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 136
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 1 091
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 1 018
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

DS 9 E-Tense 4x4

Výkon aj výbava na prvý pohľad vyzerajú lákavo.


4. feb
Budúce modely Peugeotu už rátajú s dlhšou životnosťou.

Nová éra áut je už teraz vo vývoji.


3. feb
Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


2. feb

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Je Pellegrini a jeho Hlas SD férový hráč?
  2. Miroslav Galovič: Poézia sídlisikových stromov. Od večernej pohody ku kalamite. (Malý tohotýždňový časozber 1/2)
  3. Miroslav Galovič: Čierny lovec bielych snehuliakov. (Malý tohotýždňový časozber 2/2)
  4. Lubo Repka: Panama výletnou loďou
  5. Denis Jánošík: A, čo, že nej sme dokonalí
  6. Štefan Vidlár: Malinkatá úvaha
  7. Anna Miľanová: Kresba z bloku: Robotická ruka?... 2022
  8. Ján Šeďo: Aj my sme mali hrdinov, "Anči" ma výnimočne očarila...
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 20 979
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 8 247
  3. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 7 528
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 3 873
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 714
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 245
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 3 154
  8. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 2 819
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu